تعداد بازدید: 3415

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 17 فروردين 1390-16:7

روز خادمان

برخي از مهمانان مسئول نيز که انگار به زور خودشان را به جلسه رسانده بودند،با چشم هاي بادکرده و کم خواب باعث تعجب بقيه شده بودند/ معاون سياسي و امنيتي استاندار مازندران در ابتدا گفت:بناي سخنراني ندارم و فقط براي عرض شادباش و تبريکات نوروزي آمده ام که البته 20 دقيقه اي سخنراني کرد!/پيشنهاد مي کنم از هر مسافر ورودي به مازندران هزارتومان وروديه بگيريم/استاندار گفت مديرکل صدا وسيما به پايتخت رفته است.(گزارش مازندنومه از متن و حاشيه مراسم تجليل از خادمان ستاد تسهيلات سفر مازندران)


مازندنومه:مراسم تجليل از خادمان ستاد تسهيلات سفر مازندران صبح روز چهارشنبه در ساختمان شماره دو استانداري مازندران برگزارشد.در اين مراسم برخي فرمانداران،شهرداران،مديران کل دستگاه ها،مسئولان استانداري و نيز برخي رسانه ها ي استان حضور داشتند.گوشه هايي از متن و حاشيه هاي اين مراسم که به صورت سوتيتر تنظيم شده،در پي آمده است.

-----------------------------
*ساعت شروع مراسم تجليل از خادمان ستاد تسهيلات سفر استان 8:30 اعلام شده بود که طبق معمول جلساتي اين چنيني با نيم ساعت تاخير شروع شد.در 30 دقيقه تاخير پيش آمده براي حاضران موسيقي تصويري مازندراني پخش کردند تا حوصله ها سر نرود.

*پيش از ورود مهمانان به سالن برگزاري مراسم،با  چاي،بيسکوييت، موز،آبميوه و پذيرايي شدند.

*با اين که تعطيلات نوروز چند روزي است به پايان رسيده،بازار ديده بوسي و تبريکات آغاز سال نو داغ بود.برخي از مهمانان مسئول نيز که انگار به زور خودشان را به جلسه رسانده بودند،با چشم هاي بادکرده و کم خواب باعث تعجب بقيه شده بودند.شهردار مرکز استان نيز لابه لاي مراسم چرت مي زد و گاه با زنگ موبايلش از چرت صبحگاهي بيدار مي شد.

*طاهايي،استاندار مازندران،ابراهيمي،معاون سياسي و امنيتي و فرزانه،معاون برنامه ريزي استاندار مازندران با 30 دقيقه تاخير و ساعت 9 صبح وارد سالن شدند.

*پس از تلاوت قرآن و پخش سرود جمهوري اسلامي کليپي از عملکرد اعضاي ستاد تسهيلات سفر استان پخش شد که البته بهتر بود عنوان کليپ را عملکرد"بعضي"از اعضاي ستاد تسهيلات سفر گذاشت؛چرا که در اين کليپ حتي يک فريم و يک ثانيه عملکرد سازمان هايي مثل صدا و سيما-که از قضا مسئوليت ستاد  تبليغات و اطلاع رساني ستاد را بر عهده داشت-گنجانده نشد.اين در حاليست که حداقل دو برنامه زنده راديويي(روزانه 5 ساعت) و يک برنامه ضبطي راديويي به همراه دو برنامه زنده تلويزيوني به فعاليت هاي ستاد و مسايل نوروز و مسافران و گردشگران اختصاص داشت.

*محمدپور-مديرکل صنايع دستي،گردشگري و ميراث فرهنگي مازندران و دبير ستاد تسهيلات سفر استان- نخستين سخنران مراسم بود که اعلام کرد:آمار اسکان و اقامت مسافران نوروزي در مازندران بيشتر از  8 ميليون و 900 هزار نفر بود که از اين حيث در کشور اول شديم.وي اين را هم گفت:ورودي مسافران نوروزي به استان ما بيش از 13 ميليون و 200 هزار نفر بود که مقام دوم کشور را به دست آورديم.

*محمدپور در ابتداي سخنراني اش فرازي از اظهارات مقام معظم رهبري را درباره نوروز و اهميت آن براي حاضران قرائت کرد.وي به اين نکته هم اشاره کرد که در قرآن شش آيه درباره سفر داريم.

*دبيرستاد تسهيلات سفر استان اظهار داشت:از مسافران  و گردشگران نظرسنجي کرده ايم که سئوال آخر اين بود:"آيا دوباره به مازندران سفر خواهيد کرد؟"وي افزود:بيش از 90 درصد مسافران و گردشگران اظهار داشتند دوباره به مازندران سفر خواهند کرد.

*محمدپور در توضيح تفاوت ميان مسافر و گردشگر گفت:هر مهماني که کم تر از 24 ساعت در استان بماند،مسافر است اما اگر بيشتر از 24 ساعت بماند عنوان گردشگر را دارد.

