تعداد بازدید: 4651

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 24 شهريور 1390-7:31

مدینه گفتی و کردی کبابم!

 شهردار ساری  گفت:نکا کمربندي دارد اما ساري ندارد/دولت نسبت به پروژه هاي مرکز استان بی اعتنا است/وزارت راه برای احداث پل میدان ولی عصر ریالی پرداخت نکرد/تاکنون هیچ بنده خدایی در ایران علت اعتراض اعضای شورا را نسبت به خروج زندان جویا نشده است/مازندنومه سياسي است و سئوال سياسي مي پرسد.(گزارش نشست مطبوعاتي شهردار ساري)


به گزارش کلثوم فلاحي-خبرنگار مازندنومه -شهردار ساری در نشست خبری با اصحاب رسانه،خبرنگاران را انسان هایی عنوان کرد که با حداقل ها ، خدمات حداکثری ارائه می دهند و افزود:اصحاب رسانه شهرداری و شورای شهر سوم را حداقل چند برابر بیشتر از آنچه که هست معرفی کردند و از این بابت از همه اصحاب رسانه تشکر و حق شناسی دارم و دست فرد اندر فرد آنها را به عنوان خدمتگزار کوچک می بوسم.

سید علی حجازی با گلایه از اینکه آیا واقعا ساری جایگاه مرکز استانی رفیع را داراست ، تصریح کرد:متاسفانه به هر دلیل و با کم کاری همه کسانی که حداقل در طول 32 سال عمر پربرکت انقلاب از سایه رحمت و عطوفت انقلاب در اثر تابش آفتاب سوزان استفاده کردند ، اما به میزان استفاده ، خدمات و بازدهی نداشتند، امروز ساری مرکز مازندران با سابقه 2 هزار ساله ، جایگاهی را که باید داشته باشد ، ندارد.

 وی خاطرنشان کرد: در مجاورت شهر ساری، نکا با همه کوچکی که به اندازه یک منطقه ساری است از یک کمربندی خوب و قابل قبول بهره مند است اما طرح کمربندی ساری در سال 55 تهیه شده و هنوز یک قسمت از شهر در ضلع شرق و غرب باید نقش کمربندی را ایفا کند.

حجاري ادامه داد: وزیر و معاون وزیر در سال چند بار به ساری سفر می کنند و در هر سفر قول مساعد آزادسازی و احداث کمربندی در ضلع غربی ساری می دهند اما نسبت به این پروژه که 2200 متر طول دارد و شهرداری 850 متر آن را آزاد کرده و مابقی جزء تعهدات وزارت راه است در طول بیش از چهار سال اخیر هیچ گامی بر نداشته اند.

شهردار مرکز استان سپس به سئوال هاي خبرنگاران پاسخ داد.

 شهردار ساري درباره وضعیت آسفالت خیابان ها و معابر ساری افزود: خدماتی که به مرکز استان ارائه کرده ایم رضایت ما را جلب نمی کند چراکه مردم ساری استحقاق دریافت خدمات بیشتری را دارند،اما به خاطر وضعیت اقتصادی و رکود در ساخت و سازها، درآمد شهرداری هم از رکود فاحشی برخوردار است و شهرداری باید زباله ساری را به فاصله 140 کیلومتری ساری در مرز مازندران و سمنان حمل و دفع بهداشتی کند که هزینه های قابل توجه و بزرگی از شهرداری که باید صرف عمران شهری شود را به خود جذب می کند.

شهردار ساری در پاسخ به سئوال خارج شدن زندان از درون شهر به خارج از شهر ، با بیان اینکه " مدینه  گفتی و کردی کبابم " اظهار داشت: شهرداری بر اساس مصوبه هیات دولت زندان را خریداری کرد و بیش از چهار سال است که این کار انجام شده و اعضای شورا هم نسبت به تخلیه نشدن زندان اعتراض داشته اند اما تاکنون هیچ بنده خدایی در ایران علت اعتراض اعضای شورا را جویا نشده است.

 وی تصریح کرد:شخصیت های حقوقی استانی و حتی کشوری تاکنون عکس العملی بر اعتراض بحق اعضای شورای شهر ساری نداشتند.

حجازی در پاسخ به سوال دیگری مبنی اینکه شهرداری در اجرای پروژه های عمرانی ، عابران پیاده را لحاظ نمی کند، گفت: این موضوع جز در پروژه میدان ولی عصر صدق نمی کند که البته در آن پروژه هم مشاور طرح مسیر عابر پیاده را طراحی کرده و ما به علت کمبود اعتبار نتوانستیم اجرایی کنیم.

