تعداد بازدید: 4314

توصیه به دیگران 66

يکشنبه 6 شهريور 1390-13:27

آن مرد در باران آمد...

هر مسوولی که بعد از فرماندار و با تاخیر بیاید و هر کسی هم که نیايد در ذهنم مي ماند/ميرقدير پیگیر قطع برق شد که مدیر برق چالوس به تلفن او پاسخ نداد/چرا رییس اداره راه شهرستان حضور ندارد؟/خدا را شکر که در شهریور ماه از شدت سرما کنار آتش ایستاده ایم!(گزارش بابک شمس ناتری -خبرنگار-از بازديد فرماندار چالوس از دهستان کوهستان-فشکور)


با پیامک روابط عمومی فرمانداری چالوس،خبردار شدم که میرقدیر رضایی و جمعی از مسوولان قصد دارند به دهستان کوهستان بروند.

این بار آقاي فرماندار دعوت اعضای شورای اسلامی روستا و ستاد برگزاری همایش کوهستان-فشکور بود.

 زمان حرکت ساعت 16 اعلام شد،ولی با توجه به بارش شدید باران و قطع برق،تاخیر 25 دقیقه ای برای حرکت منطقی به نظر می رسید.

البته ميرقدير در همان لحظه اول به همراهان گفت:هر مسوولی که بعد از فرماندار و با تاخیر بیاید و هر کسی هم که نیايد در ذهنم مي ماند و موقع قدرداني از نمونه ها،تفاوت حضور و عدم حضور مد نظر قرار مي گیرد.

 میر قدیر رضایی از متصدی دفتر خود خواست با مسوولانی که حاضر نشدند،تماس بگیرد.خود نيز پیگیر قطع برق شد که مدیر برق چالوس به تلفن فرماندار پاسخ نداد!

دقايقي بعد در جاده مه گرفته و بارانی دهستان کوهستان بوديم.اين جاده یادآور پیگیری مکرر رسانه ها و مردم منطقه است.حالا فرماندار و مسوولان شخصا" نداشتن خط کشی رنگی اطراف جاده،کمبود علایم راهنمایی رانندگی و نصب نبودن گارد ریل در جاهای پرخطر را احساس مي کنند.

 وارد فشکور شديم. به محض ورود فرماندار به علت بارش شدید و گل آلود بودن جاده عده ای از فرماندار خواستند که وارد خانه شود که میرقدیر رضایی نپذیرفت و اظهار داشت:"من آمدم روستا و مشکلاتش را از نزدیک ببینم.هفته دولت است و دولت هم از همین ملت است.زمانی به من نشستن در خانه لذت می دهد که بتوانم در راه خدمتگذاری به مردم قدم بردارم. اتفاقا در این وضعیت هوا برایم خیلی از مشکلات درون محل بیشتر لمس می شود."

 اولین مطالبه و گلایه مردم از فرماندار وضعیت امنیت جاده بود که یکی از اعضای شورا به فرماندار و بخشدار گفت:"چندین نفر از عزیزان و همولایتی های ما در این جاده جان خود را از دست داده اند."

- چرا رییس اداره راه شهرستان حضور ندارد؟-ميرقدير پرسيد.

 اطلاع دادند که رییس راه روستایی در راه است.

 بعد از بازدید از جاده تله و آسیب های آن، وقتی چشم رضایی به مردمی افتاد که دور آتش جمع شده بودند بدون اینکه خودش را معرفی کند با آنها به گفتگو نشست.

فرماندار گفت: خدا را شکر...چه نعمت هایی خداوند به ما داد...در شهریور ماه از شدت سرما کنار آتش ایستاده ایم!

 وقتی به وی اطلاع دادند که یکی از حاضران پدر دو جانباز است وی را در آغوش گرفت و بر پیشانی اش بوسه زد.

در ادامه قصابی محل مورد بازدید قرار گرفت که فرماندار شخصا به حرف ها و درد دل های قصاب محل گوش داد و با خداقوت از کنار آنها به سمتی دیگر رفت.

این بار دایی ایوب 80 ساله-که سال هاست در روستا به اصلاح موی مردم می پردازد و در قهوه خانه وی لطف و صفا موج می زند- با دیدن فرماندار و مسوولان از خاطرات قدیمش گفت.

