تعداد بازدید: 2802

توصیه به دیگران 1

شنبه 16 بهمن 1389-23:25

سينما سينماست

آقاي بازيگر به دلیل مشکلی که در پا دارد نیازمند همراهی بود-قبل از ورود مهمانان ویژه به سالن ، فیلم "گاو" برای حاضران به نمایش درآمد-جایگاه پرویز پرستویی از وزارت هم بالاتر است-شریعتی در خصوص فیلم گاو گفته بود "محتوای فیلم ، عوض شدن شخصیت آدمی است"-رئیس سینما گوشم را گرفت و گفت تو کنترل چی هستی نه تماشاچی!(گزارش+حاشيه هاي مازندنومه از همايش آفتاب 57)


سینما سپهر ساری در نخستین همایش آفتاب 57 در نگاه جوان،میزبان هنرمندان بنام سینما و تئاتر کشور از جمله عزت الله انتظامی ، پرویز پرستویی ، فرهاد اصلانی ،خسرو معصومی و حسن دولت آبادی بود.

شامگاه شنبه سالن سینما مملو از جوانان پر شوری بود که شاید بسياري از آن ها آرزوی بازیگر شدن داشتند.

 عزت الله انتظامی در میان تشویق حضار وارد سالن شد و پس از دقایقی با کمک حسن دولت آبادی-هنرمند برجسته ساروي و استاد تئاتر- پشت تریبون قرار گرفت.

آقاي بازيگر به دلیل مشکلی که در پا داشت نیازمند همراهی بود. قبل از ورود مهمانان ویژه به سالن ، فیلم "گاو" برای حاضران به نمایش درآمد.

به گزارش خبرنگار مازندنومه انتظامی در خصوص این فیلم گفت: فیلم گاو از سال 47 تا سال 48 طول کشید تا ساخته شود و البته آن موقع ، اجرای فیلم متوقف شد چون فکر می کردند غرض از فیلم نشان دادن فقر و فلاکت کشور است اما معنای فیلم چیز پر ارزش دیگری است.

 وی افزود: دکتر شریعتی در خصوص فیلم گاو گفته بود "محتوای فیلم ، عوض شدن شخصیت آدمی است".

انتظامی با اشاره به اینکه فیلم را شبانه توسط هواپیمایی که به خارج از کشور می رفت در چمدان گذاشته و از کشور خارج کردیم،تصریح کرد: آن موقع در مصاحبه ای گفتم "گاو پرواز کرد".

 وی یادآور شد: در آن برهه فیلم در فستیوال شیکاگو جایزه به دست آورد و آن،نخستین جایزه بین المللی بود که به ایران داده شد.

 انتظامی با تاکید بر اینکه هر فرد تحلیلی متفاوت از این فیلم دارد خاطرنشان کرد: برخی فیلم ها ماندگاری دارند و فیلم گاو فقط 14 بار در تهران اکران شد و به عنوان یک فیلم مرجع در دانشگاه ها تدریس می شود.

 وی گفت: آنچه در تجربیاتم دارم این است که احتیاج به آدم داریم و آدم خیلی ارزش دارد.

این هنرمند برجسته کشور اظهار داشت: آدمی را آدم می گوییم که تحصیلات و درک بالا داشته باشد.

به گزارش خبرنگار ما وی با اشاره به اینکه علاقه مندان به کارهای هنری حتما لیسانس و حتی مدارک بالاتر کسب کنند افزود:عقاید فکری مردم عوض شده و با 20 سال قبل متفاوت است ، مردم به مسائل بزرگ که در دنیا اتفاق می افتد آگاه هستند.

انتظامی خاطرنشان کرد: با تمرین کردن و بازی کردن نمی توان موفق بود.

 وی با بیان اینکه به جوانان اعتقاد دارم یادآور شد:ما در شرایط ناجور و بدون امکانات کار کردیم و وقتی می خواستم کار تئاتر را شروع کنم دانشکده نبود و حداقل دیپلم یا سیکل مدرک تحصیلی بود.

 انتظامی با اشاره به اینکه اعتقاد دارم جایگاه پرویز پرستویی از وزارت هم بالاتر است تصریح کرد:چون وزیر تغییر می کند اما هنرمند ماندگار است و ارزش بین المللی دارد.

 وی ضمن گلایه مندی از کم شدن نسل کتابخوان گفت: توصیه می کنم جوانان سطح فکر و معلومات خود را افزایش دهند.

بر اساس اين گزارش،در ادامه پرویز پرستویی هم به روی سن رفت و سخنراني کرد.

 وی اظهار داشت: بزرگترین افتخارم این است که مرجع و معلمم عزت الله انتظامی است.

پرستویی یادآور شد: بدون تعارف می گویم که همیشه در عرصه زندگی وقتی به بن بست می خورم کلام متبرک «پرویز حواست رو جمع کن » به یادم می آید و این جمله از استاد سرلوحه زندگی ام است.

 به گزارش خبرنگار مازندنومه خسرو معصومی-کارگردان بهشهري- هم از دیگر مهمانان مراسم بود. وي اظهار داشت:در خانواده کارگری با هفت خواهر و برادر بزرگ شدم و پدرم کارگر چیت سازی بود.

وی با بیان اینکه از همان ابتدا به سینما و تئاتر علاقه مند بودم تصریح کرد:از پدرم اجازه خواستم تا در سینما کار کنم ، پدرم پرسید چه کاری؟ گفتم کنترل چی وپدرم گفت پول می دهند؟ گفتم 25 زار!

 معصومی افزود: وقتی وارد سینما شدم به عشق دیدن فیلم ، کنترل چی قسمت یک تومانی در سینما شدم و یک روز آن قدر محو تماشای فیلم بودم که متوجه نشدم در سینما دعوا شده است! رئیس سینما هم گوشم را گرفت و گفت تو کنترل چی هستی نه تماشاچی!

 وی با بیان اینکه با دست خالی به سختی بسیار وارد سینما شدم یادآور شد: اکنون در 55 سالگی هنوز به سینما علاقه مندم و کارم را ادامه می دهم.

 فرهاد اصلانی هم وقتی روی سن رفت به مجری برنامه گفت: من مضطربم ، لطفا" از من نخواهید سخنرانی کنم!

 قرار بود مریلا زارعی هم در این برنامه حضور داشته باشد که این امکان فراهم نشد.



    ©2013 APG.ir