تعداد بازدید: 4329

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 25 خرداد 1390-22:7

يک روز در لاريجان

گزارش بازديد خبرنگاران آملي از لاريجان؛هر مسئولی که جهت سرکشی به این منطقه می آمد فورا عوض می شود/اگر تجهيزات بيمارستان 10 تختخوابي آمل تامين شود،اين بيمارستان افتتاح مي شود/دشت شقايق دماوند پر از آشغال بود.(گزارش عليرضا عزيزکمالي،خبرنگار-آمل)


بخش لاریجان آمل بزرگترین بخش در کشور است که دو شهرداری رینه و گزنگ را در خود جای داده است.
 68 روستا و 19 آبادی و40 اداره دراین بخش مستقر هستند و لاريجاني ها 350 شهید والامقام را تقدیم انقلاب اسلامی کرده اند.


 در راستای سیاست کاری انجمن صنفی خبرنگاران شهرستان آمل جهت بازدید خبرنگاران از پروژه های بخش به بخشداری لاریجان رفتيم.


به دليل احداث ساختمان جدید،بخشداري لاريجان فعلا" یک منزل مسکونی است.محمدرضا نصیری -بخشدار جوان لاریجان- به گرمی از خبرنگاران استقبال کرد.


 به منطقه گردشگری آبگرم رفتيم.اين مکان هرساله شاهد حضور تعداد زيادي از مردم کشورمان است. درمحل هتل لوتوس که توسط پزشک حاذق و معروف ایران ،دکتر نجفی(متخصص جراحی مغز و اعصاب)احداث شده، رفتیم.


 قربانی -مدیرعامل انجمن صنفی خبرنگاران آمل- گفت:سیاست انجمن بازديد از سازمان ها و نهادها و ملاقات با مسئولان است.


 محمدرضا نصیری -بخشدرلاریجان-هم به شوخی گفت: هر مسئولی که جهت سرکشی به این منطقه می آمد فورا عوض می شود و هر جا هم شما خبرنگاران حضور پیداکردید آن مسئول بعد از چند روز عوض می شود!


 وی با بيان اين که درکنار هرانتقادی پیشنهادسازنده هم باید باشد،گفت: مهم آن است که دنبال حقیقت وحقیقت جوئی رفت و نباید به صرف انتقاد از مسئولی از وظیفه اصلی خود عدول کنیم .


نصيري با اشاره به اين که بخش لاریجان از گذشته دارای افتخارات سیاسی و اجتماعی و فرهنگی بوده است، افزود: این بخش دارای چندين عالم و دانشمند ديني و مرجع تقلید بوده است که وجود دوستاره درخشان علم فقاهت -آیت الله حسن زاده آملی و جوادی آملی- و نيز روسای دوقوه-برادران لاریجانی- نمونه اين افراد است.


بخشدار لاريجان تصريح کرد: پس از انقلاب شاهد تحولات اساسی و چشمگیری دراین منطقه بوديم که نمونه آن آبرسانی ،برق رسانی،احداث راه روستائی ،اجرای طرح های هادی و... است.


 وی با اشاره به اين که بیمارستان نیاز اساسی منطقه بود،افزود: با پیگيری های نماینده آمل در مجلس ،فرماندار و دیگر مسئولان يک بیمارستان 10 تختخوابی احداث شده که نیازمند تجهیزات پزشکی است و اگر تجهيزات تامین شود، افتتاح خواهد شد.


بخشدار لاريجان با اشاره به وجود حوادث گوناگون در این جاده گفت:قرار بود دو آمبولانس که از مصوبات سفر ریاست جمهوری است،به بخش اختصاص يابد که تاکنون علی رغم پیگیری ها، خریداری نشده است.
در ادامه به اتفاق بخشدار به طرف دشت شقایق در زیر قله دماوند رفیتم که علی رغم همه گونه زیبائی، منطقه پر از آشغال بود.


پس از گرفتن عکس هاي یادگاري ازشرکت آب معدنی پلور و پرورش ماهی منطقه بازديد کرديم.
 نکته تامل برانگيز سفرمان اين بود که در اين منطقه گردشگری شاهد ساخت وساز با سبک جدید و از بين رفتن معماري قديمي وسنتي بوديم.بسياري از اهالی هم زمین زراعي شان را به تهرانی ها فروختند يا در حال فروش آن هستند.


يک روزدر کنار دماوند بوديم.سا عت 6 غروب با خداحافظی کرديم و به آمل برگشتيم. در راه همکاران مي گفتندلاريجان حرف هاي زيادي براي گفتن دارد،اما اطلاع رساني مناسبي از موقعيت و ويژگي هاي اقتصادي و گردشگري اين منطقه صورت نمي گيرد.

ايميل نويسنده: (amol_ali2006@yahoo.com)



    ©2013 APG.ir