 راه درون روستا از دیگر بازدیدهایی بود که در فشکور صورت گرفت. راه روستا به قدری گل آلود بود که به سختی می شد از آن عبور کرد. اکثر مسوولان با شلوار و کفش هایی گل آلوده حرکت می کردند.

در ادامه جلسه پیگیری و بررسی مشکلات و موانع توسعه فشکور با حضور اعضای شورا و جمعی از اهالی این روستا و اعضای ستاد برگزاری همایش کوهستان-فشکور برگزار شد.

 در ابتدای این جلسه مهندس عابدین کیاپاشا -بخشدار مرزن آباد-گفت: از همه شما سپاسگزارم که در این روزهای پر کار هفته دولت،بازدید از روستای فشکور و قرار گرفتن در جمع مردمش را در نظر گرفتید.

 وی افزود: انتظار می رود که نمایندگان مردم روستا مشکلات و مسایل مورد نیاز را مطرح کنند تا با حضور شما و مسوولان مرتبطش بتوانیم کارها را پیگیری کنیم.

 در ادامه ساسان زال نژاد- یکی از اهالی روستای فشکور- به نمایندگی از مردم خاطرنشان ساخت: یکی از این نعمت هاي انقلاب این است که می توانیم با فرماندار،بخشدار و مسوولان بنشینیم و گفتگو کنيم.

 وی افزود: بزرگ ترین مشکل مردم روستای فشکور و حومه آب شرب محل است که انتظار می رود با دستور جناب فرماندار و پیگیری مسوولان مرتبط این مسئله  مرتفع شود.

آسفالت جاده کوهستان،وضعيت پل عالیرو ، ضعف ولتاژ برق،طرح هادی روستا،مشکل تلفن، ساخت جان پناه و نصب تابلوهای مورد نیاز راهنمایی و رانندگي،مشکل دکل تلویزیونی و آب زراعی از مواردی بود که زال نژاد در صحبت خود از آن ها یاد کرد.

او بادغدغه خاصی به نمایندگی از مردم سخن گفت. فرماندار چالوس از مسوولان مرتبط خواست تا هر کدام در خصوص موارد مطروحه جواب بدهند.آن ها نیز توضیحات لازم را ارائه کردند.

 میر قدیر رضایی شروع به صحبت کرد.گفت: وقتی وارد روستا شدم و مردم باصفا و روستاییان خونگرم را دیدم،باور کنید که احساس شادابی و نشاط کردم و لذت بردم.

رضایی با اشاره به قرار گرفتن در هفته دولت بیان داشت:شهید بزرگوار رجایی همواره نصیحت داشتند که به روستاییان برسید و درد دل آنها را بشنوید و جمله ای زیبا برای من و شما به یادگار گذاشتند که روستاییان نه زبان گلایه و شکایت دارند نه زبان تشکر...

 فرماندار چالوس خاطرنشان ساخت: ما اندازه و توان مان همین است و دیدید که در روزهای اولیه هفته دولت بین شما آمدیم،باور کنید احساس می کنم خودم از اهالی کوهستانم ،از اهالی فشکور و ناتر و دیگر روستاها.

نماینده عالی دولت در منطقه با اشاره به این مطلب که مردم از مجریان قانون و مسوولان صداقت می خواهند عنوان کرد: قانون بد بهتر از بی قانونی و نداشتن قانون است.

اذان مغرب طنين انداز شد.افطار منزل نامدار معینی -از اهالی روستا- بوديم که خود از اعضای اصلی ستاد همایش کوهستان-فشکور است.

 پس از افطار سید حسین مطهری -از مداحان خوشنام منطقه- به درخواست فرماندار، امام اول شیعیان را مدح کرد و اشک را در چشم ها جاری ساخت.

- حیف بود در این خانه ذکر یا علی و مداحی امام علی(ع) برقرار نشود-و اين جمله پاياني ميرقدير بود.


  • سه شنبه 27 خرداد 1399-8:5

    ...ه نه آسفالت داریم پل آلیرو بلاتکلیف است چاپلوسی هم حدی داردبر فکر نان باش که .....

