تعداد بازدید: 2778

توصیه به دیگران 2

شنبه 22 مرداد 1390-9:39

کلنگ و کتاب

با حضور مسئولان؛ کلنگ کتابخانه استاندارد چالوس به زمین زده شد/ کتابخانه استاندارد چالوس در زمین اهدایی خانواده شهید هرج پور به مساحت هزار و 823 مترمربع و با اعتبار اولیه 100 میلیون تومان ساخته خواهد شد.


 با حضور معاون برنامه ریزی استاندار، مدیرکل کتابخانه های استان مازندران، امام جمعه، فرماندار ، نماینده مجلس و جمعی از مسئولان شهرستان چالوس کلنگ احداث کتابخانه استاندارد و جامع شهرستان چالوس در زمین اهدایی خانواده شهید هرج پور به زمین زده شد.

به گزارش بابک شمس-خبرنگار مازندنومه در چالوس- فرماندار اين شهرستان در این مراسم با اشاره به ظرفیت بالای فرهنگی مردم شهرستان چالوس بیان داشت: باید برای این مردم و مطابق با سلایق و خواسته های آنها امکانات ایجاد کرد.

سید قدیر رضایی با اشاره به اینکه شهید هرج پور خود از شهدای فرهنگی شهرستان بودند و طبق خاطراتی که خانواده معظم این شهید نقل می کنند توجه ویژه به مسئله کتابخوانی داشتند، افزود: از سال گذشته سعی شد با قرار دادن بودجه احداث این کتابخانه در ردیف تملک و دارایی و پیش بینی اعتبار 100 میلیون تومانی برای آن در راستای احداث آن اقدام شود.

وی با اشاره به کمبود زمین در چالوس از مسئولان خواست تا در خصوص خرید زمین در این شهرستان نیز اعتباراتی را پیش بینی کنند زیرا بسیاری از مشکلات در اجرای پروژه های این شهرستان به دلیل نبود زمین است.

وی همچنین با اشاره به اینکه شهرستان چالوس در بخش کتابخانه های عمومی رتبه اول تهیه زمین را دارد، بیان داشت: این مسئله نشات گرفته از تلاش فراوان انجمن کتابخانه عمومی شهرستان و کمک خیران به این بخش است.

 فرماندار چالوس همچنین از کسب رتبه دوم کتابخانه عمومی چالوس در طرح "کتاب من" خبر داد و تصریح کرد: کتابخانه های عمومی شهرستان چالوس با مدیریت خوب و بسیار مدبرانه سرکار خانم ازادیان تاکنون توانسته است موفقیت های چشمگیری در سطح استانی و کشوری به نام چالوس کسب کند.

 وی از اهدای جمعا 3 هزار و 623 مترمربع زمین در طول سال گذشته برای احداث کتابخانه های عمومی در سطح شهرستان چالوس خبر داد و گفت: چندین کتابخانه عمومی و مشارکتی نیز در سطح شهرستان فعالیت دارند.

بر اساس اين گزارش، امام جمعه چالوس در اين مراسم گفت: در ماه رمضان و با کلنگ زنی این مکان فرهنگی در جهت بهره مندی بیشتر از این ماه پيش مي رويم.

 حجت الاسلام محمد مهدی راشدی نوری با بيان اين که از گذشته ایجاد کتابخانه و واگذاری زمین به این منظور از جمله موارد وقف بوده است،خاطرنشان کرد: در حال حاضر با وجود این هجمه فرهنگی باید در راستای احداث کتابخانه های ثابت و سیار همت کرد.

در ادامه نماینده مردم نوشهر و چالوس در مجلس نیز وجه تمایز کشورهای فقیر و غنی را در داشتن انسان های با مهارتهای علمی، اخلاقی و تخصصی عنوان کرد و بیان داشت: به برکت نظام توانمند جمهوری اسلامی دستیابی به علوم روز برای جوانان و اندیشمندان ایرانی فراهم شده است.

دکتر انوشیروان محسنی ادامه داد: از کارهایی که رهاورد خدمت مسئولان و دولت ها در منطقه می تواند باشد، ترویج فرهنگ کتابخوانی و آگاهی بخشی است که نیازمند ایجاد بسترهای لازم است.

 وی وقف زمین در این راستا را از والاترین موقوفات عنوان و تصریح کرد: واگذاری زمین برای آگاهی بخشی جامعه بخشیدن یک فرهنگ به یک نسل است.

 در ادامه امامزاده -مدیرکل کتابخانه های عمومی استان مازندران- نیز با اشاره به معجزه برتر یعنی قرآن که خود کتاب بود،گفت: در ادبیات نظام اسلامی تعریفی که از مطالعه ارائه می دهیم متمایز از دیگر کشورهاست.

 وی مطالعه مفید را تعالی بخش و در راستای کتاب آسمانی قرآن عنوان کرد و اذعان داشت: مطالعه مفید باید آگاهی و دانایی را ترویج دهد.

 امامزاده تصریح کرد: مردم مازندران مردمي با فرهنگی هستند و باید امکانات برای این جامعه فرهنگ دوست مهیا و فضای کتابخانه ای و منابع مورد نیاز فراهم شود.

 وی با اشاره به اینکه استان مازندران در سرانه فضای کتابخانه ای در کشور رتبه بیست و هفتم را دارد خواستار مشارکت بیشتر مردم و خیران در امر کتابخانه سازی شد.

در ادامه مراسم ولی الله فرزانه -معاون استاندار مازندران- نیز با قدرداني از مادر و خانواده شهید هرج پور در اهدای زمین برای احداث کتابخانه استاندار چالوس گفت: اندیشه و انگیزه اثرگذار شهید هرج پور در این پروژه جاری و ساری است.

 وی با اشاره به اینکه در حال حاضر هزار و 264 متر فضای عمومی کتابخانه های چالوس است بیان داشت: باید این میزان به 6 هزار متر برسد.

گفتنيست کتابخانه استاندارد چالوس در زمین اهدایی خانواده شهید هرج پور به مساحت هزار و 823 مترمربع و با اعتبار اولیه 100 میلیون تومان ساخته خواهد شد.



    ©2013 APG.ir