تعداد بازدید: 3027

توصیه به دیگران 5

سه شنبه 15 شهريور 1390-0:42

مقدم بعضي ها گلباران!

در حاشيه جلسه شوراي شهر قائم شهر؛ابراهيمي،عضو شورا:حاضر نیستم خبرنگار مزدبگیر در جلسات حضور یابد/خبرنگار مازندنومه:خبرنگاری قلم به مزد است که صرفا در روز خبرنگار خدمت اعضای شورا می رسد و هدیه ای می گیرد و می رود تا روز خبرنگار سال بعد؛ نه آن خبرنگاری که علی رغم مشغله فراوانش، جلسه شورای شهر را هم پوشش می دهد؟


*اصل ماجرا:

عضو شورای شهر قائم شهر صبح دوشنبه در جلسه علنی این شورا اظهار داشت: فقط به احترام جلسه ، حضور یافتم .

مهدی ابراهیمی افزود: احساس کردم هیات رئیسه و رئیس شورا جایگاهی برای من در شورا قائل نیستند .

به گزارش خبرنگار مازندنومه ،وی با بیان اینکه بارها عنوان کرده ام پاسخ این بی احترامی را با ادب و احترام می دهم ، تصریح کرد: اگر خبرنگار اختصاصی گرفتید به ما هم بگویید!

 این عضو شورا با بیان اینکه قلم خبرنگار را در راستای تقویت شورا می خواهیم نه اینکه اهرمی باشد بر سر شورا ، یادآور شد: ضمن احترامی که به جایگاه خبرنگار قائل هستم، حاضر نیستم خبرنگار مزدبگیر در جلسات حضور یابد.

ابراهیمی خاطرنشان کرد: اگر نقدهای وارد بر شورا انعکاس داده می شود باید موارد مثبت هم انعکاس داده شود.

وی خطاب به رئیس شورا گفت: از روزی که شما تشریف آورده اید خبرنگار اختصاصی به شورا می آید.

ابراهیمی سپس جلسه را ترک کرد و اصرار رئیس شورا برای حضور وی و شنیدن پاسخ ، نتیجه ای نداشت.

در ادامه رئیس شورای شهر قائم شهر در سخنانی اظهار داشت: جلسه علنی است و هر خبرنگاری می تواند از هر جای ایران در این جلسه حضور یابد و جایگاه خبرنگاران برای ما ویژه است.

داریوش اسدزاده ، با بیان اینکه در طول دوره ریاستم با هیچ خبرنگاری مبادله تجاری و مالی نکردم ، افزود: ردیف مالی هم در بودجه نداریم که مساعدتی به خبرنگاران بکنیم.

وی تصریح کرد: اگر در این مدت خبرنگاری از ما چیزی گرفته اعلام کند.

 اسدزاده ، یادآور شد: خبرنگاران هم مسائل به حق را منتشر کنند و اگر در مواردی گوینده عنوان می کند این قسمت از بحث منتشر نشود ، نسبت به انتشار آن اقدام نکنند.

وی خاطرنشان کرد: کار شورایی ما خارج از اصول و مقررات و قانون نیست و فراتر از آن نخواهیم رفت.

سخن ما:

خبرنگار مازندنومه تنها خبرنگار حاضر در این نشست بود و البته دو تن از خبرنگاران قائم شهر هم در دقایق پایانی جلسه حاضر شدند.

علی رغم گفته های این عضو شورا که برای جایگاه خبرنگاران ارزش قائل است، در زمان تصدی وی به عنوان ریاست شورا ، خبرنگاران را صرفا در پشت اتاق شیشه ای-که توصیف آن را پیش از این گفته ایم - می پذیرفت.

در زمان رياست ابراهيمي،خبرنگار جایگاهی در کنار میز شورا نداشت و به زعمي پشت همان دیوار شیشه ای هم برایش اضافه بود!

 منظور عضو شورا را از اینکه خبر منتشر شده از جانب خبرنگار مانند اهرم بر سر شورا است،متوجه نشدم. آیا خبرنگار جز آنچه که بوده را منتشر کرده است؟کدام خبر ما از جلسه شوراي شهر قائم شهر نادرست و دروغ بوده و کدام خبر را آقاي ابراهيمي و همکارانش خواسته اند که انتشار ندهيم و ما منتشر کرده ايم؟

 اگر اخبار منتشر شده به مذاق این عضو شورا خوش نیامده آیا دليل بر قلم به مزدی خبرنگار است؟ما هر آن چه را در جلسه شورا مي گذرد،بازتاب مي دهيم،پس عيب ها را در خودتان ببينيد نه قلم ما.

