تعداد بازدید: 3373

توصیه به دیگران 1

شنبه 26 شهريور 1390-15:2

مازندران در هفته اي که گذشت

تشكيل وزارت ورزش و جوانان نظارت بر ورزش را بهبود بخشيد/ورود مواد مخدر در قالب شکلات و آدامس/ دو مورد بیماری وبا در مازندران مشاهده شد/رد پيشنهاد رشوه /زنگ شکوفه‌ها 30 شهریور به صدا در می‌آید(مروري بر گزيده خبرهاي مازندران از 18 تا 25 شهريور 90)


*تشكيل وزارت ورزش و جوانان نظارت بر ورزش را بهبود بخشيد

 نماينده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شوراي اسلامي گفت : تشكيل وزارت ورزش و جوانان، نظارت بر ورزش كشور را بهبود بخشيده است.

 انوشيروان محسني در گفت و گو ايرنا با تاكيد بر اين كه مجلس شوراي اسلامي از اعمال سلايق سياسي در ورزش جلوگيري مي كند، افزود : از وزارت ورزش و جوانان توقع است كه با سياست گذاري و تصميم سازي ، اعتبارات تخصيص يافته را به درستي توزيع و از پراكنده كاري خودداري كند.

 وي اظهار داشت : طبق قانون تمام دستگاه هاي اجرايي موظفند يك درصد از اعتبارات خود را در سال جاري براي توسعه ورزش همگاني و قهرماني اختصاص دهند.

 او افزود : از اين مقدار، 50 درصد مستقيم به حساب وزارت ورزش و جوانان واريز مي شود و بقيه نيز صرف توسعه ورزش روستاها و مدارس خواهد شد.

 نماينده مردم نوشهر و چالوس در مجلس شوراي اسلامي تصريح كرد : با تحقق اين موارد مهم ، زمينه خوبي براي گسترش ورزش در همه نقاط كشور فراهم شده است.

* عشایر استان های کشور از لاریجان کوچ کردند

بخشدار لاریجان، از پایان کوچ عشایر برخی استان های کشور از مراتع ییلاقی این بخش خبر داد.

 محمد رضا نصیری در گفت وگو با مهر اظهار داشت: امسال 400 خانوار عشایر از سمنان، مازندران، تهران، البرز با حدود 300 هزار راس دام سبک و سنگین در مراتع بخش لاریجان حضور داشتند.

 وی افزود: عشایر منطقه از 15 شهریور ماه و با نزدیک شدن به زمان نام نویسی فرزندان در مدارس، کوچ پاییزه را به دو صورت درون استانی و برون استانی آغاز کردند.

 بخشدار لاریجان اضافه کرد: در کوچ درون استانی عشایر از مناطق ییلاقی استان بویژه لاریجان به سمت منطقه قشلاقی استان حرکت می کنند.

 نصیری تصریح کرد: امسال به علت بارندگی های خوب بهاره و شرایط مناسب مراتع لاریجان، زمان اقامت عشایر در مراتع این بخش بیشتر بوده است.

 * ثبت نام اينترنتي از زايران عتبات عاليات در مازندران آغاز شد

 روابط عمومي مديريت حج و زيارت مازندران روز شنبه با صدور اطلاعيه اي از آغاز ثبت نام اينترنتي مشتاقان زيارت عتبات عاليات در اين استان خبر داد.

 بر اساس این اطلاعیه پيش ثبت نام اينترنتي زيارت عتبات عاليات از ساعت هشت صبح شنبه گذشته آغاز شده و تا ساعت 24 روز پنجشنبه سي و يكم شهريور ماه ادامه مي يابد.

در اين اطلاعيه تصريح شده است: به مانند دوره هاي قبلي در اين دوره نيز متقاضيان تشرف قبل از ثبت نام در گروه ها، در سامانه پيش ثبت نام عتبات به آدرس http //atabat.haj.ir نام نويسي و كد رهگيري دريافت خواهند كرد.

به نوشته اين اطلاعيه ، از روز شنبه مورخ دوم مهر ماه امسال مشخصات ثبت شده متقاضيان با اطلاعات پايگاه ثبت احوال كشور مطابقت داده مي شود و افرادي كه اطلاعات آنها مغايرت داشته باشد از سيستم حذف خواهند شد.

*مدیرکل بهزیستی مازندران منصوب شد

 رئیس سازمان بهزیستی کشور در حکمی، مدیرکل جدید بهزیستی مازندران را منصوب کرد. به گزارش مهر، رئیس سازمان بهزیستی کشور در حکمی، روح الله ردایی را به عنوان مدیرکل جدید بهزیستی مازندران منصوب کرد.

