تعداد بازدید: 3160

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 20 بهمن 1389-13:29

طاهايي:نکته ای که بهبهانی را وارد چالش کرد،وعده هايش بود

طاهايي،ابراهيمي،هاشمي،شجاعي و...در جلسه شورا؛در محضر استاندار شاگردی کرده ایم و به ما یاد نداده اند دروغ بگوییم-از روزی که قهرمانی به گیلان رفت ، دچار چالش شدیم-دوستان با کدام بيلان مي خواهند کانديداي انتخابات مجلس شوند؟-کمربندی ساری از سال 57 در شرف انجام است-بهروش به ما سفارش کرد کم صحبت کنیم-شهردار نمی تواند از نمایشگاه کتاب چشم پوشی کند-الان که می خواستم از استانداری تا شورا بیایم یک ربع طول کشید.(گزارش مازندنومه از متن و حاشيه جلسه سه شنبه شب شوراي شهر ساري)


جلسه غیرعلنی سه شنبه شورای شهر ، این هفته به علت حضور استاندار مازندران و تعدادي ديگر از مسئولان استاني به صورت علنی برگزارش د.

در اين جلسه هادی ابراهیمی معاون سیاسی استانداری مازندران ، عیسی هاشمی معاون عمرانی استانداری مازندران، رئیس روابط عمومی استانداری مازندران ، مدیرکل بودجه استانداری مازندران ، مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مازندران ، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران ،شجاعی نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی و هفت عضو شورای شهر ساری برگزار شد شهردار ساری اما به علت بیماری در این جلسه حضور نداشت.گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه-را از اين جلسه بخوانيد.

---------------------------

*رضايي:استاندار شهروندي پرمشغله است

 رئیس شورای شهر ساری گفت: استاندار را به عنوان یک شهروند پرمشغله و پرمسئولیت ساروی می شناسيم و امیدواریم با حمایت طاهایی ساری را در خور شان مردم استان بسازیم.

مهدی رضایی فرح آبادی افزود: بر اساس سند راهبردی توسعه، مرکز استان باید دارای امکانات بیشتري باشد اما علی رغم تلاش ها ، ساری از امکانات برتر محدود است.

*بهروش: ما در محضر استاندار شاگردی کرده ایم

دیگر عضو شورای شهر ساری اظهار داشت: شهر ساری مدت هاست مشکل ترافیکی دارد و تاکنون اقدامی در این راستا انجام نشده است.

 سید علی بهروش تصریح کرد: مشکل ترافیکی میدان ولی عصر ساری را نه تنها با احداث پل روگذر حل نکردیم بکه با روان شدن حرکت خودروها در روی پل ،ترافیک این قسمت به سه راه جویبار سرازیر شد.

وی با بیان اینکه دو میلیارد و 750 میلیون تومان از استانداری بابت کارخانه کمپوست ساری طلبکار هستیم یادآور شد: متاسفانه به آخر سال رسیده و از این اعتبار خبری نیست.

 بهروش خطاب به استاندار خاطرنشان کرد: ما در محضر شما شاگردی کرده ایم و به ما یاد نداده اند دروغ بگوییم.

 وی افزود: از روزی که قهرمانی به عنوان معاون عمرانی از مازندران به گیلان رفت ، دچار چالش شدیم ، داد و فریاد می کنیم اما مساله ای رخ نمی دهد و مردم یقه ما را می گیرند.

بهروش با بیان اینکه برای خرید زندان سه میلیارد تومان هزینه کردیم تصریح کرد: زندان را باید 36 ماه قبل به ما تحویل می دادند اما هنوز این اتفاق رخ نداده است.

وی با بیان اینکه ساری نخستین شهری بود که پروژه کمپوست را تعریف کرد افزود: به دلیل رانش زمین محل پروژه این کار مسکوت ماند و مشکل زمین ربطی به شورا نداشت.

 این عضو شورای شهر ساری خاطرنشان کرد: حق ما را بدهیم ما کور می شویم خودمان کارخانه کمپوست احداث می کنیم.

وی با بیان اینکه برای محل دفتر پالایشگاه کیاسر 104 میلیون تومان از جیب دادم و یک ریال بازگردانده نشد گفت: بداخلاقی من به خاطر این فشارها است.

وي افزود: سه نفر از دوستان شورایی می خواهند کاندیدای انتخابات مجلس شوند و حق می دهم که حرف نزنند.

