تعداد بازدید: 2147

توصیه به دیگران 1

شنبه 16 بهمن 1389-15:51

ابراهيمي:برخی در رسانه ها دنبال نخود سیاه هستند

از اهالی رسانه که برای کار خود ارزش قائل نیستند،گلایه مندم-خبرنگاري کار پيامبران است-خبرنگاری شغل نیست بلکه شم است-برخی رسانه ها برای پیدا کردن مخاطب،مدیران را زیر سوال می برند- روزی هم به من می گویند آقای ابراهیمی خسته نباشید- تو تشخیص می دهی در استان برنامه نیست؟!-(گزارش+حاشيه هاي مازندنومه از اختتاميه جشنواره مطبوعات،خبرگزاري ها و رسانه هاي مجازي)


به گزارش خبرنگار مازندنومه،مراسم اختتامیه هفتمین جشنواره مطبوعات ، خبرگزای ها و رسانه های مجازی با محوریت شهدای رسانه ای در حالی برگزار شد که به علت حضور معاون اول رئیس جمهور برای افتتاح برخی پروژه ها در مازندران ، بسیاری از خبرنگاران این مراسم را نادیده گرفته و حاضر نشده بودند.

 رئیس خانه مطبوعات صحبت هایش را با گلایه آغاز کرد. رستم دهقان گفت: از اهالی رسانه که برای کار خود ارزش قائل نیستند،گلایه مندم.

 وی اظهار داشت: وقتی اهالی رسانه برای کار خود ارزش قائل نیستند چگونه از دیگران انتظار داریم که برای ما ارزش قائل باشند؟!

 دهقان افزود:بهتر بود آقایان به جای تجمع در پل میدان خزر ، با حضور در این مکان اختتامیه جشنواره مطبوعات را پربارتر می کردند.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران هم در این مراسم سخنرانی کرد. بر اساس اين گزارش وی ضمن اشاره به اين که خبرنگاري کار پيامبران است،اظهار داشت: پیامبران خبر را از خدا به بشریت می دادند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران اظهار داشت: کسانی می توانند رسالت خبری را بر عهده بگیرند که بتوانند پا ، چای پای پیامبران بگذارند.

حجت الاسلام ابراهیمی تصریح کرد: همان گونه که خبرنگار می تواند ادامه دهنده رسالت پیامبران باشد باید شئون و اخلاق حرفه ای خبرنگاری را هم رعایت کند.

 وی با بیان اینکه خبر نباید به صورت فله ای باشد یادآور شد: باید به درستی خبر آگاهی داشت.

 ابراهیمی با اشاره به اینکه قلبا" به خبرنگاران علاقه مندم،گفت:اگر تنها یک خبرنگار هم در مراسم حضور داشت من به احترام آن خبرنگار سخنرانی می کردم.

مدیرکل ارشاد مازندران خاطرنشان کرد: خبرنگاران دارای برجستگی فکری و ذهنی هستند و می توانند تاثیرگذار باشند.

 ابراهیمی با بیان اینکه خبرنگاران رسالت بزرگی بر عهده دارند گفت: بستر کاری خبرنگاران باید مهیا شود.

 وی افزود :چنانچه فردی خبرنگار است باید وضعیت بیمه اش مشخص باشد و اگرهم خبرنگار نیست تسویه حساب کنیم تا تکلیفش مشخص باشد.

 ابراهیمی با بیان اینکه خبرنگاری شغل نیست بلکه شم است تصریح کرد:کوشیده ام حرمت خبرنگاران را همه جا حفظ کنم.

 وی یادآور شد: باید به نوع قلم و رفتارمان احترام بگذاریم و رسانه جای تسویه حساب هاي نفسی ، شخصی و هوایی نیست.

 به گزارش مازندنومه معاون سیاسی و امنيتي استانداری مازندران هم در میانه مراسم به همراه مدیر روابط عمومی استانداری مازندران به حاضران پیوست تا کمی از سردی مراسم اختتامیه کاسته شود.

هادی ابراهیمی گفت:باید ساز و کاری فراهم کنیم تا دغدغه اصحاب رسانه برطرف شود .

 وی با اشاره به اینکه این دغدغه ها هنوز باقی است افزود:سیاست های حمایتی از رسانه ها صرفا بر عهده اداره کل ارشاد نیست و چون عمر مدیریتی من در ارشاد مازندران کوتاه بود نتوانستم کار ویژه ای برای خبرنگاران انجام دهم.

 ابراهیمی با بیان اینکه فعالیت در زمینه رسانه حجم و گسترگی دارد تصریح کرد: تمامی دستگاه ها باید برای برطرف کردن دغدغه های خبرنگاران تلاش کنند.

 وی با تاکید بر اینکه روزنامه های استان باید چاپخانه مستقل داشته باشند اظهار داشت: در زمینه مطبوعات مکتوب ، توجه به روزنامه ها بايد در اولویت کار قرار گیرد.

معاون سیاسی استانداری مازندران با بیان اینکه رسانه ها نسبت به اطلاع رسانی خدمات دولت اقدام کنند خاطرنشان کرد:ضمن اینکه نقد را نهی نمی کنیم اما برخی در رسانه ها به دنبال نخود سیاه هستند، در صورتی که در استان نیازمند آرامش و همدلی هستیم.

