تعداد بازدید: 3933

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 27 ارديبهشت 1390-1:27

جاي نگراني نيست

در گفت و گو بامحمد تقي حسين زاده-مديرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران-مطرح شد:پروژه دراسله از پروژه های مربوط به سفر مقام معظم رهبری در سال 74 است/با دو گروه اجرايي کار مي کنيم و تلاش داريم زمان بهره برداري از پروژه آبرساني سوادکوه را به زير سه ماه برسانيم/مراسم کلنگ زني سوادکوه به شهادت حاضران بي نظير بود/تا کنون مورد خاصي از آلودگي آب ساري مشاهده نشده است/سختي آب استان کم است/نبايد در اذهان تشويش ايجاد کنيم/در هر نشستي حاضر مي شوم وضمن دفاع از همکارانم، مي گويم آب استان سالم است.


مازندنومه:مازندراني ها مثلي دارند که مي گويد:"دار بي ريشه ره وا ورنه"،درخت اگر بدون ريشه باشد اسير بادي است.اين زبانزد در کار مديران ما نيز صدق مي کند،مديري که ناتوان باشد و بدون تحول مثبت و بي ريشه،ماندني نيست،با بادي آمده،با بادي نيز خواهد رفت.

صحبت از مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران است؛او ثابت کرده که براي کار و خدمت آمده و ريشه دار است. محمدتقی حسین زاده که سابقه حضورش در اين شرکت به سالي هم نرسيده اما همه از توانايي و ابداع و حرکتش در آب وفاضلاب مي گويند.او از جانبازان هشت سال دفاع مقدس نيز مي باشد که در عملیات کربلای 10 در منطقه مائوت خاک عراق به درجه جانبازی نائل آمد. وی بر اثر اصابت بمب خوشه ای دچار 70 درصد جانبازی شد.

به بهانه کلنگ زني پروژه خوابيده و دردسر ساز آبرساني به سوادکوه با اين مدير پرکار به گفت و گو پرداختيم.

----------------------------

*پروژه اي با 16 سال توقف!

 مديرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران در رابطه با پروژه آب رسانی دراسله سوادکوه ، اظهار داشت: پروژه دراسله از پروژه های مربوط به سفر مقام معظم رهبری در سال 74 است.

 وی افزود: شرکت آب منطقه ای به عنوان تامین کننده آب در سطح استان و شهرهای خاص مانند سوادکوه بخشی از این پروژه را در سال 81 به انجام رساند.

 حسین زاده تصریح کرد: از طریق چشمه های گلناب دره برای مصرف روستایی و شهری ،حداقل 100 لیتر آب به منطقه سوادکوه هدایت شده و به لحاظ ممانعت اجتماعی ، برای شرکت آب منطقه ای امکان پذیر نبود که این پروژه را به اتمام رسانده و از چشمه دراسله ، بخش دیگری از آب را هدایت کند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران یادآور شد: از آذرماه سال 89 با پیگیری های زیاد شرکت و حمایت های مسئولان و مردم و به ویژه مردم دراسله ، حمایت های استانداری و شخص معاون سیاسی و فرماندار سوادکوه،چند جلسه در شورای تامین و جلسات مرتبط در فرمانداری سوادکوه تشکيل شد.

 وی تصریح کرد: اراده مردم بر این شد تا بتوانیم از چشمه های دراسله ، آب مطمئن و پایدار ایجاد کنیم.

*فقط 90 روز وقت لازم داريم

حسین زاده با بیان اینکه در بیست و دوم اردیبهشت ماه ، به لطف خدا و حمایت های مردم این پروژه کلنگ زنی شد ، گفت: توانستیم پروژه آبرسانی دراسله به منطقه سوادکوه را به نام مبارک فدک انجام دهیم.

 وی در رابطه با این پروژه اظهار داشت: پروژه مورد نظر دارای مشخصاتی مانند لوله گذاری به قطر 250 میلی متر از جنس چدن و به طول پنج هزار و 200 متر ، احداث 2 باب مخزن فشار شکن به حجم پنج مترمکعب و 2 باب حوضچه فشارشکن ، شیر هوا و تخلیه است.

حسین زاده با اشاره به اینکه تعهدات شرکت به مردم منطقه ، خرید مجتمع پرورش ماهی بود تصریح کرد: مقرر شد این موضوع با همکاری مردم انجام شود و آبرسانی پایدار برای منطقه را با لوله گذاری بر اساس مدت زمان تعیین شده 90 روز ، به انجام برسانیم.

