تعداد بازدید: 2596

توصیه به دیگران 1

يکشنبه 6 شهريور 1390-15:44

اقدامي نو

 در شرايطي كه بسياري از دستگاه ها به نقد روي خوش نشان نمي دهند و پورتال ها و سايت هاي شان تنها اختصاص به مديران و اخبار و رويدادهاي يك جانبه دارد،تصميم سايت استانداري مازندران ستودني و اميدواركننده است.(يادداشتي از  عباس مهدوي،روزنامه نگار-ساري)


 استانداري مازندران در اقدامي نو و جالب توجه برخي نامه هايي را كه به استاندار نوشته مي شود، در سايت خود درج مي كند.

 اهميت اين رويكرد از آن جهت است كه اين نامه ها از محتوايي انتقادي و دلسوزانه برخوردارند و خطاب به مهندس طاهايي نوشته شده اند.

 در شرايطي كه بسياري از دستگاه ها به نقد روي خوش نشان نمي دهند و پورتال ها و سايت هاي شان تنها اختصاص به مديران و اخبار و رويدادهاي يك جانبه دارد، چنين تصميمي ستودني و اميدواركننده است.

بسياري از مديران نامه هايي اين گونه را به دليل ماهيت شان ، در كارتابل هاي خود بايگاني مي كنند و پيگيري آن را به مسوولان حراست مي سپارند؛ اين در حالي است كه نويسندگان، اغلب اين نامه ها از سر دردمندي و دلسوزي دست به قلم برده اند.

 علني شدن اين نامه ها كه براساس خواست استاندار مازندران انجام مي گيرد بيانگر هم عقيده بودن مدير ارشد استان با محتواي نامه ها و ضرورت پي گيري از سوي دستگاه هاي مرتبط است.

 تازه ترين نامه اي كه با عنوان "رنج نامه يك كارشناس فرهنگي به استاندار" در سايت استانداري درج شده است، اختصاص به نامه"حسين اسلامي"- محقق و مدير مركز ساري شناسي- دارد كه محتوای آن مملو از دغدغه هاي مغفول مانده فرهنگي در مركز استان است و سال هاست از سوي سازمان ميراث فرهنگي و شهرداري ساري با بي مهري و بي توجهي روبه روست:

 رنجنامه يك كارشناس فرهنگي به استاندار

جناب آقاي مهندس طاهايي، استاندار محترم مازندران؛ باسلام

 بدون تعارف- اين نامه فرياد دادخواهي من است از بي كسي مازندران ، از مظلوميت مازندران ، ازبيچارگي خودم كه چرا زنده ام كه هم كاري از من ساخته نيست و هم توان ديدن اين همه ظلم و بي معرفتي را نسبت به مازندران ندارم.

 آقاي استاندار: اينكه فرياد مي زنم، صدها بار در همه جا گفتم و مي گويم كه ساري تنها مركز استان بدون موزه كشور است. اين پيام براي دستگاه ميراث فرهنگي استان يعني اينكه، از عرق شرم بايد تب كنند، ولي اصلاً انگار نه انگار.

حالا كه دوتا اطاق شهرداري ساري را گرفته، تابلو نصب كرد كه اي آقاي شهردار ، تشكر، تشكر ، كه اين ساختمان را دادي تا ما موزه دائر كنيم . مثل موزه خانه كلبادي است كه با چهارتا شانه و شال گردن و جوراب پشمي ، سر خودشان كلاه گذاشتند كه در ساري موزه داريم ، تازه در تلويزيون جايزه مي دهند كه مردم بگويند در مازندران شش تا موزه داريم يا هشت تا؟ ساختمان شهرداري سابق بابل موزه است؟ خانه كلبادي ساري موزه است؟ ساختمان شهرداري ساري موزه است؟ دنيا را نديدند؟ نخواندند؟ نشنيدند؟ اما در همين ايران خودمان در ديگر شهرهاي استان هاي حتي همسايه كه ديدند چه خبر است؟!

 آقاي استاندار:...

بقيه نامه را در سايت استانداري بخوانيد.استاندار اما در پي نوشت اين نامه چند دستور صادر نموده كه اهم آن به شرح زير است:

 بسمه تعالي

 معاون محترم عمراني جناب مهندس هاشمي سريعاً در كارگروه ميراث فرهنگي استان،رنجنامه جناب آقاي اسلامي محقق دردمند و متعهد مازندران و مدير محترم مركز ساري شناسي با حضور ايشان و كارشناسان و صاحب نظران مطرح، راهكارهاي پيشنهادي و تدابير متخذه را جمع بندي و در جلسه آتي شوراي معاونين استانداري ارائه فرماييد تا تصميم مناسب اتخاذ گردد.

 مديركل محترم فرهنگ و ارشاد اسلامي، جناب حجت الاسلام ابراهيمي جهت طرح موضوع در شوراي فرهنگ عمومي استان مديركل محترم اوقاف و امور خيريه استان،

 جناب حجت الاسلام سهرابي براي نظارت بر گورستان هاي تاريخي سفيدچاه و ارم در منطقه هزارجريب نكا
سايت استانداري بر آن است فرهنگ نقديذيري را در فضاي اجرايي استان نهادينه کند.ساير دستگاه هاي استان از اين پس کار آسان تري را در پيش دارند.آيا اين قضيه ادامه خواهد داشت يا جرقه اي بيش نبوده و سازمان ها و اداره هاي استان از اين روش استقبال نخواهند کرد؟


  • چهارشنبه 9 شهريور 1390-0:0

    خود من بیش از 4 تا ایمیل دادم به استاندار بعد از 1 سال هیچ جوابی نداد ......... مهم این که کار مردم درست بشه مهم نیست که نامه رو تو سایت بزنن یا نزنن

    • سه شنبه 8 شهريور 1390-0:0

      آقای مهدوی بس است شما که کادر اصلی روابط عمومی ارشاد اسلامی هستید چقدر از عملکردتان درپاسخگوئی راضی هستیدو...

      • دوشنبه 7 شهريور 1390-0:0

        احداث یک موزه در برگیرنده آثار تاریخی در مازندران سال هاست که مطرح می شود . تقاضای آقای اسلامی تقاضای بسیاری از همشهریان ساروی است . اگر چه تک روی آقای اسلامی در این میان ، با توجه به خصوصیت های ایشان دور از انتظار نیست . چرا که ایشان با یک امضا درخواست همه را فقط با نام خودش مطرح می کند . پاسخ استانداری به ایشان اگر چه مثبت است ولی منعکس کننده اهمیت ندادن به خواسته های عامه و توجه نمودن به افراد خاص نیز هست .

        • دوشنبه 7 شهريور 1390-0:0

          مديران استان: از استاندار ياد بگيريد كه از هر ابزاري براي افزايش ارتباط عمومي استفاده مي كند.

          • يکشنبه 6 شهريور 1390-0:0

            جشنواره آثار انتقادی استانداری چه شد؟جشنواره بدون اختتامیه که نمی شود


            ©2013 APG.ir