شهردار در پاسخ به این سوال که اعتراض معاون عمرانی استانداری مبنی بر افزایش بی رویه کارکنان شهرداری از 400 نفر به 1300 نفر ، تصریح کرد: اصلا چنین چیزی نیست و فکر نمی کنم معاون عمرانی هم چنین چیزی گفته باشد.

وی در همین راستا یادآور شد: شهرداری سه منطقه دارد و باید نیرو داشته باشد تا خدمت ارائه دهد،جذب نیرو در شهرداری با مجوز استانداری بوده و با مجوز شورا نیست که خدای ناکرده بتوانیم توپ را به زمین شورا بیندازیم و اگر استانداری موافق نبود مجوز جذب نیرو صادر نمی کرد.

حجازی در پاسخ به سوال خبرنگار مازندنومه مبنی بر گفته های یکی از اعضای شورا که عنوان کرده 80 درصد از پیشنهادهاي شهرداری به شورا خلاف قانون است و اظهارات عضو دیگر شورا مبنی بر مصوبه برگرداندن مجسمه ها به میدان شهر ، خاطرنشان کرد:عضو شورای شهر که گفته 80 درصد پیشنهادها شهرداری خلاف قانون است به همکاران خودش گفته و مربوط به شهرداری نیست و می توانید این موضوع را از همان عضو شورا بپرسید،در خصوص مجسمه ها شهرداری پس از مصوبه ستاد احیا اقدام به جمع آوری این مجسمه ها کرد .

وي افزود: به شورا پیشنهاد شده این مجسمه ها در جای دیگری از شهر نصب شوند و شورا در کارگروه ها در حال بررسی این موضوع است و هنوز هیچ مصوبه ای در این راستا به شهرداری ابلاغ نشده که در صورت ابلاغ حتما مصوبه را اجرا می کنیم.

 وی در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر برنامه شهرداری برای احداث پارکینگ طبقاتی  افزود: اگر در هر خیابان یک پارکینگ طبقاتی احداث کنیم کمک کرده ایم تا مردم بیشتر از خودروهای شخصی استفاده کنند.

حجازی در همین راستا ، ادامه داد: اصحاب رسانه مردم را تشویق به استفاده از وسایل نقلیه عمومی کنند چراکه دولت برای این بخش هزینه زیادی کرده است اما مردم از آن استفاده نمی کنند.

*بازديد قبل از نشست

به گزارش مازندنومه،پیش از این نشست خبری، اصحاب رسانه به همراه مدیر فنی شهرداری ساری از برخی پروژه هاي عمرانی شهردرای بازدید کردند.

علیرضا سعیدی مسئول دفتر فنی شهرداری ساری در بازدید از پروژه پل کابلی ، اظهار داشت:خودروهای عبوری از سمت سمنان به ساری ، از داخل شهر عبور می کردند که بار ترافیکی زیادی به شهر وارد می شد .

وی افزود: این مسیر و ضلع شرقی رودخانه تجن که در حال بازگشایی است بار عبوری خودروها را به این سمت گسیل خواهد کرد.

سعیدی با اشاره به پل کابلی تک پایلون در کشور ، تصریح کرد:علت اصلی طراحی این پل ، به خاطر پروژه های زیباسازی و اصلاح حاشیه رودخانه تجن است که در فازهای آینده 2 سمت شرق و غرب رودخانه تجن هم زیباسازی انجام می شود.

 وی یادآور شد: به واسطه جاذبه توریستی بسیار بالایی که این رودخانه دارد تصمیم به اجرای این پروژه شد و پل کابلی بر اساس پل های پیشرفته تراز اول در دنیا انجام می شود.

سعیدی خاطرنشان کرد:این پل به طول 135 متر و عرض 28 متر با یک دهنه و بدون هیچ اتصالی در مسیر بلوار داراب بر روی رودخانه تجن در حال احداث است که دو طرف رودخانه را به هم متصل می کند.

 وی افزود: کل اعتبار این پروژه بدون احتساب آزادسازی و تملک مسیر ، 15 میلیارد تومان است.

سعیدی در بازدید از پروژه تقاطع غیر همسطح ذغالچال ، گفت: پروژه تقاطع غیر همسطح ذغالچال و شرکت نفت ساری یک پروژه چند منظوره است.

