تعداد بازدید: 3675

توصیه به دیگران 2

سه شنبه 28 تير 1390-23:58

روز کوييک هيل

در همايش کوييک هيل که با حضور پروفسور علي اکبر جلالي و شريکوماناير در ساري برگزار شد،مطرح شد:ويروس ممکن است آثار تخريبي سياسي داشته باشد/سرعت توسعه به اندازه ای است که با این قدم های کوچک نمی توانیم موفقیت های بزرگ به دست آوریم/مسئولان ما دانايي لازم را ندارند و ساده ترين راه را انتخاب مي کنند/ مسئولان از ترس،پهنای باند را کاهش داده اند/ماوس،کیبرد و ورد در حال از بین رفتن است و همه چیز به ویدئو تبدیل می شود/ نمی توانیم جلوی توییتر را بگیریم/روابط خوب هند و ايران فراتر ازتوليد و حضور آنتي ويروس است/کوييک هيل شريک امنيتي مايکروسافت و اينتل است.


 مازندنومه:سمينار يک روزه کوييک هيل با ميزباني شرکت فناوري ارتباطات و اطلاعات فانوس مازندران،صبح و عصر سه شنبه در سالن بانک ملي در ساري برگزار شد.نقطه عطف اين همايش سخنراني پروفسور علي اکبر جلالي-پدر دانش آي تي ايران- و حضور شريکومارناير-مدير امور بين الملل شرکت تکنولوژي هاي کوييک هيل- از هند بود.گزارش خبرنگار ما را از اين سمينار علمي بخوانيد.

------------------------------------

*بايد جهاني نگاه کنيم

پدر علم آی تی ایران گفت: سرعت توسعه به اندازه ای است که با این قدم های کوچک نمی توانیم موفقیت های بزرگ به دست آوریم و در حوزه فناوری اطلاعات ، باید جهانی نگاه کرد.

به گزارش مازندنومه،پروفسور علی اکبر جلالی در سمینار امنیتی کوییک هیل در ساری ، اظهار داشت: دنیا تغییرکرده و اگر سریع وارد این فناوری ها نشویم ، با مشکلات زیادی روبه رو خواهیم شد.

 این متخصص فناوری اطلاعات و ارتباطات با بیان اینکه شاید امروز 10 درصد از مردم درگیر کارهای الکترونیکی هستند ، تصریح کرد: تا پایان برنامه پنجم توسعه ، 90 درصد مردم درگیر کارهای الکترونیکی می شوند.

 جلالی با اشاره به اين که اگرچه فناوری خوب است اما ممکن است آثار بدی هم داشته باشد،یادآور شد:در طول تاریخ ویروس ها وجود داشته اند و امروز فقط نوع آن تغییرکرده است.

 دانشیار دانشگاه علم و صنعت ایران با اشاره به اینکه امضای دیجیتالی ، قوی تر از امضای سنتی است ، خاطرنشان کرد: در حوزه امنیت هم فضای دیجیتالی ، امن تر است .

 وی با بیان اینکه برای یک کاربر خانگی رایانه ممکن است نهایت خسارت ناشی از یک ویروس مخرب ، از بین رفتن برنامه ها و اطلاعات مهم موجود در رایانه وی باشد ، افزود:اما تاثیر ویروس در یک نیروگاه ، یک دستگاه دندان پزشکی و یا در یک سامانه نظامی وهسته ای ، خسارت سنگین برای جوامع خواهد داشت.

 استاد دانشگاه ویرجینیای آمریکا یادآور شد: آنتی ویروس فقط مربوط به کامپیوتر نیست و آن را در مسائل دیگر به ویژه مسائل هسته ای ، مشاهده کرده ایم که ویروس می تواند چه آثار تخریبی سیاسی داشته باشد.

 پروفسور جلالی بااشاره به اینکه نیروی انسانی قابل توجهی در زمینه تولید نرم افزارها و آنتی ویروس ها داریم ، گفت: می توانیم با تبادل دانش ، آنتی ویروسی بسازیم که جهان آن را از ما خریداری کند .

 عضو هیات مدیره انجمن ایرانی مطالعات جامعه اطلاعاتی تصریح کرد: در حوزه فناوری اطلاعات ، باید جهانی نگاه کرد.

 وی با اشاره به اینکه امروز زمین را با وبسایت ها می شناسند ، افزود: خوب نتوانسته ایم در این زمینه وارد شویم و باید خود را در این حوزه عرضه کنیم.

 ارائه دهنده تئوری موج چهارم خاطرنشان کرد: سرعت توسعه به اندازه ای است که با این قدم های کوچک نمی توانیم موفقیت های بزرگ به دست آوریم.

وی اظهار داشت: محتوا، شبکه های اجتماعی و بزرگراه ها عامل اساسی توسعه در جهان آینده هستند.

وی با اشاره به فعالیت آی تی در روستاها ، اظهار داشت: وقتی در روستا کار می کنی و می بینی یک روستایی هم می تواند همان امکاناتی را داشته باشد که یک نفر در گوشه دیگری از دنیا دارد به این فکر می کنی که چرا این فرصت را در اختیار آن فرد روستایی قرار ندهیم.

