تعداد بازدید: 2927

توصیه به دیگران 1

شنبه 19 شهريور 1390-1:15

مازندران در هفته اي که گذشت

وعده ایجاد 5/2 میلیون شغل دست نیافتنی است/استکبار از منبر مي ترسد/95 درصد کشتارها در نکا غيربهداشتي و در منازل انجام مي شود/اروپا کاملا مطیع آمریکا است و همه کشورها مستعمره آمریکا و مورد استثمار او هستند/دولت جلوي واردت برنج را بگيرد.(برگزيده خبرهاي مازندران از 11 تا 18 شهريورماه 90)


*جنگ «آب‌پاشان» در مازندران نقش بر‌آب شد

جنگ آب که فراخواني براي تفريح دختر و پسرهاي ايراني از سوي عوامل وابسته بيگانه است،با حضور به موقع نيروهاي امنيتي در مازندران نقش بر‌آب شد.

 به گزارش خبرگزاري فارس ، از ساعات نخستين روز پنج‌شنبه  فراخوان جنگ آب با عنوان آب بازي و تفريح سالم در فيس‌بوك براي كاربران ايراني منتشر شد.

در اين فراخوان از پسران و دختران جوان ايراني و كاربران اينترنتي درخواست شد تا با استقبال‌شان روز شاد و مفرحي را رقم بزنند.

در برنامه‌ مازندران نام بسياري از شهرهاي محوري با تشريح ساعت برگزاري جشن آب اعلام شده بود كه سربازان گمنام امام زمان(عج)، نيروهاي سپاه پاسداران و انتظامي شرايط را از صبح روز جمعه بررسي كرده و اجازه ندادند افراد دست به كوچك‌ترين حركتي بزنند. تعداد افرادي كه براي شادي و جنگ آب پاشان گردهم آمدند در شهرهاي مازندران كمتر از 30 نفر گزارش شده است.


*رشد چهار درصدی وقایع طلاق در مازندران

 مدیر کل ثبت احوال مازندران گفت: ثبت وقایع طلاق طی پنج ماهه نخست امسال دارای رشد چهار درصدی در استان بوده است.

 به گزارش مهر، فرج الله ملکی در جلسه کمیته نظارت و پیگیری ثبت وقایع حیاتی مازندران از افزایش روزافزون آمار طلاق در استان ابراز نگرانی کرد و گفت: دو هزار و 546 واقعه طلاق، پنج ماهه نخست امسال در استان به ثبت رسیده است.

 وی بیان داشت: این تعداد وقایع ثبت شده طلاق نسبت به پنجماهه سال قبل دارای چهار درصد رشد است.

 *وعده دست نیافتنی

 نماینده مردم بابل در مجلس شورای اسلامی در همایش تجلی رسانه در انقلاب اسلامی وعده ایجاد 5/2 میلیون شغل را دست نیافتنی عنوان کرد.

 به گزارش مازندنومه عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه وعده ایجاد 5/2 میلیون شغل از سوی رئیس جمهوری را دست نیافتنی می دانیم ، افزود:اما اين تعهدی است که به مردم داده ایم.


 وی خاطرنشان کرد: به جای اینکه مجلس و دولت برای عملی شدن این وعده همفکری کنند،در حال دامن زدن به مباحث حاشیه ای هستند.

کریمی یادآور شد: تردید ندارم جریان انحرافی که متاسفانه در بخشی از دولت لانه کرده عقبه جریان فتنه است و در مازندران یک مورد از این موارد را خصوصی به رئیس جمهور گفتم و خوشش نیامد و به من گفت :"شما مازنی ها تا می بینید یکی در حال پیشرفت است ، نمی گذارید راه را ادامه دهد."

 به گزارش مازندنومه،این نماینده خطاب به حاضران اظهار داشت: کد دادم،دوستان حتما گرفتید.

 وی با اشاره به اینکه مطمئن هستم اینها راه به جایی نخواهند برد ، خاطرنشان کرد: مطمئنم که عنصر ولایت پذیری در احمدی نژاد وجود دارد و آن موتوری که به سرعت کار می کرد اکنون خاموش شده و الان معتقدیم با رهنمودهای رهبری این موتور دوباره روشن می شود.

