تعداد بازدید: 2268

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 3 خرداد 1390-21:46

روابط عمومی ها متعصب نباشند

پيرفلک:بيان اين نظر که برخي دستگاه ها مي گويند در چارت شان روابط عمومي ندارند،قابل قبول نيست/رستمعلي:روابط عمومي با حمايت متعصبانه از مدير و بزرگ نمايي نمي تواند نقش اصلي خود را ايفا كند./زماني مي توان از روابط عمومي دستگاه اجرايي انتظار عملكرد مثبت و خوب را داشت كه به همان ميزان مدير اين نهاد هم جايگاه شغلي روابط عمومي را تنها مختص به نصب پارچه و بنر نداند.


بر اساس گزارش ارسالي روابط عمومي فرمانداري قائم شهر به مازندنومه،علي پيرفلک درجمع مديران روابط عمومي دستگاه هاي اجرايي این شهرستان با بیان اینکه دستگاه اجرايي بدون روابط عمومي، بي هويت و به مثابه پيكره اي كه از داشتن گوش ، زبان و چشم محروم است ، مي ماند، اظهار داشت: بيان اين مطلب از سوي مديران دستگاه هاي اجرايي كه در چارت سازماني جايگاه شغلي روابط عمومي در نظرگرفته نشده است ، قابل قبول نيست.

پیرفلک به برخورد برخي از مديران دستگاه هاي اجرايي شهرستان در ارايه اخبار و گزارش به خبرنگاران رسانه ها اشاره كرد و گفت: اين مديران وظيفه اطلاع رساني در مورد عملكرد خود را به روابط عمومي ادارات كل محول مي كنند در حالي كه اين كار آنان توجيه پذير نيست.

وي از اين ديدگاه و برخورد مسوولان دستگاه هاي اجرايي به عنوان يك نگاه بسته نام برد و گفت: در قالب هاي مديريتي امروزي اين گونه نگاه محدود اطلاع رساني مديران هيچ جايگاهي ندارد.

فرماندار قائم شهر خلاقيت ، توجه به مسايل روز ، برخورداري از دانش روز ، مردم داري و تلاش شبانه روزي را از ويژگي هاي روابط عمومي ها موفق دانست و ادامه داد : افرادي كه در اين جايگاه شغلي فعاليت مي كنند مي توانند با مجهز شدن به اين خصلت ها و ابزار روز ، در عرصه اطلاع رساني قدرتمند عمل نمايند.  

وي به برخورد ابزاري برخي مديران دستگاه هاي اجرايي اشاره كرد و گفت: روابط عمومي با حمايت متعصبانه از مدير و بزرگ نمايي نمي تواند نقش اصلي خود را به عنوان انتقال دهنده صحيح اخبار ايفا كند.

اما رییس روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران هم در اين جلسه اظهار داشت: نگاه به هنر روابط عمومی در جوامع اسلامی باید بر پایه تقوا استوار باشد.

رییس روابط عمومی و امور بین الملل استانداری مازندران در تشریح نگاه روابط عمومی ها در جوامع بشری دو دیدگاه را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: نگاه اول نگاهی ست که بر پایه سود و منفعت بنا شده و در آن همه چیز بر مبنای کسب درآمد بیشتر دیده می شود.

وی این نگاه را تاجر مآبانه خواند و افزود: آموزش در این دیدگاه جلب رضایت مشتری ست برای رسیدن به سود بیشتر .

کمال رستمعلی نگاه دیگر را نگاهی دانست که بر پایه تقوا استوار است،نگاهی که بنا به فرموده امیرالمومنین علی(ع) که به مالک فرمود: وقتی که به مصر می روی با دوگونه انسان مواجه می شوی که یا برادر دینی تو اند یا همنوع انسانی تو که بر توست به هردوی آنها احترام کنی.

وی رشد و تعالي بخش هاي مختلف دستگاه هاي اجرايي را در گرو نگاه مثبت مدير آن دستگاه دانست و گفت: زماني مي توان از روابط عمومي دستگاه اجرايي انتظار عملكرد مثبت و خوب را داشت كه به همان ميزان مدير اين نهاد هم جايگاه شغلي روابط عمومي را تنها مختص به نصب پارچه و بنر نداند.



    ©2013 APG.ir