تعداد بازدید: 2033

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 17 بهمن 1389-15:30

همگام با نمايشگاه بزرگ کتاب(2)

سيد رمضان شجاعي-نماينده ساري-گفت:در اوایل پیروزی انقلاب برخی می گفتند مگر انقلاب بقچه است که صادر کنیم و امروز دیدند که انقلاب ما در خاورمیانه و آمریکای لاتین صادر شده است- نمایشگاه کتاب بهترین شگرد برای توسعه کتابخوانی است- برپایی نمايشگاه در مراکز استان ها می تواند افراد را به مطالعه ترغیب کند.


عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خواستار رسیدگی به وضعیت ناشران و نویسندگان شد.


به گزارش مازندنومه سید رمضان شجاعی کیاسری در مراسم افتتاحیه صد و هشتاد و سومین نمایشگاه کتاب استانی و هفتمین نمایشگاه کتاب مازندران گفت:مشکلات ناشران از جمله مطالبات این قشر از دولت و مجلس است.

وی افزود: در لایحه پنجم برنامه پنجم در ارتباط با موضوعات فرهنگی که سرفصل نخست برنامه را شامل می شود توجه ویژه ای به مباحث فرهنگی و توسعه و اعتلای فرهنگ اسلامی ایرانی شده است.

نماینده مردم ساری تصریح کرد: در اعتبارات سال گذشته بودجه قابل توجهی برای وزارت ارشاد اختصاص داده شد و امسال هم به همین ترتیب است.

وی یادآور شد:ناشران حلقه وصل بین کتابخوان ها و محققان و ناشران هستند که وجه فرهنگی و اقتصادی آنها باید مورد توجه قرار گیرد.

شجاعی افزود: کتاب بهترین بستری است که در تثبیت و ماندگاری آثار نقش آفرین است.

نماینده مردم ساری با اشاره به اینکه قرآن  آخرین اتمام حجت خدا است که جاودانه مانده خاطرنشان کرد:پیام خداوند از طریق کتاب به بندگان رسیده است.

وی با بیان اینکه انقلاب ما متفاوت از انقلاب های دنیا است گفت:مبنای انقلاب ما عبادی اسلامی است.


شجاعی تصریح کرد: در اوایل پیروزی انقلاب ،برخی می گفتند مگر انقلاب بقچه است که صادر کنیم و امروز دیدند که انقلاب ما در خاورمیانه و آمریکای لاتین صادر شده است.

شایان ذکر است که نماینده مردم ساری پس از این مراسم و در بازدید از نمایشگاه کتاب در غرفه سایت مازندنومه حاضر شد و گفت:فرهنگ بخش های مختلفی دارد نهادهایی مانند صدا و سیما ، وزارت ارشاد ، سازمان تبلیغات اسلامی ، سازمان گردشگری و میراث فرهنگی و سازمان تربیت بدنی ، زیرمجموعه کمیسیون فرهنگی به شمار می آیند و در حوزه فرهنگ فعال هستند.

وی یادآور شد:این نهادها در کنار یکدیگر می توانند بحث های فرهنگی را پیش ببرند و در ارتقاي فرهنگی موثر باشند.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی از نمایشگاه کتاب به عنوان بهترین شگرد برای توسعه کتابخوانی نام برد که برپایی آن در مراکز استان ها می تواند افراد را به مطالعه ترغیب کند.

 وي خاطرنشان کرد:نیاز است در شهرستان ها هم مانند پایتخت،نمایشگاه کتاب برگزار شود تا افرادی که نمی توانند به دلایل مختلف از جمله دور بودن مسافت به تهران سفر کنند ، از این امکان بهره مند شوند.


  • نایب الله اصغریپاسخ به این دیدگاه 0 0
    يکشنبه 17 بهمن 1389-0:0

    جناب آقای دکتر شجاعی
    میرزاهاشم آملی، علامه حسن زاده، نیما یوشیج ، امیرپازواری،مرحوم آیت الله کوهستانی ،شیخ طبرسی بزرگ ، جریرطبری، ابن شهر آشوب و دهها بزرگ دیگر از این خطه بودند و هستند همت جنابعالی را می طلبد تا با همدلی و حمایت مردم استان فرهنگ این استان به دیگر نقاط کشور اشاعه شود


    ©2013 APG.ir