 * استکبار جهانی از رسانه «منبر» هراسان است
 
  استاندار مازندران با اشاره به اينكه موج بیداری اسلامی در جهان به علت اثربخشی رسانه منبر عالمان دینی در جهان است، گفت: استکبار جهانی از رسانه «منبر» هراسان است.

 به گزارش خبرگزاری فارس ، سيد علی اکبر طاهایی در آیین افتتاح حوزه علمیه دخترانه فاطمه الزهرا (س) قائم شهر با بیان اینکه برای رسیدن به هدف‌های مقرر و شاخص‌های جمعیتی برای تاسیس مدارس دینی، کار زیادی باید صورت گیرد، اظهار داشت: هم‌اکنون در استان مازندران، دو دبیرستان در حوزه معارف اسلامی در ساری و تنکابن، یک مدرسه دینی هیئت امنایی در نکا و مدارسی در بابل و چالوس تاسیس و نوسازی شد.

 استاندار مازندران با اشاره به نقش تعلیمی و اثرگذار منبر تصریح کرد: منبر رسانه مبارکی است که استکبار جهانی به شدت از آن هراسان است.

 * نظام شالیزار مازندران تدوین شده است 
 
 معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: به منظور جلوگیری از تغییر کاربری اراضی کشاورزی، نظام شالیزار مازندران تدوین شده است.

 به گزارش مهر، یحیی ابطالی در گردهمایی یکروزه برنامه ریزی دانه های روغنی در محل مرکز ترویج و توسعه تکنولوژی هراز محمود آباد افزود: در نظام شالیزار، موقعیت زمینهای قابل کشت شالی برنج مشخص شده است.

 وی اظهار داشت: در این نظام، برای ایجاد انگیزه کشاورزان علاوه بر اینکه نهاده های کشاورزی با قیمت مناسب در اختیار کشاورزان قرار می گیرد، بازار فروش ساماندهی می شود.

 ابطالی ادامه داد: به دلیل ارزش بالای زمین های کشاورزی و اقتصادی نبودن کشت و کار در مازندران، سبب رونق تغییر کاربری اراضی کشاورزی می شود و در نتیجه امنیت غذایی در معرض تهدید جدی قرار خواهد گرفت.

  وی تاکید کرد: در حال حاضر کشاورزان مازندران در تامین نهاده های کشاورزی در تنگناهای شدیدی به سر می برند.
 
ابطالی با بیان اینکه تاکنون هزار و 700 تن برنج ارقام پر محصول به صورت تضمینی خریداری شده است، ادامه داد: به رغم اینکه وعده پرداخت نقدی را تبلیغ کردیم اما هنوز منابع مالی آن تامین نشده است.

 * 95 درصد کشتار نکا در منازل ذبح می‌شود 

 به گزارش فارس ، اسماعیل محمودیان در جلسه بررسی ساخت کشتارگاه صنعتی در نکا اظهار داشت: غیر بهداشتی بودن گوشت در نکا مشکلات عدیده‌ای را برای قصابان و همشهریان به دنبال داشته است که با راه‌اندازی کشتارگاه صنعتی این مشکلات برطرف می‌شود.

  مدیر شبکه بهداشت و درمان نکا خاطرنشان کرد: شکایات فراوانی در سطح شهرستان مبنی بر ذبح غیر بهداشتی داریم و چند قصاب مجری ‌کشتار غیربهداشتی و حتی در حد مردار هستند که باید از فعالیت آنان جلوگیری شود.
 
وي با بیان اینکه باید با متخلفان در این رابطه به طور جدی برخورد شود، یادآور شد: دادگستری در برخورد با متخلفان به کمک ما بیایند.

 *شناسایی ۲۴۰ واحد تاپیر پذیر
 
هاشم پور -رئیس سازمان صنایع ومعادن- در یازدهمین جلسه شورای راهبردی صنایع و معادن مازندران که در محل کتابخانه مرکزی ساری انجام پذیرفت خبراز آغاز مرحله دوم بسته حمایتی در بخش صنعت در مازندران داد.
 
