تعداد بازدید: 2236

توصیه به دیگران 6

شنبه 9 بهمن 1389-9:45

در تکاپوی انتخابات پنجم

... متاسفانه رغبت چندانی در بین بخش خصوصی برای انتخابات دور پنجم اتاق بازرگاني مازندران مشاهده نمی کنیم و معضل کارت فروشی بر سلامت انتخابات سایه افکنده است!(يادداشت ايرج نياز آذري-روزنامه نگار-در باره پنجمين دوره انتخابات پارلمان بخش خصوصی مازندران،اتاق بازرگاني)

 


 چهارم اسفند ماه جاری پنجمین دوره انتخابات اتاق بازرگانی مازندران- ساری برگزار می شود.

 اتاق بازرگانی قوی ترین و نهاد مند ترین تشکل بازرگانی بخش خصوصی محسوب می شود که با رقابت بین اصناف ، تجار و تولید گران سامان می یابد. از این رو تکاپوی فعالان بخش خصوصی برای ورود به پارلمان صنفی که قدمت 127ساله دارد موجب پویایی فضای کسب و کار ورونق تجارت می شود.

بدون تردید تشکل قدرتمند بخش خصوصی که در قالب اتاق بازرگانی محقق می شود نقش مهمي در توسعه استان خواهد داشت.

 بخش خصوصی مهمترین نهاد مرتبط با اصل 44 قانون اساسی است و هرچه انسجام بین فعالان بازرگانی و تولیدی بیشتر باشد سرمایه گزاری و اشتغال روان تر خواهد بود و چرخه اقتصادی به خوبی می چرخد.

هرچند رقابت بین تجار و صنعت گران برای ورود به اتاق بازرگانی مورد توجه عموم مردم نیست و حتی رسانه های گروهی هم حساسیت زیادی بدان ندارند، نباید اهمیت این نهاد موثر بخش خصوصی را دست کم گرفت.

 البته ناگفته نماند متاسفانه رغبت چندانی هم در بین بخش خصوصی برای انتخابات دور پنجم مشاهده نمی کنیم و معضل کارت فروشی بر سلامت انتخابات سایه افکنده است! لیکن تا همین اندازه هم مساله انتخابات دور پنجم اتاق بازرگانی را باید با جدیت تعقیب کرد.

 ازسویی جدا ازصف بندی های تولید گران و بازرگانان و تجار بین یکدیگر و یا وزن کشی فعالان بخش خصوصی مستقر در ساری و آمل یا سایر شهر های استان باید اذعان نمایم که هرچه اتاق بازرگانی قوی تر و کارامد تری داشته باشیم منافع بیشتری عاید اقتصاد استان مازندران می شود.

 انتظار می رود بازرگانان ،تجار،صنعت گران وکلیه واجدان شرایط مازندرانی باحضور پرنشاط در انتخابات اتاق بازرگانی،پانزده کرسی اتاق ساری را به دست نیروی های کارآمد بسپارند.

ايميل نويسنده: (irajniaz@yahoo.com)



    ©2013 APG.ir