تعداد بازدید: 2963

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 17 خرداد 1390-8:47

یوسف نژاد آبروی مجلس را حفظ کرد

يوسف نژاد سخنان خود را با تسلیت درگذشت ناصر حجازی آغاز کرد/ وجاهت سیاسی مسئولان تربیت بدنی بر وجاهت ورزشی آنها غالب بوده است/با انتقال تیم ها هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است/در حوزه ورزش کسی نیست که به مجلس پاسخ دهد/مردم صادقانه در نظرسنجی امشب شرکت کردند/(گزارش مازندنومه از برنامه 90 اين هفته)


 برنامه 90 این هفته میزبان نماینده مردم ساری به عنوان مخالف انتقال یکباره تیم های فوتبال لیگ یک از شهری به شهر دیگر بود.

به گزارش مازندنومه، علی اصغر یوسف نژاد که بامداد روز سه شنبه در برنامه معروف 90 حضور یافت، سخنان خود را با تسلیت شهادت امام هادی (ع) و درگذشت ناصر حجازی آغاز کرد.

یوسف نژاد اظهار داشت: اگر بخواهیم آسیب شناسی در این حوزه داشته باشیم باید وضعیت فوتبال ایران را بیشتر بشناسیم.

وی افزود: فوتبال وضعیت درآمدزایی ، فرهنگی ، اجتماعی و اثرگذاری در قشر جوان و نوجوان و بسیاری پیامدهای دیگر دارد و ما در کشور از پیامدهای بسیاری در حوزه فوتبال بی بهره هستیم.

 یوسف نژاد با بیان اینکه پس از پیروزی انقلاب در ورزش و به ویژه فوتبال تصمیمات غیرکارشناسی باعث شده که مسیر ورزش و به ویژه فوتبال از مسیر اصلی جدا شود ، تصریح کرد: وجاهت سیاسی مسئولان تربیت بدنی بر وجاهت ورزشی آنها غالب بوده که این مسئله هم از دغدغه های ورزش دوستان است.

 وی با اشاره به اینکه این مسئله باعث شده با وجود استعدادهای فراوان، ورزش توسعه آن چنانی نداشته باشد ، یادآور شد: در ایران مراکز آموزش عالی و دانشگاه های بسیاری وجود دارد که برای ورزش نیروی انسانی تربیت می کنند اما حوزه ورزش پر شده از افراد غیرکارشناس و غیرورزشی و دست نیروی انسانی تربیت شده بر ورزش کوتاه است.

بر اساس اين گزارش،نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه تصمیماتی که درباره فوتبال گرفته می شود باید منطقی باشد ، خاطرنشان کرد:مسیر گرفته شده برای انتقال تیم ها اگرچه می تواند دلسوزانه باشد،عملکرد خوبی به همراه نداشته است.

وی با اشاره به تیم های منتقل شده به شهرستان ها افزود: این عمل بدون پشتوانه منطقی انجام شده و برای اثبات آن می توان عملکرد هریک از تیم های منتقل شده را به صورت جدا بررسی کرد.

 یوسف نژاد با بیان اینکه تیم پاس قهرمان پنج دوره لیگ آسیا و تیم با پشتوانه ای است ، گفت: اکنون کسی برای وضعیت تیم پاس پاسخگو نیست.

وی با اشاره به اینکه نمی خواهم کسی را متهم کنم ، یادآور شد: پاس نتیجه تصمیماتی است که گرفته شده و افرادی در آن برهه از انتقال تیم به شهرستان ها حمایت کرده و عکس گرفتند و البته شور را در مردم به وجود آوردند.

 یوسف نژاد با طرح این سوال که هدف از انتقال تیم های فوتبال چیست ؟ اظهار داشت: آیا به دنبال کشف استعداد و یا افزایش تماشاگران هستیم؟

وی با اشاره به اینکه منافع مادی ، فرهنگی و حتی هنجارشکنی هایی که با انتقال تیم ها اتفاق افتاده هم می تواند موضوع بررسی باشد ، تصریح کرد: با انتقال تیم ها هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است.

 به گزارش مازندنومه،نماینده مردم ساری در بخش دوم از سخنان خود در برنامه 90 با طرح دو سوال که آیا دولت می تواند این کار (انتقال تیم های فوتبال) را انجام دهد؟ و آیا این انتقال خوب است ، افزود: بر اساس اصل 33 قانون اساسی ، دولت نمی تواند این کار را انجام دهد چراکه هر حرکتی بر اساس اساسنامه خاصی که در موقعیت جغرافیایی خاصی شکل گرفته و حوزه عملکردی مشخصی دارد بايد انجام شود.