  به گزارش ايلنا، وی گفت: در بسته دوم حمایتی سقف تسهیلات اعطایی ۱۵۰ میلیون تومان با مدت تسهیلات ۲ ساله است و اگر واحد صنعتی علاقه‌مند به بازپرداخت چهار ساله باشد با کمی افزایش سود (تا ۱۴ درصد) که ۲ درصد آن توسط وزارت صنایع و معادن پرداخت می‌شود، می‌تواند نسبت به بازپرداخت وام اقدام کند.
 
  رئیس سازمان صنایع ومعادن مازندران با بیان اینکه اجرای طرح هدفمند شدن یارانه پیامد مثبتی در فضای اقتصادی جامعه داشته است خاطر نشان ساخت: هدف از این طرح جلوگیری از اتلاف انرژی، نیروی انسانی، وهزینه‌های اضافی بوده است. هاشم پور در ادامه به شناسایی ۲۴۰ واحد تاپیر پذیر همزمان با اجرای طرح هدفمند کردن یارانه‌ها در استان اشاره کرد و اظهار داشت: تاکنون در مرحله اول بسته حمایتی، دولت ۴۰۰میلیارد ریال به منظور جبران هزینه‌های مصرف انرژی به واحد‌های صنعتی استان کمک شده است که این حمایت تا پایان شهریور ادامه خواهد یافت.
 
 * مشكلات بخش كياكلاي قائم شهر بررسي شد 
 
 به گزارش ايرنا ، ‌در اين نشست كه در دفتر امام جمعه كياكلا برگزار شد، فرماندار قائم شهر و بخشدار و امام جمعه كياكلا به تشريح مسايل و مشكلات اين بخش پرداختند.

 معاون سياسي - امنيتي استاندار مازندران هم با با تائيد وجود مشكلات در اين بخش محروم از مسوولان دستگاه هاي اجرايي مرتبط خواست تا در حد توان نسبت به تسريع در رفع اين مشكلات تلاش كنند. 

 هادي ابراهيمي  ‌گفت: با جا به جايي و جايگزيني طرح هاي مهم تر مي توان برخي از مشكلات با اهميت بخش كياكلا را زودتر رفع كرد.
 
  وي به درخواست مسوولان بخش كياكلا مبني بر افزايش تعداد تخت تنها بيمارستان اين بخش اشاره كرد و افزود : ‌بيمارستان 10 تختخوابي امام علي (ع) نيازمند افزايش تخت است.

  او از دانشگاه علوم پزشكي مازندران خواست تا اقدامات لازم را در اين خصوص انجام دهد.

 ابراهيمي با تاكيد بر توجه به مسائل فرهنگي براي مصون سازي جوانان ، از مسوولان فرهنگي استان خواست تا در ساخت مجتمع فرهنگي اين بخش تسريع كنند.
 
 * پيام استاندار مازندران به مناسبت شهادت سه پاسدار رشيد مازندراني
 
  به گزارش سایت استانداری مازندران ، در بخشی در این پیام آمده است"شهادت مجاهدان مخلص و فداكار، شهيدان مصطفی صفری تبار بیشه - سید محمود موسوی - محمد منتظر قائم، برای خطه مازندران ولايت مدار كه انسان هاي بزرگی را در دامان خود پروراند و به عرصه‌ دفاع از كيان سرزمين ايران اسلامي ‌تقدیم نمود، مایه‌ سرافرازی، سربلندی و سرانجامی سعادت‌بار است.
 
هريك از اين شهداي جان‌برکف سپاه پاسداران پرافتخارانقلاب اسلامی كه سراپا عشق وشور جهادفي سبيل الله بودند، رزمنده‌ای سلحشور در دفاع از استقلال و تماميت ارضي ايران اسلامي، حافظ عزت و شرف ايرانيان و موجب افتخار هم استاني هاي خود هستند كه به منظور تامين امنيت و پاكسازي منطقه غرب کشور در مبارزه با عناصر خودفروخته گروهکي تروریست به شهادت رسيدند والبته ردای بلند و زيبای شهادت برازنده قامت استوار و مزد مجاهدت فداكارانه ايشان بود.
 
  هرچند كه مازندران سربلند همواره از ابتداي انقلاب اسلامي تا به امروز در صف اول دفاع از كيان كشورعزيزمان بوده است اما شهادت اين عزيزان ، حماسه‌ای شد تا صفحه ي درخشان ديگري به صفحات جهاد وشهادت اين خطه علوي ولايت مدار اضافه شود."

