تعداد بازدید: 6731

توصیه به دیگران 22

يکشنبه 20 شهريور 1390-21:30

یوسفیان-پروین؛تداوم تقابل یا تلاش برای تفاهم؟

آیا صرف آمدن یوسفیان به مراسمی که میزبانش پروین بود برای امکان برخورداری یوسفیان از حمایت های پروین در انتخابات مجلس نهم در آمل کافی خواهد بود؟پروین نیز آن قدر باهوش هست که در معادلات سیاسی بدون اینکه امتیازی بگیرد،بخواهد امتیازی بدهد.(در حاشیه دیدار عزت الله یوسفیان با مریم پروین-يادداشت مهدی جوادی،آمل )


برخی تنش ها و اختلافات مواضع موجود میان دکتر عزت الله یوسفیان-نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی- و مریم پروین -فعال اجتماعی و عضو سابق شوراهای اسلامی بخش ، شهر و شهرستان آمل- پدیده ای نیست که بتوان آن را انکار کرد،اما پس از مدت ها تقابل و تنش ، این دو چهره شناخته شده و با نفوذ اجتماعی در آمل ، صبح شنبه 19 شهریور با یکدیگر دیدار کردند.

شرکت تعاونی بانوان پویا خزر طبرستان که مریم پروین ریاست  هیات مدیره آن را بر عهده دارد،در مراسم رسمی افتتاحیه خود شاهد حضور یوسفیان و دیدار او با پروین بود .

پروین به شیوه مرسوم و معمول ، از سوی هیات مدیره  شرکت از جمعی از مسئولان و مدیران اداری شهرستان آمل برای شرکت در مراسم افتتاحیه دعوت کرد؛دعوتی که به رغم حضور قابل ملاحظه اقشار مردمی و به ویژه بانوان و نیز بعضی از مدیران،نتوانست پای برخی از مسئولان و مدیران ارشد شهرستان آمل ، از جمله فرماندار و امام جمعه آمل را به مراسم بکشاند،اما یوسفیان نماینده مردم آمل در مجلس شورای اسلامی آمد و در مراسمی که گروهی از هواداران پروین به ویژه زنان در آن حضور داشتند شرکت کرد.

یوسفیان نیز می توانست مانند برخی از مدیران ارشد آمل به این مراسم نیاید ، اما آمد، با لبخندی که نشان از علاقه و تلاش او برای دوستی و نزدیکی با پروین داشت .

از سوی دیگر در یک نظر سنجی برگزار شده از سوی یک رسانه اصولگرا در آمل،مریم پروین جایگاه اول را به خود اختصاص داد.حتی اگر نتایج این نظر سنجی چندان دقیق و قطعی و علمي هم نباشد ، نشان دهنده جایگاه نسبی محبوبیت بالای اجتماعی مریم پروین در آمل است .

 از این رو عده ای از تحلیگران و صاحب نظران سیاسی در آمل معتقدند که اقدام یوسفیان برای حضور در این مراسم و اتخاذ سیاست تنش زدایی از سوی او نتیجه و نشانه آگاهی او از موقعیت و محبوبیت اجتماعی پروین و تلاش و هوشمندی یوسفیان برای جلب حمایت انتخاباتی پروین در انتخاباتی است که به احتمال زیاد پروین در آن غایب خواهد بود .

البته این پرسش را نمی توان نادیده گرفت که با توجه به الزامات یک تفاهم عمیق و پایدار میان این دو چهره نام آشنای آمل،آیا صرف آمدن یوسفیان به مراسمی که میزبانش پروین بود برای امکان برخورداری یوسفیان از حمایت های پروین در انتخابات مجلس نهم در آمل کافی خواهد بود ؟

هواداران پروین معتقدند که او در کارنامه و عملکرد خود نشان داده است که در جست و جوی منافع شخصی نیست. او مطالبات و منافع مردم را فدای منافع و مطالبات شخصی خود نمی کند، پس تعامل با او باید بر سر مطالبات و منافع عمومی باشد . آیا ممکن است مطالبات و منافع عمومی ، محملی برای مذاکره و تعامل و تفاهم یوسفیان و پروین گردد؟

