تعداد بازدید: 2755

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 11 بهمن 1389-23:1

گلايه،نه يقه گيري

امام جمعه مياندرودگفت:آقای رجبی -فرماندار میاندرود-ناراحت نشود اما  بر چه اساس و مبنایی فرماندار عزیز ما را انتخاب کردید؟-در معرفی فرماندار دخالت نمی کنم اما دخالت نکردن به معنای بی خیال بودن نیست-معاون سياسي استاندار گفت:من تلفنی با شما صحبت کرده ام-این اتفاق بزرگ را درگیر حاشیه سازی ها نکنیم-نبايد  فردی از بیرون بگوید فرماندار را من باید معرفی می کردم،گوشت قربانی که نیست! (گزارش مازندنومه از متن و حاشيه مراسم معارفه فرماندار مياندرود)


صبح روز دوشنبه مراسم معارفه نخستين فرماندار مياندرود برگزار شد.به گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه- امام جمعه سورک که فرماندار میاندرود را به چهره نمی شناخت، گفت: نمی دانم چه کسی قرار است با ما همکار شود؟!در اين هنگام رجبي-فرماندار میاندرود- نیم خیز شد و خود را به امام جمعه نشان داد!

 بر اساس اين گزارش،حجت الاسلام سید مجتبی رسولی جویباری در مراسم معارفه فرماندار شهر جدید میاندرود در اردوگاه شهدای دانش آموزی بادله افزود: سوال پرسیدن حق مردم است و پاسخگویی وظیفه مسئولان؛بنابراين سوالی مطرح می کنم.

وي از استاندار و معاون سیاسی مازندران پرسيد:آقای رجبی -فرماندار میاندرود-ناراحت نشود اما  بر چه اساس و مبنایی فرماندار عزیز ما را انتخاب کردید؟

 او ادامه داد: با توجه به استعدادها و ظرفیت هایی که در منطقه داشتیم،آيا کسی لیاقت و شایستگی این مقام را داشته یا نه؟ ( در اين لحظه حاضران با صلوات،اظهارات امام جمعه سورک را تایید کردند).

 رسولی با اشاره به اینکه معاون سیاسی استانداری خود از فرزندان همین منطقه است یادآور شد: هر انتخابی ملاک و معیاری دارد.

 وی با بیان اینکه در خطبه های نماز جمعه گفته ام تا آنجا که امکان دارد از ظرفیت منطقه استفاده شود خاطرنشان کرد:البته بومی بودن به تنهایی ملاک نیست.

رسولی با اشاره به اینکه همه استانداران کشور بومی استان محل خدمت خود نیستند ادامه داد: قبل از طاهایی ، استاندار مازندران اهل سمنان بود و امروز فرماندار مرکز استان هم اهل میاندرود است.

 وی با اشاره به اینکه خودم هم اهل جویبار هستم، افزود: فردی در شهرستان خودش خدمت نمی کند.

رسولی با بیان اینکه یک گلایه داشته باشم اظهار داشت: در خطبه هایم گفته ام توقع مردم منطقه این است که فرماندار اهل منطقه باشد. ( او در اين هنگام بيان داشت: ارباب مطبوعات دقت کنند که مطالب من پس و پیش نشود.)

امام جمعه سورک افزود: بنده در معرفی فرماندار و گزینه ها دخالت نمی کنم اما دخالت نکردن به معنای بی خیال بودن و عدم حساسیت نیست.

 وی با اشاره به اینکه امام جمعه کاملا حساس است یادآور شد:معرفی نکردن گزینه به این معنا نیست که با امام جمعه مشورت هم نکنند.

به گزارش خبرنگار ما در این زمان معاون سیاسی استاندار برای پاسخ دادن به تلفن همراهش سالن را ترک کرد و امام جمعه سورک گفت:ای کاش آقای ابراهیمی تشریف نمی بردند و ابراهیمی پاسخ داد: "من تلفنی با شما صحبت کرده ام".

 امام جمعه سورک افزود: در یادواره شهدای طبقده به من گفتند بدون مشورت با شما فرماندار معرفی نمی کنیم اما از مشورت خبری نبود.

