تعداد بازدید: 5427

توصیه به دیگران 4

دوشنبه 11 بهمن 1389-18:7

شايد شهردار اين باشد!

شهردار جدید با اینکه در لیست سخنرانان پایانی مراسم بود سخنرانی نکرد و حتی خودش را هم برای حاضران معرفی نکرد-شهرداری که معارفه اش این شکلی باشد وای به حال تودیع اش-دو عضو شوراي شهر که مخالف شهردار جديد بودند در جلسه حاضر نشدند!(متن و حاشيه ي توديع و معارفه شهردار قديم و جديد فريدون کنار )


مازندنومه:اواخر هفته گذشته شهردار جديد و قديم فريدون کنار معارفه و توديع شدند.گزارش عظيم غلامي-خبرنگار مازندنومه- را از حاشيه هاي اين مراسم بخوانيد.

-------------------

 *ساعت 10و نیم صبح را نشان می دهد. وارد اردوگاه اردوگاه دانش آموزی شهید رجائی شدیم و به طرف سالن شهید آوینی رفتیم. هنگام ورود سردار ولی الله نانواکناری-از سرداران جنگ تحمیلی- رادیدم. با وی سلام وعلیک و روبوسی کردیم و وارد سالن مراسم شدیم.

 سه عضو شورای شهر سر پا ایستاده بودند و به مهمانان خوش آمد می گفتند.از خودم پرسيدم دو عضو ديگر شورای شهر( تورانداز و تقی نسب) کجایند و چرا در مراسم نیستند؟!

 با پرس و جو متوجه ام کردند آن ها مخالف آمدن شهردار جديد بودند. تورانداز و تقي نسب از فرهنگیان بازنشسته هستند که در مراسم حضور نداشتند. " تورانداز" سابقه چند سال شهرداری در همین شهر و 2 دوره عضویت در شورای شهر را هم دارد.  "تقی نسب" هم دومین رای مردم شهر را در زمان انتخابات کسب کرده بود.

 * کارمندان وکارکنان زحمت کش شهرداری جزواتی را به دست مهمانان می دادند که در آن برنامه مراسم به ترتیب زیرچاپ شده بود: 1-تلاوت قرآن کریم 2- سرودجمهوری اسلامی ایران 3- سخنرانی جناب آقای ريیس شورای شهر به مدت 10 دقیقه 4- سخنرانی امام جمعه به مدت 10 دقیقه 5- سخنرانی فرماندار به مدت 10 دقیقه 6- سخنرانی شهردار سابق به مدت 15 دقیقه 7- سخنرانی معاون عمرانی استانداربه مدت 10 دقیقه 8- سخنرانی شهردار جدیدمهندس سید "حسن رضوی نوا" به مدت 10 دقیقه 9 - پذیرائی. 

 *حجت الاسلام "سید محمود جلالی"- امام جمعه شهرستان-به مقوله علم که سرمایه آن تعهد است پرداخت وشاخصه مدیر آگاه را تخصص در کنار تعهد بیان کرد.

*فرماندار هم شهردار سابق را پرتلاش دانست و انتظاراتش از شهرداری را این گونه بيان کرد:شهرداری باید خدمات شهری از قبیل رسیدگی مداوم در امر معابر و انهار،فضا سازی و زیبا سازی در ورودی و خروجی شهر را جدی بگیرد.

 *شهردار سابق فريدون کنارگفت:از 42 ماه خدمت به مردم این شهر بندری لذت بردم و از همکاری صمیمانه مردم در تعریض خیابان ولیعصر بهره تجربی بردم.

 مهندس "حمیدرضا ربیع پور" گفت: هیچگاه به افکار عمومی و مردم قولي نمی دادم که نتوانم عملی کنم.

 *سخنران بعدي مراسم معاون عمرانی استاندار بود، از درآمد وعملکرد مالی شهرداری طی چند سال گذشته به شدت انتقاد کرد و افزود:متاسفانه در آمار وارقام که همکاران شهرداری به من دادند بعد از چندین مرتبه ملاحظه و تائید مسئولان مربوطه متوجه شدم 60 درصد هزینه های این شهرداری جاری و فقط حدود 40 درصد درآمد عمرانی است.

 مهندس هاشمی با بیان اینکه امروزه حداکثر هزینه شهرداری ها در منطقه 20 تا25 درصد است خاطر نشان کرد: با ادامه این روند خدای ناکرده شهروندان و مردم فکر می کنند شما یک دستگاهی را تاسیس و اداره می کنید تا فقط برای خود درآمدی کسب کنید نه اینکه برای شهر و شهروندان آبادی و به سازی بیاورید.

