تعداد بازدید: 3318

توصیه به دیگران 3

شنبه 22 مرداد 1390-9:40

سر بی کلاه خبرنگاران مرکز استان!

 همکاران ما از سراسر استان در مراسم روز خبرنگار حاضر شده بودند.آن ها در پايان مراسم رفتند و در شهرشان هم فرماندار یا هر مسئول دیگری برای شان گرامیداشت دیگری گرفتند اما در این میان فقط سر خبرنگاران ساروی بی کلاه ماند که نه فرماندار داشتند و نه مسئول دیگری که به فکر آنان باشد!(يادداشتي از کلثوم فلاحي،خبرنگار-ساري)


 مازندنومه:آيين هاي ويژه روز خبرنگار امسال نيز در شهرهاي مختلف استان(و کشور)برگزار شد و مثل هر سال با تمجيد يا انتقادهايي همراه بود.بديهي است اجراي هر برنامه اي ضعف ها و البته قوت هايي دارد و 100 درصد مخاطبانش را اقناع نمي کند،اما گاهي تکرار ضعف هاي دوره هاي گذشته يا ضعيف تر شدن برنامه هاي پسين نسبت به سال هاي پيشين باعث مي شود بازار نقدها و ايرادگيري ها گرم شود؛مثل مراسم روز خبرنگار 17 مرداد در سالن پيامبر اعظم ساري که نه چندان درخور برگزار شد و فاقد جذابيت هاي يک جشن بود.به قول يکي از خبرنگاران حاضر در سالن:«امسال نکردنه اتا بازیگره هم بیارن که امه وسه بازی در بياره!»

به هر روي،يکي از آيين هاي روز خبرنگارامسال،در شهرستان آمل برگزار شد که گزارش و حاشيه هاي آن را انتشار داديم.در پي آن نقدي نيز به اين مراسم شده بود،که آن را نيز در مازندنومه پخش کرديم.گزارش کوتاهي نيز از مراسم مشابه در قائم شهر را پخش کرديم.اينک اما يادداشتي را از يکي از خبرنگاران ساکن ساري در همين رابطه بازتاب مي دهيم که گله اي است از...بخوانيد.

---------------------------------

 روزهای زیادی را در سال گرامی می داریم و ارج می نهیم و گاه در پاسداشت خدمات شایسته و ارزنده ای که آن قشر ارائه کرده اند-هر چند که ارائه خدمات از سر وظیفه بوده باشد-مراسمي را برپا مي کنيم.

 روز خبرنگار سپري شده و نوشتن درباره آن شاید کمی دير باشد اما گفتنی ها را باید گفت. روز خبرنگار آمد و وزیر و البته بسیاری از مسئولان استانی هم آمدند. نمی دانم اگر وزیر نمی آمد باز هم  آن همه مسئول در مراسم حاضر می شدند يا نه؟

آن شب همکاران ما از سراسر استان در مراسم حاضر شده بودند.آن ها در پايان مراسم رفتند و در شهرشان هم فرماندار یا هر مسئول دیگری برای شان گرامیداشت دیگری گرفتند و خبرهايش را خوانديم اما در این میان فقط سر خبرنگاران ساروی بی کلاه ماند که نه فرماندار داشتند و نه مسئول دیگری که به فکر آنان باشد!

 مسئولان ساروي که در هر ساعت از شبانه روز ، خبرنگاران را همپای خود می بینند، یادی از خبرنگاران مرکز استان نکردند؛خبرنگارانی که بیشتر بار خبری استان بر دوش آنان است و شب و روز و ایام تعطیل و غیر تعطیل نمی شناسند.

 خبرنگارانی که دوستان ما در سایر شهرها فکر می کنند مسئولان اینجا در ساری گل به سرمان می زنند اما به قول معروف "دله اماره بکوشته ، بیرون مردمه!"

انتقاد من اين است که چرا دوستان و همکاران ما در شهر خود هم گرامی داشته می شوند اما برای خبرنگاران مرکز استان فقط به همان مراسم دسته جمعی بسنده شد؟

 خبرنگاران در قائم شهر ، نور ، نوشهر ، چالوس ، آمل ، بابل ، بهشهر و ... توسط مسئولان شهری هم تجليل شدند که فرماندار هر شهرستان ، پرچمدار آن بود،اما خبرنگاران ساروی مانند فرزندانی هستند که پدر ندارند و در این" تجلیل بازار" ، سرشان بی کلاه ماند.

به جز چند سازمان و دستگاه و البته برخی دوستان که با ارسال پیامک تبریک، مراتب بزرگواری خود را رسانده و مسئولانی کمتر از انگشتان یک دست که شخصا قدردان زحمات خبرنگاران بودند ، به جرات می توانم بگویم که هیچ یک از مسئولان شهری و استانی ، خدمات بی دریغ خبرنگاران مرکز استان را پاس نداشتند. 

ايميل نويسنده: (falahi.dargahlo@gmail.com)


  • مادرمردهپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 22 مرداد 1390-0:0

    خب می رفتی قائمشهر تجلیل میشدی،اونجا که فرماندار داره!یا مثلا" آمل یا اصلا میرفتی چالوس که میرقدیر بهتجایزه بده.ساری رو ولش کن همیشه عقبه

    • شنبه 22 مرداد 1390-0:0

      نمي دانم چرا بايد از كساني دنبال تجليل بود كه ... . بياييد فكر كنيد هر خبري كه كار كرده و مردم را متوجه بايدها و نبايدها مي كنيد كلي تجليل الهي و همگاني مي شويد.

      • شنبه 22 مرداد 1390-0:0

        گرفتاري خبرنگارا در چگونگي دريافت حق الزحمه است. تا اين حل نشه مشكل پابرجاست.


        ©2013 APG.ir