تعداد بازدید: 2321

توصیه به دیگران 1

شنبه 9 بهمن 1389-7:24

نماينده نوشهر:رئیس جمهوری به دنبال اختیارات فراقانونی است

انوشيروان محسني-عضو فراکسيون اقليت مجلس-درباره نامه انتقادي رييس جمهوري گفت:رئیس مجلس اعتراض های گسترده نمایندگان را نسبت به اعتراض برنامه پنجم به جان خرید و از طرفی مورد انتقاد رئیس جمهوری قرار گرفت که این مسئله کم لطفی به رئیس مجلس بود-نوشتن نامه به 290 نماینده آن هم به صورت سرگشاده که قبل از رسیدن به دست نماینده در رسانه ها منتشر شده موجب می شود مردم فکر کنند که مسئولان بالادستی در حال کلنجار رفتن با یکدیگر هستند.


محمود احمدي‌نژاد بار ديگر نامه نوشت. اين‌بار لحن نامه‌اش انتقادي است که هم رييس مجلس شوراي اسلامي را مخاطب قرار داد و هم رييس قوه قضاييه و هم مديريت مجمع تشخيص مصلحت. رييس‌جمهور پيش از اين هم انتقادات تند و تيزي عليه مجمع تشخيص مصلحت مطرح كرد و بر اين اعتقاد است كه اين نهاد قانون اساسي را مكرر تغيير مي‌دهد.

 نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی در خصوص نامه سرگشاده رئیس جمهوری به نمایندگان به مازندنومه گفت:در برنامه پنجم ، مجلس هر نوع همکاری با دولت داشته است.

انوشیروان محسنی با اشاره به اینکه در برنامه های اول تا چهارم ، دولت ها مکلف به اجرای برنامه بودند اظهار داشت: در برنامه پنجم تکالیف به حدی است که به اختیار تبدیل شده و دولت در حد مقدورات خود مجاز به اجرای آن بوده و اختیار دارد.

 وی خاطرنشان کرد: رئیس مجلس اعتراض های گسترده نمایندگان را نسبت به اعتراض برنامه پنجم به جان خرید و از طرفی مورد انتقاد رئیس جمهوری قرار گرفت که این مسئله کم لطفی به رئیس مجلس بود.

به گزارش خبرنگار ما محسنی با بیان اینکه رئیس جمهوری به دنبال اختیارات فراقانونی است،یادآور شد: این مسئله با قانون اساسی و تفکیک قوای کشور مغایرت دارد.

 نائب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مشکلات را باید در جای دیگری جست و جو کرد افزود:مشکلات زیادی از جمله بیکاری در کشور وجود دارد که بهتر است به این قضیه رسیدگی کنیم و نيز اجرای هدفمندی یارانه ها که برنامه خوبی است ولی تدبیر ، همکاری و مشارکت آحاد جامعه را می طلبد.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی نوشتن نامه به 290 نماینده آن هم به صورت سرگشاده که قبل از رسیدن به دست نماینده در رسانه ها منتشر شده موجب می شود مردم فکر کنند که مسئولان بالادستی در حال کلنجار رفتن با یکدیگر هستند و اعتمادی که باید در جامعه ایجاد شود از بین می رود.

 عضو فراکسیون محیط زیست مجلس شورای اسلامی گفت: کشور نیاز به تعامل ، همدلی و هماهنگی دارد.

 وی با بیان اینکه رئیس جمهوری به دنبال تفکیک قوا و وظایف است گفت: حتی به استانداران و فرمانداران اشاره کرده که در انتخاب ها دخالت نکنید در صورتی که نظام ما جمهوری اسلامی است که بر جمهوریت و اراده ی افکار عمومی استوار است.

 محسنی یادآور شد: نباید خودمان را عقل کل بدانیم و دیگران را هیچ.

به گزارش مازندنومه نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به تجربه سایر کشورها ، مجلس هم معتقد است استقلال بانک مرکزی به صلاح نظام و کشور است.

 وی خاطرنشان کرد: برنامه پنجمی که دولت تقدیم مجلس کرد تبدیل به مصوبه های کارآمدی شد که با واقعیت های جامعه تطابق دارد.

محسنی با اشاره به اینکه در برنامه پنجم بخش بهداشت و درمان هم از احکام خوبی برخوردار است تصریح کرد: دولت باید خود را برای اجرا آماده کند و با استفاده از منویات رهبر معظم انقلاب ، مشکلات مردم را به حداقل برساند.

 وی گفت: خروجی برنامه پنجم بسیار پخته تر و آماده تر از چیزی است که دولت تقدیم مجلس کرد.

 محسنی با اشاره به اینکه دولت هنوز بودجه سال 90 را به مجلس نیاورده اظهار داشت: باید به دنبال کارهای بر زمین مانده و عقب افتاده باشیم ، با این وضع دولت وقتی برای مجلس جهت بررسی بودجه نمی گذارد.

 وی یادآور شد: مجلس همواره در چارچوب قانون عمل می کند.


  • دوشنبه 11 بهمن 1389-0:0

    عين همين خبر از سوي دفتر دكتر محسني براي خبرنگار ايلنا در نوشهر ارسال شد.

    • دوشنبه 11 بهمن 1389-0:0

      مرحبا به دکتر محسنی،نماینده شجاع که حرف دل ما را زد.رییس جمهور بر اساس قانون اختیاراتش معلوم شده،پس لزومی ندارد که ایشان در پی اختیارات فراقانونی باشند.

      • يکشنبه 10 بهمن 1389-0:0

        چه عجب پس از سالها اقای محسنی تحصن وطوماریادت نره

        • يکشنبه 10 بهمن 1389-0:0

          من هم با جناب محسنی موفقم که رییس جمهوری در پی اختیارات بیش از حد است.البته رییس جمهوری قبلی هم داد می زد که اختیارات من کم است.نمی دانم ته این اختیارات کجاست؟کسی می داند؟

          • شنبه 9 بهمن 1389-0:0

            از اظهارات صریح و جالب توجه دکتر محستی تشکر می کنم.وای به حال نماینده شهر ما که در خواب خرگوشی است.


            ©2013 APG.ir