وي در پاسخ به سئوال دومش گفت: جواب سوال دوم هم خیلی بد است و با انتقال تیم نفت تهران به اراک شاهد تشییع جنازه دیگری برای تیم های فوتبال خواهیم بود.

 وی با بیان اینکه هدف و منظور از این کار را باید بدانیم ، گفت: چه منافعی از منظر و شاخص های ورزشی و فوتبالی در انتقال تیم ها وجود دارد؟

 یوسف نژاد با اشاره به اینکه به نظر من انتقال تیم ها استعدادسوزی و دفع تماشاگر است ، خاطرنشان کرد: استعدادهای منطقه در عملکرد سایه انتقال این تیم ها رشد نکرده و برای تیم ملی فوتبال هم موثر نبوده است.

وی یادآور شد: قابل قبول نیست تیمی که تاریخچه و هویت یک شهر است به شهر دیگری انتقال داده شود.

یوسف نژاد با بیان اینکه نام تیم ها برای خیلی از افراد یک برند است ، تصریح کرد: اگر در تبریز غیر از نام تراکتورسازی بود ، این اندازه طرفدار نداشت.

 وی گفت: اگر بر اساس عدالت فکر کنیم ، انتقال تیم ها نه نتیجه خوبی داشته و نه تصمیم خوبی بوده است.

یوسف نژاد با اشاره به اینکه تصمیمات غیرکارشناسانه در فوتبال ، مسیر منطقی و کارشناسی فوتبال را تغییر می دهد ، اظهار داشت:تیم هایی که انتقال می یابند باید اصالت و ریشه داشته باشند ، کارخانه خودروسازی نیست که قطعات آن در یک استان ساخته شده و اصل خودرو در استان دیگری بسته شود.

وی انتقال تیم های فوتبال را انتقال مجموعه ای از رفتارهای سیاسی ، اجتماعی و فرهنگی دانست و افزود: برای همین در سایر شهرها نتیجه نمی گیریم.

یوسف نژاد در بیان معنای ساده عدالت از دیدگاه شهید مطهری ، اظهار داشت: عدالت یعنی قرار گرفتن هر چیز در جای خود ؛ هر منطقه هم بر اساس مزیت ها ، استعدادها و شرایطی که دارد باید حفظ شود.

 وی با اشاره به اینکه برای انتقال تیم های فوتبال به شهرستان ها چندین میلیارد هزینه می شود ، گفت: اگر بخشی از این هزینه را به همان شهر اختصاص دهند بهتر است.

نماینده مردم ساری در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اگر وضعیت و شرایط مادی برای تیم های شهرستان ها در همان مناطق اعمال شود اگرچه ممکن است نتیجه گرفتن چندسال به طول انجامد،همان ریشه و فرهنگ برخاسته از دل مردم است که بقای آن بیشتر از بقای تیم های انتقالی است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: در همه دنیا توسعه ورزش از سمت پایین به بالا است و کارشناسان به این مسئله اشاره دارند که تیم های پایه موثرتر از تیم های ملی هستند چراکه ارزش و بهای تیم های پایه بیشتر از تیم های ملی است.

یوسف نژاد در رابطه با هدیه کردن تیم ها به یک شهرستان ، گفت: این یک شکلات و یا یک چیز مادی نیست که هدیه شود ، فرهنگ یک منطقه را نمی توان هدیه کرد و اگر ظرف و مظروف پذیرش همدیگر را نداشته باشند موفق نمی شویم.

 وی با بیان اینکه این مسئله پرداختن به معلول هاست درصورتی که باید علت ها را پیدا کنیم افزود: در استان ها به زیرساخت ها ، کشف استعدادها و تسهیلات ورزشی نپرداختیم و همین حرکت ها در فوتبال باعث شده دولت ما تیم داری کند.

یوسف نژاد یادآور شد: به عنوان یکی از طراحان وزرات ورزش و جوانان عنوان می کنم که در حوزه ورزش کسی نیست که به مجلس پاسخ دهد و به همین منظور خواستار تشکیل این وزارتخانه شدیم تا وزیر ورزش از مجلس رای اعتماد بگیرد و این فرد حتما این گونه رفتارها را رد خواهد کرد.

وی با بیان اینکه متاسفانه داستان غم انگیز و نگران کننده تیم های فوتبال ادامه دارد خاطرنشان کرد: شکی ندارم که نفت تهران هم با انتقال به اراک همان پاس همدان سال 89 خواهد بود و شاهد تشییع جنازه تیم نفت خواهیم بود که در حال از بین رفتن است.