وی با بیان اینکه بخشی از اهداف این پروژه مربوط به تعریض پل قدیم راه آهن است ، ادامه داد: در این مسیر خودروهای عبوری از سمت ساری به نکا از بلوار 45 متری وارد مسیر 11 متری می شوند که باعث ایجاد گره ترافیکی در مبادی ورودی و خروجی می شود.

سعیدی خاطرنشان کرد: با احداث این پروژه مسیر 11 متری تبدیل به مسیر 28 متری استاندارد شده و مسیر رفت و برگشت از هم تفکیک می شوند.

وی تعریض بلوار امام رضا (ع) در ضلع شرقی پل را از دیگر اهداف این پروژه عنوان کرد و افزود: احداث زیرگذر در ضلع غربی پل هم از دیگر اهداف احداث این پروژه است.

سعیدی با بيان اين که خودروهایی به سمت ذغالچال تردد می کردند و در این قسمت تقاطع همسطح بسیار خطرناک داریم که در روستای ذغالچال قبرستانی از کشته شدگان در این تقاطع وجود دارد،افزود: به همین دلیل تصمیم بر این شد تا در این منطقه زیرگذر احداث شود و خودروهای عبوری چپ گرد نداشته و با راست گرد از زیرگذرها عبور کنند.

مسئول دفتر فنی شهرداری ساری تصریح کرد: با بیان اینکه در ضلع شرقی راه آهن هم با همین مشکل مواجه هستیم ، گفت: خودرهای شرکت نفت که از مسیر نکا به سمت ساری حرکت می کنند برای ورود به شرکت نفت مسیر جاده را قطع می کردند که در آن مسیر هم زیرگذرهایی طراحی شده و خودروها دیگر با چپ گرد وارد شرکت نفت نمی شوند بلکه از زیرگذر عبور خواهند کرد.

سعیدی یادآور شد: احداث این زیرگذرها در کشور منحصر به فرد است.

 وی با بیان اینکه بخش اعظم اعتبارات این پل از سوی شهرداری پرداخت می شود، خاطرنشان کرد: تاخیر در احداث پل به دلیل عمل نکردن وزارت نفت به تعهداتش بوده و همچنین برخی مصالح مورد نیاز وارداتی است که به علت تحریم مدتی برای ورود این مصالح با مشکل مواجه بودیم.

سعیدی سپس در بازدید از 30 متری امام هادی (ع)، گفت: این بلوار در طرح آتی خیابان معلم را به میدان ولی عصر(عج) متصل می کند .

وی افزود: اغلب این مسیر تملک شده و تنها بخش کوتاهی از پروژه باقی مانده است.

 سعیدی در بازدید از پروژه پل غدیر ، یادآور شد: وظیفه این پل هدایت ترافیک داخل شهری از میدان هلال احمر به سمت میدان ولی عصر (عج)است.

وی با بیان اینکه در این نقطه تقاطع همسطح بسیار خطرناکی داریم که در سرعت های بالا حادثه های شدیدی ایجاد می کند، تصریح کرد:برای حذف چنین تقاطعی، این پل طراحی شد.

 سعیدی در بازدید از پروژه سالن ورزشی محله آذربایجانی ها گفت: این پروژه سالن ورزشی چند منظوره به مساحت سه هزار و 700 متر است که در 2 بخش سالن 1500 متری والیبال، بسکتبال ، فوتسال و ... و ساختمان سه طبقه اداری و سالن های استخر ، سونا و سالن های ورزش رزمی چند منظوره با زیربنای چهار هزار و 800 متر در حال احداث است.

وی خاطرنشان کرد: تلاش بر این است تا همه این پروژه ها تا پایان سال جاری به بهره برداری برسند و برخی هم در مدت زمان کمتری افتتاح خواهند شد.


*از لا به لاي اظهارات حجاري:

- از هرچه که بوی فتنه ، انحراف و ضد ولایت فقیه داشته باشد اعلام انزجار می کنیم.

-مازندران قطعه قطعه و کوچک شده و مرکز استان هم از آن تبعیت می کند اما عمران و توسعه شهری روز به روز کاهش می یابد.

-پروژه هایی که در ساری انجام می شود جزء وظایف دولت است اما دولت نسبت به این پروژه ها بی اعتنا است.

-وزارت راه برای احداث پل میدان ولی عصر ریالی پرداخت نکرد و استاندار مازندران 500 میلیون تومان آن هم از محل اختیارات استاندار که جزء وظایفش هم نبود ، پرداخت کرد.

-من و اعضای شورا تاکنون زورمان برای تحویل زندان نرسیده ، زندانی که تصرف آن غیرشرعی و غیر قانونی است و زور آنها بیشتر است.