    • ییلاقی ریکاپاسخ به این دیدگاه 0 0
      سه شنبه 29 شهريور 1390-0:0

      بازدید منحصر به فردی بود، خصوصا با خوش مشربی و شوخ طبعی ، فرماندار خاکی چالوس، زیباتر هم شده بود. انصافا آقاسید دلسوزانه به مسائل نگاه میکنند
      از ایشان و هیئت همراه ممنونیم

      • پنجشنبه 24 شهريور 1390-0:0

        هزار فرشته بوسه برآن دست می زنند
        کزکار خلق یک گره ی بسته وا کند
        خدا قوت فرماندار انقلابی
        حاجی سید قدیر گل-دوستت داریم
        کیاپاشا

        • نمک آبرود-مسدهپاسخ به این دیدگاه 0 0
          پنجشنبه 24 شهريور 1390-0:0

          با سپاس از تلاش های فرماندار محبوب چالوس.
          از فرماندار محترم،در خواست داریم این نشست ها ادامه داشته باشد ، به ادارات تابعه دستور ویژه دهید که همچون فرماندار پرتلاش ما، مشکلات مردم را پیگیری جدی کنند.
          چالوس ، در زمان فرماندار مهربانی چون شما، حقیقتا تحولات خوبی به خود دیده..
          ارادتمند از فرزندان مسده.

          • جمعه 11 شهريور 1390-0:0

            با سپاس از گزارش خواندنی شما ، با توجه به اینکه بنده از همراهان هیئت اعزامی در این بازدید بودم ، رییس محترم اداره برق چالوس لحظاتی بعد از حرکت با فرماندار محترم چالوس تماس حاصل کرده بودند//

            • چهارشنبه 9 شهريور 1390-0:0

              حاج قدیر کارش درسته
              دمت گرم میرقدیر

              • اهل کوهستانپاسخ به این دیدگاه 0 0
                سه شنبه 8 شهريور 1390-0:0

                سلام از فرماندار بابت بازدیدهاش تشکر و خواستیم بگیم متسفانه اداره راه قولهایی که ایشان همراه دستور می دهد انجام نمی دهد و گزارش نماینده اداره آنها در بازدید شما که گفت گاردیل داده صحت نداشته تحقیق کنید آقای فرماندار

                • سه شنبه 8 شهريور 1390-0:0

                  ضمن تشکر از پیگیری و جدیتی که حاج سیدقدیرعزیز ، در کارها به خرج می دهند .
                  ذکر این نکته الزامی است، که امید آن داریم که مدیرکل برق غرب استان دقت بیشتری بر اعمال زیرمجموعه خود داشته باشند ، چراکه به غیر از نوشهر و چالوس، در رامسر هم برخوردهایی از زیرمجموعه ایشان دیده شده که در شان اداره برق نیست.متاسفانه باید عرض کنیم که ظاهرا مایه داری و پول ، بهترین پارتی در ادارات برق غرب استان است! باتشکراز سایت مازندنومه

                  • سه شنبه 8 شهريور 1390-0:0

                    ای ول ای ول.میرقدیرو ای ول.
                    دمش گرم.من یه مشکل داشتم رفتم پیشش.پدری از اون اداره ای که منو می پیچوند دراوورد که خدا میدونه. باورتون نمیشه ازکلاردشت اومد.من ساعت 1شب رفتم اتاق فرماندار .بخدا اونقدر بانشاط پیگیر شد که باورم نمیشد ساعت 1شبه. واقعا خدا بهش اجر بده. بخدا حاضرم دستشو ببوسم.به علی قسم،من اینجوری ادم ندیدم. الله نگهدارش

                    • سه شنبه 8 شهريور 1390-0:0

                      حاج میر قدیر کار شما درسته اینا که نقد دارند موقعیتهایی رو از دست دادند که خدا قضاوت میکنه وقتی منتقدین رسانه ای عملکردت رو تایید می کنند بقیه رو بیخیال

                      • سه شنبه 8 شهريور 1390-0:0

                        باسلام و خسته نباشید به فرماندار نازنین چالوس، به عنوان یک چالوسی صمیمانه از زحمات رضایی سپاسگذارم. خبر راه اندازی آنژوگرافی مغزو اعصاب در آینده نچندان دور در چالوس ، به حدی خوش حال کننده است که اگر بدانید، بخاطر نبود همین سیستم ، چقدر نوجوان و جوان ، جان شیرین خود را از دست دادند. این کارهای ایشان تا ابد برای مردم غرب استان ماندگار است و دعای خیر امثال من زجر کشیده ، همواره بدرقه ی راهت آقا سید نازنین