وی با بیان اینکه گروه های اجرایی را در 2 جبهه فراهم می کنیم ، یادآور شد: مدت زمان پیش بینی احداث پروژه را به حداقل زمان کاهش می دهیم.

حسین زاده افزود: پیش بینی اعتبار هزینه های مربوط به خرید و اجرای خط انتقال ، حوضچه ها و مخزن ، معادل 850 میلیون تومان است.

 مديرعامل آب وفاضلاب مازندران در بخش ديگري از گفت و گوي خود با مازندنومه اظهار داشت:از خصوصیات بارز کلنگ زنی که در طول مدت خدمت من بی سابقه بوده حضور مردم است.

 حسین زاده با بیان اینکه هیچ پروژه ای تا بدین حد با استقبال مردمی و مذهبی و توسل به ائمه همراه نبوده تصریح کرد:به شهادت همه کسانی که در مراسم حضور داشتند و از آنها سوال کردم ، این مورد نادر بوده است.

*آب مورد ندارد

 وی در رابطه به بحث آلودگی شیمیایی در آب آشامیدنی ساری که از طرف عضو شورای شهر ساری بیان شده ، یادآور شد: شرکت آب و فاضلاب در سطح استان دارای 10 آزمایشگاه کنترل است که به صورت روزانه ، ماهانه و فصلی ، آزمایش هايي را در قالب شیمیایی ، باکتریولوژی و کلرسنجی انجام می دهند.

حسین زاده با اشاره به اینکه آزمایش کلرسنجی روزانه به ازای هر 10 هزار نفر یک نمونه انجام می شود ، گفت: آزمایش باکتریولوژی هم ماهانه به ازای هر پنج هزار نفر ، یک نمونه انجام می شود.

وی با بیان اینکه آزمایش شیمیایی به صورت فصلی انجام می شود ، افزود: انواع سختی آب ، کاتیون ها و آنیون های موجود در آب اندازه گیری می شود.

حسین زاده با اشاره به اینکه این آزمایش ها توسط همکاران متخصص ما انجام می شود ، تصریح کرد: در آزمایش های سالیانه هم اندازه گیری فلزات سنگین مانند روی ، سرب ، سموم و ترکیبات آلی انجام می شود.

وی با بیان اینکه چند دستگاه جی سی مس در کشور وجود دارد که یکی از آنها در ساری است ، اظهار داشت: این دستگاه آزمایش سموم و ترکیبات آلی را انجام می دهد.

حسین زاده با اشاره به اینکه این آزمایش ها زیر نظر مستقیم مرکز بهداشت ودانشگاه علوم پزشکی کنترل می شوند ، خاطرنشان کرد: تاکنون مورد خاصی به عنوان آلودگی شیمیایی از آب های هیچ یک از شهرهای استان به ویژه شهرستان ساری دیده نشده است.

 وی در رابطه با سختی آب هم گفت: در سطح استان سختی آب به طور متوسط 322 گرم در لیتر است که استاندارد آن 500 گرم در لیتر است و ما در این مورد زیر استاندارد حرکت می کنیم.

حسین زاده با اشاره به اینکه سازمان بهداشت جهانی ، حدی را برای سختی آب تعیین نکرده یادآور شد: قالب مردم سختی آب را یک نوع آلودگی قلمداد می کنند که تصور نادرستی است چراکه کلسیم و منیزیم عوامل تشکیل دهنده سختی آب هستند که در رشد استخوان و تعادل بدن نقش دارند .

 وی با بیان اینکه تحقیقات نشان می دهد بین سختی آب و بیماری های قلبی و عروقی رابطه معکوس وجود دارد تصریح کرد: به گونه ای که مصرف آب سخت به علت داشتن یون های کلسیم و منیزیوم ، مرگ های ناگهانی از امراض قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

حسین زاده با اشاره به اینکه گاهی در سختی آب به وجود گچ در آب اشاره می شود ، افزود: این مسئله نشان از وجود املاح کربنای و بی کربنات در آب است که با حرارت و جوشیدن رسوب می کند و در لوله ها ی آب گرم مانند کتری و سماور نشان می دهد که در نزدیک به نقطه جوش این اتفاق می افتد.

حسین زاده در بیان علت سختی آب در مازندران گفت: این مسئله به این دلیل است که ما هنوز از آب های زیرزمین (چاه ها) استفاده می کنیم و آب های سطحی دارای سختی پایین تری هستند.

وی خاطرنشان کرد: این اطمینان را به همه مصرف کنندگان آب عرض می کنم چون بدن انسان در حالت عادی دارای دمای 37 درجه و در زمان بیماری تا حدود 41 درجه است ، این املاح موجود در آب جداسازی نمی شود که در کلیه و جاهای دیگر بدن رسوب کند و جای نگرانی نیست.