- در تمام نقاط شهر پل عابر پیاده احداث کردیم ، اظهار داشت: اما شهروندان از پل استفاده نمی کنند. 

-در کشورهای خارجی تا معاون وزیر از وسیله نقلیه عمومی استفاده می کنند. البته من واعظ منتعز هستم و خودرو شخصی در اختیار دارم.

حاشيه ها

- خبرنگاران سوالات زیادی از شهردار داشتند و علی رغم اینکه روابط عمومی شهرداری بارها تذکر داد خبرنگاران صرفا یک سوال بپرسند اما برخی دوستان تا چهار سوال هم پرسیدند و شهردار هم جواب داد.

-خبرنگاری که تعداد زیادی سوال داشت به دلیل کمبود وقت ، گفت: سوالاتم را مکتوب به روابط عمومی شهرداری می دهم تا شهردار پاسخگو باشد. شهردار هم به این خبرنگار گفت" به نیت پنج تن ، سوال پنجم تان را بپرسید.

سوال پنجم این خبرنگار راه برون رفت ساری از مشکلات زباله بود، حجازی در این خصوص تصریح کرد: تا زمانی که دولت به این مساله ورود پیدا نکند هیچ شهرداری نمی تواند فکر جدید و مدرن برای کنترل و امحاي زباله انجام دهد.

-شهردار مرکز استان در پاسخ به سوالی مبني بر اين که چرا چند سال است شهردار ساری نشست خبری برگزار نکرده ، یادآور شد:حتما روابط عمومی من خوب نبوده، البته منظورم روابط عمومی اداری نیست بلکه خودم را می گویم.

-شهردار بعد از سئوال خبرنگار مازندنومه گفت:چون شما سیاسی هستید سوال سیاسی می پرسید.

- خبرنگاران ناهار را میهمان شهردار بودند. شهرداری ساری هم با تاخیر بیش از یک ساعته در نشست خبری حاضر شد.


  • جمعه 25 شهريور 1390-0:0

    تيتري را كه انتخاب كرده ايد به لحاظ فرم و محتوا با حجازي شهردار ساري اجين است!

    • محمد قلی نژادپاسخ به این دیدگاه 0 0
      جمعه 25 شهريور 1390-0:0

      جناب شهردار بیا به این وبلاگ ببین که شهر با چیزهایی درگیر است که نه بودجه می خواهد و نه وقت فقط تعهد می خواهد که در مراقبین سد معبر شهرداری نیست
      saeaviha.blogfa.com

      • جمعه 25 شهريور 1390-0:0

        شهردار قايمشهر از شهردار ساري ياد بگيرد که کنفرانس مطبوعاتي گذاشت

        • جمعه 25 شهريور 1390-0:0

          جناب اکبری از راه میانبر تریبون انتخاب کرده اید برای اطلاع رسانی؟

          • پنجشنبه 24 شهريور 1390-0:0

            از زحمات جناب حجازی بی نهایت ممنونیم.
            در کنار شهردار پرقدرتی چون سید علی حجازی ، فرماندار پرقدرتی چون میرقدیر رضایی جایش واقعا خالی است. اما حیف از سیاسی کاری های نمایندگان و ... و صد حیف به حال مرکز استان و انتصاب هایی که دیناری به نفع ساری نیست.
            گاهی در تعجبم که در کشوری که با خون و دل و هزاران خون ریخته شده به اینجا رسیده است، چرا ساری همیشه مظلوم است؟ چرا انسان های بزرگ،پست های کوچک دارند و انسان های کوچک، پست های بزرگ؟!!
            چرا از آمل و بابل و ... باید در کشور، استاندار داشته باشیم و بزرگ مردانی چون حاج میرقدیر ها که فرزند شایسته ی ساری هستند، باید در کسوت مسئولیت های چون فرمانداری بمانند؟!!

            • پنجشنبه 24 شهريور 1390-0:0

              برگزاری اولین مسابقه پرواز بادبادک ها به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان میاندرود

              مسابقه بزرگ پرواز بادبادک ها به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهرستان میاندرود برگزار میشود.


              این مسابقات به همت شهرداری سورک و بامشارکت هیئت ورزشهای همگانی شهرستان

              میاندرود 25شهریور ماه درمحل طرح سالمسازی دریای گهرباران برگزار میگردد.

              به گزارش روابط عمومی شهرداری سورک این مسابقات بدون محدودیت سنی بوده وشرکت

              عموم در این مسابقات آزاد است.


              ©2013 APG.ir