تعداد بازدید: 3414

توصیه به دیگران 1

جمعه 15 بهمن 1389-14:43

زن، ساز، سکوت

سيده آذین ساداتی-هنرمند ساروي- آثار خود را در نمایشگاهی با عنوان زن ، ساز ، سکوت؛با نگرشی بر زنان شالیکار شمال ایران به نمایش می گذارد.


به گزارش مازندنومه عضو مرکز توسعه هنرهای تجسمی ایران در خصوص نامگذاری این اثر گفت: این مجموعه نگرشی بر زنان شالیکار شمال ایران است که در هفدهمین جشنواره بین المللی هنرهای تجسمی جوانان گرگان، تیر 89 عنوان دوم را کسب کرده است.

ساداتی افزود: ساز بربط و گیاه از گذشته الهه های باروری برای کشاورزی  در زمین دفن می شدند.

وی با اشاره به اینکه  امروز این باور جای خود را به سرودهایی داده که زنان کشاورز برای زمین می خوانندتصریح کرد: سکوت، سکوتِ گیاهانی است که با اشعار این زنان زندگی یافتند.

این هنرمند مازندرانی یادآور شد: در این مجموعه سعی شده با تاثیر پذیری از المان های بومی آنچه که قسمتی ازفرهنگ مازندران است تجسم شود.

عضو انجمن مجسمه سازان ایران  خاطرنشان کرد:  این مجموعه متشکل از 7 مجسمه و یاد آور لحظه ای از پیچ و تاب گیاهی است که نهایتا این گیاه، سازی است که نواخته می شود.

ساداتی اظهار داشت : مجموعه آثار زن ، ساز ، سکوت  ماحصل 11 ماه تحقیق و  طراحی است که  نگاهی متفاوت از آنچه که زن شمالی معنی می گیرد ،دارد.

بر اساس اين گزارش آذین ساداتی متولد 1364 در ساری و دانش آموخته دانشگاه فردوسی مشهد در رشته مجسمه سازی و مدرس دانشگاه مازندران است.

وی از سال 83 تاکنون در بالغ بر 10 نمایشگاه گروهی و چند نمایشگاه انفرادی حضور یافته است.

نمایشگاه مجسمه های آذین ساداتی با عنوان "زن، ساز، سکوت" از16 تا 19 بهمن ماه در آتلیه تندیس پارینه ساری برگزار مي شود.

اين آتليه در ساري،خيابان فرهنگ، روبروي حافظ، كوچه باقريان قرار دارد و از ساعت 10 صبح تا 17 عصر به روي عموم بازديدكنندگان گشوده است.



    ©2013 APG.ir