 یوسف نژاد با اشاره به اینکه چه کسی در خصوص وضعیت چند سال آینده تیم نفت پاسخگو خواهد بود ، گفت: این تصمیمات عجولانه و شتاب زده و گاهی غیرمنطقی در ورزش که گاهی وسیله کسب محبوبیت سیاستمداران است، نه تنها ظلم در حق استان ها است، حتی برای عدالت هم تصمیم گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه فست فود و غذای حاضری خوردن کار ساده ای است ، گفت: اگر در ورش کارها بر اساس مبنای کارشناسی و طرح جامع شکل نگیرد ، همین روند ادامه خواهد داشت.

 یوسف نژاد یادآور شد: آنچه از افکار مردم و دیدگاه های کارشناسان ورزش مشخص است این است که مسیر ، مسیر منطقی برای رسیدن به هدف نیست ، مسیری پر از فراز و نشیب است که ما را به نقطه مطلوب نمی رساند.

 وی خاطرنشان کرد: اصل طرح انتقال تیم ها به شهرستان ها ، طرح شکست خورده ای بوده و ادامه آن به سود ورزش نیست.

 یوسف نژاد با بیان اینکه حدود سه سال قبل خودم هم پیگیر انتقال تیم به شهرستان ها بودم و یکی از دلایل منطقی ام در آن مقطع حضور 42 فوتبالیست مازنی در لیگ برتر بود ، افزود: وقتی این مسئله را سنجیده و عملکرد تیم های مشابه را دیدم متوجه شدم که ورود به چنین فضایی ما را به نتیجه مطلوب نمی رساند که هیچ حتی عقب گرد و نقصان در سرمایه است.

وی با اشاره به اینکه متاسفانه این سرمایه اجتماعی در حال به تاراج رفتن است ، اظهار داشت: در حال از بین بردن بخشی از فوتبال هستیم و با این مسیری که طی می شود فوتبال می میرد.

 یوسف نژاد با بیان اینکه روح فوتبال پاک و بی آلایش است گفت: مردم صادقانه در نظرسنجی امشب شرکت کرده و نظرات خاصی هم نداشتند.

 وی با اشاره به اینکه در هیچ جای دنیا فروش و یا واگذاری تاریخ یک مردم انجام نمی شود یادآور شد: خواهش می کنم کسانی که خود را در این غنیمت شریک می دانند در غرامتی که برای تیم ها به وجود آمده هم شریک باشند.

 یوسف نژاد خاطرنشان کرد:کسانی که تا این وقت شب بیدار هستند و نظر می دهند قابل احترام هستند.

وی گفت: با یک موج بی هدف گذرای بی نتیجه به جایی نمی رسیم و باید زیرساخت ها و شرایط را به وجود آوریم و مردم می دانند چه گونه از هویت خود دفاع کنند.

یوسف نژاد افزود: حضور تیم های غیر بومی در مناطق باعث بی هویتی ، کم لطفی و بی لطفی به تیم های منطقه می شود.

نماینده مردم ساری خاطرنشان کرد: اگر مسئولان از ابتدای امر ، دورنمای انتقال ها را نمی دانستند ، اکنون تکرار اشتباه گناهی نابخشودنی و بازی با احساس مردم و بی توجهی به مسائل اتفاق افتاده است.

وی با بیان اینکه وقتی مردم مطلع شدند در برنامه 90 حضور خواهم یافت ، تقریبا بیش از 90 درصد از افرادی که با من تماس داشتند بدون اینکه نظر من را بدانند خواستار اعلام مخالفتم با انتقال تیم ها بودند.

یوسف نژاد با اشاره به اینکه مسیر گذشته می تواند چراغی برای آینده باشد تصریح کرد: نظرات کارشناسان و نخبگان و کسانی که دستی بر آتش دارند می تواند دلیل قانع کننده ای برای صحت این مسئله باشد و اصرار بر یک طرح شکست خورده منطقی نیست.

 وی با بیان اینکه بر اساس ماده 142 قانون برنامه ، ماده 120 قانون بودجه و ماده واحده تشکیل وزارت ورزش و جوانان هرگونه تصمیم گیری در حوزه ورزش از زمان تشکیل وزارت ورزش ، باطل ، منسوخ ، بی اعتبار بوده و هویت ندارد ، گفت:اکنون سازمان تربیت بدنی موضوعیت خارجی ندارد و تصمیماتی که در این حوزه گرفته می شود اگر به نام وزارت ورزش باشد غيرقانونی و از اعتبار خارج است.

 یوسف نژاد با اشاره به اینکه فوتبال بخشی از زندگی مردم است و مردم هم درک صحیحی از فوتبال دارند ، اظهار داشت: آنچه مهم است باید در مقابل مردمی که بی ریا و صادقانه در رابطه با موضوعی ملی اظهار نظر کردند تصمیم منطقی گرفت.

