تعداد بازدید: 3075

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 24 شهريور 1390-23:20

محسنی:دولت تصمیم غیر کارشناسی نگيرد

 نماينده نوشهر و چالوس گفت:باید تلاش کرد تامین اجتماعی در وزارتخانه جدید مستقل باقي بماند/دولت بايد از هرگونه تصمیم غیرکارشناسی که موجب خدشه درخدمات دهی به مشترکان صندوق بشود احتراز نماید/دولت هر ساله باید با ارائه سهام شرکت ها جهت بازپرداخت بدهی های خود به تامین اجتماعی اقدام کند؛البته نه از شرکت های ورشکسته.


دکتر انوشیروان محسنی-نایب رئیس کمیسیون بهداشت و درمان  مجلس شورای اسلامی- در گفتگوی تلفنی به همکار خبرنگار ما حسن شيرزاد گفت:اعتقاد من این است که باید تلاش کرد پس از ادغام هاي اخير،سازمان تامین اجتماعی -که ماهیت و مبنای خدماتش حمایت ازنیروهای کارگر و مولد جامعه است- در وزارتخانه جدید مستقل بماند و قانونگذار یا دولت از هرگونه تصمیم غیر کارشناسی که موجب خدشه درخدمات دهی به مشترکان صندوق بشود احتراز نمایند تا خروجی این صندوق از ورودی آن زیادتر نشود.

نماينده مردم نوشهر و چالوس در مجلس تصریح کرد: حق مردم است که بیمه شوند و بر دولت ومجلس است که مصوباتی داشته باشند تا در نهایت شرایطی مهیا شود این صندوق بتواند منابعش را وصول کند.

او ادامه داد:ما در مجلس تصویب کردیم که دولت هر ساله باید با ارائه سهام شرکت ها جهت بازپرداخت بدهی های خود به تامین اجتماعی اقدام کند،(البته نه از شرکت های ورشکسته) تا تامین اجتماعی هم بتواند طلب دانشگاه،داروخانه ها ومراکز طرف قرادادش را به موقع پرداخت کند.

بر اساس اين گزارش، تامین اجتماعی مازندران در سال گذشته مبلغ 4154446 میلیون ریال تعهدات قانونی های بلند مدت شامل 3037429 میلیون ریال حقوق بازنشستگی ، 209334 میلیون ریال مستمری از کار افتادگی و 907682 میلیون ریال مستمری فوتی و مبلغ 95900 میلیون ریال تعهدات قانونی کوتاه مدت شامل غرامت دستمزد ایام بارداری و بیماری پرداخت کرده است. 



    ©2013 APG.ir