 بهروش با اشاره به اینکه مردم ساری از وضعیتی که داریم راضی نیستند اظهار داشت: دوستان خیلی جرات دارند که می خواهند کاندیدای انتخابات مجلس شوند، اما با کدام بیلان من نمی دانم؟!

*باقري:مسیر اشتباه رفت و پروژه منحرف شد

دکتر باقری دیگر سخنران صحن شورا بود. وی گفت: سال 85 برای احداث کارخانه کمپوست آغاز به کار کردیم که به دلیل مشکلی که برای زمین پروژه به وجود آمد ، طرح متوقف شد و این گونه نبوده که از این طرح استقبال نکرده باشیم.

وی با بیان اینکه مسیر اشتباه رفت و پروژه منحرف شد اظهار داشت: معاون عمرانی استانداری مازندران (هاشمی) گفت دستگاه هایی که برای کارخانه کمپوست خریداری کرده اید به شهر دیگری بدهید و وسایل بهتری برای کارخانه ساری از آلمان خریداری می کنیم.

باقری با اشاره به اینکه دو سال است که حول کارخانه زباله سوز می چرخیم تصریح کرد: همکاری ما با استانداری باعث شد که قافیه را در مرکز استان باختیم.

 این عضو شورا با بیان اینکه توقع نداریم استانداری از محل اعتبارات استانی ، میلیاردی به ساری کمک کند افزود:توقع ما چیزی بیش از اجرایی شدن مصوبه های سفر دولت نیست .

 باقری با اشاره به اینکه احداث 10 تقاطع هم سطح از مصوبه های سفر است که بايد از محل اعتبارات سال 88 و 89 تامین می شد ،گفت: چهار تقاطع در شهرستان ساری است و سال 89 در حال تمام شدن است و این چهار تقاطع فقط یکی احداث شد که آن را هم شهرداری انجام داد، این مساله واقعا جای گله ندارد؟ آیا راه و ترابری نباید پیگیری کند؟

 وی با بیان اینکه ار استاندار استدعا داریم مصوبه های سفر را اجرایی کند یادآور شد:دست ما جایی بند نیست و چیزی جز مصوبه های سفر نداریم.

 باقری گفت:قرار نیست در جلسه ها صحبت های گل و بلبلی داشته باشیم و برویم پی کارمان و بعد از یک سال گله کنیم و دوباره جلسه بگذاریم.

 وی با بیان اینکه مصوبه های سفر حکم قانونی دارد افزود:تملکات میدان ولی عصر را با 20 میلیارد تومان انجام دادیم که 9 میلیارد تومان سهم وزارت راه بود و یک ریال پرداخت نکردند، مسئولان وزارت راه باید پاسخگو باشند.

*رمضانپور:نمی گوییم ما طلبکار هستیم

 نادعلی رمضانپور در این نشست با اشاره به اینکه نمی گوییم ما طلبکار هستیم گفت: همان گونه که همه استانداران اعتقاد داشتند که مرکز استان ، پیشانی استان است ما هم استدعا می کنیم حق مردم ساری را در نظر بگیرید.

وی افزود:زباله ساری از سال 85 به مدت چهار سال به پشت کوه حمل می شود و تقریبا هشت میلیارد تومان برای شهرداری ساری هزینه حمل و دفع داشته است.

 این عضو شورای شهر ساری تصریح کرد:حداقل می توانستیم این اعتبار را مدیریت کنیم که هدر نرود.

رمضانپور با اشاره به اینکه قرار بود زندان ساری شش ماهه به شهرداری تحویل داده شود یادآور شد: برای خرید زندان سه میلیارد و 500 میلیون تومان هزینه کرده ایم اگر این مبلغ را در بانک می گذاشتیم کلی سود داشت ،البته پول ما که نیست ، پول مردم است و الان سه سال است که زندان را به ما تحویل نداده اند.

وی با بیان اینکه کمربندی ساری از سال 57 در شرف انجام است خاطرنشان کرد:مسئولان به علت به پايان نرسیدن 14 کیلومتر کمربندی ساری در 32 سال باید پاسخگو باشند.

رمضانپور با اشاره به اینکه توقع نداریم همه مشکلات یکجا حل شوند افزود:استانداری سالی دو مورد از مشکلات و برنامه های ساری را در دستور کار قرار دهد تا به جایی برسیم.

*نقيبي:بهروش به ما سفارش کرد کم صحبت کنیم

دیگر عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه بهروش به ما سفارش کرد کم صحبت کنیم و با احتیاط ، تصریح کرد: استاندار مازندران باید به جای 52 شهر،بگويد 53 شهر؛چراکه ساری بیش از یک شهر است.