وی افزود: موضوعی که باعث بروز چنین پیامدهایی شده در چند نکته است که در وهله نخست بايد گفت در فوتبال حرفه ای قانون نداریم برخوردها سلیقه ای و برداشت ها شخصی است که اعمال می شود.

 یوسف نژاد با اشاره به اینکه در فوتبال اگر عملی انجام شود کسی پاسخگوی شکست و خطا نیست، تصریح کرد: مسائل گذرا ، مقطعی و نمایشی برای جلب نظر مردم انجام می شود.

به گزارش مازندنومه، نمایندگان دیگری هم با برنامه 90 ارتباط تلفنی داشتند. اخوان ، نماینده مردم آشتیان ، تفرش و فراهان گفت: یوسف نژاد آبروی مجلس را حفظ کرد.

 کواکبیان ،نماینده مردم سمنان، هم با بیان اینکه میزان رای ملت است ، اظهار داشت: دولت برای احترام به این نظر ، هرچه سریع تر تصمیم انتقال تیم نفت را به اراک لغو کند.

يارمحمدي، نماینده مردم تالش ، یادآور شد: مسئولان حوزه ورزش ما به دلیل اینکه ورزشی نیستند نمی توانند در هیات دولت به خوبی از ورزش دفاع کنند.

دهدشتی ، نماینده مردم آبادان، گفت: اگر این گونه است چون آبادان مهد فوتبال است و مردم منطقه هم به خاطر حضور هشت ساله در جنگ محروم مانده اند پس ما هم ادعا می کنیم که یک تیم لیگ برتری دیگر باید به آبادان اضافه شود.

 لطفی ،نماینده مردم اراک، که به عنوان فرد موافق انتقال تیم به شهرستان ها در برنامه 90 حضور داشت در اظهارات خود گفت: به دنبال انتقال وزارت نفت به استان مرکزی هستیم که در ادامه گفت و گوهای تلفنی ، حسینی ، نماینده مردم اهواز ،یادآور شد: نبودن عدالت در فوتبال از موضوعات مهم است و اگر قرار است وزارت نفت منتقل شود ، این حق قانونی استان خوزستان خواهد بود .

 وی مخالف انتقال تیم های فوتبال به شهرستان ها و خواستار تلاش برای ایجاد عدالت در فوتبال بود.

قنبرزاده ، مدیرعامل تیم صنعت نفت، با اشاره به اظهارات لطفی -نماینده مردم اراک- در این برنامه در رابطه با بدون پیشینه دانستن تیم صنعت نفت، گفت: این انتظار را ندارم که یک نماینده بدون مطالعه این مسئله را بیان کند ، تیم صنعت نفت 50 سال قدمت دارد و از مسئله دیگری که دلم به درد آمد پرهزینه خواندن این تیم توسط این نماینده است.

 وی یادآور شد : اگر می خواهند تیم را ببرند ، ببرند ولی با حیثیت تیم نفت بازی نکنند.

 نماینده مردم اراک در پایان خاطرنشان کرد: امیدوارم همه استان ها تیم لیگ برتری داشته باشند ، در همه دنیا فوتبال سازماندهی خاصی دارد و مثل ایران نیست.

 فردوسی پور هم برای گرفتن تصمیمات ورزشی اظهار امیدواری کرد و گفت: راه های دیگری هم برای کسب محبوبیت وجود دارد.

گفتنيست برنامه 90 تا ساعت سه بامداد سه شنبه ادامه داشت و بالغ بر 2 میلیون نفر در نظرسنجی این برنامه مبنی بر انتقال یکباره تیم های فوتبال از شهری به شهر دیگر شرکت کردند که 91 درصد مخالف و 9 درصد موافق بودند.


  • مازندنومهپاسخ به این دیدگاه 0 0
    سه شنبه 17 خرداد 1390-0:0

    درود بر خانم محقق.لطفا" شماره تلفن خود را همين جا قرار دهيد تا با شما تماس بگيريم و کمک تان کنيم.

    • صدرا محقق - روزنامه شرقپاسخ به این دیدگاه 0 0
      سه شنبه 17 خرداد 1390-0:0

      سلام من صدرا محقق خبرنگار روزنامه شرق در تهران هستم، میخام یه گزارش از مجسمه های غیب شده ی میدون امام ساری یه گزارش بنویسم، مجبور شدم زیر این خبر یه کامنت بذارم. تا اگر ممکنه با من تماس بگیرید. شماره شهردار ساری و رئیس سازمان میراث استان رو میخام. ممنون میشم کمکم کنید.


      ©2013 APG.ir