تعداد بازدید: 5462

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 14 فروردين 1390-12:56

تعطيلات نوروز زياد است-روحاني

امام جمعه بابل گفت:بعد از نماز جمعه به سفر بروید/یکی از برادران گفت که برخی از تذکرات من تکراری است/تا کی قرار است که این فرهنگ مکتب ایرانی ادامه پیدا کند؟


بنا به گزارش رسيده از ستاد نماز جمعه بابل به مازندنومه،حجت الاسلام و المسلمین مجتبی روحانی- امام جمعه بابل- در نماز جمعه اين هفته بابل با بيان اين که گر چه در روزهای پایان سفرها ی نوروزی به سر می بریم،به روایتی از امام رضا(ع) را اشاره کرد که قبل از نماز جمعه به سفر نرویدو بعد از نماز جمعه اقدام به این کار کنید.

وي افزود: علت این است که اگر انسانی قبل از نماز جمعه به سفر برود در سه خطر گرفتار شود اما اگر بعد از نماز جمعه به سفر برود در امان می ماند.

وي در توضيح اين خطرها گفت: اول اینکه ممکن است خدای ناکرده در معرض خطر قرار گیرد و خدای متعال او را حفاظت نکند. اگر بعد از نماز جمعه به سفر برود خدای متعال او را بیمه می کند.

وي ادامه داد:اگر بعد از نماز جمعه به سفر بروید خدای متعال زن و فرزند شما را از خطر محافظت می کند چون این انسان احترام نماز جمعه را انجام داد و سوم اینکه این انسان در معرض فضل الهی قرار می گیرد و خدای متعال او را از فضلش بهرمند می سازد.

روحاني با بيان اين که آفرین بر شما که همواره ملتزم به نماز جمعه هستید،گفت:اگر قبل از نماز جمعه به سفر برويد ممکن است ار رزق الهی برای سفر بهرمند نشويد و اینها برکات نماز جمعه است.

خطیب نماز جمعه در ادامه افزود : در چند هفته ی قبل که نظرخواهی در رابطه با نماز جمعه صورت گرفت یکی از برادران در فرم خود گفت که برخی از تذکرات من تکراری است که نقد ایشان درست است اما گاهی ضروری می دانم که این نکات را مجددا بیان کنم .

روحاني گفت: نوروز در عین اینکه برکات فراوانی دارد و موقعیت خوبی برای استراحت مردم و ارتباطات اجتماعی آنان است ،در عین حال نقطه ی ضعفی هم وجود دارد و آن تعطیلات گسترده است و این تعطیلات از چند روز قبل از ایام تعطیلات رسمی  در برخی اداره ها و کارخانه ها از اطراف 20اسفند ماه شروع می شود.

 وي با بيان اين که مدتی قبل مقاله ای می خواندم که در آن نوشته شده بود که برخی از کارخانه ها تا اواخر 25فروردین تعطیل است،افزود: این تعطیلات یک ماهه در جامعه ای که رهبر معظم انقلاب سال آن را سال جهاد اقتصادی نام گذاری کرده اند، بدترین خسارت است .

روحاني با بيان اين که شایسته است که این تعطیلات نظام مند شود،گفت:کشورهای دیگر به برکت عید فطر و عید قربان سه روز را تعطیل اعلام می کنند و ما فقط یک روز را برای عید فطر و عید قربان تطیل اعلام می کنیم اما وقتی به نوروز می رسیم با دست گشاده این چنین تعطیلات را در کشور برگزار می کنیم!

حجت الاسلام و المسلمین مجتبی روحانی گفت:در همین جا گله ای را عرض می کنم که نوروز برای مردم ما شناخته شده است و ما چه بگوییم و چه نگوییم مردم خود را برای این ایام آماده می کنند ، لباس و رخت خود را نو می کنند و خانه را غبار روبی می کنند و این فرهنگ معمول جامعه ی ما است  اما پرورش دادن این مسائل جای تعجب دارد.

وي افزود: 2سال است که هزینه ی سنگین می شود و چند رئیس جمهوري را به کشور دعوت می کنیم تا بیایند در این نوروز شریک شوند که ای کاش مقداری از این هزینه های فرهنگی برای فرهنگ اسلامی نیز انجام می شد و ای کاش وقتی زمان عید غدیر می رسید نیز چند رئیس جمهور و نخست وزیر برخی از کشورهای شیعه را به مناسبت عید غدیر امیرمومنان (ع) دعوت می کردیم .

امام جمعه بابل با اشاره به اين که بسیاری از شخصیت های برجسته در رابطه با نوروز پروری در جامعه ابراز نگرانی داشتند،گفت: تا کی قرار است که این فرهنگ مکتب ایرانی ادامه پیدا کند؟


  • سه شنبه 16 فروردين 1390-0:0

    از همشهری عزیز به خاطر نگرانی از وضعیت بابل تشکر می کنم اما اگر واقعا ناصری و قاسم زاده موفق بودند بخاطر جابجایی مسئولین شهری 4 سال با هم قهر نبودند و این مسئله ارتباط مستقیم با همین حاج آقای روحانی امام جمعه بابل دارد . ما باید بدانیم خدا قبر و قیامت حقیقتی انکار ناپذیر می باشد پس در اظهار نظر درمورد افراد نهایت انصاف را داشنه باشیم.

    • بابلي مقيم تهران پاسخ به این دیدگاه 1 0
      دوشنبه 15 فروردين 1390-0:0

      سلام آقاي روحاني تو را به خدا دست از اين کارها و نصيحت کردن ها بردار و به مسايل مهمتري در شهر بابل بپرداز يکي از مهمترين مسئله اي که اين شهر داره خيلي ضرر مي کنه داشتن نماينده گاني که در اين دوره مجلس دوره هشتم هيچ قدم مثبتي براي اين شهر شهيد پرور برنداشتن من به عنوان يک بابلي خاضعانه از شما خواهش مي کنم که رابطه بين دو نماينده بابل آقايان ناصري و قاسم زاده را به هر طريقي که صلاح مي دانيد به همديگه نزديکتر کنيد البته بنده در تهران زندگي مي کنم و از دوستان همشهري شنيدم که کليد حل اين مسئله فقط و فقط به دست خود شما حل مي شود استدعا دارم دست از لجبازي برداريد و همه و با ياري همديگه براي آباداني شهر بابل بکوشيم به اميد فرداي بهتر و حمايت همه جانيه از دکتر قاسم زاده و حجت الاسلام ناصري در مجلس نهم .


      ©2013 APG.ir