تعداد بازدید: 4000

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 28 ارديبهشت 1390-1:15

احمدي مقدم:امنيت ما مثال زدني است

فرمانده نيروي انتظامي کشور در ساري گفت:به همکاران مان توصیه کردیم در موضوع امنیت اجتماعی ، ترافیک و امنیت اخلاقی بسیار قوی و سختگیرانه عمل کنند/در گذشته جرايم سخت افزاري بود،اما الان از ابزارهاي نرم افزاري استفاده مي شود/روان گردان ها جای مواد مخدر را می گیرند/مصرف شيشه رو به افزايش است.(گزارش مازندنومه از نشست مطبوعاتي سردار احمدي مقدم)


مازندنومه:سردار احمدی مقدم-فرمانده انتظامی جمهوری اسلامی ایران- صبح روز سه شنبه میهمان مراسم صبحگاه در مقر نیروی انتظامی مازندران بود. او ابتدا به ایراد سخن پرداخت و سپس در جمع خبرنگاران حاضر شد.-احمدي مقدم با تعداد زیاد خبرنگاران در ابتدای صبح مواجه شد گفت: مازندران چقدر خبرنگار دارد؟در اين موقع یکی از خبرنگاران به مزاح گفت چون سر صبح است خبرنگاران خوابیده اند و تعداد کمتری آمده اند، اگر برنامه در عصر برگزار می شود تعداد خبرنگاران چند برابر می شد!گزارش خبرنگار ما-کلثوم فلاحي-را از نشست خبري فرمانده نيروي انتظامي کشور بخوانيد.

------------------------------

*رسيدگي به وضعيت مسافران

سردار احمدی مقدم در مصاحبه با خبرنگاران اظهار داشت: در آستانه تابستان هستیم و بخشی از هدف سفر به مازندران رسیدگی به وضعیت مسافرت ها است چراکه انبوه مسافران به مازندران می آیند و نیاز به تقویت انتظامی داریم.

 وی با اشاره به اینکه مسائلی مانند راه ، ترافیک و فشردگی سفرها ممکن است تصادفات را افزایش دهد ، افزود: با وجود افزایش سفرها اما در مازندران با پیش بینی هایی که مسئولان در پذیرایی از میهمانان داشتند ، وضع مطلوب تری را شاهد هستیم.

احمدی مقدم با بیان اینکه امنیت و تصادفات روند رو به بهبودی دارد ، یادآور شد:نوروز امسال نسبت به سال گذشته حدود 50 درصد کاهش وقوع تصادفات را در مازندران شاهد بودیم که رکورد بسیار قابل توجهی است.

فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به اینکه برخی از این تلاش به دوستان ما در وزارت راه است تصریح کرد: مجموعه تلاش ها نتیجه خوبی در بر داشت.

*سختگيرانه عمل کنند

وی با اشاره به طرح های دریا ، اظهار داشت:بسترهای لازم تا حدودی برای هموطنان فراهم شده و نیروهای نجات غریق ، پلیس ، عوامل امنیتی و خدماتی در سواحل موجب شده این طرح ها بهینه شده و خطرات کاهش پیدا کنند.

احمدی مقدم تصريح کرد: به همکاران مان توصیه کردیم در موضوع امنیت اجتماعی ، ترافیک و امنیت اخلاقی بسیار قوی وسختگیرانه عمل کنند، تا اجازه داده نشود معدود آدم های کم شخصیت ناهنجار ، فضای امنیت اجتماعی و اخلاقی را خدای ناکرده بخواهند آلوده کنند.

 وی با اشاره به ماه رمضان و بیان این مطلب که طبیعتا در این ماه سفرها کاهش می یابد و احترام به روزه داران امر واجبی است گفت: مردم ما این مسائل را رعایت می کنند اما دستورالعمل هایی هم برای نظارت بیشتر داده شده تا اگر افرادی از این موارد عدول کردند برخورد لازم صورت گیرد.

*جرايم نرم افزاري شده اند

احمدی مقدم در رابطه با ضریب امنیت مرزها با بیان اینکه با توجه به افزایش و تغییر شکل ماهیت جرائم در دنیا ، یادآور شد: تلاش ما بر این است بین ما و این جرائم فاصله ایجاد نشود.

وی با اشاره به اینکه در گذشته اغلب جرائم سخت افزاری بود و مجرمان وسارقان مشخص و پیدا بودند ، تصریح کرد:امروز از بسترها و ابزارهای جدید استفاده می شود و کلاهبرداری سطح وسیع تری پیدا مرده اند .

احمدی مقدم با بیان اینکه اغفال ، فریب و به فساد کشیدن جوانان در فضای جدید پیچیده تر و گسترده تر شده گفت:طبیعتا پلیس باید متناسب با این تحولات ، قدرت نرم افزاری خود را افزایش دهد تا بتواند در این میدان از مردم در برابر تهدیدات حمایت کند.

وی با اشاره به اینکه گام های بلندی در این راه برداشتیم ، خاطرنشان کرد:همه تلاش ما در برنامه پنجم توسعه این است که از این طریق ضامن امنیت باشیم و اکنون امنیت ما مثال زدنی است.