آیا یوسفیان که در برخورداری از هوش بالای سیاسی شهرت دارد ، قادر و مایل به درک این واقعیت خواهد بود که حتی اگر در غیاب پروین ، او برای پیروزی انتخاباتی خود راه چندان سختی را پیش روی نداشته باشد ، اما کسب آرای هر چه بالاتر و پیروزی قاطع انتخاباتی او از راه کسب حمایت و نفوذ اجتماعی پروین عبور می کند؟

باید منتظر بود و دید یوسفیان برای نزدیکی هر چه بیشتر به پروین چه گام های دیگری را برخواهد داشت؟ زیرا پروین نیز آن قدر باهوش هست که در معادلات سیاسی بدون اینکه امتیازی بگیرد ، بخواهد امتیازی بدهد.

پس باید منتظر بود و دید تا پروین نیز که این روزها غالب کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس نهم در آمل با توجه به احتمال حضور نيافتن پروین در رقابت های انتخابات مجلس نهم ، علاقه مند به برخورداری از حمایت او هستند،چه تصمیم و مواضعی را در برابر کنش و واکنش های یوسفیان اتخاذ خواهد کرد؟

در چنین شرایطی به نظر می رسد برای این دو چهره:یوسفیان و پروین و چگونگی مناسبات آن دو با یکدیگر ، جز دو راه تداوم تقابل یا ایجاد تفاهم و تعامل ، راه سومی وجود نخواهد داشت . این دو کدام یک از این دو راه را برخواهند گزید:تقابل یا تفاهم ؟!


  • مهندس مرتضی از آمل پاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 1 مهر 1391-0:0

    با سلام خدمت عزیزانی که دریاره نظر من نظر دادند واینکه آن کسی که فکر می کنند ان ها من نیستم من و دوستانمان در روستای کته پشت کسانی هستیم که می خواهیم یا حداقل تمام تلاش خود را برای رای آورن خانم پروین در مجلس بعدی و ان شا ا... در آینده نزدیک آقای مهدی فاطمی را ان شاا... به شهردارشدن آمل نزدیک کنیم./. خداوند به شما خیردهد ان شا...

    • مهندس مرتضی از آمل پاسخ به این دیدگاه 0 0
      يکشنبه 17 مهر 1390-0:0

      با سلام خدمت شما و همکاران خدمت شما عرض شود که خانم پروین از بانوان پرتلاش و فعال روستای کته پشت و همچنین شهرآمل بودند ان شاا... با حمایت مردم خوب این روستا و صدالبته همشهریان عزیز بتوانیم برای بهبود وضعیت شهر و بهبود وضعیت معیشتی مردم در مجلس بعدی قدم خوبی برداریم الی رغم بعضی نا ملایمت ها یی که در روستا و شهر شاهد آن هستیم خداوند به شما جزای خیر دهد ان شاا...

      • چهارشنبه 13 مهر 1390-0:0

        یه دفعه بگید ایرانی نیست دیگه چون ایرانی نمی تونه منافع شخصیشو نبینه.

        • علی امامیپاسخ به این دیدگاه 0 0
          شنبه 26 شهريور 1390-0:0

          احساس خطر اقای یوسفیان درانتخابات با سایر کاندید های جدی است همراهی پروین
          وحمایت هوادارنش پیروزی حتمی میکند اقای
          یوسفیان بزای جاسازی پلور اسک وامامزاده هاشم اقداماتلازم وجدی انجام دهند نه اینکه سیاسی بازی کنند وازاین مقوله جدا جلو گیری وبکارهای ناتمام سرعت ببخشند
          تا از حمایت پروین ها برخوردار گردند هنوز وعده های انتخابات قبلی تحقق نیافته است
          محبت فرموده ریزومه کارهای انجام یافته ونیمه کاره را ارائه دهند

          • چهارشنبه 23 شهريور 1390-0:0

            آقای رضا ناصری شما همین پیام را در هراز نیوز و آمل نیوز به نام مهندس مرتضی هندویی گذاشتی- اینجا شدی رضا ناصری؟ واقعا که. اما بفرمایید چرا این برادران لاریجانی فقط موقع انتخابات آملی میشن؟ این ایام بحث دست اندازی تهرانی ها به پلور و لار و امامزاده هاشم لاریجان آمل داد همه آملی های غیرتمند رو درآورده ام این برادران لاریجانی حتی یه اعتراض هم نکردن. دو برادر از آقایان ریاست دو قوه را دارن اما تا حالا چه کاری برای آمل کردن؟؟؟؟؟؟؟