*جوابيه حق ما بود

 حسین زاده با اشاره به اینکه این حق ما بوده پیرامون گفته های عضو شورای شهر ساری جوابیه داشته باشیم افزود: این جوابیه را صرفا به 2 دلیل صادر کردیم.

وی در بيان اين دليل ها با اشاره به اینکه همکاران من خدمات لحظه ای شبانه روزی به مردم ارائه می دهند گفت: این اظهار نظر به نوعی نادیده گرفتن تلاش همکاران من در شرکت آب و فاضلاب است و نباید در اذهان تشویش ایجاد کنیم چراکه مصرف کنندگان اصلی مردم هستند و برای اطمینان خاطر مردم ، جوابیه ارسال کردیم.

حسین زاده با اشاره به اینکه این عضو شورا اعلام کرده که دانشگاه علوم پزشکی ، محیط زیست و شرکت آب و فاضلاب باید در این زمینه نشستی داشته باشند ، تصریح کرد: من حاضر هستم به صورت زنده در نشست خبر حضور یافته و ضمن دفاع از زحمات همکارانم ، اطمینان خاطر هم به مصرف کنندگان آب شرب بدهم.

وی یادآور شد: آب های موجود درسطح استان دارای املاح مفیدی هستند که برای بدن لازم و ضروری است.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مازندران خاطرنشان کرد:در صورت تامین اعتبار ، درصدد هستیم سدهای موجود در سطح استان را به اتمام برسانیم و شرکت آب و فاضلاب ، آب آشامیدنی سدها را به دست مردم برساند.

وی با اشاره به اینکه سیستم فاضلاب فعلی به صورت جذبی است ، اظهار داشت:اگر به همین شکل ادامه یابد طبیعی است که آلودگی منابع زیرزمینی را به همراه خواهد داشت اما شرکت آب و فاضلاب در حد وظایف خود تلاش دارد در ایجاد سیستم بهداشتی فاضلاب ، گام بردارد.

حسین زاده با بیان اینکه حدود هشت شهر سیستم جمع آوری فاضلاب به بهره برداری رسیده و یا در حال اجرا است گفت: در سال جاری هم سه شهر دیگر به این سیستم مجهز می شوند. 


  • چهارشنبه 28 ارديبهشت 1390-0:0

    متشکر بابت این گفتگوی ضروری شهروندان

    • چهارشنبه 28 ارديبهشت 1390-0:0

      همه صحبتهای آقای مدیرکل را فهمیدم فقط نمیدونم سختی آب چیه؟آب مگه سخت میشه؟یکی بیاد به من بگه یعنی چی که آب سخت میشه؟!!

      • چهارشنبه 28 ارديبهشت 1390-0:0

        آب ساری جرم داردومثل روز روشن است.البته نمیخواهم حرفهای مدیرکل محترم را زیر سئوال برم اما آب ما را در دستگاه تصفیه اب تصفیه کنید میبینید چقدر جرم دارد.البته آن بخش که مربوط به افتتاح پروژه ها و آبرسانی بود کار شایسته ای است و از جتاب حسین زاده تشکر میکنیم

        • سه شنبه 27 ارديبهشت 1390-0:0

          یکی از خانمهای همسایه همین مدیر محترم میگفت که منطلشان جلوی شیر آب فیلتر گذاشتن چون آب خراب هست و آقاش فرموده که بیشترین بیماریها از راه آب ناسالم دچار آدم میشود . میگویید نه بروید منزلشان یک چای مهمان شوید

          • سه شنبه 27 ارديبهشت 1390-0:0

            سواد کوهی عزیز.یقین بدان این طرح بزرگ با درایت و تلاش و پشتکار جانباز عزیز انقلاب به بهره برداری میرسد . انشااله خداوند بزرگ به ایشان سلامتی عنایت فرماید

            • سه شنبه 27 ارديبهشت 1390-0:0

              استفاده از بودجه دولت در راستای توسعه و عمران وآبادانی کار شایسته ای است.برخی مدیران فقط پول واعتبارات را نگه میدارند و خرج نمی کنند.بودجه را باید برای رفع مشکلات مردم خرج کرد نه انباشته کرد و به تهران پس فرستاد.تشکر از این گفتگو

              • سوادکوهیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                سه شنبه 27 ارديبهشت 1390-0:0

                آیا واقعا" تا سه ماه دیگر مشکل آب سوادکوه حل میشود؟اگر چنین شود آقای حسین زاده اولین مدیری است که حرف زده و پشت حرفش ایستاده است.


                ©2013 APG.ir