تعداد بازدید: 2913

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 4 خرداد 1390-0:2

برنامه داریم-حميدي

مديرکل صدا وسيماي مازندران در گفت و گو با مازندنومه مطرح کرد:با آغاز ماه رمضان برنامه های سیمای مازندران شبانه روزي مي شود/اين تصور که صدا وسيما روابط عمومي سازمان هاست،خطرناک است/برای تولید برنامه بودجه محدودی داریم و دستگاه ها برای تبلیغات فعالیت های خود بودجه اختصاص دهند/گاهی ما تحمل نقد نداریم/کساني مثل معصومي وسجادي با ما همکاري کنند.


عصر روز سه شنبه حجم برنامه های سیمای مازندران به 20 ساعت در روز افزایش یافت. مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران در حاشیه آغاز برنامه های بیست ساعته سیمای مازندران به کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه-گفت: با عنایت رئیس سازمان صدا و سیما و پیگیری های معاون امور مجلس و استان ها که تاکيد کردند شبکه های استانی دارای یک هویت مستقل شوند،افزایش برنامه های سیما در دستور کار قرار گرفت.

بهرام حمیدی با بیان اینکه با آغاز ماه مبارک رمضان برنامه های سیمای مازندران به 24 ساعت هم افزایش می یابد ، افزود: با افزایش ساعت برنامه های سیمای مازندران ، برنامه های تولیدی این مرکز از شش ساعت به 12 ساعت افزایش خواهد یافت.

 وی اظهار داشت: تکرار ، تامین و تولید برنامه در برنامه های 20 ساعته سیمای مازندران گنجانده می شود و برای همه بخش ها برنامه داریم.

 حمیدی با اشاره به افزوده شدن سیمای ورزش و سیمای بامدادی به برنامه های سیمای مازندران ، یادآور شد: پخش برنامه هاي "خانواده" و "راز سلامت" هم از 2 بار در هفته به سه بار افزایش می یابد.

 وی با بیان اینکه برنامه های گفت و گو محور و برنامه های با موضوع سند چشم انداز استان از یک بار در هفته با سه بار افزایش می یابد ، تصریح کرد: مهمترین قسمت افزایش ساعت برنامه های سیمای مازندران ، پخش اذان ظهر از مرکز طبرستان است.

 حمیدی با اشاره به اینکه در بخش برنامه های معارفی ، برنامه "با قرآن" پخش خواهد شد ، گفت: برنامه های مختلفی اعم از همایش ها و کنگره های مهمی در صبح ها اجرا می شد که به جهت نداشتن ساعت برنامه در این زمان ، از پوشش و پخش زنده این برنامه ها معذور بودیم که با این اتفاق ، این مشکل هم برطرف شد.

به گزارش خبرنگار ما،وی با بیان اینکه بخش خبر از سه بار در روز به چهار بار افزایش می یابد ، خاطرنشان کرد: بخش خبری ساعت 11 صبح در برنامه های جدید گنجانده شده و بخش خبری ساعت 23 هم به ساعت 24 تغییر یافته است.

حمیدی با اشاره به اینکه 60 درصد از برنامه های سیمای مازندران تولیدی خواهد بود ، افزود: پوشش مناسب مسابقات ورزشی هم از دیگر اهداف افزایش ساعت برنامه های سیمای طبرستان است.

 وی با بیان اینکه دستگاه ها از فرصت به دست آمده در رسانه استفاده و با صدا وسيما مشارکت کنند ، اظهارداشت: دستگاه ها رسانه را جزء برنامه های کاری خود بدانند.

حميدي با بيان اين که سازمان ها، اداره ها و نهادها براي پيشبرد امور و اجراي صحيح اهداف شان مشارکت مالي 40 درصدي در برنامه سازي داشته باشند، افزود:ما حاضريم با همه دستگاه ها در برنامه سازي مشارکت داشته باشيم و 60 درصد از هزينه ها را نيز پرداخت کنيم.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران با اشاره به اینکه گاهی عده ای به اشتباه ، صدا و سیما را به چشم تبلیغات یا روابط عمومی سازمان متبوع خود نگاه می کنند ، یادآور شد: این تصور خطرناک است ،چرا که رسانه نقد منصفانه از عملکرد همه مسئولان داشته و مطالبات مردم و مسئولان را تواما" مد نظر قرار می دهد.

