تعداد بازدید: 2710

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 4 خرداد 1390-10:24

ما کارگران...

پس از تجمع هاي بي فايده کارگران نساجي مازندران،جلوي در ورودي اين شرکت در قائم شهر،صبح روز چهارشنبه حدود صد نفر از کارگران جلوي استانداري مازندران اجتماع کردند/هادي ابراهيمي در ميان تجمع کنندگان گفت: نبايد 11 ماه حقوق شما بي سامان باشد و اگر من هم يک ماه حقوق نگيرم نمي توانم زندگي کنم/نه پدر من در نساجي کار مي کند و نه برادرم،اما همه شما برادران من هستيد.(ويرايش دوم)


به گزارش خبرنگار مازندنومه کارگران پارچه نوشته اي در دست داشتند که روي آن نوشته شده بود:"ما کارگران نساجي مازندران خواهان ده ماه حقوق و معوقه هاي سال 88 هستيم و از مسئولان تقاضا مي شود به داد ما برسند."

بر اساس اين گزارش،کارگران حدود ساعت 10 صبح شعار مي دادند:"استاندار،ابراهيمي،حمايت،حمايت"که در اين موقع معاون سياسي وامنيتي استاندار مازندران به ميان کارگران آمد و نماينده کارگرهاي تجمع کننده به بيان خواسته هاي صنفي خود پرداخت.

يکي از کارگران تجمع کننده به خبرنگار ما گفت:در حالي که ما 10 ماه حقوق عقب افتاده داريم،يکي از نمايندگان قائم شهر حدود 150 نفر از وابستگان خود را استخدام کرده و براي کار به نساجي فرستاده است.

پس از توضيحات نماينده کارگران،هادي ابراهيمي ضمن بيان اين نکته که من پيگير مطالبات شما هستم،گفت:پيشينه نساجي مازندران نشان مي دهد که اين شرکت وفادارترين و بي نظيرترين نيروها را چه در زمان جنگ و چه در حال حاضر در اختيار دارد و ما پيگير حق وحقوق شما هستيم.

معاون استاندار با اشاره به اين که سرمايه گذار و کارفرما بايد حقوق کارگران را اعاده کنند،افزود:در راه ستاندن حق طبيعي خود که حقوق و معوقات شماست،،با شما هم عقيده هستم و نمي گويم نبايد حقوق بگيريد.

وي با بيان اين نبايد 11 ماه حقوق شما بي سامان باشد،تصريح کرد:اگر من هم يک ماه حقوق نگيرم نمي توانم زندگي کنم.

ابراهيمي ضمن اشاره به اين نکته که استانداري مدافع حقوق شماست و شخصا" براي پيگيري مشکلات از شرکت نساجي بازديد کردم،ادامه داد:در اواخر سال گذشته تا دقيقه 90 تلاش کرديم و توانستيم چهار ماه از حقوق شما را پرداخت کنيم؛هر چند کار خاصي نکرديم و الان هم قدري تحمل کنيد تا مسايل پيگيري شود.

وي با بيان اين که قضيه نساجي رها شده نيست، افزود:سرمايه گذار دارد کارهايي انجام مي دهد اما کارگران فراموش شده اند و ما به دنبال اين هستيم که کارگران هم ديده شوند و حقوق ومعوقات شان پرداخت شود.

معاون سياسي وامنيتي استاندار مازندران ضمن گفتن اين نکته که صبح فردا جلسه کميسيون کارگري با موضوع نساجي برپا مي شود،تصريح کرد:بايد تکليف کار مشخص شود.

ابراهيمي با بيان اين که موضوع را از طريق دفتر رييس جمهوري و وزارت کار پيگيري مي کنيم،گفت:من به خاطر پيگيري مطالبات شما از وزير سئوالي پرسيدم و گفتم چرا کارگران بلاتکليف هستند که در ميان جمع،عزت الله اکبري-نماينده شهر شما-به من تذکر داد که چرا آن جا اظهار نظر کردم!

وي با اشاره به اين که بيمه و معوقات حق شماست، افزود:از شما انتظار دارم همين فضاي معقول را رعايت کنيد.

معاون استاندار گفت:نه پدر من در نساجي کار مي کند و نه برادرم،اما همه شما برادران من هستيد. 

گفتني است يکي از نگهبانان استانداري از خبرنگار ما خواست به تهيه خبر و گزارش نپردازد و تهديد کرد در صورت ترک نکردن صحنه، ماموري را براي ضبط وسايل و بازداشت او اعزام خواهد کرد!



©2013 APG.ir