 ردایی رئیس اداره بهزیستی شهرستان نوشهر بود و نخستین مدیرکل بهزیستی مازندران در دولت دهم است.

محمدزاده، مدیرکل فعلی بهزیستی مازندران که از نخستین مدیران کل منصوب شده مازندران در دولت نهم بود به دلیل ادامه تحصیلات خارج از کشور از این سمت کناره گیری کرد.

* افزایش 2 هزار نفری عمره دانش‌آموزی

 قائم مقام سازمان دانش‌آموزی از افزایش 2 هزار نفری سهمیه عمره دانش‌آموزی خبر داد.

به گزارش فارس از شهرستان ساری، داود روستایی در گردهمایی روسای سازمان دانش آموزی شهرستان‌ها و مناطق مازندران در سالن کنفرانس باشگاه فرهنگیان ساری اظهار داشت: در صنعت فرهنگی با سه شاخص سخت‌افزار، محصولات و خدمات ارزش کار فرهنگی شناسایی می‌شود.

 وی خاطرنشان کرد: پس از انقلاب اسلامی نمازخانه و مصلی‌های فراوانی ایجاد کردیم، اما در این زمینه هرچه پیش برویم بازهم کم است.

 قائم مقام سازمان دانش آموزی تصریح کرد: پیش‌روی در زمینه سخت افزاری یک اصل نیست، پیامبر اکرم (ص) مسجد النبی را به صورت خیلی ساده بنا کردند و امروز باید بهترین سنگ و بهترین سقف را داشته باشیم تا مسجد بسازیم که این غلط است و در امکانات و تجهیزات باید توازن داشته باشیم.

 این مسئول با اشاره به اینکه کشورهای غربی برای توسعه فرهنگ بر محصولات فرهنگی متمرکز شده‌اند، یادآور شد: کشورهای اسلامی بر خدمات فرهنگی متمرکز هستند، اما کشوری موفق است که هر سه مولفه را در کنار هم داشته باشد.

* تعداد سینماهای مازندران کافی نیست

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران از ناکافی بودن تعداد سینماهای استان به تناسب جمعیت مازندران خبر داد.

به گزارش مهر، حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی در جلسه گرامیداشت روز ملی سینما اظهار داشت: 21 شهریور ماه که در تقویم مناسبتی کشور به عنوان روز ملی سینما ثبت شده، نشانگر اهمیت و جایگاه هنرهفتم در جامعه ایرانی و اسلامی ما بوده است.

 ابراهیمی اظهار داشت: سینمای کنونی ما با سینمای قبل از انقلاب و زمان طاغوت قابل مقایسه نیست اما سینمای مطلوب انقلاب هم که بتواند ارزشها را به تصویر بکشد وجود ندارد.

 وی افزود: حضرت امام خمینی(ره) در سخنرانی تاریخی خود، از سینمای پاک و نجیب ایرانی اسلامی حمایت کرده و آن را از امور زشت و ناپسند دور دانستند.

* ورود مواد مخدر در قالب شکلات و آدامس

 مسئول اطلاعات سپاه نور نسبت به ورود مواد مخدر در قالب شکلات و آدامس هشدار داد. به گزارش خبرگزاری فارس ، حسین محمودی در جلسه شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر شهرستان نور با اشاره به ورود مواد مخدر در قالب شکلات و آدامس بیان داشت: با توجه به بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها این اقشار در معرض خطر هستند و پیامدهای ناگواری دارد.

مسئول اطلاعات سپاه ناحیه نور از کشف 64 گرم شیشه، 45 گرم تریاک، 13 گرم حشیش و 29 گرم سوخته خبر داد و افزود: برخورد مقابله‌ای در حال حاضر زیاد پاسخگو و چاره‌ساز نیست و باید آگاهی از عواقب و مضرات اعتیاد و مصرف مواد در خانواده‌ها و افراد افزایش یابد.

 رئیس کمیته امداد نور نیز از برگزاری کارگاه‌ها و کلاس‌های آموزشی برای خانواده ها و فرزندان افراد زیر پوشش این نهاد در مقاطع جداگانه خبر داد و خاطرنشان کرد: در مرحله جدید نیز گروه‌های خانواده بدسرپرست تحت آموزش قرار می‌گیرند.