 فرامرز نقیبی یادآور شد:بی انصافی است که ساری را با فریم ،کیاسر و سورک مقایسه کنیم،امیدوارم در عمل هم ببینیم که استانداری توجه ویژه ای به ساری داشته باشد که ساری را عقب مانده نبینیم.

وی با اشاره به اینکه دو عملیات کربلای پنج و شلمچه را دیده ام گفت: اما اکنون و پس از جنگ که مازندران در سازندگی هم پیشتاز بود ، زحمت مردم مازندران کجاست؟

نقیبی با بیان اینکه فکر نمی کنم ساری با سایر شهرهای کشور فرقی داشته باشد خاطرنشان کرد: در این دولت که بدنه دولت اغلب مازندرانی اند و باید توجه بیشتری به مازندران داشته باشند اما هنوز حق ما ادا نشده است.

 وی با اشاره به اینکه ترافیک ساری فقط متعلق به ساری نیست افزود:اگر برای احداث کمربندی دست ما را نگرفتید ، لااقل کمک کنید تا سایت اداری احداث شود تادستگاه های اجرایی از ساری خارج شوند.

 این عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه مردم ساری فهیم هستند اظهار داشت:باید به این درک احترام گذاشت،که اگر مردم ساری اعتراض نمی کنند به خاطر این نیست که از این وضعیت راضی هستند ، مردم ساری خواسته های به حقي دارند.

 وی با اشاره به اینکه مردم ساری مشکل دارند و به ما مراجعه می کنند گفت: شاید این مردم نتوانند با مسئولان بالادست ارتباط برقرار کنند.

نقیبی تصریح کرد: در این عید انقلاب که عید ما بدبخت-بیچاره ها است به مردم ساری قول دهید برای تکمیل پروژه پل کابلی رودخانه تجن کمک کنید تا این پل به نام مرحوم کردان احداث و افتتاح شود.

*شجاعي:زباله هزینه سنگینی را به شهرداری تحميل مي کند

 نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی هم سه شنبه شب مهمان شورا بود. سید رمضان شجاعی با بیان اینکه عقب ماندگی های ساری مشهود است افزود: پروژه های ساری به کندی در حال پیشرفت است.

وی با اشاره به اینکه از وزیر راه و وزیر کشور برای آزادسازی سه راه جویبار و گارد جنگل توافقنامه گرفتم گفت: این توافقنامه باید در استان نقد می شد که نشد.

 عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: زباله هزینه سنگینی را به شهرداری ساری تحمیل می کند و تسهیل در این روند از خواسته های ما است.

*

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی در این نشست با بیان اینکه حرف برای گفتن در شورا زیاد دارم و در فرصت دیگری به بیان این موارد خواهم پرداخت گفت:جامعه ای پویا است که دارای ایده ها و اندیشه های متغیر باشد.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی با اشاره به اینکه نمایشگاه کتاب صرفا مربوط به ارشاد نیست افزود: این نمایشگاه استانی است و آمار بازدیدکنندگان هم زیاد است.

وی ضمن ابراز ناخرسندی از جمع آوری بنرهای اطلاع رسانی نمایشگاه درسطح شهر توسط شهرداری ساری اظهار داشت: برای این بنرها هزینه زیادی پرداخت کرده ایم.

 ابراهیمی با بیان اینکه دانشگاه ها در این مدت تعطیل هستند و بنرهای شهر و استفاده از فرصت رسانه ها تنها راه تبلیغاتی برای نمایشگاه است خاطرنشان کرد: از شهرداری تقاضا کردیم برای رفت و آمد مراجعه کنندگان به نمایشگاه دو دستگاه اتوبوس در اختیار ما قرار دهند ، استاندار هم در این خصوص نامه داد وی با اشاره به اینکه گلایه نمی کنم و فقط می خواهم حرف بزنم گفت:شهردار نمی تواند در مرکز استان از این نمایشگاه بزرگ چشم پوشی کند.

*طاهايي:من این گونه نیستم که قول بدهم و عمل نکنم

 استاندار مازندران در این جلسه اظهار داشت: در یکی دو شهر بین اعضای شورا مشکل بود اما در مرکز شهر بین اعضای شورا وفاق وجود دارد.

وی با بیان اینکه مسائلی که اشاره کردید شرمندگی خود من است اظهارداشت: ترافیک ساری از مسائلی است که باید برطرف شود و الان که می خواستم از استانداری تا شورا بیایم یک ربع طول کشید.