جلالی یادآور شد:اگر هکرها و ویروس ها نبودند این فناوری رشد نمی کرد.

جلالی با بیان اینکه امروز ماوس ، کیبرد و ورد در حال از بین رفتن است ، گفت: همه چیز به ویدئو تبدیل می شود و آینده به گونه ای است که به هر جا بروید تقاضای تان را به صورت ویدئویی اعلام می کنید.

 وی امنیت در فضای مجازی را چالش عنوان و تصریح کرد :باید نگران باشیم اما روش برخورد ما درست نیست که همه چیز را محدود کنیم و امروز نمی توانیم جلوی توییتر را بگیریم.

 جلالی با بيان اين که با روش تدافعی موافق نیستم، اظهار داشت: اینترنت چمدانی واقعیتی است که کشورهای جهان برای دستیابی به اهداف خود از آن استفاده می کنند.

 جلالی تصریح کرد: به همان اندازه که دشمن در توسعه تکنولوژی کار می کند ما هم باید در سرمایه گذاری و حمایت از این تکنولوژی فعالیت کنیم نه اینکه به برخورد روی بیاوریم.

 وی گفت: هرجا با قدرت برخورد کردیم موفق بودیم و امسال روز جهانی ارتباطات با نام ایران شروع شد، چون در آی سی تی روستایی دنیا برتر بودیم.

جلالی با اشاره به ارائه اینترنت رایگان در روستاها و بیان اینکه روستاهای ما قابلیت فوق العاده ای دارند ، خاطرنشان کرد: ما مانند بچه با آنها برخورد می کنیم و این نگاه جواب نمی دهد، چراکه مردم کوچه و بازار هم باید آنتی ویروس را بشناسند.

اين استاد دانشگاه اظهار داشت: سواد ما در حوزه فناوری اطلاعات بسیار کم است و باید جایی برای آنتی ویروس در کشور ایجاد کنیم.

وی با بیان اینکه مهمترین کالای استراتژیک در هزاره سوم ، اطلاعات است گفت: اطلاعات ، ابزار توسعه اقتصادی امروز است و ضرورت امنیت در اطلاعات ، بیشتر از خود اطلاعات است.


دکتر جلالي با بيان اين که براي همه ما آنتي ويروس ها اهميت زيادي دارند،چون ديتا براي ما با اهميت تلقي مي شود،افزود:در برخي موارد ما تا 20 برابر کامپيوترمان بايد پول پرداخت کنيم تا اطلاعات از دست رفته مان را بازيابي کنيم و اين جاست که يک آنتي ويروس خوب به کار مي آيد.

وي در ادامه به بيان ويژگي هاي يک آنتي ويروس خوب پرداخت و گفت:آنتي ويروس مطلوب بايد قدرت تشخيص ويروس ها را داشته باشد،آپ ديت سبکي داشته باشد،هر فايلي را به عنوان ويروس نشناسد،سرعت سيستم را کاهش ندهد،سرعت اسکن ان بالا باشد،تنظيمات آن پيچيده و سخت نباشد و محيطي زيبا و کاربرپسند داشته باشد.

اين فعال عرصه آي تي با اشاره به اين که آنتي ويروس هاي غير اورجينال تنها 10 درصد ويروس ها را شناسايي مي کنند،تصريح کرد:اين آمار در آنتي ويروس هاي اورجينال وارداتي 60 درصد،در آنتي ويروس هاي ارجينال آخرين نسخه ها 85 درصد و در آنتي ويروس هاي ارجينال اخرين نسخه برخي شرکت ها 100درصد است.

وي در بخش ديگري از اظهارت خود بيان داشت:تبليغات آنتي ويروس کوييک هيل در ايران کافي به نظر نمي رسد،اما به نظر مي رسد نسخه 2012 اين آنتي ويروس با زبان فارسي در بازار ايران پخش مي شود و پيشنهاد مي کنم بر پايه و با همکاري کوييک هيل يک آنتي ويروس ايراني را در مازندران توليد کنيم.

* دشواري هاي امنيتي زيرساخت ها را تهديد مي کند

مدیرعامل شرکت تکنولوژی اطلاعات فانوس در این همایش گفت :امروز لزوم استفاده از رایانه و تجهیزات مرتبط بر کسی پوشیده نیست.

مهندس شعیب ا... اصغری ، افزود:یکی از چالش های پیش روی رشد سریع زیرساخت هاي صنعتي در کشور ، عدم اطمینان ، اعتماد و به طور کلی دشواری های امنیتی است که این صنعت را تهدید می کند.

وی با بیان اینکه همگام با توسعه فناوری اطلاعات ، نگاهی جامع به امن سازی و لحاظ حفاظ های امنیتی ، امری بدیهی است ، تصریح کرد: چشم پوشی از تعیین اولویت نخستین، برای بسط امنیت ، جبران ناپدیر خواهدبود.