* دو مورد بیماری وبا در مازندران مشاهده شد

 رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران از مشاهده دو مورد بیماری وبا در استان طی روزهای اخیر خبر داد. به گزارش مهر، محمد مهدی ناصحی صبح در مراسم تجلیل از بهورزان مازندران از شیوع بیماری‌ وبا در دو استان همجوار مازندران خبر داد.

 وی افزود: شیوع وبا در دو استان گیلان و گلستان جدی است و در مازندران از سه هزار نمونه دریافت شده، دو مورد مبتلا به وبا مشاهده شد.

قائم مقام وزیر بهداشت در مازندران، با اعلام اینکه ممکن است بهورزان در روستاها با مورد مشکوک مرگ پرندگان مواجه شوند، تاکید کرد: بهورزان باید سریعا این موضوع را به مسئولان دامپزشکی و مراکز بهداشتی اطلاع‌ رسانی کنند.

وی اظهار داشت: ضرورت بهداشت و سلامت برای هر جامعه ضروری بوده و با توجه به رشد میزان افزایش به زندگی در کشور نشان می‌دهد که در حوزه بهداشت و سلامت کشور اقدامات اساسی انجام شد.

* برنامه های هفته دفاع مقدس کیفی سازی شود

معاون عمرانی استاندار مازندران گفت: در هفته دفاع مقدس برنامه هایی از سوی ستاد برگزاری دفاع مقدس اعلام می شود که باید در کیفی سازی آن تلاش کنیم.

 به گزارش ایسنا سید عیسی هاشمی اظهار داشت: جنگ برای همه ملت مایه عظمت و افتخار بوده و توانسته ایم با پیروزی در جنگ از سرزمین و ارزش های اسلامی انقلاب اسلامی به نحو احسن دفاع کنیم.

وی با بیان اینکه جنگ برای همه نعمتی بوده تا بتوانند در این فضا به خود باوری و اعتماد به نفس واقعی برسند ادامه داد: ما توسط دفاع مقدس توانسته ایم در صنعت هسته ای ، نانو و هوا فضا به مرزهای اصلی دانش هوایی برسیم.

معاون عمرانی استاندار مازندران افزود: هویتی را که در نظام جمهوری اسلامی به آن رسیده ایم مدیون دفاع مقدس هستیم.

 *رد پيشنهاد رشوه ، دستگيري قاچاقچي مواد مخدر صنعتي را تسريع كرد

 معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي مازندران گفت: صحت عمل و رد پيشنهاد رشوه از سوي ماموران پليس ، دستگيري قاچاقچي موادمخدر صنعتي را تسريع بخشيد.

 به گزارش ایرنا سرهنگ حميد رضا اسلامي افزود: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر در هفته جاري با رد پيشنهاد رشوه 60 ميليون ريال با كشف قريب به يك كيلو گرم شيشه و كراك در قائمشهر، متهم به قاچاق موادمخدر را دستگير كردند.

 وي اظهارداشت: ماموران پليس مبارزه با موادمخدر اين شهرستان در پي كسب خبري مبني بر فعاليت فردي در امر خريدو فروش موادمخدر صنعتي موضوع را در دستور كار خود قرار دادند.

 وي بيان داشت: با شناسايي و دستگيري متهم و كشف 395 گرم كراك و 371 گرم شيشه متهم را براي ادامه تحقيقات به مقر انتظامي اين منطقه منتقل كردند.

معاون اجتماعي فرماندهي انتظامي مازندران اضافه كرد: متهم در تحقيقات و بازجويي هاي فني پليس جهت فرار از قانون، 60 ميليون ريال وجه نقد را به همراه چهار عدد سكه پارسيان به ماموران كاشف پيشنهاد كرد.

 سرهنگ اسلامي گفت: ماموران با سعه صدر و صحت عمل، مراتب را صورتجلسه و پس از تشكيل پرونده ،متهم را به مراجع قضايي معرفي كردند.

* فروشگاه سموم کشاورزی در بابل تعزیر شدند

 به گزارش ایسنا در پی دریافت گزارش از اداره بازرگانی شهرستان ساری مبنی بر گرانفروشی ، عدم درج قیمت و عدم صدور فاکتور از سوی 3 فروشگاه عرضه کننده سموم کشاورزی دربابل پرونده هایی در این خصوص در تعزیرات حکومتی بابل مطرح شد.

روسای شعب تعزیرات حکومتی بابل با بررسی پرونده ها و احراز تخلف منتسبه متصدیان این فروشگاه را به جزای نقدی محکوم نمودند.