*سخنراني هادي ابراهيمي ساعت 9:30 دقيقه شروع شد.معاون سياسي و امنيتي استاندار مازندران در ابتدا گفت:بناي سخنراني ندارم و فقط براي عرض شادباش و تبريکات نوروزي آمده ام که البته 20 دقيقه اي سخنراني کرد!

*ابراهيمي اظهار داشت:دبيرخانه ستاد تسهيلات سفر در ايام نوروز اتاق عمليات بود.وي افزود:اگر کار ما در نوروز 90 خوب و مثبت بود به خاطر اشرافيت آقاي طاهايي بر مسايل بود.

*وي تصريح کرد:از اول تا دوازدهم فروردين از تمام شهرهاي مازندران بازديد کرده است.معاون سياسي و امنيتي استاندار در سخنراني اش از جلسه روز پنج شنبه اش جهت ساماندهي سواحل دريا خبر داد.وي گفت:همين جا به استاندار قول مي دهم که دغدغه اي در رابطه با طرح سالم سازي دريا نخواهند داشت.

*ابراهيمي علاوه بر استاندار از برخي مديران نيز به طور ويژه تشکر کرد؛از جمله از اسدي -مديرعامل هلال احمر استان- که اين امکان را فراهم کرد در کمپي در بهشهر نماز جماعت اقامه شود و نيز از اميري-مديرکل آموزش وپرورش مازندران-که در اسکان مهمانان نوروزي تلاش زيادي انجام داد.

*نايب رييس ستاد تسهيلات سفر استان از همه مديران خواست از همين فردا به فکر طرح سالم سازي دريا باشند و به بهانه آماده نبودن زيرساخت ها استان را زير سئوال نبرند.

*ابراهيمي در سخنانش گفت:فرمانداري به من زنگ زد و براي گردش کار و تامين هزينه هاي جاري مبلغ 5 ميليون تومان پول خواست که من شرمنده اش شدم و نداشتم که بدهم!وي پيشنهاد کرد در ورودي هاي مازندران،بسان استان هايي نظير اصفهان و قم از مسافران ورودي بگيريم.نايب رييس ستاد تسهيلات سفر استان گفت:اگر از هر مسافري 1000 تومان ورودي بگيريم مبلغ کلاني مي شود،مثلا" 13 ميليون مسافر نوروز اگر هر کدام هزار تومان مي دادند ما 13 ميليارد تومان داشتيم که مي توانستيم بهتر به آن ها خدمات ارايه دهيم.

*پس از سخنراني هادي ابراهيمي گروه موسيقي طالبا(برادران محمدي) قطعاتي از موسيقي مازندراني را اجرا کردند.

*حدود ساعت 10 طاهايي-استاندار مازندران- براي ايراد سخنراني دعوت شد که وي گفت:بهتر است ابتدا هدايا داده شود و در آخر او سخنراني کند.

*هدايا يک لوح قدرداني به امضاي استاندار و نيز يک قطعه جاجيمچه متکازين بود که البته بسياري ازگيرندگان هديه،خود از مسئولان دستگاه ها بودند.

*وقتي نام بهرام حميدي-مديرکل صدا و سيماي مرکز مازندران-را براي گرفتن هديه خواندند،او در سالن حاضر نبود.در اين لحظه استاندار به شوخي گفت:آقاي حميدي به پايتخت رفته است که اين مزاح طاهايي باعث خنده حاضران شد.خاطرنشان مي کنيم مديرکل صدا وسيماي مازندران صبح چهارشنبه براي انجام ماموريت اداري به چالوس رفته بود و به همين دليل در مراسم حضور نداشت.

*استاندار مازندران گفت:شجاعي-نماينده ساري در مجلس-روز گذشته تلفني به او اطلاع داده است که در کميسيون تلفيق بندي را به تصويب رسانده اند که با فروش تاسيسات سواحل درياي خزر مي توان اعتبارات لازم را براي رونق گردشگري تامين کرد.وي افزود:با اين مصوبه ديگر نيازي نيست ما از مسافران وروديه و عوارضي بگيريم،چون پول قابل توجهي وارد استان مي شود.

*طاهايي در بخشي از سخنانش از شهرداران استان خواست به کاشت رقم هاي مناسب درختان نارنج در شهرها مبادرت کنند.او خاطره اي را از دکتر چهراقي-پزشک متخصص اعصاب و روان-نقل کرد که سال 59 به او گفته بود بوي بهارنارنج آرامش دهنده اعصاب است.گفتني است در روز 12 فروردين ماه در ارتباط تلفني استاندار با برنامه راديويي "بهارآمد" مرکز مازندران،مجري برنامه به طاهايي پيشنهاد داد که به فکر کاشت درخت هاي نارنج در شهرهاي مازندران باشد که استاندار ضمن پذيرش اين پيشنهاد آن را يک بار در برنامه تلويزيوني اش و بار ديگر در اين جلسه تکرار کرد.

