تعداد بازدید: 4563

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 31 فروردين 1390-20:23

نياز آذري:اي کاش همه جاسبي بودند

رييس دانشگاه آزاد ساريگفت:اگر همه افرادی که برای جمهوری اسلامی دل می سوزانند یک جاسبی بودند آیا امروز مشکلی داشتیم؟/دانشجو ولی نعمت ماست/ابر مرد آموزش عالی ، دکتر جاسبی است/با یک دفترچه و خودکار ، کار خود را شروع کردیم/آقای جاسبی،خسته نباشید/بیمارستان کشکی نمی سازیم.


به گزارش مازندنومه،رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ساری در سالن اجتماعات این دانشگاه گفت: افتتاح فاز چهارم پروژه های عمرانی دانشگاه آزاد ساری ، پایان برنامه چهارساله این واحد دانشگاهی است.

کیومرث نیازآذری افزود: دانشگاه آزاد از یک چار دیواری 12 متری شروع کرد و امروز هزاران متر مساحت ، بیش از سه میلیون فارغ التحصیل و بیش از یک میلیون دانشجو دارد.

 وی اظهار داشت: اگر همه افرادی که برای جمهوری اسلامی دل می سوزانند یک جاسبی بودند آیا امروز مشکلی داشتیم؟

نیازآذری با اشاره به اینکه تعداد زیادی از افراد نمی توانستند وارد سيستم آموزش عالی شوند با بیان اینکه امروز کدام اتفاق این مسئله را به یک اصل تبدیل کرده ، یادآور شد: چه گونه امروز باید به دنبال دانشجو بدویم در حالی که دیروز دانشجو به دنبال ما می دوید؟

 وی با اشاره به اینکه امروز واقعا می گوییم دانشجو ولی نعمت ماست تصریح کرد:دیروز اعتنایی به دانشجو نداشتیم.

نیاز با بیان اینکه من چیزی نمی خواهم و آنچه که دارم برایم اضافه است، گفت: اعتراف می کنم تا بماند که یکی از اقدامات بی نظیر دانشگاه آزاد اسلامی که در تاریخ انقلاب خواهد درخشید و تاریخ آن را فراموش نخواهد کرد ابر مرد آموزش عالی ، دکتر جاسبی است و موافق و مخالف بر این قضیه متفقند.

وی با اشاره به اینکه معما چو حل گشت آسان شود،افزود:امروز دانشگاه غیرانتفاعی از دانشگاه آزاد الگو گرفته است.

نیاز تصریح کرد: اگر دریچه ها امروز باز است ، دیروز این دریچه ها بسته که نه بلکه قفل زده بود و بی ریا و بدون تملق می گویم صداقت و دیانت در کار جاسبی باعث توسعه دانشگاه در سراسر کشور شد.

 وی با بیان اینکه واقعا اندوهگین می شوم عده ای از استادان مراجعه می کنند برای گرفتن موافقت تحصیل در تاجیکستان ، یادآور شد: این کشور مطمنا 50 سال از ما عقب است و اگر دانشگاه آزاد نبود واقعا چه اتفاقی می افتاد؟

نیاز با اشاره به اینکه نتیجه دانشگاه آزاد مثبت بوده و نتیجه پنهانی ندارد اظهار داشت : وظیفه انسانی ماست که بگوییم این کار را انجام داده ایم نه اینکه بگوییم این باید باشد و ما نمی توانیم.

 وی با بیان اینکه با یک دفترچه و خودکار ، کار خود را شروع کردیم خاطرنشان کرد: عده ای فکر می کردند در این کار امکان موفقیت وجود ندارد.

 رئیس دانشگاه آزاد واحد ساری افزود: فقط می توانیم صمیمانه و قشنگ بگوییم آقای جاسبی ، خسته نباشید.

 وی با بیان اینکه در بدو تاسیس دانشگاه و در سال های پس از آن حمایت های امام راحل ، آیت الله هاشمی که در آن زمان رئیس مجلس بودند و حمایت های مقام معظم رهبری که آن موقع رئیس جمهور بودند همه به جای خود تصریح کرد: این حمایت ها امروز به سرافرازی بزرگی منجر شد و نام دانشگاه آزاد نه تنها در ایران بلکه در اقصی نقاط جهان شنیده شده است.

 رئیس دانشگاه آزاد واحد ساری خطاب به جاسبی گفت: هرجا که باشید موثر هستید ، دانشگاه آزاد با مدیریت شما استمرار خواهد داشت تا پاسخگوی نیاز کسانی باشد که به تاجیکستان و ترکمنستان روی می آورند و آن کشورها تعجب می کنند ما که هستیم و چه کسانی به سراغ ما می آیند.