            • چهارشنبه 23 شهريور 1390-0:0

              باسلام به همه آملی های عزیز.برای من اهداف بلندپیرامون توسعه وپیشرفت آمل مهمه.دراین شهرستان بانوان گرانقدرووارسته ای وجوددارند که درعرصه های مختلف علمی وفرهنگی و اجتما عی میدان داری کنند.که انشاءالله ماشاهدطرح اینگونه سئوالات ازسوی آنهاشاهدباشیم.تعصب نامعقول نتیجه اش واپسگرائی خواهدبود.موفقیت همه آملیها آرزومه

              • رضا ناصریپاسخ به این دیدگاه 0 0
                چهارشنبه 23 شهريور 1390-0:0

                رای مردم آمل یک کلام ..... دکتر فاضل لاریجانی و شلام/ تورخدا به بخت لگد نزنید بزارید شهر به دست یک آدم مدبر سیاس و شهر شناس بیوفته نه ۲ تا ادمی که واسه این شهر پر از اصالت اعتبار جزکوچیک شدن شهر و و وعدهوعید کاره دیگه ای نکردن مردم آمل به هوش باشین نزارین اون حرکتی که سال های ن چندان درو با این خانواده محترم لاریجانی آملی کردین دوباره تکرار شه همه برای امل طایفه بازی بزارین کنار.التماس میکنم.یا حق

                • سه شنبه 22 شهريور 1390-0:0

                  سلام
                  اولا خانم پروین عزیز بدلیل عدم اتمام دوره کارشناسی ارشد تا زمان ثبت نام انتخابات ، مجاز به کاندیداتوری نمی گردند.
                  دوما مطمئن باشید اجماع نیروهای مردمی آمل در این دوره با استاد رضا حاجی پور خواهد بود و خانم پروین هم که از بطن مردم می باشد یقینا از استاد حمایت خواهد نمود .

                  • سه شنبه 22 شهريور 1390-0:0

                    سلام پروین خیلی زرنگ تر از این حرفا است که بخواد دم به تله بده

                    • فریده فاطمیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                      دوشنبه 21 شهريور 1390-0:0

                      خواستم به مریم پروین یه خدا قوت بگویم ،امیدوارم نماینده ،مرماندار و بقیه مسئولین امربوطه ز این نوع تعاونی ها که اکثر اعضاء آن از طبقه ضعیف می باشند حمایت کنند

                      • یوسف پور استاد دانشگاهپاسخ به این دیدگاه 0 0
                        دوشنبه 21 شهريور 1390-0:0

                        شنیده شده است آقای فاضل لاریجانی میخواهد به صحنه بیاید و از همین الان هم مقدمات نزدیکی به خانم پروین را فراهم میکند. این احتمال وجود دارد که سهمیه نمایندگان آمل دو نفر بشود. اما اگر چنین نشود این آقای یوسفیان است که باید حتما حمایت پروین را بدست آورد.

                        • یک شهروند آملیپاسخ به این دیدگاه 0 0
                          دوشنبه 21 شهريور 1390-0:0

                          تفاهم اگر بر پایه اصول عادلانه و سالم باشد بهتر از تقابل است. چه کسی گفته است پروین مجبور به مخالفت با یوسفیان است اگر یوسفیان به مطالبات عمومی پروین که انعکاسی از ضرورت توسعه و همدلی برای توسعه است توجه کند. در صورتی که یوسفیان به خواسته های مشروع پروین احترام بگذارد تفاهم میان این دو شخص پر نفوذ اجتماعی به نفع آمل است.

                          • مرادی حسنپاسخ به این دیدگاه 0 0
                            يکشنبه 20 شهريور 1390-0:0

                            با شناختی که بنده از پروین دارم خانمی جدی و مهربان و خوش برخورد هستند .آقای یوسفیان مهمانشان بود این دلیل نمی شود از یوسفیان حمایت کنند. حالا بعضی از رسانه ها زیرکانه یه لحظه را داستانی درست می کنند.......ا


                            ©2013 APG.ir