تعداد بازدید: 4120

توصیه به دیگران 2

دوشنبه 31 مرداد 1390-16:45

چرخبال نبود،قاطر فرستادند!

مرگ کوهنورد بر اثر ایست قلبی درعلم کوه؛چون امکان تهيه بالگرد برای پایگاه کوهنردي کلاردشت وجود نداشت،یک قاطر برای حمل جسد به منطقه علم چال اعزام کردند.(سه خبر از کلاردشت)

به گزارش ارسلان رسولي عمارلويي-خبرنگار ما در کلاردشت-یک کوهنورد 60 ساله به نام فخرالدین صدرسلفی که به اتفاق 6 نفر از گروه کوهنوردی باشگاه دماوند، قصد صعود از دیواره علم کوه را داشت،درمنطقه علم چال براثر ایست قلبی درگذشت.

علی فرضی-مسئول پایگاه کوهنوردی کلاردشت- با اعلام این خبر گفت: این گروه 6 نفره ازباشگاه دماوند تهران به سرپرستی آقای کیومرثی روزشنبه  29/5/90 عازم منطقه علم چال پای دیواره سنگی شدند.

وي  با بيان اين که حدود ساعت 7 ونیم روز یکشنبه به پایگاه اعلام شد که یکی ازکوهنوردان براثر  ایست قلبی درگذشته است،افزود:آن ها ازپایگاه تقاضای هلیکوپتر کردند اما چون امکان تهيه بالگرد برای این پایگاه وجود نداشت،یک قاطر برای حمل جسد به منطقه علم چال اعزام کردیم.

*گمنامي مضاعف

به گزارش خبرنگار ما شهیدان گمنام کلاردشت در چهارم اسفند سال 88 بااستقبال بی نظیر مردم شهید کلاردشت تشییع و درمزاری به همین نام به خاک سپرده شدند.

درهمان آغازین روزهای تشییع و تدفین درسوم، هفتم وچهلم این سه شهیدگمنام که باحضورمسئولان استانی بر گزار شد، تصمیم گرفته شد، طرحی تهیه تا مقبره ای درخور شأن این شهیدان بنا شود.

طاهایی- استاندارمازندران-هم  دربازدید خود ازکلاردشت به مدیرکل بنیاد شهید استان تأکید کرد مقبره ای درخور شأن شهیدان گمنام درکلاردشت بنا شود.

بر اساس اين گزارش، مسئولان ديگر همچون مدیرکل حفظ آثار و ارزش هاي دفاع مقدس و معاون سیاسی و امنیتی استانداری مازندران نيز در بازدید و زیارت جداگانه خود از مزار شهیدان گمنام بر ساخت مقبره این زیارتگاه تأکید کردند.

حال باگذشت 18 ماه ازمراسم خاک سپاری این عزیزان گمنام،قول ها و تأکیدات استاندار و دیگرمقامات ارشد استانی تحقق نیافته است.

حجت الاسلام محمدی- امام جمعه کلاردشت-به تازگط اعلام کرد: اگر مسئولان استانی ارزش های به یاد ماندنی دفاع مقدس رافراموش کرده اند، خود و پایگاه های منطقه با جمع آوری پول این وظیفه رابه عهده خواهندگرفت.

*چرا از ناجیان مردم درسیل کلاردشت قدردانی نمی شود؟!

سیل و طغیان رودخانه سردآبرود کلاردشت یک حادثه عادی ومعمول فصلی نبود، بلکه با خود میلیون ها تن سنگ را تا کیلومترها حمل کرد که اگراطلاع رسانی کوهنوردان بالادست و دو افسرنیروی انتظامی نبود،معلوم نبود چه تعداد انسان بی خبر قربانی این سیل مهیب می شدند.

به گزارش خبرنگار ما فداکاری دو افسر نیروی انتظامی و تعدادی ازکوهنوردان بومی که در شب وقوع سیل سوم تیر با تلفن همراه و آژیر پلیس مانع تلفات جانی مردم محله رودبارک ومسافران حاشیه رودخانه دربالادست شدند، ما را به یاد داستان ریزعلی خواجوي می اندازد که در سال 41 با آتش زدن لباس خود مانع ازتلفات جانی مسافران قطاری می شود که درچند قدمی مرگ بودند.

فرشید قره باغی که در شب وقوع سیل درمنطقه امیرچشمه حضور داشت درگفتگویی با اشاره به حرکت سیل از دامنه علم کوه گفت: به اتفاق سه نفراز دوستانم نصرالدین حاتمی، صدرالدین حاتمی وسیفعلی فرضی درامیرچشمه ماندیم.

وي با بيان اين که حدودساعت 11 شب بود که صدای مهیب حرکت سنگ ها و آب رودخانه مارا متوجه وقوع یک سیل بزرگ کرد،افزود: اولین کاری که کردیم اين بود که به خانواده های خودمان و مردم رودبارک تلفن زدیم که از محل و حاشیه رودخانه فرارکنند.

سروان محمد ردایی -فرمانده نیروی انتظامی کلاردشت-هم  با توصیف شب حادثه سیل گفت: حدود ساعت 5/11 شب جمعه از وقوع سیل مطلع شدم و به اتفاق سروان درویش پور-معاون کلانتری- به طرف محله رودبارک حرکت کردیم.

وي با بيان اين که با به صدا درآوردن آژیرخودر و بلندگو از مردم خصوصاً مسافرانی که درکنار رودخانه چادرزده بودند خواستیم که ازمحل فرارکنند،گفت:با اینکه از رسیدن سیل ترسیده بودیم و احتمال می دادیم ممکن است هرآن ما رابا خودش ببردفبه کارمان ادامه دادیم که  این کار تا رسیدن سیل به محل رودبارک و گذشتن ازشهرحسن کیف ادامه داشت.

بر اساس اين گزارش،مردم کلاردشت خواستار قدردانی ازدو افسرکلانتری و همه کسانی هستندکه درشب وقوع سیل به کمک آمدند.

اسامی کسانی که مانع تلفات جانی سیل درکلاردشت شدند،بدين قرار است: سروان محمد ردایی،سروان شهرزاد درویش پور،نصرالدین حاتمی،سیفعلی فرضی، صدرالدین حاتمی، فرشید قره باغی، میلادابوالقاسمی،  پوریاحاتمی،علی قدمی،عبدالله حاتمی و رضا ربیع پور