تعداد بازدید: 2845

توصیه به دیگران 5

يکشنبه 29 اسفند 1389-21:56

نوروزنامه(6)

بسته نوروزي مازندنومه:دو مديرکل فرهنگي و آموزشي استان اظهار داشتند:مديرکل آموزش و پرورش مازندران:عید به مسافرت نرفته و در استان می مانیم/مديرکل ارشاد استان:عيد سال 90 در خانه خدا خواهم بود.


مازندنومه:در اين باکس سه سئوال مان را از دو مديرکل فرهنگي و آموزشي استان پرسيديم.محمد علي اميري مدیرکل آموزش و پرورش مازندران و عباسعلي ابراهيمي مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به اين سئوال ها 1-سال 89 چگونه گذشت؟ 2-سال 90 را چگونه ارزيابي مي کنيد؟ 3-عيد امسال را چگونه مي گذرانيد؟ پاسخ دادند.پاسخ اين دو مسئول را بخوانيد.

-----------------------

*اميري:سال 89 را برای خودم سال بسیار خوبی می دانم

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت:سال 89 را برای خودم سال بسیار خوبی می دانم چراکه فرصت خدمت در استان برای من به وجود آمد تا بتوانم برنامه های سال 90 آموزش و پرورش را پیش بینی کنم.

محمدعلی امیری با بیان اینکه مدت کوتاهی در سال 89 در جریان کار قرار گرفتم اظهار داشت: چگونگی فرآیند کار در سال 89 و ارائه گزارش را باید از مدیرکل سابق جویا شوید و برای آقای فیاضی آرزوی موفقیت می کنم.

 وی یکی از مهم ترین برنامه های سال 90 را تبیین تحول بنیادی آموزش و پرورش برای همه دست اندرکاران این اداره کل دانست و افزود:عملیاتی کردن این تحول در فضای تعلیم و تربیت استان یکی از این برنامه ها است.

 امیری با اشاره به اینکه از مهمترین وظایف این اداره کل در استان اجرایی کردن برنامه های وزارتخانه است تصریح کرد:احیاي وظایف تربیتی مدرسه و تعیین شاخص برای تعریف جدیدی از مدرسه ، مدیریت مدرسه و دانش آموز موفق و شاخص های موفقیت مدرسه در حوزه تعلیم و تربیت از دیگر برنامه های سال 90 است.

وی یادآور شد:پیگیری مسائل عمرانی آموزش و پرورش از طریق هماهنگی با نوسازی ،اجرایی کردن مصوبات سفر دولت در حیطه آموزش و پرورش و تامین فعالیت های تربیت بدنی در گروه های مختلف دانش آموزی مانند طرح شنا که باید در رشته ها و دوره های مختلف ایجاد شود.

 امیری از برنامه ریزی ورزشی چهار گانه برای چهار پایه ابتدایی خبر داد و افزود: بنا را بر این داریم که طرح خاصی را برنامه ریزی و اجرایی کنیم تا سایر پایه های دوره ابتدایی هم مانند دوره سوم ابتدایی به یک ورزش به صورت تخصصی مشغول باشند.

وی با بیان اینکه در یک طرح جدید در نظر داریم تا دانش آموزان دوره متوسطه بتوانند همراه با آموزش نظری، شرایط مهارتی را در دوره چهار ساله آموزش ببینند خاطرنشان کرد:این برنامه ، حرف نو و جدیدی به همراه دارد.

 امیری با اشاره به اینکه آموزش و پرورش رویکرد مهارتی تربیتی دارد اظهار داشت: بدین ترتيب که دانش آموز همراه با فراغت از تحصیل ، مهارتی را هم بیاموزد.

 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه آموزش و پرورش در مازندران توفیقات خوبی داشته گفت:پیگیری و رشد این مسائل از برنامه های مهم است که رشد افزون تری یابد.

 امیری با اشاره به اینکه عید میزبان فرهنگیان کشور هستیم یادآور شد:اردوگاه ها ، مراکز تربیت معلم ، مدارس و شبانه روزی ها آماده پذیرش فرهنگیان سراسر کشور خواهند بود.

 وی با بیان اینکه عید به مسافرت نرفته و در استان می مانیم اظهار داشت: به دلیل اینکه امسال از تهران به مازندران نقل مکان کرده ایم ، برای خانواده ام خود به خود نوعی مسافرت است.

*

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران گفت: ارشاد مازندران توانسته در سال 89 فعالیت های خود را به صورت برنامه های متنوع و نفس گیر پیگیری کرد.

 حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی افزود: سال 89 ، سال پرکاری بود و در حد توان به ایفای وظیفه پرداختیم.

 وی با اشاره به اینکه سال 89 برنامه های متنوعی در ارشاد مازندران انجام شد تصریح کرد: کار ما به گونه ای بود که هنوز برنامه ای به اتمام نرسیده برنامه دیگری شروع می شد.

ابراهیمی با بیان اینکه برنامه های ارشاد مازندران بر محور برگزاری جشنواره ، نمایشگاه و همایش بود یادآور شد: برای سال آینده برای برطرف کردن خلاها ، اتاق فکر راه اندازی می کنیم تا با رصد مسائل ، نیازها و حلقه های مفقوده فرهنگی پیگیری شود.

 وی خاطرنشان کرد: در سال 90 برنامه های آموزشی به ویژه برای خبرنگاران را در دستور کار داریم.

ابراهیمی با بیان اینکه جامعه احتیاج به نشاط دارد، افزود:حتما باید برنامه های شاد و متنوع را در جامعه راه اندازی کنیم.

 وی با اشاره به اینکه "هر روزی که انسان معصیت نکند ، آن روز عید است " اظهار داشت:روز هشتم فروردین جشن نوروز در مرکز استان برگزار می شود.

 ابراهیمی گفت: مساجد باید همواره به ویژه در ایام نوروز آماده حضور نمازگزاران بوده و اینگونه نباشد که صرفا در زمان اذان در مسجد به روی مردم باز بوده و در بقیه ساعات روز بسته باشد.

 مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران به برگزاری مسابقه عکاسی برای گردشگران اشاره خاطرنشان کرد:مسافران می توانند با تلفن همراه خود از نقاط دیدنی استان عکاسی کرده و در این مسابقه شرکت کنند.

 وی از اعزام گروه 9 نفره هنرمندان به کشور ترکمنستان خبر داد و گفت: دوست داشتیم یک خبرنگار هم این گروه را همراهی کند.

گفتني است حجت الاسلام ابراهیمی نوروز 90 روحانی اعزامی کاروان های مشرف به حج خواهد بود.



    ©2013 APG.ir