 وی با بیان اینکه آیا حق مردم نیست که با امام جمعه شهرشان مشورت می شد و مردم هم در جریان قرار می گرفتند،خاطرنشان کرد: این گلایه ای است که وجود دارد.

 رسولی با اشاره به اینکه صراحت لهجه مرا همه می دانند-خاصه ارباب مطبوعات- یادآور شد: ما حامی دولت هستیم و در همه مناسبت ها آنچه که باعث می شود مردم به میدان بیایند خطبه های نماز جمعه است.

 امام جمعه سورک با بیان اینکه بی توجهی به رای مردم از دغدغه های جدی من است، تصریح کرد: لااقل اگر این را لحاظ می کردید و با هم تعامل می کردیم بهتر بود که امروز در اینجا و در خطبه ها گلایه نکنم.

به گزارش مازندنومه در این زمان معاون سیاسی که برای پاسخگویی به تلفن همراهش سالن را ترک کرده بود،دوباره به جلسه برگشت.

 رسولی با بیان خیرمقدم به فرماندار میاندرود گفت: با فرماندار شهرمان دست همیاری و همکاری می دهیم.

 وی با بیان اینکه با هیچکس دشمن نیستیم و معاون سیاسی و استاندار را دوست داریم، افزود:این گونه نیست وقتی از کسی گلایه می کنیم می خواهیم یقه بگیریم و به زمین بزنیم ، گلایه ما دوستانه است و همه را دوست داریم.

*حاشیه ها وقت مدیران را می گیرد

معاون سیاسی استانداری مازندران عدالت و پیشرفت را دو روی یک سکه دانست و اظهار داشت:پیشرفت بدون عدالت به فاصله طبقاتی می انجامد و عدالت بدون پیشرفت هم به واپس گرایی.

به گزارش خبرنگار ما هادی ابراهیمی در اين جلسه افزود: به عنوان کارگزار سیاسی دولت در مازندران از پیگیری و همراهی مردم میاندرود تشکر می کنم.

 وی یاداور شد: این اتفاق بزرگ را درگیر حاشیه سازی ها و مواردی نکنیم که گفتمان خدمت را وارد حاشیه کند.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه حاشیه ها وقت مدیران را می گیرد تصریح کرد:کسانی که می خواهند تصمیم بگیرند به حاشیه ها توجه نمی کنند و کار را پیش می برند.

 وی گفت: انتخاب فرماندار میاندرود با مشورت امام جمعه اتخاذ شده است.

 معاون سیاسی استانداری مازندران با بیان اینکه فرماندار باید برای حل مشکل مردم منطقه شبانه روزی تلاش کند اظهار داشت: باید متوجه باشیم بازیگران سیاسی همیشه در حوزه بین الملل نیستند، همه جا هستند و می خواهند مسائل را به حاشیه بفرستند .

 ابراهیمی یادآور شد: ما کل امور را رصد کرده و به یکپارچگی و خدمت رسانی فکر می کنیم.

 وی با بیان اینکه در خصوص تعیین فرماندار میاندرود هفت گزینه مطرح بود، خاطرنشان کرد: اولین گزینه ما برای فرمانداری از اهالی همین منطقه بود.

ابراهيمي سپس به فردی در ميان حاضران اشاره کردو گفت:آقاي شفیعی که همین جا نشسته، این سمت را قبول نکرد و ترجیح داد در استانداری مشغول به خدمت باشد.( شفیعی با تکان دادن سر صحبت های ابراهیمی را تصدیق کرد).

 ابراهیمی با اشاره به اینکه نظر استاندار هم به رجبی بود، افزود: رئیس آموزش و پرورش میاندرود هم یکی دیگر از گزینه ها بود که از اهالی این منطقه است و او هم این مسئولیت را نپذیرفت.

وی گفت: تاکید استاندار بر این بود که فردی از درون وزارت کشور انتخاب شود که کار کرده باشد .

ابراهیمی تصریح کرد: رجبی مورد حمایت کامل استانداری است.

