تعداد بازدید: 2286

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 1 خرداد 1390-1:32

کابوس استاندار

طاهايي گفت:معضل زباله برای من یک کابوس شده است/بدون حضور مسافران تابستاني و در همین حجم زباله ها هم مانده ایم/در سوئد برای کارخانه زباله سوز ، زباله وارد می کنند/ بله،گفتم شرمنده ایم که هنوز ساری در تراز مرکز استان نیست/ساری از زمان طاغوت یک پارک هم ندارد.


به گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه-استاندار مازندران در جلسه کارگروه تخصصی سلامت و امنیت غذایی در دانشگاه علوم پزشکی مازندران با بيان اين که معضل زباله برای من یک کابوس شده،گفت: زیبایی ها و طبیعت مازندران یک طرف،اما اینکه در آستانه تابستان قرار داریم و به جهت مسافرانی که عازم مازندران می شوند و نقمت برای ما هستند.

 وی افزود: در همین حجم زباله ها هم مانده ایم و با آمدن مسافران باز زباله های بیشتری را شاهد خواهیم بود.

علي اکبر طاهایی اظهار داشت: در سوئد برای کارخانه زباله سوز ، زباله وارد می کنند و دانش، این مساله را حل کرده است.

وی با بیان اینکه علی رغم همه تحریم ها در انرژی هسته ای دستاوردهایی داشتیم ، تصریح کرد: در دانش نانو و داروهای ویژه ، توفیقات خوبی رخ داد اما در بحث مدیریت پسماند هنوز حرکت دانشگاهی ما به این سمت جدی نشده است.

 استاندار مازندران با اشاره به اینکه یکی از استادان دانشگاه های سوئد که در اندونزی پروژه زباله اجرا می کند ، فردی ایرانی است یادآور شد: باید کسانی را بورسیه کنیم تا در این زمینه نیرو تربیت شود.

 وی با بیان اینکه میانکاله از مراکز تولید انار ارگانیک در دنیا است ، اظهار داشت: این منطقه قابلیت های فراوانی دارد.

طاهایی خاطرنشان کرد: صحنه زباله نوشهر و بابل جلوی چشمم می آید که حیوانات آلودگی را به دام منتقل می کنند و انسان هم به برخی بیماری های مشترک با دام ، مبتلا می شود و یا پرنده ای با منقار خود این آلودگی را انتقال می دهد در صورتی که دانش این موضوع را حل کرده و ما باید تصمیم می گرفتیم.

استاندار مازندران در پایان این نشست در پاسخ به سوال مازندنومه در رابطه با ابراز شرمندگی در روز افتتاح پارک در منطقه سه شهرداری ، گفت: گفتم شرمنده ایم که هنوز ساری در تراز مرکز استان نیست و این مثال را مطرح کردم که همدان و یا تهران از قبل به گونه ای بوده که هندسه شهر تعریف شده است.

وی در همین راستا یادآور شد:ساری از زمان طاغوت یک پارک هم ندارد و جا دارد که در این زمینه کار شود.

طاهایی افزود: برخی مالکان که زمین دارند به صورت مشارکتی با شهرداری فعالیت کنند مانند همان پارک که افتتاح شد و زمین آن را مالکان با شهرداری مشارکت کردند ، نه که گمان کنند متوجه وضع موجود نیستیم. 



    ©2013 APG.ir