تعداد بازدید: 2343

توصیه به دیگران 2

جمعه 11 شهريور 1390-21:57

روحاني:دلم از بعضی از مساجد گرفت

امام جمعه بابل گفت:مساجد زیبا و تازه سازي را ديدم که امام جماعت نداشتند و در برخی دیگر امام جماعت حاضر بود اما نمازگزار در حد و شان مسجد وجود نداشت/رقبای مساجد فراوان شده است/مسابقات جام رمضان رقيب برنامه هاي مساجد شده است.


حجت الاسلام و المسلمین روحانی با بيان اين که فرزندان را به حضور در مسجد تشویق کنید،گفت:بايد این چرخه ورود و خروج به مسجد در جامعه اسلامی در حال گردش و تحول باشد.

بر اساس گزارش رسيده به مازندنومه از دفتر امام جمعه بابل،وي گفت:در طول ماه مبارک رمضان به بازدید و سرکشی از مساجد پرداختم که برخی از مساجد مملو از جمعیت بود اما حقیقتا دلم از بعضی از مساجد گرفت.

روحاني با بيان اين که بسیاری از مساجد زیبا و تازه ساز بودند اما متاسفانه امام جماعت نداشتند،افزود:در برخی دیگر امام جماعت حاضر بود اما نمازگزار در حد و شان مسجد وجود نداشت.

 وی با انتقاد از حضور ضعیف در مساجد تصريح کرد:تاسف بار ترین صحنه اين است که مساجدی خالی هستند.

امام جمعه بابل با اشاره به اين که بسیاری از مساجد را که مشاهده کردم، تعداد حاضران در شان مسجد نبود،يادآور شد: علت قضيه که بررسی شد متوجه شدم رقبای مساجد هم فراوان شده اند و در همان ساعتی که مومنان می خواهند به مسجد بروند رقبای مسجد ، نمازگزاران را از دل مسجد به بيرون می کشند.

وي با يادآوري اين که چند بار این مساله را تذکر دادم،گفت: برخی ها می گویند که جذابیت مساجد کم شده اما من این مساله را به طور کامل قبول ندارم.

روحاني با بيان اين که متاسفانه در ایام ماه مبارک همزمان با برنامه هاي مسجد برنامه های ورزشی هم کم و بیش شکل گرفت و الان هم به روستاها کشانده شده،تصريح کرد: نه تنها جوان ها،پیرمردها را هم به نام جام رمضان،به این گونه صحنه ها کشانده اند.

 اما جمعه بابل با اشاره به اين که در ماه های دیگر این همه فرصت است اما دقیقا در ماه رمضان برنامه های دیگری رقیب مسجد شده اند،گفت: برنامه های تلویزیون در بسیاری از وقت ها موجب می شود که مردم در منزل میخکوب شوند و حتي برخی از افراد می گویند سخنرانی و برنامه های دیگر در تلویزیون وجود دارد و چه نیازی است به مسجد بروم!


  • دوشنبه 9 آبان 1390-0:0


    به نظرم مهمترین عامل عملکرد خود مسئولین وبی اعتمادی مردم میباشد

    • الف-فیروزجایپاسخ به این دیدگاه 0 0
      شنبه 12 شهريور 1390-0:0

      حرف آقای روحانی را تایید میکنم من مال یکی از روستاهای بندپی میباشم بعد ماه مبارک رمضان که به دیارم برگشتم از خانواده در خصوص برگزاری نماز جماعت در مسجد پرسیدم که متوجه شدم به علت عدم استقبال از نماز جماعت در ماه رمضان در مسجدمون بسته بود حالا ببینیم راهکار آقای روحانی چیست؟

      • شنبه 12 شهريور 1390-0:0

        دل من گرفته زینجا ، هوس سفر نداری ز غبار این بیابان؟

        • شنبه 12 شهريور 1390-0:0

          نگذاريم اين نوشته نهج البلاغه (سخن ۳۷۵) به ترجمه مصطفی زمانی صفحه ۱۰۰۳ عملي شود كه آمده: در چنین روزگاری مساجدشان از نظر ساختمان آباد است ولی از نظر هدایت افکار ویران.

          • شنبه 12 شهريور 1390-0:0

            آن مساجدي كه مملو از جمعيت بود نشان از هيأت امناي قوي اش دارد. مساجد خالي يا جمعيت دور و برش كم است و شايد ضرورتي به احداث نداشت و بدون برنامه ريزي ساخته شد و شايد هم اعضاي هيأت امناء را اوقاف سليقه اي منصوب كرد و نظر مردم شرط نيست.

            • شنبه 12 شهريور 1390-0:0

              آقا بارك ا... كه به ياد مساجد افتاديد. غصه نخور، قصه نيست؛ ديگر شهرستان ها هم بهتر از اين وضع ندارند.

              • شنبه 12 شهريور 1390-0:0

                پس سازمان تبيلغات چه مي كنه و پولهاش چي مي شه كه يه امام جماعت نمي تونه به مساجد بفرسته؟


                ©2013 APG.ir