تعداد بازدید: 3966

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 21 آذر 1389-17:4

مازندران 62 هزار زن خودسرپرست دارد

متن و حاشيه جلسه کارگروه اجتماعي استانداري مازندران؛ ضریب جرم زایی در مازندران بالاست-چرا هلال احمر و بهزيستي نيستند؟- 11درصد جمعیت کیفری مازندران را زنان تشکیل می دهند-جرائم مرتبط با مفاسد اخلاقی ، مواد مخدر، درگیری ها و ضرب و جرح و تصادفات در مازندران زیاد اتفاق می افتد-آمار را درست اعلام کنید!


به گزارش مازندنومه،مدیرکل دفتر امور اجتماعی و شوراهاي استانداری مازندران،روز يک شنبه در جلسه تخصصی کارگروه اجتماعی ضمن ارايه تعاريفي از زنان سرپرست خانوار ،زنان خود سرپرست و زنان بدسرپرست،از حاضر نشدن برخی از اعضا از جمله نماینده هلال احمر و نماینده بهزیستی مازندران گله کرد.

علي رضا جانبازي ضمن گلايه از حضور نيافتن به موقع اعضای جلسه گفت: نماینده بهزیستی استان برای دومین بار است که در جلسه حاضر نشده است.

به گزارش خبرنگار ما نماینده دفتر بانوان و خانواده استانداری مازندران هم ساعتی پس از شروع جلسه و در دقایق پایانی وارد جلسه شد.

مدیرکل دفتر اجتماعی استانداری مازندران با اشاره به اینکه بر اساس سرشماری سال 85 ، بالغ بر 49 درصد از خانوارهای کشور را زنان اداره می کنند، یادآور شد: از هر 11 خانواده ، یک خانواده تحت سرپرستی زنان قرار دارد.

جانبازی خاطرنشان کرد: داده های آماری نشان از افزایش زنان سرپرست خانوار در سه دهه اخیر دارد.

 در این جلسه قائم مقام اداره کل زندان های مازندران در بیان میزان تاثیر موقعیت گردشگري منطقه در میزان جرم زایی اظهار داشت: در 11 روز 17 میلیون گردشگر به مازندران سفر کرده اند.

البته این آمار از سوی قائم مقام اداره کل گردشگری استان مورد انتقاد قرار گرفت که:" آمار را درست اعلام کنید، در 17 روز 11 میلیون گردشگر به مازندران سفر کرده اند!"

 قائم مقام اداره کل زندان های مازندران در اين جلسه بيان داشت: 11درصد جمعیت کیفری مازندران را زنان تشکیل می دهند و مازندران دارای ضریب بالای جرم زایی به جهت موقعیت اکوتوریست منطقه است.

کاظمی اظهار داشت:مشکل جرم زایی فصلی در مازندران مضاعف بر جرم زایی در سایر اوقات سال است.

 وی یادآورشد:جرائم مرتبط با مفاسد اخلاقی ، مواد مخدر، درگیری ها و ضرب و جرح و تصادفات در مازندران زیاد اتفاق می افتد.

کاظمی با اشاره به ضریب سرعت جرم زایی در مازندران تصریح کرد: عمده جامعه سنی مرتکب جرم را جوانان به ویژه در سن 17 تا 40 سال انجام می دهند.

وی با بیان اینکه 28 درصد از محکومان مرد مربوط به زندان های مازندران مربوط به درگیری های زنان اعم از نفقه و مهریه هستند افزود: بالغ بر این شش هزار پرونده در این زمینه در نوبت رسیدگی است که در بیش از دوهزار پرونده زنان خواهان هستند.

 قائم مقام اداره کل زندان های مازندران خاطرنشان کرد: عمده محکومان کیفری زن در حوزه مواد مخدرو مفاسد ، دارای بازگشت به زندان هستند چراکه حمایت های مالی در حوزه خانوار از آنها به عمل نمی آید و ناگزیر به ارتکاب جرم هستند.

بر اساس اين گزارش کارشناس کمیته امداد امام خمینی (ره) مازندران در این نشست اظهار داشت : طبق سرشماری سال 85، سالانه 60 هزار زن در کشور بی سرپرست می شوند .

 صدیقه شجاعی افزود: 31 درصد از این افراد مربوط به جوامع شهری و 44 درصد مربوط به جامعه روستایی هستند.

 وی یادآور شد: در سال های اخیر رکود اقتصادی و فشارهای اجتماعی،تغییر الگوهای فرهنگی و نبودن پوشش بیمه های اجتماعی ، افزایش زنان سرپرست خانوار را به همراه داشته است.

شجاعي با شاره به اینکه بیش از 62 هزار زن خودسرپرست در مازندران وجود دارد،تصریح کرد: از 70 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد مازندران حدود 40 هزار خانواده زنان سرپرست خانوار هستند.



    ©2013 APG.ir