 * پيكر شهيدان نكايي و بابلی حادثه تروریستی پژاک تشييع شد
 
  به گزارش خبرگزاری فارس،پیکر شهید پاسدار محمد منتظر قائم (‌ايمان غلام‌نژاد)  از مقابل مقر سپاه پاسداران انقلاب اسلامي نكا با حضور فرماندهان سپاه، مسئولان، نهادهاي دولتي و نظامي بر روي دستان مردم شهيدپرور شهرستان نكا تا گلزار شهداي اين شهر تشييع شد.
 
  فرمانده سپاه ناحيه نكا در حاشيه برگزاري اين مراسم گفت: فرهنگ شهادت هنوز در جامعه ما پررنگ است و هيچ نخواهيم گذاشت كه اين فرهنگ در جامعه كمرنگ شود. 

 شعبانعلي حيدريان با اشاره به حضور گسترده مردم در اين تشييع جنازه اظهار داشت: مردم همچنان به آرمان هاي امام راحل و انقلاب پايبندند و اين حضورشان بيانگر اقتدار نظام و حمايت از آنان است.

پيكر پاك و مطهر شهيدان سيد محمود موسوي و مصطفي صفري تبار از پاسداران رشيد اسلام هم تشييع شد. اين شهدا كه در مقابله با گروهك پژاك در منطقه جاسوسان واقع در منطقه عمومي سردشت در غرب روستاي دلتو و ارتفاعات مشرف به روستاي دلتو به مقام رفيع شهادت نائل آمدند ساعت 9 صبح روز پنج شنبه از بيمارستان شهيد يحيي‌نژاد بابل به سمت ميدان شهيد بزاز تشييع و در زادگاه شان به خاك سپرده شدند.
 
 * اروپا مقهور آمریکا است
 
  به گزارش خبرگزاری فارس ، احمد ناطق نوری در جلسه شورای اداری این شهرستان بیان داشت: امام (ره) و رهبری منشاء خیر انقلاب بوده و هستند. وی با اشاره به مسائل لیبی افزود: اگر فرد شاخصی در لیبی حضور می‌داشت و رهبری می‌کرد مسائل فعلی وجود نداشت و انسجام ایجاد می‌شد و مردم هدایت می‌شدند. 
 
 نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ساختن جامعه موحد و دور از تفرقه اذعان داشت: باید باور کنیم هیچ کشوری مثل ما در دنیا مستقل نیست و به عبارتی بدون اجازه آمریکا آب نمی‌خورند.
 
  وی افزود: اروپا اکنون کاملا مطیع آمریکا است و همه کشورها مستعمره آمریکا و مورد استثمار او هستند. 
 ناطق نوری اظهار داشت: به بهانه مبارزه با تروریست مردم را می‌کشند، مرد و زن، کوچک و بزرگ را شکنجه می‌دهند و ادعای حقوق بشر دارند، اروپای متمدن و طرفدار حقوق بشر مرد و دیگر زنده نیست و حیات واقعی ندارد.
 
  عضو هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: بدترین خشونت‌ها صورت می‌گیرد اما حرفی زده نمی‌شود و صدایی در نمی‌آید چون اروپا مقهور آمریکا است.
 
 * دولت جلوی واردات برنج را بگیرد 
 
 به گزارش مهر حجت‌الاسلام محمد قاسمی در خطبه‌های نماز جمعه ساری افزود: دولت با همکاری استانداران شمالی مصوبه‌ای مبنی بر جلوگیری از واردات برنج در فصل برداشت محصول را صادر کرده که امیدواریم ضابطه بازی فدای رابطه نشود.
 
  وی افزود: در صورتی که دلالان بخواهند از طریق رابطه نسبت به واردات برنج اقدام کنند بر پیکره تولیدات کشاورزان لطمات جبران ناپذیری وارد خواهند کرد.
 
  امام جمعه موقت ساری با اشاره به اینکه مردم مازندران در طول دوران دفاع مقدس همواره مدافع نظام، انقلاب ارزش‌های اسلامی بودند تصریح کرد: دولت باید قدردان ارادت‌های ویژه مردم در زمان‌های خاص باشد.



    ©2013 APG.ir