اصلا"خبرنگار قلم به مزد است یا آن عضو شورا که قصد داشت برای جامه عمل پوشاندن به مکنونات قلبی خود ، تیم داری نساجی را به دست شهرداری بسپارد و البته از جیب شهرداری هم این تیم حمایت شود؟

 خبرنگار قلم به مزد است یا آن عضو شورا که اجازه نداد نامه تخلفات پروژه بازار الماس در زمان ریاستش در شورا مطرح شود و البته گامی جلوتر گذاشت و از تخلفات این پروژه، 400 میلیون تومان را بخشید؟ خوب اشکالی ندارد در ازای آن از مردم عوارض دریافت می کنند!

 باید به اين عضو شورا گفت خبرنگاری قلم به مزد است که صرفا در روز خبرنگار خدمت اعضای شورا می رسد و هدیه ای می گیرد و می رود تا روز خبرنگار سال بعد؛ نه آن خبرنگاری که علی رغم مشغله فراوانش،از مرکز استان به قائم شهر مي آيد و جلسه شورای شهر اين شهرستان را هم پوشش می دهد.

 اگر عضو شورا خبرنگار را در راستای توسعه و پیشبرد امور شهری می خواهد، بهتر است سخنان و اظهارات خود را مزین به توسعه و پشبرد امورشهری کند،نه اين که حاشيه برود.

 خبرنگار هر آن چه را که در جلسه گفته مي شود، مي نگارد و بازتاب دهد. وقتی عضو شورا از همه چيز غیر از توسعه شهری حرف می زند،خبرنگار چه مي تواند بنويسد؟

 اقبال نداشتن برخی از اعضای شورای شهر قائم شهر برای حضور خبرنگار در جلسات این شورا و رفتارهای زننده و الفاظ نامربوط ، هرگز مانعی برای حضور نیافتن خبرنگار در جلسات علنی شورای شهر قائم شهر نخواهد بود.

بهتر است برخی از اعضای شورای شهر قائم شهر و به صورت ویژه آقای ابراهیمی رفتار رسانه ای مسئولان ارشد استان از جمله استاندار و معاون سیاسی وی و سایر مسئولان همگام با خبرنگاران را سرلوحه امور خود قرار دهند و ضعف ها و سستي هاي خود را به گردن خبرنگاران نيندازند.

جهت اطلاع آقاي ابراهيمي عرض کنم که خبرنگار مازندنومه تاکنون دعوت خاصي از هيچکدام از اعضاي شوراي شهر قائم شهر نداشته و صرفا" براي پوشش خبري حاضر مي شود و مزد و پول و رپرتاژي هم تاکنون از شما(و نه از هيچ مسئول ديگري)طلب نکرده است؛پس به دروغ اتهام نزنيد و پيرو حقيقت باشيد. البته اگر آقاي ابراهيمي در جلسه مي ماند و نمي رفت شايد کمي حرف حساب مي شنيد.

 در پایان ضمن احترام به آرای مردم قائم شهر،اميدواريم مردم در انتخاب هاي بعدی خود افرادی را برگزینند که دغدغه توسعه شهری و رسیدگی به امور شهروندان را داشته باشند ، افرادی که به نمایندگان افکار عمومی هم احترام بگذارند و از حضور خبرنگار در جلسات هراسی نداشته باشند.


  • جمعه 18 شهريور 1390-0:0

    این آقا برادر دو شهید است لطفا کمی فکر کنید

    • چهارشنبه 16 شهريور 1390-0:0

      اقای ابراهیمی در طول مدت ریاستش در شورای اسلامی شهر قائمشهر بسیار مودب و عالمانه با اصحاب رسانه برخورد داشتند و اینکه این خانم در متن گزارش خود عنوان کرده اند پشت شیشه خبرنگاران را گذاشتند بخاطر نحوه طراحی اتاق جلسات شورا است که خارج از نظر و مدیریت ابراهیمی بود و از قبل این کار صورت گرفته . مثل الان که با جابجایی مکان شورا در یک اتاق کوچک جلسات شورا برگزار میشه و صندلی برای نشستن مهمان جدید به جلسه کم میاد . بعد اون موقع می خوای بنویسی که شورا د رزمان ریاست اسدزاده از مهمانان پذیرایی درست نمیکرد و مهمانان و خبرنگاران را در جای کوچک جمه می کرد. اینگونه نوشتن دردی را دوا نمی کنه فقط ایجاد کننده دردسر است

