تعداد بازدید: 2106

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 7 بهمن 1389-21:2

تورنگ:کمبود آب در مازندران جدي است

در جلسه مطبوعاتي رييس سازمان جهاد کشاورزي استان مطرح شد:اگر مردم بصیرت داشته باشند انقلاب می تواند به راه خود ادامه دهد در غیر این صورت اگر رهبر امیرالمومنین هم باشد باز خانه نشین خواهد شد-قبل از اجراي طرح هدف مندي بیش از 30 درصد ضایعات نان در دامداری ها مصرف می شد-کيک هاي منقضي شده از جلوي خبرنگاران جمع آوري شد.(متن و حاشيه)


به گزارش ربابه حسين پور-خبرنگار مازندنومه-در آستانه دهه فجر ،رییس سازمان جهادکشاورزی مازندران همانند سال های گذشته نشستی با خبرنگاران ترتیب داد و به اعلام برنامه های سازمان متبوع خود پرداخت. 

این جلسه با نیم ساعت تاخیر شروع شد و به دلیل حضور خبرنگاران در جلسه مطبوعاتي ديگر(اداره کل اوقاف) مهندس تورنگ برنامه هایش را کوتاه و مختصر بیان کرد و در ادامه به سوالات خبرنگاران پاسخ گفت.

رییس سازمان جهادکشاورزی مازندران در ابتدای جلسه از افتتاح و بهره برداری از 113طرح زیربنایی ،خدماتی و تولیدی با اعتباری بالغ بر 252میلیارد و460 میلیون ریال از سوی سازمان جهاد کشاورزی مازندران در ایام دهه فجر امسال خبر داد و اظهار داشت:امسال سازمان جهاد کشاورزی مازندران به عنوان رییس کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان برگزیده شد.

تورنگ افزود :با افتتاح اين طرح ها در مجموع برای 241 نفر شغل ایجاد می شود .

در ادامه جلسه حجت الاسلام موسوی -نماینده ولی فقیه در سازمان جهاد استان- دهه فجر را فرصت مناسبی برای بازگو کردن مشکلات امروز عنوان کرد و گفت:اگر مردم بصیرت داشته باشند انقلاب می تواند به راه خود ادامه دهد در غیر این صورت اگر رهبر امیرالمومنین هم باشد باز خانه نشین خواهد شد.

 مسئول کمیته روستایی و عشایری ستاد دهه فجر استان افزود:انقلاب دست ستم شاه و خان ها و خانزاده ها را از سر روستاییان کم کرد و در عوض حمایت روستاییان هم از انقلاب به مراتب بیشتر از شهری هاست.

در بخش پایانی این نشست مهندس تورنگ در پاسخ به سوالات خبرنگاران مشکل کمبود آب در مازندران را جدی خواند و اظهار داشت:در مزارع شالیزاری که همیشه از شروع کاشت،بوته های نشا غرقاب هستند، هم اکنون کارشناسان آبیاری تناوبی را تا ترک مویی زمین پیشنهاد می کنند که البته به صورت آزمایشی در اراضی محمود آباد انجام شد.

 تورنگ با اشاره به تجهیز و نوسازی 45 هکتار از اراضی شالیزاری مازندران تصریح کرد: آب بندان‌ها در فصل آبگيري به طور کامل آبگيري نشده است،لذا از ميرآب‌ها، سرميرآب‌ها و دهياران می خواهیم تا ضمن آبگيري آب‌بندان‌ها در زمان بارندگي نسبت به لايروبي هم اقدام كنند.

وی به قانون هدفمند‌كردن يارانه‌ها نیز به عنوان طرح بزرگ و انقلابي دولت اشاره ای کرد و گفت: قبل از اجرایی شدن این طرح بزرگ اقتصادی بیش از 30 درصد ضایعات نان در دامداری ها مصرف می شد که در حال حاضر با اجرای هدفمندی یارانه ها ضایعات نان کاهش چشمگیری یافت.

تورنگ ادامه داد: سبوس مصرفي دامداري‌ها با سیر صعودی قیمت از 195 تومان به 300 تومان رسیدكه با برگزاري جلسات و نشست‌های متعدد قیمت سبوس به قيمت قبل برگشت.

 تورنگ در خصوص نحوه جمع آوری شير توليدي دامداران استان نیز گفت: بیش از70 درصد شير در مازندران در دامداري‌هاي روستايي توليد مي‌شود كه از کیفیت بالایی برخوردار است اما در حین انتقال به سکوهای شیر بار ميكروبي بالا می رود.

به گزارش مازندنومه، این مراسم با حاشیه هایی نیز همراه بوده است به طوری که در ابتدای مراسم از خبرنگاران و مدیران حاضر با خرما،کیک های کاکائویی و آب میوه پذیرایی شد اما هنوز خبرنگاران مشغول خوردن نشده بودند که حین سخنرانی رییس سازمان جهاد کشاورزی استان و در میان بهت و پچپچه حاضران،کيک ها جمع آوری و پس از چند دقیقه کیک های دیگری برای پذیرایی مهیا شد!

 در همین لحظه حسین نژاد -مدیر روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزي- اعلام کرد به دلیل سپری شدن تاریخ انقضای کیک ها این محصولات جمع آوری شد!


  • جمعه 8 بهمن 1389-0:0

    من هم انجا حضور داشتم اما خدا وکیلی همه مان را نمک گیر میکنن انهم با نمک کپک زده تا شرح و بسط اعمال مدیریتی شان به کک های کاکائوئی بخوره! در گذشته فقط با اب بندانها تامین اب میشد و سطح تشکیلاتی اداره مربوط هم به حضور چند پرسنل و میراب محدود بود حالا بفرمائید تماشا کنید و ببینید به چه تعداد مهندس و دکتر نشسته اند و تازه مدیر منطقه ای اب هم میگوید چهار در صد اب را ذخیره میکنیم! راست گفته اقای تورنگ اما به تعارف که اداره کردن این امور از عهده مولی الموحدین هم بر نمی اید باید مجموعه ای سالم به نیت سالم و به اعمال سالم داشت اگر دیدید سلام ما را به انها برسانید....چی میگم برم گزارشمو بنویسم خانم مدیر میگه صفحه رو داریم می بندیم...

    • یه آدم بهداشتیپاسخ به این دیدگاه 0 0
      جمعه 8 بهمن 1389-0:0

      این کارا چیه؟تاریخ انقضا ءچیه؟بخوور بوره!خاکی بووش !این سوسول بازی چیه؟البته این نظر اکثریت مردم ماست که حتی از خوندن تاریخ انقضاء یا EXP.DATEعاجزند!


      ©2013 APG.ir