تعداد بازدید: 2665

توصیه به دیگران 8

سه شنبه 8 شهريور 1390-12:47

آن هايي که خبرنگارند-آن هايي که هديه نگارند!

 سال گذشته که رئیس جمهوری به ساری آمد خبرنگاران مجازی ( خبرگزاری ها و سایت ها) پس از اتمام سخنان رئیس جمهوری یا تلفنی مشغول خواندن خبر بودند و یا برای مخابره خبر ،خود را به یک کافی نت رساندند؛ اما سایر دوستان با اتوبوس مجلل برای میل کردن نهار به رستوران اسرم تشریف بردند!(يادداشتي از کلثوم فلاحي،خبرنگار-ساري)


دوشنبه شب نشست خبری مدیرکل آموزش و پرورش با حدود 70 خبرنگار(!)برگزار شد. اینکه 70 خبرنگار در یک نشست خبری حضور داشته باشند اصلا محل ایراد ندارد اما بحث بر سر چیز دیگری است.

شاید بیش از نیمی از این خبرنگاران،چهره آشنا برای اهالی مطبوعات-اعم از مکتوب و مجازی- نبودند و کمتر از یک سوم جمعیت هم قلم در دست داشته و گفته های مدیرکل آموزش و پرورش را یادداشت می کردند؛بقيه اما تنها نگاه مي کردند!

پيش تر آموزش و پروش مازندران برنامه های بی شماری را در اردوگاه شهدای دانش آموزی بادله برگزار کرده، اما باور بفرمایید در این برنامه ها به اندازه انگشتان یک دست هم خبرنگار حضور نيافته اند!

 اصولا وقتی برنامه ای و نشستی صرفا خبر باشد فقط چند خبرنگار آن هم از مجازی ها(برخي خبرگزاري ها و سايت ها) برنامه را پوشش می دهند اما اگر بوی کباب ( همان هدیه ) از برنامه بیاید انبوه خبرنگاران سرازیر می شوند!

 به خدا ما حسود نیستیم و هدیه این دوستان هم از جیب ما هزینه نمی شود، اما شاعر می گوید "مزد آن گرفت جان برادر که کار کرد".

 سال گذشته که رئیس جمهوری به ساری آمد خبرنگاران مجازی ( خبرگزاری ها و سایت ها) پس از اتمام سخنان رئیس جمهوری یا تلفنی مشغول خواندن خبر بودند و یا برای مخابره خبر ،خود را به یک کافی نت رساندند؛ اما سایر دوستان با اتوبوس مجلل برای میل کردن نهار به رستوران اسرم تشریف بردند!

بحث بر سر این نیست که چرا این حجم از خبرنگاران در یک نشست خبری حضور می یابند و جا را برای سایران تنگ می کنند تا آنجایی که برخی مجبور شدند در سالن بایستند اما چرا اين جماعت گاهی خبرنگار هستند و در بقیه ایام نه؟

برای نمونه پس از این نشست،همایش "ربع قرن معارف آموختگان کانون آشنایی با معارف اسلامی " در مصلای ساری برگزار شد که فقط سه خبرنگار حضور داشتند!

 نمی گویم چرا همه یا نیمی ، می گویم چرا یک دهم از خبرنگاران حاضر در مصاحبه مطبوعاتی مدیرکل آموزش و پرورش به این همایش نرفتند؟ خسته بودند؟ شب بود؟ نخیر ، این همایش دومي هدیه ای نداشت تا تقدیم اين جماعت هديه نگار(و نه خبرنگار) شود بلکه صرفا بار خبري داشت.

هر چند آن وقت شب احتمال مي رود همکاران خسته باشند اما رسالت خبری ایجاب می کند برای تهیه خبر شب و روز نشناسیم .

 با این اینترنت هندلي و دغدغه ارسال فوري خبر که گاهی به اضطراب تبدیل می شود، هم امثال ما خبرنگارند و هم سایر آن دوستاني که هديه نگارند.

 این گونه می شود که در روز خبرنگار باید از 600 فعال حوزه خبر قدرداني و تجلیل شود و همکاران واقعی خبر باید در آن سالن سرپا مراسم را دنبال کنند.

بارها مشاهده کرده ايم خبرنگاراني در جلسات حاضر مي شوند،اما بعدا" ازخبر خبرگزاري ها يا سايت هاي فعال استان در رسانه خود استفاده مي کنند. شان آمدن آن ها به جلسه بابت چيست،من نمي دانم!شايد باز هم بوي هديه!

يک پيشنهاد به مدیر روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش مازندران هم دارم.ايشان در چند روز آينده رصد کنند چه تعداد از خبرنگاران حاضر در نشست،به انعکاس این برنامه در رسانه هاي خود اقدام مي کنند و خبرشان هم توليدي خودشان است يا نه؟! 


  • چهارشنبه 6 مهر 1390-0:0

    خانم فلاحی روزنامه های محلی و نشریه ها نفرات اول در جلسات هستند وحضور مستمر دارند فکر میکنم دارید کم لطفی میکنید. یه جاهایی ما شما رو ندیدیم.

    • پنجشنبه 10 شهريور 1390-0:0

      ابراهیمی معاون سیاسی وابراهیمی ارشادبایدپاسخگوباشند

      • سه شنبه 8 شهريور 1390-0:0

        خدا اموات شما را بیامرزد خواهر و خدا به همه دست اندرکاران مازندنومه سلامتی بدهد که یکی حرف دل خبرنگاران را زد...

        • خبرننگارپاسخ به این دیدگاه 0 0
          سه شنبه 8 شهريور 1390-0:0

          زیراب میزنید؟!

          • پوزخند رامسریپاسخ به این دیدگاه 0 0
            سه شنبه 8 شهريور 1390-0:0

            فلاحی جان
            اتش قلمت بوی کباب دلمان را به مشام رسانید
            از توصیفتان چنین بر می آید که شاید شما هدیه نگارید و آنها خبرنگار!!!

            • سه شنبه 8 شهريور 1390-0:0

              وقتي اداره كل فرهنگ و ارشاد اسلامي از حمايت و نظارت صحيح بر كار خبرنگاران شانه خالي كند انتظار بيشتري از اداره ها نبايد داشت. به دليل نبود ارزيابي درست؛ موقع كار حسن براره، موقع مزد حسن مي شه دزد.

              • سه شنبه 8 شهريور 1390-0:0

                به نظرم بايد بر كار خبرنگارا هم نظارت بشه حالا مي خواد ارشاد داشته باشه يا خود انجمن صنفي بكنه يا ديگران. براي سلامتي كارتون بهتره راه درستي مشخص بشه.

                • سه شنبه 8 شهريور 1390-0:0

                  خانم فلاحی بی انصافی نکنید، روزنامه های محلی هم که همیشه یه پای ثابت اردوگاه بادله هستند گویا یادتان رفته


                  ©2013 APG.ir