      • چهارشنبه 16 شهريور 1390-0:0

        آقاي -(تيره)
        حرفت منو ياده شعارهاي روزهاي انقلاب مياندازه كه مردم ميگفتند : ازهاري بيچاره اينا مگه نواره.. اينهمه كامنت اينجاست كه از نماينده افكار عمومي دفاع ميكنن و ارباب جنابعالي رو تخطئه بعد اينا رو منتسب ميكني به ديگري؟ اينقدر افكارت منحرف شده كسي رو هم متهم ميكني كه محبوب ترين عضو شورا در دل مردمه

        • چهارشنبه 16 شهريور 1390-0:0

          از شهردارش چقدر ادب و نزاكت ديدي كه از عضو شوراش مي خواي ببيني؟! طرز برخورد اين آقايان منو ياده داستانهايي ميندازه كه از دوران قاجار و رضا خان ميگفتند ..واقعا مسئولين امنيتي به اين رفتار چنين اشخاصي توجه نميكنن و از عواقب اين رفتارها هراس ندارند آيا چنين رفتارهايي باعث بدبيني مردم به نظام مقدس جمهوري اسلامي نيست؟؟؟

          • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

            خبرنگار نماینده افکار عمومی است و جامعه ازو متوقع است که رویدادهارا به اطلاعش برساند . بعبارت دیگر خبرنگار تکلیف و دستور کار خود را از مردم میگیرد و حق ندارد به رعایت نظر عضو شورای شهر که خود منتخب مردم است مصلحت اندیشی کند و انچه را که او نمی پسندد و توصیه به چشم پوشی اش میکند زبان گاز بگیرد...! من به خودم این اجازه را میدهم که از طرف مردم شهرم - قائمشهر - به این خبرنگار شجاع و وظیفه شناس مرحبا بگویم و بوسه بر دستش بزنم که پناه به قلمی داده است که خدا بر ان بوسه زد .

            • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

              این گونه نگارش مطالب از شیطنتهای فردی هست که قبلا در شهرداری فعالیت می کرده و اخراج شده و حالا که شورا اومده نمی تونه اروم سرجاش بشینه وبا استخدام یکسری خبرنگار بی تجربه دست به این اقدامات برعلیه مسئولان می زنه تا اونها را از کارشان بازداره . اون دنیایی هست که باید جواب بدید

              • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                ابراهیمی از نظر شخصیت و عفت کلام و ادب و برخورد در سطح مناسبی نیست ، امید آن است که مردم قائمشهر در انتخابات بعدی تجدید نظر جدی کنند!!

                • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                  اگر خبرنگاراني كه منظم نبودند را به يك ميزان هديه نمي داديد، اينطور نمي شد كه بگويند خبرنگار اختصاصي.

                  • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                    خانم خبرنگار، مگر مسايل مثبتي در شورا مطرح مي شه كه به ما نمي گي؟

                    • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                      هاي. پروژه 400 ميليوني الماس چه چيه؟ بشتومي بعضي شون فكر هاكردنه شورا جاي پول دربياردنه. من تا حالا قبول نكردبيمه. ولي اسا شك ورهايته. آقاي ابراهيمي سوادكوهي جواب هاده. امه سوادكوهي هاي غيرت ور خنه.

                      • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                        ابراهيمي بد نگفت. اعضاء شورا بايد حواسشون باشه كه هر سخن جايي و هر نكته مكاني داره.

                        • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                          نمي دونيم چرا همه چيز دستمزد داره به جز خبرنگاري. اگه دانستن حق مردمه پس چرا براي اطلاع رساني ارزش قائل نمي شن.

                          • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                            اين شورا جزو معدود شوراهاي استانه كه جلسه هايش رو خبرنگار مي نويسه. اصل كار مردم سالاري همينه. از ديگر شوراها مي خواييم از اين شورا ياد بگيرن.

                            • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                              200 هزار نفر مردم كه نتوننه در جلسه شورا شركت هاكنن. خبرنگار ونه دوه اما ره بوه امه نماينده ها چي كار كننه.

                              • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                                آقاي ابراهيمي چطور موقعي كه تو رييس بودي ديگران براي تو ارزش قائل مي شدند؟ مگر مي شود تو رييس شوراي شهرستان باشي و كارتان نظارت بر شوراي شهر باشد و اعضاي شوراي شهر كه تو را بزرگ كردند برايتان ارزش قائل نشوند؟

                                • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                                  به طور معمول كسي كه مي خواهد خلاف كند سعي مي كند مخفي كاري كند. خبرنگار كه زبان گوياي مردم است و به همه مي فهماند عضو شورا چگونه روي شرح وظايف حركت مي كند ممكن است به مزاج بعضي خوش نيايد!