طاهایی با اشاره به سفر اخیر معاون اول رئیس جمهوری به ساری گفت: نماینده قائم شهر هم در ترافیک سه راه جویبار گیر کرد و با تاخیر به ما در لفور رسید ، اگر پل نمی زدید هم این ترافیک بود و شما ترافیک را در میدان ولی عصر روان کرده اید.

 استاندار افزود: اگر پولی به دستم می رسد باید همه روستاها و شهرهای مازندران را درنظر بگیرم، من اینگونه نیستم که قول بدهم و عمل نکنم ، اگر چنین قولی به کسی داده و عمل نکرده ام معذرت می خواهم.

 طاهایی با اشاره به اینکه راجع به کارخانه کمپوست حق را به شما می دهم گفت: در رابطه با پولی که می گویید چرا برای ساری لحاظ نشده چون سه کارخانه کمپوست در شهرهای قائم شهر ، بهشهر و نور هنوز ناقص است و پولی که وزارت کشور داده حق دارد برای آن تصمیم گیری کند.

 وی با بیان اینکه در رابطه با زباله هم به مردم استان قول پی گیری داده بودم که در سفر رئیس جمهوری تبدیل به سند شد اظهار داشت: کمپوست منسوخ شده و برای مشکل زباله ساری به دنبال تکنواوژی نو هستیم.

طاهایی با اشاره به اینکه همه شهرهای استان با مشکل زباله مواجه هستند تصریح کرد:اما رویکرد محوری در ذهن و کانون توجه من به ساری بود .

 وی خاطرنشان کرد: جزء تکالیف ما است که مشکل زباله ساری را برطرف کنیم.

 طاهایی یادآور شد: برای سال 90 حداقل 70 میلیارد تومان برای مصوبه های سفر لحاظ کرده ایم.

وی گفت: نکته ای که بهبهانی را وارد چالش کرد همین وعده ها بود.

 طاهایی با بیان اینکه لاریجانی به من گفت اگر بهبهانی به مجلس می آمد استیضاح رای نمی آورد ، خاطرنشان کرد:بهبهانی با رای ناپلئونی برکنار شد.

به گزارش خبرنگار ما هادی ابراهیمی در این نشست سکوت کرده بود و چيزي نگفت.

 شجاعی در ابتدا با صدای آرام صحبت می کرد که صدا به افرادی که در پایین سالن نشته بودند نمی رسید، شجاعی گفت:در آغاز با دنده یک شروع می کنند.

 باقری مواردی را از استاندار که در رسانه ها منعکس شده بود متذکر شد و طاهایی گفت من چنین حرف هایی نگفته ام و شاید استنباط شنونده از صحبت هایم بوده است.

 در برخی دقایق چند عضو شورا و مسئولان با هم به صحبت می پرداختند که حرکت های تند تصویربردار در وسط سالن برای ضبط برنامه جالب بود.

 استاندار مازندران گفت به خاطر رفتار نامناسب فیروزکوهی ها ، گفته ام که از جاده فیروزکوه به عنوان جاده سوادکوه یاد کنند.

 رستمعلی گفت: مساله گدوک همچنان از سوی استان در حال پیگیری است و گدوک نرفته است.

 این نشست قبل از ساعت 19 آغاز شد و تا پس از ساعت 21 ادامه داشت.رئیس شورای شهر ساری در آغاز نشست ، سقف جلسه را ساعت 20 و 30 دقیقه اعلام کرده بود.


  • پنجشنبه 21 بهمن 1389-0:0

    خوب بود آقایان شوراء، چند جلسه دیگه از این گردو خاک ها بکنید حتما یا شورا یا مجلس رای میاورید!!! توی هارتو پورت استاد شدین!!! راستی آقای ... تشریف نداشتن؟ یا در پی تبلیغات هستند؟!! خوبه دیگه!! جمعتون جمع!! قبلا از اینکه استانداری رو زیر سوال ببرید، از خودتون بگید!!! کسب و کار برکت!!!!!

    • چهارشنبه 20 بهمن 1389-0:0

      حالا شما بگردید و مقصر را پیدا کنید....! وقتی همه از قصور خود میگذرند و لزوما معذرت خواهی میکنند و در عین حال گواهی به نجابت مردم میدهند که اکتفا به شکوه میکنند و بس- یعنی که ابر و ماه و خورشید و فلک در کارند و برکار تا سالی به سالی و به عمر خود بیافزائیم و دیگر هیچ! به ولا مردم نجیبی داریم......


      ©2013 APG.ir