وی با اشاره به اینکه برخی رسانه ها برای پیدا کردن مخاطب ، مدیران را زیر سوال می برند یادآور شد: این را به عنوان یک چهره رسانه ای عنوان می کنم که بدون استدلال و در نظر گرفتن عدالت ، زیر سوال بردن مدیر اشتباه است.

 دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران افزود: رسانه ها از دو طریق برجسته کردن خدمات مدیران و نقد منصفانه می توانند به صورت درست مخاطب جذب کنند اما در برخی تحلیل ها درست نیست.

وی با اشاره به اینکه برخی می خواهند در فضای رسانه ای کاسبی کنند اظهارداشت: کاسب های سیاسی فکر می کنند با نوشتن تحلیل ، مدیریت استان زیر فشار قرار می گیرد ، نه؛ کار استان پیش می رود و روزی هم به من می گویند آقای ابراهیمی خسته نباشید ، مدت خدمت شما در این پست به پایان رسیده است.

 ابراهیمی با بیان اینکه به زیر سوال رفتن مدیر ناکارآمد ، به زیر سوال بردن جمهوری اسلامی نیست خاطرنشان کرد:ناکارآمدی اشخاص را نمی توان به حساب ناکارآمدی نظام بگذاریم.

وی با اشاره به اینکه برخی نمایندگان مي گويند در استان برنامه نیست که تعجب ماست، گفت:شخصا پشت تریبون جمهوری اسلامی عنوان می کنم که این گونه اظهار نظرها کاسبی سیاسی است.

معاون سیاسی استانداری مازندران افزود: آقای نماینده ، آقای مدیر مسئول روزنامه یا سایت و خبرگزاری ، تو تشخیص می دهی در استان برنامه نیست؟چرا بی انصافی می کنید؟

 ابراهیمی با اشاره به عزل و نصب ها در استان و برخی نقدهای خارج از عدل و انصاف تصریح کرد:تیمی که برای دولت کار می کند باید هماهنگ باشند و این چارچوب مشخص است .

 دبیر شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران با بیان اینکه در این مقطع قوی تر از گذشته کار می شود اظهار داشت: با سند و مدارک این ها را بیان می کنم.

 وی افزود: قبل از استاندار فعلی ، مازندران رتبه بیستم را در مسکن مهر داشت و اکنون این رتبه به رده نخست رسیده است ، چرا رسانه ها این موضوع را تیتر نمی کنند؟

 ابراهیمی با بیان اینکه مرز بین انتقاد و تخریب باید مشخص باشد یادآور شد: نمی گوییم فقط برای دولت بنویسید و البته رسانه مجیزگو هم نمی خواهیم اما برخی وظیفه پیدا کرده اند،خدمات دولت را زیر سوال ببرند.

 معاون سیاسی استانداری مازندران با اشاره به اینکه برخی کارها با سعه صدر انجام می شود گفت: در دهه فجر انقلاب اسلامی ، وزیر دولت را استیضاح می کنند در صورتی که در این دهه باید به خدمات دولت توجه کرد.

 وی با بیان اینکه قصد خط کشی بین رسانه ها نداریم خاطرنشان کرد:عده ای تعمدا" وظیفه پیدا کرده اند که بر خدمات دولت خدشه وارد کنند و این افراد را در هر لباسی از بین گروه های اصلاح طلب و اصولگرا می توان یافت.

معاون سیاسی استانداری مازندران با اشاره به اینکه این گونه کارهای سیاسی و رسانه ای نمک کار است افزود:شاید تجربه زیادی در کار سیاسی نداشته باشم اما این مسائل را نمک کار می دانم.

ابراهیمی با اشاره به باب شدن روندی در برخی رسانه ها که تا مدیر به ارائه گزارش عملکرد می پردازد ، مدیر را به حرف درمانی متهم می کنند گفت: این ظلم به مدیر است و چه اشکالی دارد که مدیر کار کرده و گزارش آن را ارائه کند؟

وی با بیان اینکه برخی رسانه ها از طرفی مدعی هستند که مدیران با رسانه ها ارتباط برقرار نمی کنند و از طرفی هم برای تضعیف مدیریت استان قلم فرسایی می کنند،یادآور شد:بر مبنای انصاف و منطق استدلال کنید.

وی گفت: برخی انتظار دارند استاندار هم نسبت به ارائه گزارش پروژه های دهه فجر اقدام نکند و این چه توقعی است که برخی دارند؟

 ابراهیمی اظهار داشت:رسانه ها می توانند در طراحی الگوی ایرانی اسلامی برای پیشرفت استان کمک کنند.

 وی خاطرنشان کرد:بنا داریم تا پایان سال از طرف شورای اطلاع رسانی دولت نشستی با همه خبرنگاران و با حضور استاندار مازندران برگزار کنیم.

حاشيه ها:

-مراسم با 40 دقيقه تاخير شروع شد.علت هم خالي بودن صندلي ها و حضور کم تعداد خبرنگاران بود که البته برخي خبرنگارها براي پوشش سفر معاون اول ر ييس جمهوري رفته بودند.

