تعداد بازدید: 2745

توصیه به دیگران 2

شنبه 29 مرداد 1390-23:52

مديراني که عاشق تمجيدند

به زعم برخي مسئولان خبرنگارحق ندارد ازمردم و مشکلات آنان فیلم و خبرتهیه کند و یا از کم کاری دولتمردان مطلبی بنویسد و این قانون مدیرانی است که انتقاد را علی رغم تأکید مدیران ارشد استانی برنمي تابند.(يادداشتي از ارسلان رسولی عمارلویی،خبرنگار-کلاردشت)


خبرنگار دروغگو نیست وبابت خبرپول نمی گیرد !!

 درآستانه روز خبرنگار برخی ازمدیران و مسئولان کلاردشت طي اظهاراتي عجولانه،ضمن  توهین به خبرنگاران این منطقه، آنان را دروغگو و هوچیگر خواندند که خبرهای دروغ و غیر واقع را منتشر می کنند و یا درازای چاپ خبر، پول می گیرند!

 گلایه این اظهارات غیرمنطقی از سوی ساسان شیخی -نماینده خانه مطبوعات غرب استان- در جلسه تجلیل ازخبرنگاران چالوس و نوشهر به فرماندار چالوس ارائه شد.

 آنچه که موجب تعجب ما شده این است که یکی ازمدیران درتماس با مدیرمسئول یکی ازخبرگزاری ها،ضمن اعلام نارضایتی ازدرج خبری که خود متهم اصلی آن است،از طرف مردم(!) خبرنگار این خبرگزاری را دروغگو و هوچیگر معرفی و اعلام می کند و از مدیراستانی این خبرگزاری می خواهد خبرهای ارسالی این خبرنگار را کار نکند.

 ازافاضات دیگر اين مسئول و هر آنچه درباره دریافت پول در ازای خبرگفته شد به احترام ( ن و القلم ) می گذرم و به سخنی با آنان که خبرنگار را برای خود می خواهند بسنده می کنم.

 این اظهارات دربرابر شکایت وانتقادهای مسئولان گذشته علیه این حقیرکه گاه به دادگاه ارجاع و نیز تبرئه ختم می شد، ازاهمیّت کمتری برخورداراست، ولی آنچه که امروز حائز اهمیت است، توقع برخی ازمسئولان و مدیران اجرایی دربه تصرف درآوردن خبرنگاران شناخته شده ای است که مي تواند بادوربین و قلم خود از راه رفتن، سخن گفتن، کلنگ زدن، دست دادن و حتی ازخوردن و آشامیدن آنان عکس و خبرتهیه کنند تا آن ها بانسب درتابلوی اعلانات ادارات خود،نزد خانواده و همکاران شان احساس غرور و آرامش کنند.

به زعم برخي مسئولان خبرنگارحق ندارد ازمردم و مشکلات آنان فیلم و خبرتهیه کند و یا از کم کاری دولتمردان مطلبی بنویسد و این قانون مدیرانی است که انتقاد را علی رغم تأکید مدیران ارشد استانی برنمي تابند.

 خبرنگارحق ندارد از مسئولی سئوال کند شما که چندباربه خارج از کشور رفته اید،هزینه این سفرها از کجا تأمین شده است؟!

 خبرنگار حق ندارد خیابان،کوچه و پس کوچه های شهر را آشفته ببیند و از مشکل و کمبود و قطع آب تمامی روستاهای منطقه حرفی بزند که باگذشت دوماه از وقوع سیل همچنان ادامه دارد.

خبرنگار حق ندارد بپرسد چرا مدیران آب منطقه ای شهرستان های نوشهر و چالوس باگذشت 2 ماه از وقوع سیل برای رفع مشکل مردم سیلزده درمنطقه حضورندارند؟! که به گفته مسئولان ستاد بحران، اگر مدیران اداره آب منطقه ای وظیفه اش را طی 40 سال اخیر در خصوص حفظ حریم و لایروبی رودخانه پرآب وخروشان سردآبرود انجام می داد امروز مردم کلاردشت و تأسیسات دولتی گرفتار خسارت ده ها میلیاردتومانی سیل نمی شدند.

دیگراینکه چرا نباید مشکل 35ساله مردم وهمه رانندگان خطی و غیرخطی که بارها به بخشداری ودیگر مسئولان شهرستان مراجعه وازخرابی، مه گرفتگی ونداشتن علائم رانندگی وخط کشی جاده کلاردشت به مرزن آباد اعتراض داشته ودارند حل شود، تاخسارت جانی و مالی دراین محوربه حداقل برسد؟

نمي دانم چرا کمتر مسئولي پاسخ گوی خواسته های مردم خوب کلاردشت است و خبرنگار هم حق ندارد برای حل مشکل منطقه با اطلاع رسانی به موقع ازآقای فرماندار و دیگرمسئولان ومدیران ارشد استانی کمک بگیرد !

  واگر همین خبرنگار بخواهد به نقد و بررسی مشکلات منطقه زیبا و گردشگری کلاردشت-که به دلیل ضعف مدیریتی آن از رونق گردشگری افتاده است-بپردازد، فریاد اعتراض مسئولانی بلند خواهدشد که نه انتقادپذیرند و نه...!

 آنگاه این خبرنگار محکوم است به دروغ نوشتن و هوچیگری که آب به آسیاب دشمن می ریزد،درحالی که همگان نقد و بررسی اجتماعی و انتقاد سازنده را عین شکوفایی جامعه و زندگی بهتر مردم می دانند.

خبرنگار با مردم و درکنارمسئولان به وظیفه و رسالت خود عمل می کند.کار او مچ گیری مسئولان نيست و به قصد تخریب فرد و افراد حقیقی و حقوقی گزارش و خبرتهیه نمی کند.

خبرنگار هیچ گاه برای مطرح کردن خود ازصداقت کاری عدول نمی کند، زیرا اگرچنین کند، خودش بیشتر از دیگران می شکند.



    ©2013 APG.ir