تعداد بازدید: 3298

توصیه به دیگران 1

شنبه 16 مهر 1390-12:36

مرگ جادوگر و سه نکته

يکي تعريف مي کرد: 2 تن از کساني که هرگز نماز جمعه را ترک نمی کردند و از نخبگان علمی بودند اکنون جذب دانشگاه های آمریکا شده اند و این موضوع در حال آسیب شناسی است که بچه حزب اللهی ها چرا!؟(يادداشت کلثوم فلاحي-خبرنگار-به بهانه درگذشت استيو جابز،بنيانگذار اپل)


استیو جابز-جادوگر 56 ساله دنياي فن آوري- درگذشت.او نابغه اپل بود که با تمام نبوغ و ثروتش،در مقابل بيماري کم آورد و شکست خورد.در واقع نبوغ سرطان بسي بيشتر از 33 میلیارد دلار دارایی و شهرت فراگير جابز نابغه بود.خبر مرگ او در سه نکته قابل طرح است:

 1-هر که باشيم،ثروتمندي شهير،سياست مداري بزرگ،انديشمندي معروف،ورزشکاري برجسته يا... بالاخره در برابر کسي کم مي آوريم،حتي اگر آن کس بیماری يا مرگ باشد.اگر سياسيون ما به همين يک نکته توجه کنند،بسياري از اختلافات و کشمکش ها و برخوردهاي ناجوانمردانه را کنار خواهند گذاشت،چرا که بيماري يا مرگ در انتظار همه است. اگرچه ثروت و قدرت می تواند عامل ثبات باشد،باعث ماندگاری ابدی نخواهد شد. مرگ انسان های بزرگ تلنگری است برای همه به خصوص خود بزرگان!

 2-در دنیا، بزرگان قوم و چهره هاي علمي و هنري در زمان زندگي شان گرامی داشته مي شوند،اما در ایران ما ، منتظریم کسی سر بر زمین بگذارد و سپس به دنبال بزرگداشت و گرامیداشت اش باشیم.

 اين جا به محض مرگ، همه می خواهند از آنها بنویسند و فیلم بسازند و تجلیل و یادی از آنها کنند. ایرانیان پس از مرگ محبوب می شوند،اما جابز نمونه اي است که در زمان حياتش، بسيار از او نوشتند و تجليلش کردند.شيوه مديريت موفق او در اپل را نه تنها دانشجويان مديريت،بلکه همه بايد بخوانند.

او در جایی گفت:«زمانی که بیست و سه سالم بود، بیش از یک میلیون دلار و زمانی که بیست و دو سالم بود، ده میلیون دلار و زمانی که بیست و پنج سالم شد، بیش از صد میلیون دلار پول داشتم ولی این مساله هیچوقت چندان مهم نبود، چون این کارها را برای پول انجام ندادم».

 انسان های خوب و موثر همواره به دور از حب و بغض های سیاسی و مذهبی ، مورد توجه و قابل احترام هستند.

 قدر نخبگان خود را نمی دانیم و آن قدر صبر می کنیم تا آگهی مرگ آنها را مشاهده کنیم و سپس عکسی از آنها قاب کرده و بر دیوار می کوبیم.

 نخبگان علمی را فراری می دهیم و نخبگان ورزشی را مایوس. چند شب قبل خبری از یک نخبه ورزشی پخش شد که هیچ مسئولی برای استقبال از این فرد به فرودگاه نرفته بود! احسان حدادی اگرچه قد رعنا و اندام ورزیده ای دارد اما در زمان صحبت کردن از این موضوع ، دل نازکش می لرزید و سخن می گفت و کم نمانده بود که اشک قهرمان هم سرازیر شود!

 از نخبه علمی دارای رتبه اول کنکور دوباره امتحان می گیریم که مطمئن شویم تقلب نکرده،چون پول ندارد و اصلا چرا یک انسان بی پول باید بتواند رتبه نخست کنکور را آن هم در 2 رشته کسب کند؟

يکي تعريف مي کرد: 2 تن از کساني که هرگز نماز جمعه را ترک نمی کردند و از نخبگان علمی بودند اکنون جذب دانشگاه های آمریکا شده اند و این موضوع در حال آسیب شناسی است که بچه حزب اللهی ها چرا!؟

3- اپل یک برند جهانی است که رده هشتم جهان را کسب کرده است.بسياري از ما تنها استفاده کننده صرف محصولات اين شرکت هستيم و نمي دانيم اين فن آوري چه مراحلي را طي کرده است تا به دست ما برسد و گمان نکنم کسي از ما تاکنون بابت در اختيار داشتن تکنولوژي مدرن اپل-حتي در دل مان- از خالق آن تشکر کرده باشيم.

 استیو جابز درحالی که تنها 20 سال داشت شرکت اپل را در گاراژ خانه اش تاسیس کرد. 20 ساله های ما مشغول چه کاری هستند؟ از 18 ساله اش خبر دارم که یل مردان ایران را به زیر کشید و خودش به چوب اعدام آویزان شد! از سن اعتیادی که به زير 14 سال رسیده است هم چيزي نمي گويم.امروز در خبري آمده بود که 82 درصد دانشجويان ايراني حداقل يک بار مواد مخدر را تجربه کرده اند!

راستي ما چرا هيچ برندي در دنيا نداريم،حتي در فهرست صد برند اول جهان اسمي از ايران نيست!


  • معجزه خاموشپاسخ به این دیدگاه 0 0
    شنبه 16 مهر 1390-0:0

    سلام.
    حق با شماست.
    متاسفانه ما هيچ برندي در دنيا نداريم ! !
    متاسفانه نداريم !
    بد بختانه نداريم !

    • شنبه 16 مهر 1390-0:0

      آي پاد و آي فون معرکه اند.قفط گرانند.اون هم بخاطر تکنولوژي جدیدش هست.

      • شنبه 16 مهر 1390-0:0

        چرا ما برند زیاد داریم.ایران خودرو ورشکست شده!!سایپاي منحرف شده!!آزمایش و ارج منهدم شده!!باز هم بگم؟!

        • شنبه 16 مهر 1390-0:0

          در مواجهه با برخی مطالب احساس میکنیم که مروری دوباره داشته ایم بر سوگ حضور خود به دولت و دیاری که انچه برما میرود به اجمال کلام راقم سطور بالاست! و چه میتوانیم کرد؟ شرحی چنین به هراز گاه ایام ضرورمان است . پس دست مریزاد خاتون خبر و قلم که از پس روایت حضورمان بر می ائی....!


          ©2013 APG.ir