تعداد بازدید: 2739

توصیه به دیگران 1

جمعه 22 بهمن 1389-12:22

همگام با نمايشگاه بزرگ کتاب(19)

کریمی فيروزجايي-نماينده مردم بابل در مجلس-گفت: تعداد ناشران استانی حاضر در نمایشگاه کتاب کم است- از شرق تا غرب استان ، مخاطبان نمایشگاه کتاب بوده اند-باید کمک کنیم جایگاه مناسب برگزاری نمایشگاه در شان مردم مازندران مهیا کنیم.


نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی به خبرنگار مازندنومه مستقر در نمايشگاه کتاب گفت: در بودجه سال 90 و برنامه پنج ساله جایگاه ویژه ای برای فعالیت فرهنگی و کتاب باز کرده ایم.

 علی کریمی فیروزجایی افزود: ناشران کشوری استقبال خوبی از نمایشگاه کتاب امسال داشته اند.

 وی با اشاره به اینکه تعداد ناشران استانی حاضر در نمایشگاه کتاب کم است اظهار داشت: این مسئله برازنده استان نیست.

 کریمی ضمن ابراز خرسندی از استقبال مردم مازندران از نمایشگاه کتاب تصریح کرد: از شرق تا غرب استان ، مخاطبان نمایشگاه کتاب بوده اند.

وی با اشاره به تنوع عناوین کتاب ها و ناشران در نمایشگاه کتاب یادآور شد: این مسئله نشان دهنده بهتر برگزار شدن این دوره نمایشگااه کتاب نسبت به شش دوره قبلی است.

 کریمی اظهار داشت: در کنار انجام فعالیت های این چنینی می توانیم بر نهاینه کردن فرهنگ مطالعه هم تاثیر بگذاریم.

نماینده مردم بابل با اشاره به اینکه امروز رسالت همه دستگاه های فرهنگی است که نسبت به نهادینه کردن فرهنگ مطالعه اقدام کنند خاطرنشان کرد: امروز رمز رهایی کشور ما در حوزه های مختلف ، توجه به کتاب است.

 وی گفت:در کنار سایر رسانه های دیجیتال جایگرین کتاب ، اما هنوز کتاب جایگاه خود را حفظ کرده و ماندگار است.

 کریمی با بیان اینکه قابلیت دسترسی عمومی به کتاب راحت تر است افزود: نمایشگاه سیار کتاب باید در دانشگاه ها ، مدارس و مساجد حضور فعال داشته باشد.

عضو کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی یادآور شد: تمام توان ما در مجلس برای تقویت بودجه کارهای فرهنگی و مقوله کتاب است .

 وی با اشاره به نقش آموزش و پرورش در افزایش سرانه مطالعه اظهار داشت: باید کمک کنیم جایگاه مناسب برگزاری نمایشگاه در شان مردم مازندران مهیا کنیم.

کریمی گفت: در بودجه سال 90 و برنامه پنج ساله جایگاه ویژه ای برای فعالیت فرهنگی و کتاب باز کرده ایم تا سرانه مطالعه را در نهضتی عمومی افزایش دهیم.



    ©2013 APG.ir