احمدی مقدم در خصوص طرح های پیش گیری از جرم با بیان اینکه هماهنگی های خوبی در شورای امنیت کشور و شورای تامین وجود دارد ، تصریح کرد: در سال جاری روند کاهش جرائم همچنان ادامه دارد .

*روان گردان ها مي آيند

 فرمانده نیروی انتظامی جمهوری اسلامی در رابطه با استفاده از روان گردان ها ، اظهار داشت: روان گردان ها جای مواد مخدر را می گیرند و این خطر جدیدی است.

 وی با اشاره به تشدید حفاظت مرزها برای جلوگیری از ورود مواد مخدر ، و بیان این مورد که مواد مخدر گران تر و دسترسی به آن سخت تر شده ، افزود:اما متاسفانه استفاده از روان گردان ها رو به افزایش است چراکه امکان تولید آن در کشور وجود دارد اما استفاده از شیشه نسبت به سایر موارد خیلی بالا نیست ولی روبه افزایش است.

*کلاهبرداري هاي جديد

 احمدی مقدم در رابطه با میزان استفاده از اسامی مسئولان گفت: نوعی کلاهبرداری جدید است که متاسفانه تلاش می کنند از عناوین مسئولان استفاده دارند که این مسئله دو خطر در پی دارد هم اینکه عده ای را فریب می دهند و هم مردم را نسبت به مسئولان بدبین می کنند.

 وی با بیان اینکه با اطمینان می گویم مسئولان ما در سطوح بالا اغلب افراد موجه ای هستند تصریح کرد: آن ها نه تنها مراقبت لازم از فرزندان و خانواده خود دارند،بلکه بیش از حد هم پرهیز مدار هستند .

 احمدی مقدم یادآور شد: تا حد زیادی فرزندان امثال بنده و مسئولان کشور حتی از امتیازهای عادی هم محروم هستند به دلیل اینکه در منظر هستند و ممکن است تصور نادرستی شود.

 وی با بیان اینکه وظیفه داریم با این گونه افراد برخورد کنیم گفت:دستگاه قضایی هم به شدت در صدد سد این راه است چراکه این کار یک کلاهبرداری است اما خیلی زشت و بد است البته خیلی هم وسعت پیدا نکرده و تلاش ما بر این است در این موضوع حساس باشیم و هر موردی که انتصاب به یک مسئول است آن پرونده را تا آخر ادامه می دهیم تا به نتیجه برسیم.


  • چهارشنبه 12 مرداد 1390-0:0

    اسلام ميگه دزد بايد دستش قطع بشه قاتل بايد قصاص بشه كه خدارا شكر به يمن ....همه ي اينها رعايت مي شه وامنيت در سراسر ايران موج مي زنه .سردار خيلي كارت درسته؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛؛

    • سه شنبه 11 مرداد 1390-0:0

      راست مي گه سردار :هيج جاي دنيا انقدر دزدي نمي شه تازه دزد هم آزاد بگرده ومال باخته دق مرگ بشه از غصه -2هيج جاي دنيا انقدر قتل با چاقو يا قمه نمي شه -3هيج جاي دنيا شب از ساعت 10ببعدجرات نداري با زنت تو پارك باشي وگرنه زنتو مي دزدند مالت هم مي برن واقعا دست مريزاد سردار مثال زدني امنيت

      • جمعه 30 ارديبهشت 1390-0:0

        ما که امنیت رو در دفاع مقدس می دیدیم!
        حالا آیا خود نیروی انتظامی امنیت رو اجرا می کنه؟
        اگه اینطوره به مردم گزارش بدین چه مقدار برخورد در مبارزه با مأموران متخلف صورت گرفت؟
        فرصت پاسخگویی به مردم چه قدر سریعتر شده؟
        ما که منتظر می مونیم!

        • چهارشنبه 28 ارديبهشت 1390-0:0

          وقتی پای امنیت اجتمائی به میون میاد دیگه همه میدونیم که شما سردار معظم قوی و سختگیرانه عمل میکنین...یعنی ...یعنی چی بگم ولا خودتون و خودمون میدونیم (عمل) شما چه تعریفی داره !خب حالا که ثلت قرن به اینگونه اعمال گذشت و هنوز باصطلاح عامیانه دوزاری ان (عده معدود) نیفتاد و خودشونو با شما و نیات و نظرات شما تطبیق نمیدن - بیاین یه راه دیگرو انتخاب بکنین - هر راهی جز (برخورد) که بی تاثیر بود0 قربون سرداریت برم الهی چرا تا شمارو می بینیم مو بر اندام مون راست میشه؟ ما این شهید ابادو دوست داریم شمارو بخدا بپذیرین که سنت ما دین ما هویت ما اینجوری حفظ نمیشه....دارین سقوط رو تماشا میکنین خیابونای تهرون لس انجلسه به ولا!

          • چهارشنبه 28 ارديبهشت 1390-0:0

            بله امنیت ما مثال زدنی است،در پارکها و گوشه و کنار شهر مواد فروشها و مواد خرین ها رو کسی نمی بینه؟سرقت هم که بالاست.جرات نداریم یک دقیقه ماشین را تنها بگذاریم...


            ©2013 APG.ir