 نیاز با بیان اینکه چهارمین باری است که جاسبی به این مرکز آمده اظهارداشت: می خواستیم وقتی مهمانان وارد دانشگاه می شوند نگاه راست داشته باشند و چپ را نبینند چرا که نظر ما افتتاح مسجد بود و دقیقه نودی هستیم و تا لحظات آخر کار مسجد به پایان نرسیده بود.

 وی با اشاره به اینکه 98 درصد از کار مسجد انجام شده و فقط دو درصد باقیمانده تصریح کرد: معمولا وقتی 70 درصد کار انجام می شود اقدام به افتتاح می کنند.

به گزارش خبرنگار ما حضور اصلی جاسبی برای افتتاح مسجد دانشگاه آزاد ساری بود،در حالی که کارگران تا دقایق آخر مشغول به کار بودند. این مسجد در قسمت چپ ورودی دانشگاه آزاد ساری قرار گرفته است.

 نیاز در ادامه یادآور شد: آنچه که بودیم را  امروز به علت وقت زیادی که گرفتم اعلام نمی کنم اما آنچه که هستیم را توضیح می دهم تا تعهدی باشد برای ما که از حرکت بازنمانیم.

وی با اشاره به حضور  171 عضو هیئت علمی و 101 رشته تحصیلی در دانشگاه آزاد واحد ساری خاطرنشان کرد: از افتخارات این دانشگاه دکترای رشته علوم انسانی و دکترای پزشکی عمومی است .

 نیازآذري با بیان اینکه 21 رشته کارشناسی ارشد در این دانشگاه تدریس می شود افزود: گرایش ما حذف رشته های کاردانی و برخی رشته های کارشناسی و رفتن به سمت رشته های بیشتر در زمینه کارشناسی ارشد است.

وی با اشاره به حضور 10 هزار و 100 دانشجوی دانشگاه آزاد ساری گفت: 19 نفر در مقطع دکترا و هزار و 718 نفر در مقطع کارشناسی ارشد تحصیل می کنند.

 نیاز با تاکید بر رشد 600 درصدی چاپ مقالات در مجلات علمی و معتبر اظهار داشت:63 هزار و 170 متر مربع کارهای عمرانی در برنامه چهار ساله این دانشگاه به پایان رسید.

 وی در رابطه با برنامه های دو سال آینده دانشگاه آزاد ساری یادآور شد:جذب هیئت علمی و اصلاح هرم هیئت علمی ، افزایش رشته ها در پنج رشته دکترا ، 20 رشته کارشناسی ارشد و 10 رشته کارشناسی ، اخذ مجوز برای پنج مجله علمی و پژوهشی ، برگزاری همایش بین المللی با مشارکت یکی از واحدهای دانشگاه آزاد خارج از کشور و دو همایش ملی ، ساخت نیروگاه برق ، ساخت بیمارستان ، ساخت خوابگاه هزار نفره و فراهم نمودن شرایط بهره مندی عموم جامعه از امکانات ایجاد شده از برنامه های دو سال آینده است.

 نیاز با اشاره به اینکه در حال مطالعه ساخت نیروگاه هستیم افزود: این نیروگاه تقریبا شش میلیارد تومان هزینه در بر دارد و فکر می کنم بتوانیم پنج مگاوات برق تولید تولید کنیم که دو مگاوات آن برای مصرف دانشگاه و سه مگاوات هم برای فروش باشد.

 وی گفت: دانشگاهی که حدود چهار هزار دانشجوی فنی و مهندسی دارد باید نماد و نمود داشته باشد و این نیروگاه می تواند نماد باشد.

 نیاز با بیان اینکه ساخت بیمارستان 96 تخت خوابی کار کوچکی نیست تصریح کرد: برای کسانی که نمی خواهند کار انجام دهند شاید کار کوچکی باشد اما برای کسانی که عمل می کنند کار بزرگی است.

 وی با اشاره به اینکه بیمارستان کشکی نمی سازیم یادآور شد: هر بنای ما باید الگو باشد شاید دو قران اضافه خرج شود اما خیانت بزرگی است که ساخت و سازها بر اساس استاندارد نباشد.

نیاز گفت: ما آن قدر وقت و پول نداریم که هر سال بسازیم و جنس کار ما باید کیفی باشد ، کار کمی جایش زیر زمین است در حالي که روی زمین باید کیفیت وجود داشته باشد.

 وی افزود: دانشگاه آزاد ساری با اشاره به رشد 30 درصدی هر ساله ، در سال 91 بالغ بر 12 هزار دانشجو خواهد داشت.

*طائب:وضع ما در دنيا خوب نیست

به گزارش مازندنومه،رئیس منطقه سه دانشگاه آزاد در مراسم بازدید جاسبی از دانشگاه آزاد ساری گفت: سهم دانشگاه آزاد از کل ظرفیت دانشجویی مازندران ، با فرض درست بودن آمار دانشگاه ها ، 34 درصد است.

 عباس طائب افزود: به هر حال از مشکلات کشور ما ، مسئله آمار است.