                                  • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                                    مقصر شماييد كه گرفتاري هاي آقاي ابراهيمي را ننوشتيد. كدام رييس هيات فوتبال شهرستان بود كه براي نگهداري زمين فوتبال شهيد وطني كسري پول آورد و 60 ميليون تومان عوارض بي زبون شهروندان را با فشار گرفت تا از خارج تخم چمن بخرد و چمن كاري كند.

                                    • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                                      آفرين بر خبرنگار كه جوابي قانع كننده داد.

                                      • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                                        اين ابراهيمي 100تا كار داره شورا رو واسه اوقات فراغتش گرفته.. امروزم با يكي قرار داشته دنبال بهونه بود حرفاشو زياد جدي نگيريد....

                                        • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                                          كلثوم فلاحي كم نياري؟؟ اينقدر برو گزارش كن تا از رو برند .. اگه نري و گزارش ندي از شورا يا كم آوردي يا باج گرفتي؟!!!!

                                          • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                                            كسي كه با پيمانكار و سرمايه گذار مراوده و زد و بند داره قطعا از حضور خبرنگار فضول شما هراسان ميشه و اونو مزاحم كار خودش ميبينه؟؟؟

                                            • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                                              حق تونه ... حق اونه ... حق ماست...؟!! چون اولا - چرا تا حالا سكوت مي كرديد به اين رفتار ها ي اين آقايون و امثالش.. و چرا در مقابل اعضاي باشعور و فهيم شورا مورد نقد قرارشون نمي ديد؟؟ ثانيا-وقتي شما خبرنگارا يه آدم كم سواد و بي اطلاع از وظايف قانونيش رو به چالش نمي كشونيد خب اينها براحتي توي عرصه اجتماعي با فريب مردم رشد مي كنن و اين ميشه كه ميبينيد.. ثالثا-ما مردم مقصريم كه به هر آدم بي سر پايي راي مي ديم و بدون ارزيابي راجع به ميزان سوادش -تجربه اش-ادب و نزاكتش-و ديدگاه هاش راي ميدهيم..متاسفانه با وجود جوانان تحصيلكرده فراوان در فائمشهر نمي دونيم چرا باز عده اي از روستاهاي اطراف در اين شهر مظلوم وارد ميشن و راي ميآرند؟؟؟

                                              • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                                                لطفا حساب بعضي اعضاي فهيم و تحصيلكرده شورا رو از امثال اين آقا جدا كنيد

                                                • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                                                  من از مازندنومه و بويژه خبرنگار محترمش كه زحمت ميكشه و در جلسات شوراي شهر ما حضور پيدا مي كنه متشكرم .. بي ادبي و بي احترامي يك شخص بي فرهنگ كه هنوز نمي دونه در چه جايگاهي قرار داره و با چه ابزاري در اين مقام مقدس قرار گرفته براي ما قائمشهريان جاي شرمندگي و تاسف داره.. آقاي ابراهيمي جنابعالي و همكاران محترمت از طريق آزادي بيان و دموكراسي به اين جايگاه رسيديد حالا چون حقايق بصرفه و نفع تو نيست به خبرنگاران توهين مي كنيد؟؟ واقعا براي شما و همكارانتو كه شمارو بايستي 1سال و نيم ديگه تحمل كنند متاسفم...

                                                  • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                                                    معلوم تيست اين آقايان از چه كساني راي گرفتند كه اينطور به خودشون اجازه مي دهند به جايگاه رسانه و شورا توهين كنند...!! آقاي ابراهيمي اگر ظرفيت شنيدن حرف حق رو نداري لطفا شورا و مردم رو معطل نكن ... تشريف ببر روستاي محل تولدت (روستاي بشل ) كه از توابع شهرستان سوادكوه است و به مردم اونجا از اين خدمت ها كن... پيشاپش از ترك دائمي شوراي شهر قائم شهر مظلوم سپاسگزاريم

                                                    • سه شنبه 15 شهريور 1390-0:0

                                                      گویا این آقایان یادشان رفته مردم انتخابشان کردندو چند ماه دیگر انتخابات دیگری در راه است،تکیه به این صندلی ها زدن اشتباهی بس بزرگ است.پس از پایان تصدی تان دوباره گذرتان به خبرنگاران می خورد و آن جا می خواهید مطالب ناگفته تان را افشاگری کنید.قدری متانت به خرج دهید و هوشیارانه عمل کنید.


                                                      ©2013 APG.ir