-جشنواره به محوريت شهيد افشار-خبرنگار صدا وسيما-و 4 شهيد ديگر برگزار شده بود و يکي از حاميان جشنواره هم موسسه فرهنگي شهيد عليرضا افشار بود.

-از عباس افشار-پدر شهيد افشار-بارها قدرداني شد و حتي او را پشت تريبون دعوت کردند تا دقايقي صحبت کند.

-ميرقدير رضايي-فرماندار چالوس-يکي از مهمانان بود که بعد از ورود به سالن روي صندلي هاي عقب نشست ،اما با اصرار او را به سمت جلو و صندلي هاي مسئولان هدايت کردند.رضايي ارتباط بسيار خوبي با رسانه ها به ويژه رسانه هاي مجازي دارد و به گفته خودش بدون خبرنگار در هيچ جلسه اي حاضر نمي شود.

- هادي ابراهیمی وسط صحبت هايش،از پشت تريبون به برگزار کنندگان مراسم گفت:آيا شما سايت ها را هم دعوت کرده ايد که پس از شنيدن پاسخ بله ي يکي از اعضاي خانه مطبوعات،به صحبت هايش ادامه داد.

- پس از اعلام نتایج هادي ابراهيمي گفت: در قسمت رسانه های مجازی گویا داوری محدود شده در حالی که انعکاس خبری رسانه های مجازی بیشتر از سایر مطبوعات است،که از پايين گفتند ما فراخوان داديم و همه سايت ها مي توانستند شرکت کنند.

-گروه موسيقي محمد رضا اسحاقي در ميان برنامه دو قطعه محلي را براي حاضران اجرا کرد.

-در ورودي سالن سلمان هراتي،يکي از شرکت هاي بيمه اي،خودکار و بروشوري را از فعاليت هاي خود به حاضران مي داد.

-سيروس مهدوي،رحيم موسوي،معصومي گرجي و نشايي مقدم داوران جشنواره امسال بودند.

-در بخش منتخبان اسامي چند خبرنگار شبکه طبرستان هم بود که  آن ها نيز تجلیل شدند.

- در این مراسم از خانواده شهدای رسانه ای و سرهنگ قاسمی -معاون اجتماعی سابق نیروی انتظامی- مازندران هم تجلیل به عمل آمد.

-به نفر اول تا سوم هر بخش به ترتيب سکه تمام بهار،نيم بهار و ربع اهدا شد.


  • يکشنبه 17 بهمن 1389-0:0

    مدیران سایت ها و رسانه ها باید دارای اطلاعات به روز باشند، وقتی مدیران برخی از سایت ها از مسائلی که در اطراف آنها اتفاق می افتد خبر ندارند چگونه ادعا دارند که کار رسانه ای انجام می دهند؟ ارسال فراخوان به دفاتر سایت ها ربطی به رستمعلی و ابراهیمی نداشت، بهتر است وظایف هر فرد را در حوزه مرتبط با آنها بدانیم، شاید رستمعلی در مقام دفاع از برخی رسانه ها و با نیت خیرخواهانه این مساله را پیگیری کند اما مگر رستمعلی روابط عمومی خانه مطبوعات یا ارشاد بود که برای سایت ها فراخوان ارسال کند؟ به قول استاندار برخی ها چیزی می خواهند و از چیز دیگری حرف می زنند.

    • نایب الله اصغریپاسخ به این دیدگاه 0 0
      يکشنبه 17 بهمن 1389-0:0

      من در جلسات پیش از نمایشگاه ویژه چگونگی برگزاری نمایشگه شرکت کردم معاون محترم سیاسی انصافا سنگ تمام گذاشتند طرح تهیه زمین برای ساخت نمایشگاه را ارایه دادند که جای تقدیر دارد.

      • يکشنبه 17 بهمن 1389-0:0

        به خبرنگاران و نشريات غرب مازندران اجحاف شد.

        • يکشنبه 17 بهمن 1389-0:0

          az hich yek az saitha davat nashod choun khaneye matbuat shadidan be donbale hazfe saithast.baraye ebrahimi va rostamali motasfim ke be rahaty haghe saitha ra ke hamishe yareshanand nadide gereftand
          aghaye rostamali age mardi be modirane saitha zang bezan bebin chand nafar dar jaryan boodan?ya farakhan dasteshan resid

          • خبرنگار مجازیپاسخ به این دیدگاه 0 0
            شنبه 16 بهمن 1389-0:0

            خانه مطبوعات فراخوان را فقط در مطبوعات چاپ کرد و به سایتها نداد.بچه های مازندنومه هم احتمالا چون با نشریات دیگر همکاری می کنند موفق شدند که شرکت کنند و گرنه فکر نکنم به اینها هم فراخوان رسیده باشد.به هر حال کاچی بهتر از هیچی.به شما تبریک می گویم که جایزه گرفتید.

            • شنبه 16 بهمن 1389-0:0

              جناب ابراهیمی شایدازمازندنومه دعوت شده باشدکه شده اماازبقیه دهعوت نکردند


              ©2013 APG.ir