* تكميل طرح تعريض محور نور- چمستان- آمل همچنان مورد تقاضاي اهالي است

 شماري از اهالي شهر چمستان نور با تاكيد بر ضرورت تسريع در تكميل طرح تعريض محور نور - چمستان و آمل گفتند : مسوولان براي تكميل طرح تعريض اين محور ارتباطي پرتردد برنامه ريزي اصولي و تلاش بيشتري داشته باشند.

به گزارش ایرنا عمليات تعريض محور ارتباطي نور - چمستان و آمل در سال 86 آغاز شده است كه متاسفانه تاكنون با انتخاب پيمانكاران متعدد هنوز به اتمام نرسيده است.

 اسكندر قرباني يكي از دهياران منطقه لاويج چمستان نور با انتقاد از كندي طرح تعريض محور نور- چمستان گفت : اين محور ارتباطي به دليل وقوع تصادفات مرگبار جاده مرگ نام گرفته است.

وي افزود : با خاك برداري دو طرف اين محور عبور و مرور اهالي و رانندگان به سختي انجام مي شود.

وي اظهار داشت : مسوولان بايد براي اجراي هر طرحي برنامه داشته باشند و با تلاش مضاعف ضمن نظارت مستمر بر كار پيمانكار، آن طرح را در زمان معين به اتمام برسانند.

 احمد قزويني- عضو شوراي دهستان ناتل كنار بخش چمستان- تسريع در عمليات راهسازي محور نور- چمستان را از خواسته هاي ديرينه اين اهالي دانست و گفت : بيشتر مواقع پيمانكاران اين محور به دلايل مختلف كار را رها مي كنند و هرچندي به كار عملياتي تعريض مسير مي پردازند.

وي خاطرنشان كرد : با توجه به تردد اهالي بيش از يكصد روستاي اين منطقه از اين محور مسوولان بايد هرچه زودتر براي تكميل طرح تعريض آن تدابير ويژه اي اتخاذ كنند.

* برگزاری جشن خرمن در مازندران

 مردم روستای ترسیاب محمودآباد مازندران به شکرانه فراوانی و پایان برداشت برنج، با برگزاری آیین سنتی و محلی، جشن خرمن را گرامی داشتند.

 به گزارش مهر، در جشن خرمن کشاورزان مازندرانی، امسال به شکرانه فراوانی محصول برنج در سال زراعی امسال به صورت نمادین در روستای ترسیاب محمودآباد در فضای باز بیرون این روستا، دور هم جمع شده و با قربانی کردن و خوردن انواع خوراکی ها این روز را در کنار هم به خوشی سپری می کنند.

 زن يور، جینگاسر، کشتی لوچو، رقص و بازیهای محلی وموسیقی های سنتی مازندرانی از برنامه های اجرا شده در جشن خرمن بوده است.

 یکی از کارشناسان حوزه فرهنگ بومی و محلی مازندران به مهر گفت: جشن خرمن به شکرانه پایان برداشت در گذشته به عنوان یکی از آئین های مرسوم در میان روستاییان دراستانهای گیلان، مازندران و گلستان و برخی استانهای دیگر کشور برگزار می شود.

خسروعلیزاده هشتلی افزود: برگزاری این همایش پس از سالها فراموشی به همت دهیاری و اعضای شورای اسلامی روستای ترسیاب محمودآباد توسط موسسه فرهنگی وهنری پارپیرا با شکوه خاصی برگزار شد.

*زنگ شکوفه‌ها 30 شهریور به صدا در می‌آید

 به گزارش فارس ، محمدعلی امیری در سخنرانی پیش از خطبه‌های نماز جمعه ساری اظهار داشت: 7 هزار ایثارگر در بین فرهنگیان مازندران مشغول به فعالیت هستند که از این میزان 3 هزار نفر آزاده و جانباز هستند.

وی خاطرنشان کرد: امسال به دلیل تعطیل بودن اول و دوم مهرماه، روز شکوفه‌ها، غنچه‌ها و جوانه‌ها در روز چهارشنبه 30 شهریور ماه برگزار می‌شود.

 مدیرکل آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه مصادف با جمعه اول مهر ماه پیاده‌روی بزرگ خانوادگی آموزش و پرورش انجام می‌شود، تصریح کرد:‌ امسال در مازندران با حضور حدود 500 هزار دانش آموز و 38 هزار فرهنگی در 3 هزار و 700 مدرسه دولتی و 555 مدرسه غیردولتی سال تحصیلی را آغاز می‌کنیم.



    ©2013 APG.ir