تعداد بازدید: 2720

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 21 بهمن 1389-17:38

همگام با نمايشگاه بزرگ کتاب(16)

رئیس اداره روابط عمومی و امور بين الملل استانداری مازندران گفت: با وجود تمام پیشرفت ها، هیچ چیز کتاب نمی شود- آثار تخصصی کمتر در نمایشگاه ارائه و کتاب ها بیشتر برای ذائقه عام تهیه شده اند- رئیس شورای شهر  ساري گفت:غرفه های کودک و نوجوان کتاب های مناسبی عرضه کرده اند.


 کمال رستمعلی در بازدید از غرفه مازندنومه در هفتمین نمایشگاه بزرگ کتاب مازندران گفت:برگزاری نمایشگاه کتاب فی نفسه کار ارزشمندی است.

 وی با اشاره به اینکه عناوین متنوعی در نمایشگاه کتاب عرضه شده تصریح کرد: آثار تخصصی کمتر در نمایشگاه ارائه و کتاب ها بیشتر برای ذائقه عام تهیه شده اند.

رستمعلی با بیان اینکه جای کتاب های تخصصی در این نمایشگاه خالی است اظهار داشت:تازه های کتاب ، کمتر در دسترس قرار گرفته اما در کل برای مخاطب عام ، نمایشگاه خوبی است.

وی عادت ها و نوع تربیت دوران کودکی را از عوامل موثر در روند مطالعه دانست و افزود: در مدرسه کتاب صرفا یک تکلیف برای نمره گرفتن بود و نه لذت بردن ، به همین جهت سرانه مطالعه در کشور پایین است.

رئیس روابط عمومی استانداری مازندران با بیان اینکه در دوران تحصیل مواجهه ما با کتاب، آموختن توام با لذت نبوده تصریح کرد: در دوران مدرسه انس و الفت با کتاب نبوده و این عادت به بزرگسالی منتقل شده است.

 وی با اشاره به اینکه مردم با برگزاری نمایشگاه هاي این چنینی چند روزی درگیر کتاب می شوند خاطرنشان کرد:پس از برگزاری نمایشگاه این ارتباط تا فرصتی دیگر قطع می شود.

 رستمعلی با بيان اين که فضایی که والدین برای فرزندان مهیا می کنند در روند مطالعه موثر است، اظهار داشت:قرار نیست در زندگی به همه جا برسیم و همه چیز را بدانیم بلکه باید جست و جو کنیم و پویا باشیم.

 وی خاطرنشان کرد: باید به فرزندان بیاموزیم که حرکت و تکاپو دارای ارزش است و این جست و جو در نهایت به کتاب ختم می شود.

رستمعلی با اشاره به اینکه برخی کتاب ها ممکن است افراد را به پاسخ نرسانند اظهار داشت: برخی کتاب ها طرح مسئله هستند و بسیاری از بزرگان و دانشمندان هم در آثار خود فقط به طرح مسئله پرداخته اند و تمام ارزش وجودی آنها به دلیل همین طرح مسئله است که در موارد بسیاری مورد اتهام هم قرار گرفته اند.

وی گفت: گرایش فرزندان از سنین کودکی به فضای مجازی و فیلم افراد را به وهم دانایی می رساند، در صورتی که اطلاعات و دانش عمیق در کتاب نهفته است.

 رستمعلی یادآور شد: در دنیای جدید با وجود تمام پیشرفت ها ، هیچ چیز کتاب نمی شود.

*رضايي فرح آبادي:فضای مناسبی برای یافتن کتاب است

 رئیس شورای شهر  ساري در بازدید از اين نمایشگاه گفت: نمایشگاه خوبی برگزار شده و فضای مناسبی برای یافتن کتاب است.

مهدی رضایی فرح آبادی افزود: غرفه های کودک و نوجوان کتاب های مناسبی عرضه کرده اند.

 وی یادآور شد: برگزاری نمایشگاه های این چنینی یک گام به جلو است و خانواده ها باید فرزندان خود را با این محیط آشنا کنند تا بچه ها کتاب های مورد نظر و مورد علاقه خود را خریداری کنند.

به گزارش خبرنگار ما وی به همراه دو فرزندش از نمایشگاه کتاب بازدید کرده بود.



    ©2013 APG.ir