*شريک امنيتي اينتل و مايکروسافت

مدير امور بين الملل شرکت تکنولوژ هاي کوييک هيل هند در اين همايش گفت:روابط خوب هند و ايران فراتر ازتوليد و حضور آنتي ويروس است.

ناير با بيان اين که کوييک هيل يک شرکت پيشرو در حوزه امنيت اطلاعاتي است،افزود:اين شرکت در سال 2008 مقام اول را در دنيا به دست آورد و اکنون در 63 کشور شبکه توزيع و ميليون ها کاربر دارد.

وي با اشاره به اين که روابط خوبي با مشتري ها داريم،تصريح کرد:کوييک هيل در هند 20 شعبه دارد و ما در کشورهاي انگلستان،آمريکا،مالزي،استراليا و...شعبه داريم و در ايران هم شرکت فانوس مازندران نماينده رسمي ماست.

مدير امور بين الملل شرکت کوييک هيل هند با بيان اين که ما شريک امنيتي کمپاني هاي مايکروسافت و اينتل هستيم،افزود:سايت مايکروسافت محصولات ما را تاييد کرده است و ما تا کنون جايزه و گواهي نامه هاي مهمي را کسب کرده ايم و امتياز نهايي کوييک هيل از برخي آنتي ويروس هاي ديگر بالاتر بوده است.

وي در ادامه به معرفي محصول جديد اين شرکت يعني "کوييک هيل موبايل سکيوريتي"پرداخت که از جمله کارکردها و قابليت هاي آن مسدود کردن تماس ها،مسدود کردن اس ام اس هاي مزاحم و ناخواسته،جلوگيري از سرقت اطلاعات ،رديابي موبايل هنگام گم شدن و قفل کردن موبايل و قفل کردن سيم کارت جديد بعد از سرقت و گم شدن است.

حاشيه ها:

-پروفسور جلالی در ابتدای این همایش ، گفت :مازندران علاقه مند به برگزاری این همایش در شهرستان ها است و نمی خواهد همه برنامه ها در تهران باشند.

 -دانشیار دانشگاه علم و صنعت ایران افزود: در روستای شاهکوه-اولين روستاي اينترنتي کشور- به یک چوپان لپ تاپ هدیه دادم تا او هم از این تکنولوژی استفاده کند.او گفت:چند روز پيش در شاهکو اينترنت پرسرعت رايگان برقرار کرديم تا مردم و مسافران از آن استفاده کنند.

-پروفسور جلالي در بخشي از سخنراني خود تصاويري از سير تکاملي خودرو را در آلمان پخش کرد که از سه چرخه به خودروهاي پرنده تبديل شده بودند.وي وقتي خواست تصوير واقعي يکي از اين خودروها را به حاضران نشان دهد،صفحه فيلترينگ آمد که با خنده حاضران مواجه شد.جلالي گفت:ما هميشه در موضع دفاعي و انفعالي هستيم و از اينترنت مي ترسيم و در پي کاهش سرعت و فيلترينگ هستيم.

 -وی با اشاره اینکه چرا پهنای باند در کشور ما کم است ، خاطرنشان کرد: مسئولان از ترس پهنای باند را کاهش داده اند و همیشه در حالت تدافعی هستیم و اگر سواد داشتیم حالت تهاجم به خود می گرفتیم.

-جلالی با بیان اینکه در خبرها عنوان شده در رده ششم اینترنت جهان قرار داریم ، افزود: وقتی اینترنت ما یک چکه است کجای ششم دنیا قرار داریم؟

- وی یادآور شد: کشور کره اینترنت خانگی 1024 مگابیت ارائه می کند و ما مي ترسيم که پهناي باند را زياد کنيم.

-جلالي در بخشي از سخنان خود تصاوير چند ميليونر جوان خارجي 13 تا 30 ساله را پخش کرد که در عرض 6 ماه تا يک سال فعاليت در حوزه آي تي پولدار شده بودند.

- جلالی یادآور شد: در حوزه آی تی کار به جایی رسیده که در شش روز یک هتل بیست طبقه ساخته می شود.

-جلالي با ابراز تاسف از اين که برخي اداره هاي دولتي از آنتي ويروس هاي مجاني استفاده مي کنند،گفت:خب،يک کامپيوتر کم تر بخرند اما جاي آن نرم افزار و آنتي ويروس اصل بخرند.

-اين استاد دانشگاه گفت:مسئولان ما دانايي لازم را ندارند و ساده ترين راه را انتخاب مي کنند که محدود کردن و بستن شير اينترنت است.

-ناير در ابتدا با زبان فارسي به حاضران سلام کرد و گفت:"به سمينار کوييک هيل خوش آمديد."او که چند باري است با ميزباني شرکت فانوس به مازندران سفر مي کند، با حاضران با خوشرويي و آداب شرقي گفت و گو مي کرد و با برخي نيز شوخي مي کرد.

-اين همايش در دو نوبت صبح و عصر برگزار و از حاضران به صرف ناهار پذيرايي شد.


  • پنجشنبه 30 تير 1390-0:0

    مسوولين كشوري بايد بودند تا اينها را ياد مي گرفتند.


    ©2013 APG.ir