تعداد بازدید: 4318

توصیه به دیگران 1

دوشنبه 8 فروردين 1390-18:53

شهري بدون هتل

شهر آمل با پیشینه تاریخی چند هزار ساله و دارا بودن جاذبه‌های فراوان طبیعی و تاریخی برای گردشگران، از داشتن هتل و مراکز اقامتی دائمی محروم است/روزی آمل تنها شهر مازندران بود که هتل داشت ولی آلان تنها شهری است که هتل ندارد.(گزارشي از عليرضا عزيزکمالي،خبرنگار آملي)

 


 شهر آمل در 180 کیلومتری تهران قرار دارد و از شمال به دریای مازندران، از شرق به شهرستان بابل، از غرب به نور و از جنوب به رشته کوه‌های البرز محدود می‌شود.

 این شهرستان با دارا بودن جاذبه‌های فراوان تاریخی شامل ثبت بیش از 44 اثر تاریخی در فهرست آثار ملی کشور و ده‌ها اماکن زیارتی و گردشگری، تنها محلی برای گذر مسافران و گردشگران به شهرهای همجوار و کوچک تر از آمل -که دارای چندین هتل و مراکز اقامتی هستند-شده است.

نبود هتل در شهر آمل، موجب شده تا برای نمونه در زمان ایام نوروز و میزبانی مسابقات لیگ برتر والیبال باشگاه‌های کشور و یا مسابقات قهرمانی کشور وبرگزاری سمینارها، میهمان ها به هتل‌های شهرهای محمودآباد، نور و بابل منتقل شوند.

 تاخیر چندین ساله شهرداری آمل در تکمیل و تجهیز تنها هتل این شهر، آرزوی داشتن هتل برای شهروندان و پذیرایی از مسافران برای آنان را همچنان به عنوان یک آرزو دست نیافتی مبدل کرده است.

این درحالی است که بیشتر مسافران و گردشگرانی که قصد اقامت در این شهر را دارند به ناچار با برپاکردن چادر در مسیرهای منتهی به پارک دهکده طلایی ونزدیک هتل نیمه کار شهرداری شب را به روز می‌رسانند.

یک مسافر تهرانی که به همراه خانواده‌اش در پارک دهکده طلایی آمل چادر زده بود،به خبرنگار ما گفت: نبود هتل در شهر گردشگری آمل برای مسئولان این شهرستان جای تاسف دارد.

 حسین مرزبان افزود: در مدت اقامت دو روزه خود در آمل در به در دنبال یک مرکز اقامتی و هتل گشتیم که به علت نبود این اماکن راهی به جز برپایی چادر نیافتیم.

پدر یک خانواده دیگر که در چند متر جلوتر در کنار این پارک چادر زده بودند، تصریح کرد: جای سئوال است که شهری به قدمت چندین هزار ساله از داشتن هتل محروم باشد.

 رضا علیپور، در حالی که نگاهی به هتل نیمه کاره شهرداری آمل دارد، اضافه کرد: چرا حداقل هتلی که در مرکز شهر آمل واقع شده آن را تکمیل نمی‌کنند تا مسافران از آن استفاده کنند.

 وی ادامه داد: تعلل مسئولان شهر آمل در تکمیل هتل نیمه کاره شهرداری که در کنار پارک واقع شده و قابل مشاهده است جای تاسف است.

 یک شهروند آملی نیز با انتقاد از نیمه کاره ماندن چندین ساله تنها هتل شهر آمل که متعلق به شهرداری است، گفت: متاسفانه به علت بهره‌برداری نشدن از این هتل، مشکلات مسافران و افرادی که قصد اقامت در این شهر را دارند همچنان وجود دارد. وی افزود: در سال گذشته و اوایل امسال شاهد رنگ‌آمیزی و برخی کارهای روبنایی برای چندمین دفعه در هتل شهرداری بودیم اما متاسفانه در چند ماه گذشته و در حالی که کار تجهیز و سایر کارهای آن تمام نشده رها شده است.

وی تصریح کرد: در شهرهای همجوار و به لحاظ جمعیتی چندین برابر کمتر از آمل داری چندین هتل و مراکز اقامتی هستند اما شهر آمل از این امکانات محروم است.

 این شهروند آملی خاطرنشان کرد: نیاز است مسئولان شهرداری و سایر متولیان به امور رفاهی مسافران برای حمایت از صنعت گردشگری و جذب مسافر به شهرستان توجه جدی به ایجاد مراکز اقامتی مسافران داشته باشند.

 یک کارخانه دار بزرگ اين شهر صنعتی گفت: با توجه به اینکه 46 درصد صنایع مازندران در 2 شهرک صنعتی آمل قراردارد باعث شده است تا اغلب براي اقامت مهمانان خارجی و یا داخلی یا برپائی همایش ها به هتل های شهرهای همجوار استفاده کنيم که زیببنده شهر آمل نیست.

وي افزود: روزی تنها شهری در مازندران بودیم که هتل داشتیم ولی آلان تنها شهری هستیم که هتل نداریم.

 شهردار آمل در خصوص تاخیر در تکمیل و بهره‌برداری تنها هتل این شهر که متعلق به شهرداری است به خبرنگار ما گفت: هم اکنون 95 درصد کار بازسازی و تکمیل هتل شهرداری انجام شده و به طور حتم تا سه ماه آینده افتتاح خواهد شد.

 احمد امیرسلیمانی افزود: شهرداری آمل چندی قبل حدود یک میلیارد ریال برای ادامه کار و تجهیزات مورد نیاز این هتل اعتبار اختصاص داده است.

وی اضافه کرد: هتل شهرداری دارای 17سوئیت، رستوران، کافی شاپ و سایر امکانات دیگر رفاهی است که در روبروی ساختمان فعلی شهرداری آمل واقع شده است.

سرپرست شهردار آمل یادآور شد: شهرداری آمل پس از افتتاح هتل، نگهداری و مدیریت آن را به افراد و موسسات واجد شرایط واگذار خواهد کرد.

ايميل نويسنده:(amol_ali2006@yahoo.com)


  • چهارشنبه 10 فروردين 1390-0:0

    دوست عزیز گزارش فوق توسط خبرنگاران آملی تهیه شده که به جهت تحریک مسئولین آملی دراحداث هر سریعترهتل به نگارش درآمده و با توجه به تعطیلی روز نامه ها در ایام نوروز در سایت مهر و مازند نومه کارشده و انشا الله پس از تعطیلات نوروزی حتما در جراید توسط خبرنگاران آملی کار خواهد شد این مطلب مزید اطلاع برای خوانندگان عزیز بود.

    • سه شنبه 9 فروردين 1390-0:0

      اگه این گزارش کپیه خوب لینک اصلی شو بذار ببینیم دیگه

      • سه شنبه 9 فروردين 1390-0:0

        شیرگاه هم هتل نمیزنند

        • سه شنبه 9 فروردين 1390-0:0

          این که کپی گزارش خبرگزاری مهره همکارتون به اسم خودش زده!!!!!!!!!!!!

          • سه شنبه 9 فروردين 1390-0:0

            سوادكوه با آن همه جاذبه هاي طبيعي گردشگري را نمي گوئيد ؟ دوستان تهرانيم هميشه مي پرسند: فلاني تو اينهمه از سوادكوه تعريف مي كني براي يك شب ماندن در انجا مكاني وجود داره؟


            ©2013 APG.ir