 وی اظهار داشت:با توجه به سیاست که دولت سرمایه گذاری برای آموزش عالی را در مازندران محدود کرده ، مازندران در توسعه آموزش عالی دولتی مانند سایر استان ها نخواهد بود.

 طائب یادآور شد: سهم دانشگاه آزاد می تواند عدد بزرگتری باشد و برنامه ها را بر روی سهم 60 درصدی ظرفیت دانشجویی لحاظ می کنیم.

وی با بیان اینکه سهم مازندران از کل آموزش عالی دانشگاه آزاد در کشور پنج درصد است، خاطرنشان کرد:انتظار است این عدد هم افزایش چشمگیر و اصولی داشته باشد.

طائب با اشاره به اینکه نسبت دانشجو به کارمند در دانشگاه های آزاد مازندران تقریبا 38 به یک است افزود: این نسبت در واحد ساری 34 به یک است و واحد ساری توانسته خوب مدیریت کند.

 وی گفت: 68 هزار و 957 نفر در دانشگاه های آزاد مازندران تحصیل می کنند که 13.6 درصد در مقطع کاردانی ، 26.5 درصد کارشناسی ناپیوسته ، 49.2 درصد کارشناسی ، 10.5 درصد در مقطع کارشناسی ارشد و سهم دکترا دو دهم درصد و حدود صفر است.

 طائب با اشاره به حضور هزار و 677 نفر عضو هیئت علمی در دانشگاه های آزاد مازندران افزود: هزار و 189 نفر از این تعداد مربی هستند.

 وی با ذکر دو میلیون و 744 هزار متر مربع مساحت زمین واحدهای مازندران خاطرنشان کرد: اگر شاخص های مطلوب جهانی را بسنجیم وضع ما خوب نیست و اگر نسبت به کشور نگاه کنیم وضعیت عالی است اما از وضعیت 10 دانشگاه برتر کشور کمی پایین تر قرار داریم.


  • پنجشنبه 25 آبان 1391-0:0

    بسی خشنودم که به حول و قوه الهی از تلاشهای صادقانه و کوششهای بی شائبه
    آقای نیاز در طول مدت خدمتگزاری در پرتو فضای پرشور و خلاق فرهنگ و پژوهش دردانشگاه
    ساری،صمیمانه و خالصانه تشکر میکنم.

    • پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390-0:0

      تقدیم به جناب "ریاست!!"
      ازآنجایی که جناب آقای نیازآذری را به خوبی می شناسم
      اولا:ایشان نه احتیاج به صندلی ریاست دارند نه احتیاج به حقوق دانشگاه دارند که بخواهند چابلوسی کنند.چابلوسی و دست بوسی وپابوسی و... کار همان کسانی است که به بهانه حفظ نظام و حفظ .... به این انسان بزرگوار از روی حسادت در پیش اربابانشان بهتان می بندند که در جایی پست بگیرند یا رای بگیرند.و عدم کارایی آنها هم برای هر انسان فهیمی مشخص است
      ثانیا:به هیج حرفی (له وعلیه) در مورد ایشان اکتفا نکنید خودتان بیایید به واحد دانشگاه آزاد ساری و عملکرد ایشان را که از دی ماه 85 وارد این دانشگاه شدند را بررسی کنید مطمئن باشید که کارش در سطح کشور یا حتی بالاتر از آن بی نظیر است.

      • پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390-0:0

        یکی می خواد خود جاسبی رو ابقا کنه ، اونوقت نیاز محتاج اون باشه که ابقاش کنه؟

        • پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390-0:0

          واقعا نیاز مدیر توانمند و پرکاری است، باید از او قدردانی شود.

          • پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390-0:0

            خوب است دکتر نیاز که در کارهای عمرانی وساخت وساز دانشگاهی فعال است در زمینه فرهنگی هو پیشقدم شود و کارهای زیربنایی فرهنگی را در مرکز استان ساماندهی کند.چه اشکالی دارد دانشگاه آزاد مثلا"اسپانسر تئاتر یا فیلم یا موسیقی شود و از تولید سی دی و ...حمایت کند.اگر دکتر بیاید قطعا جهشی ایجاد میشود و کار اینگونه که هست نخواهد بود.

            • پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390-0:0

              با تشکر از مدیریت احسن دکتر نیاز

              • رضا موسویپاسخ به این دیدگاه 0 0
                پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390-0:0

                عملکرد دکترنیاز در شب تاریک هم مثل روز روشن قابل دیدنه.اون ساری رو تکون داده.بعضیها یاد بگیرند.

                • پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390-0:0

                  آره. ولي خدا نكنه كه كسي ديگه نياز بشه. همين يكي واقعا كفايت ميكنه!!

                  • پنجشنبه 1 ارديبهشت 1390-0:0

                    نیاز جان ابقا شدی!!
                    امضاء
                    دکتر جاسبی


                    ©2013 APG.ir