                        • سه شنبه 8 شهريور 1390-0:0

                          قابل توجه همه چالوسیها که بدونید و آگاه باشید که توزیع برق غرب رو دارن میبرن نوشهر

                          • کاکرودی بی خبرپاسخ به این دیدگاه 0 0
                            سه شنبه 8 شهريور 1390-0:0

                            شما که نه در اداره برق هستی نه در مرزن آباد از کجا میدونی مسئولین برق جوابیه دادند؟! عزیز من ! خبر نداری ننویس! مگه همه مثل شما بیکارن بیان هی کامنت بزارن؟! قضیه کاملا روشنه و همه می دونن! اگر شما هیچ طرفی هستی پس از همه جا بی خبری و نمی دونی در مرزن آباد اداره برق داره چه شاهکارهایی انجام میده! پس نظرت هم فاقد ارزشه! تو یه طرفی هستی که داری اینجور سنگ اداره برق رو به سینه میزنی ! حالا وقتی آی پیت معلوم شد ، معلوم میشه که از کدوم سوراخی گزیده شدی برادر بی خبر!!!

                            • دوشنبه 7 شهريور 1390-0:0

                              اقای فرد مطلع من نه اداره برقی هستم نه مرزن ابادی. در جریان کارهای مرزن اباد نیستم. اما از این مطلعم که اقای رضایی با صداسیما برای گزارش به جنگل های مرزن اباد رفتند هفته ی بعد مسعولین برق چالوس در جوابیه ای گفتند که ما طبق قانون که پروانه ساختمانی و پایان کار از فرمانداری و بخشداری داشتند به متقاضی وظیفه برق رسانی داشتیم. واگر غیر قانونی بوده و پولی رد و بدل شده در بخشداری و فرمانداری بوده نه اداره برق. پس اگر این قضیه صحت نداشته فرمانداری جواب میداد. پس این کار فرماندار خود شیرینی بوده. یا علی عسل مطلع.

                              • فرد مطلع پاسخ به این دیدگاه 0 0
                                دوشنبه 7 شهريور 1390-0:0

                                کاکرودی جان دیگه جوک ننویس عزیزم!!!
                                همه میدونن مشکل از بخوربخور توی برق مرزن آباد بود و کسی که توی همون اداره مرزن آباد شما جیبش از حرام خواری پرشده و مدیرکل شما صداش در نمیاد!!!!!!
                                تیربرق های چوبی توی مرزن آباد و ول کرده و رفته به کسی که پولش از پارو بالا میره توی قعر جنگل تیربرق داده ،هیچ ربطی به فرمانداری نداره عزیزم ! شما میرقدیر رضایی رو نشناختین ، مو رو از ماس میکشه ! حالا دستتونو رو کرده دراین دست و پا میزنین!
                                جهت استحضار شما اون آقا که توی برق مرزن اباده ،الان پروندش توی سازمان بازرسی هستش و تا اخراج پیش میره و دست مدیرکل شما هم گیره!! یکم صبر کنید صداش درمیاد. در ضمن صددر صد شما از برقی ها هستی چون مردم از اداره برق مرزن آباد دلشون خونه! رییس اداره برق چالوس هم باشه تا ببینه قراره چی سرش بیاد!
                                یا حق جیگر!!!

                                • دوشنبه 7 شهريور 1390-0:0

                                  اقای رضایی فقط مخاد بگه طرفدار مردمه. اما عملش در فرمانداری با حرفش مغایرت داره.

