تعداد بازدید: 2055

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 7 بهمن 1389-21:3

شما نظر متفاوتی دارید؟!

در جلسه مطبوعاتي مديرکل اوقاف مازندران مطرح شد:بيش از هزار امامزاده در مازندران وجود دارد-علت تغییر سبک امامزاده عبدالله آمل را نمی توانم بگویم ولی من این گونه دوست دارم،شما نظر متفاوتی دارید؟!-پیگیری می کنم تا در امامزاده ها مکان هایی برای شارژ موبایل مسافران در نظر گرفته شود.(متن+حاشيه)


 13 هزار و 546 موقوفه اعم از متصرفی و غیر متصرفی در سطح استان مازندران وجود دارد و مازندران از این لحاظ در رده سوم کشوری قرار دارد.

به گزارش خبرنگار مازندنومه،حجت الاسلام سهرابي- مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران- در نشستی با اصحاب رسانه با اشاره به وجود یک هزار و264 امامزاده در استان از ساخت و نصب 18 ضریح برای امامزادگان درسطح مازندران خبر داد وتصریح کرد : در سال جاری 50هزار متر مربع از بقاع متبرکه تعمیر ، مرمت وبازسازی و 45 هزار متر مربع از اراضی اطراف بقاع متبرکه نیز خریداری شده است .

 مدیرکل اوقاف وامور خیریه مازندران در خصوص احکام صادره ویژه اماکن مذهبی گفت :امسال برای 324 مکان مذهبی حکم ویژه اماکن مذهبی صادر شده و55 سند مالکیت نیز برای این اماکن اخذ شده است .

 وی ادامه داد:اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران 618 پرونده در محاکم قضایی دارد که برای 35 فقره علیه وقف و 115 فقره به نفع اوقاف حکم قضایی صادر شد.

حجت الاسلام سهرابی در خصوص به کارگیری خدام نیز گفت : 18 خادم به صورت ثابت و 53 خادم به صورت فصلی و543 خادم افتخاری در سال جاری به کار گرفته شده اند.

مدیركل اوقاف و امور خيريه مازندران از تصویب 18 طرح جامع امامزاده های استان نیز خبر داد که 5 مورد آماده شده است.

 سهرابی در پایان سخنانش در خصوص برنامه های هفته وقف که از 10بهمن تا 16 بهمن ماه امسال برگزار می شود گفت : برپایی نمایشگاه هفته وقف در امامزادگان شاخص، همایش قضات، غبار روبی امامزادگان، برگزاری جلسه هم اندیشی مدیران حوزه های علمیه ،ائمه جماعات و مسولان فرهنگی بقاع متبرکه، افتتاح صندوق راسخون استان ،همايش وقف، پيشرفت، عدالت اجتماعي با حضور قضات شعبات خاص دادگستري و قضات شوراي حل اختلاف مازندران ، دیدار با خانواده ای شهدای اوقاف و تجلیل از آنان، همایش بانوان واقف و خیر و نیز کلنگ زنی پروژه های عمرانی مربوط به بقاع و موقوفات از جمله مهمترین برنامه هفته وقف در سال جاری است.

به گزارش خبرنگار مازندنومه اين جلسه با حاشيه هايي همراه بود. در بخش پرسش و پاسخ یکی از خبرنگاران از بازسازی امامزاده عبدا... آمل با سبک و المان متفاوت انتقاد کرد و علت ماجرا را پرسید،اما حجت الاسلام سهرابی با اصرار نوع سبک بازسازی که منجر به تخریب بنای چند ضلعی امامزاده شده را قابل قبول دانست وگفت: علت تغییر سبک را نمی توانم بگویم ولی من این گونه دوست دارم،شما نظر متفاوتی دارید؟!

خبرنگار مزبور که قانع نشده بود،گفت:فضای قبلی در اذهان ما از کودکی تا کنون ماندگار شده و فضای روحانی خاصی داشت،سهرابی هم گفت: این نظر شماست! بحث همچنان ادامه داشت تا این که از انتهای جلسه فاضلی-مسئول  روابط عمومی اوقاف- برای فیصله بخشیدن به جدل خبرنگار و آقاي مديرکل پاسخ داد:این طرح در راستای یکسان سازی امامزاده هاست.

یکی دیگر از حاشیه هاي نشست مربوط به سوال خبرنگار ديگري بود که درباره نصب نوشته هایی در امامزاده ها مبنی بر استفاده نکردن زائران از برق برای شارژ تلفن همراه بود که سهرابی گفت:پیگیری می کنم تا مکانهایی برای شارژ موبایل مسافران در نظر گرفته شود تا در همان حال از فضای معنوی امامزاده ها بهره مند شوند.


  • یک مجاور پاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 9 بهمن 1389-0:0

    بنده از مجاورین این امامزاده بزرگوار هستم وبارها نارضایتی زوار وخادمین آن امامزاده بزرگوار راشنیده ام.ای کاش سرعت بیشتری به روند نوسازی آستانه مبارکه داده شود تا رضایت عموم سریعتر حاصل شود.


    ©2013 APG.ir