وی اظهار داشت: با نقد منصفانه می توان استان را پویاتر کرد و به همه مسئولان سفارش می کنم در برنامه سازی حوزه های مربوط به خودشان ، یاریگر ما باشند.

حمیدی با بیان اینکه صدا و سیما چه گونه باید فرهنگ سازی کند ، افزود:آیا صدا و سیما به این کار موظف است یا باید با حضور و مشارکت دستگاه ها و اختصاص بودجه ، در این مسیر فعالیت کند؟

حمیدی با بیان اینکه صدا و سیما یک دانشگاه است یادآور شد:برای تولید برنامه بودجه محدودی داریم و دستگاه ها برای تبلیغات فعالیت های خود بودجه اختصاص دهند و ما با نیروهای خود این بخش را کامل می کنیم.

 وی با اشاره به اینکه نمی شود فرهنگ سازی کرد و هزینه نپرداخت ، افزود:سازمان متعلق به مردم و نظام است و هر اندازه دستگاه ها در فرهنگ سازی مشارکت کنند،سود آن به خود جامعه بازمی گردد.

حمیدی در رابطه با محتوای برنامه ها گفت: به استادان و روسای دانشگاه ها پیشنهاد می کنیم از دانشجویان پایان نامه هایی با موضوعات مرتبط به مازندران و توسعه استان بخواهند و دانشجویان موارد منجر به تولید را بررسی کنند.

 وی با بیان اینکه این تحقیقات باید منجر به تولید در صدا و سیما شود ، تصریح کرد: تحقیق نباید به گونه ای باشد که راهی کتابخانه شده و خاک بخورد.


حمیدی با اشاره به اینکه اینجاست که کیفیت برنامه های تولیدی افزایش می یابد ، یادآور شد: به دنبال این هستیم که مشارکت هرچه بیشتر دستگاه ها در برنامه های سیمای مازندران داشته باشیم.

وی افزود: برنامه های گفت و گو محور دارای مجریان دانشگاهی هستند .

 حمیدی با اشاره به آستانه تحمل نقد در استان ، گفت: گاهی ما تحمل نقد نداریم .

 مدیرکل صدا و سیمای مرکز مازندران اظهار داشت: شبکه استانی ظرفی است که همه گفتمان ها و ساختارها باید در آن قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه 30 درصد در بخش محتوایی به برنامه های شبکه طبرستان اضافه شده ، افزود: خانواده و جامعه شناسی خانواده از موضوعات مورد توجه در سیمای مازندران است.

 حمیدی در رابطه با جلب همکاري هنرمندان مازنی که در کشور فعالیت می کنند ، گفت: از آرزوهای ما این است که این افراد برای برنامه سازی در سیمای مازندران ، اعلام آمادگی کنند.

وی با بیان اینکه این افراد به هزاران دلیل از این کار سرباز می زنند ، یادآور شد:بودجه ای که در تهران به ساخت برنامه اختصاص می یابد در مراکز نیست.

حمیدی خاطرنشان کرد: به عنوان مثال اگر در مراکز به تولید یک فیلم هفت میلیون تومان اختصاص دهند این بودجه در تهران به 20 میلیون تومان افزایش می یابد و همین امر باعث می شود برنامه سازان خودبه خود از این کار امتناع کنند و به مرکز نيايند.

 وی با اشاره به اینکه برای ساخت فیلم بودجه اختصاص می دهیم ، افزود: اخیرا فیلمی با اعتبار 60 میلیون تومان در مرکز مازندران ساخته شد که این فیلم نمره 80 را در ارزيابي ها به خود اختصاص داد که کسب این نمره در تولیدات مراکز بی سابقه است.