*طاهايي در ادامه ضمن بيان اين نکته که طرح ساماندهي سواحل و نيز توجه به فوايد بي شمار دريا ضرورت دارد،خاطره اي را از مرحوم طالقاني نقل کرد که براي درمان پاردرد و دردهاي عضلاني در نقطه خاصي از ساحل دريا در چالوس ماسه درماني مي کرد.استاندار خاطره اي را نيز از آيت الله مکارم نقل کرد که در سال 55-54 طاهايي دست ايشان را مي گرفت و حضرت  آيت الله را براي ماسه درماني به ساحل دريا مي برد.

*طاهايي از آموزش و پرورش مازندران و پليس تشکر ويژه کرد.او گفت:پليس راهور مازندران جزو شش گروه برتر کشور شده است.

*رييس ستاد تسهيلات سفر استان مشغول تشکر از چند سازمان و اداره کل بود که برگه اي را به دستش رساندند که در آن نام دانشگاه علوم پزشکي مازندران آمده بود.طاهايي برگه را خواند و از دانشگاه علوم پزشکي و اورژانس هم تشکر کرد.

*استاندار در پايان از رسانه ها هم تشکر کرد و گفت:بر اساس قولي که داده ام مبلغ 200 ميليون تومان را در اسرع وقت تهيه و در اختيار اداره کل فرهنگ و ارشاد استان مي گذاريم تا به رسانه هاي مجازي و مکتوب داده شود.


  • شنبه 20 فروردين 1390-0:0

    آقای حجت تبار ! برو پیش مسئولایی که ازشون طرفداری کردی جایزتو بگیر برادر

    • پنجشنبه 18 فروردين 1390-0:0

      من خودم جزء تجليل شوندگان بودم.گزارش خوبی بود.از گزارشگر تان تشکر ميکنم که به جزييات هم توجه کرده است.

      • علی حجت تبارپاسخ به این دیدگاه 0 0
        پنجشنبه 18 فروردين 1390-0:0

        اخلاق را فراموش نکنید. دنیای رسانه فریبتان ندهد. فردایی هم هست. رقابت ها دین شما را خراب نکند. به خاطر رقابت رفاقت را قربانی نکنید و آب در آسیاب دشمن نریزید. نقد خوب است ولی تخریب گناه است. عوامل مدیریتی هم زحمات خودشان را می کشند تا بر مردمی که یکسال در انتظار سفر به مازندران بودند خوش بگذرد. این بی انصافی است برای مسئولانی که توی این عید شب و روزشان را گذاشتند تا امور به خوبی اداره شود، تهاجم کنید که چرا از ...تجلیل کردند و از شما نکردند. البته جالب تر این بود که به همه لوح تقدیر می دادند و از همه تشکر می کردند ولی هرکسی سلیقه ای دارد. مازندنومه عزیز است و باید عزتش را خوش حفظ کند و به ابزار انتقام کشی و طرح دیدگاههای مخالف حکومتی و بستر ساز دیدگاههای فتنه گرانه تبدیل نشود. امیدوارم که این کامنت را هم منتشر نمائید و از سانشور آن خودداری کنید.

        • عزیز کمالی - آملپاسخ به این دیدگاه 0 0
          پنجشنبه 18 فروردين 1390-0:0

          متاسفانه همه سالها رسم اینست که از خادمان بی نام ونشان آتش نشانان عزیز یادی نداشته باشند چراکه خدا دوست دارد که آنها در گمنامی باشند نه به دنبال ظاهر فریبی دیگران باشند پس اینجانب از سوی اهالی همیشه دیار استان مازندران از این عزیزان بخاطر تلاشان در ایام تعطیلات نوروزی که در کنار سفره هفت سین در مقر ایستگاهها نوروز را عید کردند ومشغول خدمت رسانی بی ریا بودندیک خسته نباشی جانانه تقدیمشان می کنم اجرتان باخدا

          • چهارشنبه 17 فروردين 1390-0:0

            آقایان دارند یاد میگیرند که بعد از هر کاری یک مراسم تجلیل بگذارند.بدی این مراسمها این است که هر چه زیادتر شود از ارزش آن کم میشود و مبلغ هدایا پایین تر می آید.به هر حال خسته نباشید

            • مرتضي محمدیپاسخ به این دیدگاه 0 0
              چهارشنبه 17 فروردين 1390-0:0

              چقدر از هم تشکر می کنند آقایون.در قبال انجام وظیفه که تشکر لازمک نیست.در ضمن بهتر نبود به جای جایزه دادن به مسئولان قیمت جایزه رو بیشتر میکردند و به زیردستان که عیدشان را خراب کردند هدیه بهتر میدادند.تو این وانفسای زندگی جاجیم و گلیم به چه درد میخوره؟


              ©2013 APG.ir