وی در پایان با بیان اینکه مخلص همه هستیم و به همه ارادت داریم یادآور شد: نباید این گونه باشد که فردی از بیرون بگوید فرماندار را من باید معرفی می کردم ، گوشت قربانی که نیست ؛ فرماندار میاندرود وظیفه دارد با امام جمعه شهر و نمایندگان مجلس تعامل داشته باشد.

*16 ساعت،422 تلفن!

 فرماندار میاندرود آخرین نفری بود که به صحبت پرداخت. به گزارش خبرنگار ما علی رجبی صحبت هایش را با " یا علی گفتیم و عشق آغاز شد " شروع کرد و گفت: به من وقت کمي دادند،مطالبی نوشته بودم اما پس از شنیدن صحبت ها ، راه مطالبم را عوض کردم.

 وی با اشاره به جمله امام راحل مبنی بر اینکه روح یک شهر امام جمعه شهر است تصریح کرد: من هم به این جمله معتقدم.

 وی با بیان اینکه گویا شانس من این گونه است یادآور شد: در بهمن 87 امام جمعه نور به عنوان اعتراض در مراسم معارفه من حضور نیافت که چرا یک ساروی را به نور آوردید.

 رجبی با اشاره به اینکه دیشب تصمیمم بر این بود که از پذیرفتن این سمت صرف نظر کنم خاطرنشان کرد: اما تکلیف کردند که باید بمانم و خدمت کنم و من هم سرباز نظام هستم.

 فرماندار میاندرود با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته به همه تماس های تلفنی پاسخ می دهم گفت:از هفت صبح دیروز تا 11 شب 422 تماس تلفنی را پاسخ دادم و امروز صبح که از نور به سمت ساری حرکت کردم 42 تماس ، اینها عشق است.

 وی با اشاره به اینکه جایگاه حکم من اعتباری است اظهار داشت: نقش و اثری که ما می گذاریم ماندگار است و امیدوارم که اثر من هم ماندگار باشد.

رجبی با بیان اینکه دوست دارم همه دست ما را بگیرند افزود: به معاون سیاسی که در کنارم نشسته بود گفتم"الان هم بگویید می روم".

وی با اشاره به اینکه سخن را کوتاه کنم تصریح کرد:عادت ندارم کسی به من یادداشت دهد که حرفت را تمام کن ، بعضی حرف هایی که امام جمعه گفت را من نباید پاسخگو باشم.

 رجبی یادآور شد: آن گونه خدمت می کنم که اگر روزی از این سمت رفتم امام جمعه بیاید و بگوید چرا رجبی را می برید.

 فرماندار میاندرود سخنانش را با این شعر به پایان برد. الهی چنان کن سرانجام کار / تو خشنود باشی و ما رستگار 


  • سه شنبه 12 بهمن 1389-0:0

    مگه یقه گیری شاخ و دم داره؟!همین که یک مسئول جلوی انتخاب مسئول دیگه می ایسته یعنی یقه گیری دیگه!از همین الان که امام جمعه مخالفه معلومه اخر و عاقبت کار این فرماندار چی مسشه/حتما اون 6 تای قبلی می دونستند که این پست رو قبول نکردند.

    • سه شنبه 12 بهمن 1389-0:0

      آقای رجبی گویا وبلاگ سورک رو خوب مطالعه کرده بود از شعر پایانی اش میشه فهمید و اینکه مطالب در تائید فرماندار جدید رو خودش احیاناً رو وبلاگ سورک گذاشته (در بخش نظرات )

      • میاندورودیپاسخ به این دیدگاه 0 0
        سه شنبه 12 بهمن 1389-0:0

        حالا فرماندار بومی نشد مگر آيه قران باطل شده؟فرماندار باید کاری باشد نه بومی!خود امام جمعه که جویباری هستند!

        • سه شنبه 12 بهمن 1389-0:0


          ارادت گفتن آقای معاون مارا کشته! این آقای فرماندار باید حواسش به پوست خربزه... باشد که یکوقتی نلغزد که گران خواهد بود


          ©2013 APG.ir