 معاون استاندار در امور عمران و آبادی از شهردار جدید خواست این موضوع را سریعابه 40 درصد جاری و60 درصد عمرانی تبدیل نماید و در ادامه هزینه عمرانی را به کمتر از30 درصد برساند.

* شهردار جدید با اینکه در لیست سخنرانان پایانی مراسم بود سخنرانی نکرد و حتی خودش را هم برای حاضران معرفی نکرد.

برخي خبرنگاران حاضر در مراسم اين عمل را نشانه نداشتن روابط عمومی مناسب شهردار جدیدتلقي کردند. 

 یکی از مهمانان که از رانندگان زحمتکش تاکسی بود گفت:شنیدیم که ایشان به بهانه اینکه وقت نبود و یا معده اش ناراحت است به اعلام برنامه اش نپرداخت تا کارش را توجيه کند.

  یکی دیگر از شهروندان که مغازه دار بود و با دوست دیگرش درمعارفه بود گفت: شهردارحداقل به مردمی که در مراسم بودند سلام می گفت!شهرداری که معارفه اش این شکلی باشد وای به حال تودیع اش!

* چهارشنبه که روز معارفه بود به پايان رسيد.روزپنج شنبه هم از صبح تا آخرین ساعت وقت اداری شهردار با شیرینی وتاج گل ودست گل به خدمت مدیران ومسئولان رفت وحتی همکارانش هم ایشان را زیارت نکردند!

 یکی از همکارانش می گفت: بعضی از ما وی را در رفت و آمد در ساختمان شورا و شهرداری و یا فرمانداری و.... با انگشت نشان می دادیم که شهردار شاید این باشد!

* شنبه هم بستگان و دوستان با گل وشیرینی شهردار را به انحصار خود گرفته بودند.از قرار بستگانش از مرکز استان و یا از شهرهای کوهستانی برای عرض تبریک آمده بودند. 

* یک شنبه هم شد و مدیران دستگاه ها با گل و شیرینی به اتاق شهردار آمدند. شهروندان در آخرین طبقه شهرداری با تابلو ورود ممنوع در ترافیک سنگین جمع شده بودند.شهردار فقط افرادی را که حامل گل و شیرینی بودند به حضور می پذیرفت.

* یک تابلو جدید براي همشريان زده شد:  "ملاقات فقط روز سه شنبه" ! این موضوع و نبود معاونان شهردار برای امضا و دادن مجوزها، شهروندان را که چند ساعتي دنبال آن ها بودند سر در گم کرد.

  یکی از کارکنان شهرداری هم از اين اوضاع ناراحت و با شهروندان هم صدا شد که چرا باید برای یک امضا ارباب رجوع پشت درهای بسته بايستد و شهردار جديد با مدیران دستگاه ها به خوش و بش و خنده بپردازد!

  آقای خسروی -شهروندی که با صداي بلند به این موضوع اعتراض می کرد- توجه ام را به خود جلب نمود. وی نسبت به این عدم مدیریت در روزهای نخست کار شهردار به شدت اعتراض کرد و با صدای بلند شهردار و دوستانش را مورد خطاب قرار داد که پس کي مردم؟!


  • سلطانی نژادپاسخ به این دیدگاه 0 0
    يکشنبه 18 دی 1390-0:0

    به نظر من گزینه صحیح برای شهردار شدن کسی نبود جزء مهندس محمدی . هر جی نباشه ایشون قریب 12 ساله که در سمت معاونت به مردم فریدونکنار خدمت کردند واز همه با تجربه ترند.
    tanx

    • شنبه 21 اسفند 1389-0:0

      سعی میکنیم شخصا به سراغ شهردار جدیدمان برویم تا اطلاعات بیشتری کسب کنیم، مطلب جالبی بود ...

      • اسفندیار /یک بازاریپاسخ به این دیدگاه 0 0
        چهارشنبه 13 بهمن 1389-0:0

        همین جا به مهندس "رضوی نوا" هشدار میدهیم قبل از اینکه گوش به فرمان شورای شهر ومسئولان شهرستانی باشد باید به شهروندان پاسخگو وگوشش را به فرمان قانون باشد و برای شهروندان که عوارض را تقبل میکنند باز نگهدارد.

        • یک ارباب روجوعپاسخ به این دیدگاه 0 0
          سه شنبه 12 بهمن 1389-0:0

          مهندس رضوی شهردار فریدونکنار امروز که سه شنبه وملاقات عمومی بود ساعت 11به دفترش رفت چونکه از صبح در فرماندار جلسه داشت و مردم همچنان پشت درهای بسته جمع شده بودند . حکایت همچنان بافی است.....


          ©2013 APG.ir