تعداد بازدید: 2263

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 10 بهمن 1389-22:4

نظارت سنگين ارشاد

تازه ترين خبرها از جشنواره مطبوعات،خبرگزاري ها و رسانه هاي مجازي مازندران: 350 اثر به جشنواره مطبوعات رسيد-5 داور جشنواره از استادان دانشگاه هاي مازندران هستند-حساسيت ها و شبهات سال هاي گذشته برطرف شده است-تندیس جشنواره به نام پنج شهید رسانه هاي مازندران است.


 چندی پیش فراخوان برگزاری جشنواره مطبوعات ، خبرگزاری ها و رسانه های مجازی از سوی خانه مطبوعات و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در اختیار رسانه ها قرار گرفت.

رئیس اداره مطبوعات و تبلیغات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران در خصوص نحوه برگزاری این جشنواره به مازندنومه گفت:آثار 105 نفر از خبرنگاران و روزنامه نگاران استان به دبیرخانه جشنواره رسید.

 علی علوی با بیان اینکه آثار پنج نفر پس از موعد مقرر جشنواره ، به دبیرخانه ارسال شد،تصریح کرد: به همین علت این آثار در جشنواره شرکت داده نشدند.

وی با اشاره به اینکه از مجموع 100 شرکت کننده حدود350 اثر به بخش نهایی جشنواره راه یافته افزود: هیئت داوران متشکل از پنج نفر است.

علوی با اشاره به اینکه داوران همگي از استادهای دانشگاه ومرتبط با فعايت هاي رسانه اي  هستند،یادآور شد: یک داور در بخش عکس و چهار داور هم در سایر بخش ها در حال بررسي آثار رسیده هستند.

وی با بیان اینکه دو ناظر از ارشاد مازندران و دو ناظر به عنوان نماینده خانه مطبوعات ،بر داوری و روند برگزاري جشنواره نظارت می کنند،خاطرنشان کرد: به دلیل اینکه در داوری سال های گذشته شبهاتی به وجود آمده بود ، تلاش اداره کل ارشاد بر از بین بردن حساسیت ها و شبهات است تا جشنواره به خوبی برگزار شود.

 علوی با اشاره به اینکه داورهاي جشنواره که نام شان فعلا" اعلام نخواهد شد،برای رد يا انتخاب آثار،بايد دليل مستند و مکتوب ارائه کنند،اظهار داشت:به اعتراض های احتمالی با مستندات رسیدگی می شود.

به گزارش مازندنومه،معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم به خبرنگار ما گفت:شهدای رسانه ای ، محور جشنواره امسال هستند.

 عین الله فلاح تصریح کرد: جشنواره مطبوعات ، خبرگزاری ها و رسانه های مجازی به نام شهیدان قریب ، افشار ، ساجدی ، تبریزی و لقمانی مزین شده است.

وی یادآور شد: تندیس جشنواره هم به نام این پنج شهید است.

 فلاح با اشاره به اینکه در هر رشته سه اثر برتر انتخاب می شود،گفت: تدابیری اندیشیده شده که نام داوران تا آخرین لحظه رسیدگی به آثار فاش نشود که بدین صورت شبهات سال های گذشته نیز از بین می رود.

وی با بیان اینکه داوران صرفا آثار را رسیدگی و داوری می کنند،خاطرنشان کرد: داوران از نام رسانه ها و نيز نام نویسندگان و خبرنگاران بی اطلاع هستند و فقط آثار رسيده را بدون هيچ مشخصه رسانه اي داوري مي کنند.

فلاح افزود:اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامي مازندران در برگزاری این دوره از جشنواره مطبوعات ، خبرگزاری ها و رسانه های مجازی نظارت سنگیني را اعمال مي کند.

گفتني است جشنواره مطبوعات،رسانه هاي مجازي و خبرگزاري هاي مازندران 16 بهمن ماه در سالن سلمان هراتي اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران برگزار مي شود.


  • چهارشنبه 13 بهمن 1389-0:0

    مازندنومه محترم لطفابفرماایااین کامنتهارامدیرکل ارشاددیده؟

    • سه شنبه 12 بهمن 1389-0:0

      سلام
      هر وقت اختتامیه برگزیدگان آثار انتقادی رسانه های استان انجام شد این جشنواره هم کارش را اصولی انجام می دهد.

      • یه خبرنگار دیگهپاسخ به این دیدگاه 0 0
        سه شنبه 12 بهمن 1389-0:0

        خبرنگار محترم ، همان بهتر که از خبرنگارن باسابقه و بی سابقه شرق و غرب و مرکز استان در گروه داوری رد پایی دیده نشود، حضور همین افراد در داوری سال های گذشته باعث ایجاد شبهه های فراوان شد.

        • دوشنبه 11 بهمن 1389-0:0

          بهتر بود از بين روزنامه نگاران با سابقه غرب مازندران نيز يك نفر به عنوان داور حضور داشت.با اعلام اسامي برگزيدگان بدون شك شاهد خواهيم بود كه برگزيده اي از اين منطقه حضور ندارد.

          • دوشنبه 11 بهمن 1389-0:0

            من شنیدم پیگیری های ارشاد استان باعث شد نام رسانه های مجازی در فراخوان جشنواره بیاید و خانه مطبوعاتی ها زیربار نمی رفتند.آن ها فراخوان را برای هیچ سایتی ارسال نکردند تا آن ها شرکت نکنند.فقط به قول کامنت گذار پایین بعضیها که هر دو جا بودن شانسکی متوجه جشنواره و فراخوان شدند و شرکت کردند.از ارشاد تقاضای پیگیری داریم.

            • دوشنبه 11 بهمن 1389-0:0

              مسئولان خانه مطبوعات فراخوان را به رسانه های مجازی ندادن و فقط خبرنگارهایی که عضو خانه مطبوعات بودند و از سويي با رسانه های مجازی هم کار می کردند متوجه موضوع شدند و در جشنواره شرکت کردند.در فراخوان بخشی را به رسانه های مجازی اختصاص دادند اما چرا فراخوان را به سایت ها ندادند و افراد شانسی متوجه آن شدند؟

              • دوشنبه 11 بهمن 1389-0:0

                بهیچ عنوان نام رسانه های مجازی راقبول نکنید
                همه اینهاترفنداست برای عدم تشکیل خانه رسانه های مجازی
                اگرراست میگویندمازندنومه بامدیران سایتهای خبری دراستان تماس بگیردببینیدچندنفرتاییدمیکنندکه فراخوان رادریافت کرده اند؟
                خوبست مازندنومه پیشقدم شود

                • دوشنبه 11 بهمن 1389-0:0

                  جوجه رو 16 بهمن می شمارند!من که چشمم اب نمی خوره برخي...حاضر بشوند سکه ها را دیگران ببرند.

                  • وبلاگ نویسپاسخ به این دیدگاه 0 0
                    يکشنبه 10 بهمن 1389-0:0

                    خوبه که امسال رسانه های مجازی هم وارد میدان شده اند و دارند با بقیه(رسانه های چاپی) رقابت می کنند.منتظر روز جشنواره و نحوه قضاوت داوران هستیم.

                    • يکشنبه 10 بهمن 1389-0:0

                      جشنواره رسانه های مجازی نیست بلکه مطبوعات و خبرگزاری ها است


                      ©2013 APG.ir