                                  • دوشنبه 7 شهريور 1390-0:0

                                    عزیزی که با نام خزایی کامنت گذاشتی!
                                    یا در چالوس نیستی یا رضایی را نمی شناسی یا حسادت و تنگ نظری به شما اجازه نمی دهد نظر بنویسی! این جا ، جای حسادت نیست!
                                    متاسفانه هرکسی به منافع شخصی خودش نمی رسه! هرکسی مثلا با یک خبرنگار اختلاف داره ! حسادت رو بر منطق حاکم میکنه و نظر میده! آخه میرقدیری که استاندار مازندران در جلسه معارفه اش در تنکابن گفت: اگر آقای رضایی جای من استاندار بود ، از من بهتر استان رو مدیریت میکرد!
                                    و تحولی که در چالوس ایجاد کرد بر هیچ کس پوشیده نیست، با یک خط اراجیف ازش قدردانی می کنی؟ چون به منافع خودت نرسیدی یا با یک نفر مشکل داری؟!!
                                    این قدر این جمله ی شما از سر بغض هستش که هرچالوس و نوشهری به اون می خنده ! بنده خوب خدا! مملکت ما از دست همین تنگ نظری ها در عذابه !
                                    من به نوبه ی خودم و به عنوان کسی که هم دانشجو و هم شاغل در چالوس هستم و چند فرماندار رو دیدم ، از زحمات جناب رضایی سپاس گذارم و وجدانا من کارهایی رو از ایشون دیدم، که الحق انقلابی بود، میدان معلم چالوس چقدر افتضاح بود؟ الان همه ی ماشین ها میرن به ترمینالی که واسشون درست شده . این پاک سازی دستور شخص آقای رضایی بود.
                                    تنها مرکز ام آر ای در غرب مازندران در چالوس راه اندازی شد! مرکز آنژوگرافی مغزواعصاب که فقط در مراکز استان ها داره ، قراره راه اندازی بشه!
                                    تا قبل از آمدن ایشون مصوبه ی دولت در مورد آزادسازی حریم 60 متری دریا اصلا در چالوس اجرا نشد! اما ایشون با قاطعیت شروع کردند و این کار تا ابد به نام ایشون در چالوس ثبت شد. خدا شاهده که خیلی چیزها در خاطرم هست، اما اینجا مجال نیست که بگم . در هرصورت از ایشون و هرکسی که برای چالوس زحمت میکشه متشکریم. خیلی از مشکلات چالوس بخاطر بعضی کوتاهی های گذشته ها هم هست.
                                    اما بخدا قسم از مدیریت و قاطعیتی که داره خوشم میاد. در هرصورت خدا پشت و پناه ایشون و همه مسئولین نظام جمهوری اسلامی باشه .

                                    • دوشنبه 7 شهريور 1390-0:0

                                      اقای فرماندار یک بار در صدا وسیما با برقی ها کل کل کرد با جوابیه ای که از طرف شرکت توزیع برق غرب استان داده شد حقایق مشخص شد و ثابت شد مشکل از فرمانداری و بخشداری بود که مجوز غیر قانونی صادر کردند. از خدمات برق در چالوس راضی هستیم. مشکل فرماندار با برقی ها سر جابه جایی شرکته. اقای فرماندار کارهای واجب تری هم هست.

                                      • دوشنبه 7 شهريور 1390-0:0

                                        خدا قوت حاج میر قدیر و درود بر مازندنومه

                                        • دوشنبه 7 شهريور 1390-0:0

                                          احسن بر فرماندار كه علاوه بر شنيدن مسايل مردم، خود را موظف به حضور در جمع آنان مي داند. اميدواريم نيازهايشان را در حد وسع خود پيگير باشد.

                                          • دوشنبه 7 شهريور 1390-0:0

                                            آيا فكر نمي كنيد پاسخ ندادن رييس زيرمجموعه به فرماندار نشان از سابقه برخورد ضعيف فرماندار در موارد مشابه دارد؟

                                            • دوشنبه 7 شهريور 1390-0:0

                                              وضعیت فرماندار افتضاح شده. با این کارا دل مردم خوش نمیشود.

                                              • دوشنبه 7 شهريور 1390-0:0

                                                با سلام اول اینکه بنده نه آقای رضایی را میشناسم نه ایشان بنده را میشناسند دوم قابل توجه بقیه فرمانداران و مسولین استان سوم نه بر اساس این نوشته بلکه بر اساس شواهد موجودبه نظر من این فرماندار باید وزیر میشد چهارم خدا قوت فرماندار انقلابی پنجم مطمئن باش خدا خودش اجر و مزدت را میده ششم خیلی با حالی _ شهروندی از سوادکوه


                                                ©2013 APG.ir