 حمیدی با بیان اینکه از تهران برای این فیلم 132میلیون تومان بودجه اختصاص دادند ، تصریح کرد: از مبلغ 72 میلیون تومان باقی مانده ، 40 درصد را مجددا به تهیه کننده برگرداندیم تا به عوامل فیلم اختصاص دهد.

 وی با اشاره به اینکه بعضی از گلایه های ما این گونه است ، اظهار داشت: توقع ما از کساني مثل خسرو معصومی يا محمدعلي سجادي این است که با مرکز مازندران هم همکاری کند و ما هم حمایت می کنیم ، هرچه آورده داشت هم به خودشان می دهیم.

 حمیدی یادآور شد: حضور این افراد در مرکز مازندران و تولید برنامه می تواند به عنوان یک کارگاه آموزشی هم تلقی شود.

 وی با بیان اینکه در برنامه های تولیدی به دنبال عناصر حرفه ای هستیم که در کنار آنها عناصر آماتور مرکز مازندران هم فعالیت کنند ، افزود: این کار سخت است، چراکه گاهی برخی از آماتورها دانسته های خود را بیشتر از یک فرد حرفه ای می دانند.

 حمیدی خاطرنشان کرد: استان باید متقاعد شود که بودجه فرهنگی صرف مبانی فرهنگی شود.

 وی با اشاره به اینکه رسانه باید از فرهنگ غنی مازندران دفاع کند ، گفت:ما مرکز آموزش نیستیم بلکه می توانیم پرورش دهیم.

حمیدی با بیان اینکه آیا در مازندران مسئول فرهنگ سازی ادبیات فولکلور فقط صدا سیما است یا سایر دستگاه های فرهنگی هم باید فعالیت کنند ، یادآور شد:چند تئاتر و قصه مازنی از سوی ساير دستگاه های فرهنگی تولید شده است؟

وی با اشاره به اینکه یک بار به تماشای تئاتري رفتم که آثار چخوف را روی صحنه برده بودند ، اظهار داشت: به کارگردان تئاتر گفتم در مازندران آثار چخوف را به نمايش مي دهيد؟ آثار چخوف مربوط به دانشگاه ها و تئاترهاي پايتخت است.

حمیدی با بیان اینکه تقریبا 45 درصد از برنامه ها را با زبان محلی تولید خواهیم کرد افزود: تولید کار مازنی سخت است و مشکل تر از آن یافتن کسانی است که مازندرانی حرف بزنند و ادبیات آن را هم حفظ کنند.

 وی گفت: وقتی در تبریز بودم فقط در جلسه شورای اداری استان و شهرستان ، فارسی حرف می زدند.

حمیدی با بیان اینکه از سمت چالوس تا رامسر ، گویش مرکز استان را کم تر متوجه مي شوند ، تصریح کرد: به لحاظ تفاوت لهجه ها ، این عده که قشر کمی هم نیستند متوجه گویش مرکز استان نمی شوند.

 وی با اشاره به اینکه با زیرنویس فارسی يا زيرنويس با گويش غرب استان ، خود به خود در استان شکاف ایجاد می شود ، اظهار داشت: خیلی تلاش می کنیم تا این کار(تشتت و شکاف بين غرب وشرق استان) اتفاق نیفتد.

گفتني است مديرکل صدا وسيماي مازندران در اين گفت وگو از مواضع فرهنگي مازندنومه در نوروز امسال و برخورد کارشناسانه در قبال سريال پايتخت قدرداني کرد.

حميدي گفت:مواضع و تحليل هاي مازندنومه را در قبال سريال پايتخت بي طرفانه،معتدل و حاوي نکات کارشناسي و فني يافتم.


  • پنجشنبه 5 خرداد 1390-0:0

    حالا که 20 ساعته شده از مجریان با صدا و چهره هایی جدید استفاده شود و فقط به چند نفر محدود نشود

    • پنجشنبه 5 خرداد 1390-0:0

      لطفا برنامه ای میزگردی را کم کنید و سریال محلی بگذارید

      • چهارشنبه 4 خرداد 1390-0:0

        مگه چی گفتم پیاممو نذاشتین؟


        ©2013 APG.ir