تعداد بازدید: 3374

توصیه به دیگران 1

جمعه 22 مهر 1390-21:26

مازندران در هفته اي که گذشت

تعداد دانشجويان دانشگاه پيام نور مازندران به حدود 50 هزار نفر رسيد/آب و فاضلاب بابل در ترمیم عملیات حفاری کم کاری می کند/قائمشهر با كمبود امكانات براي استقرار روحاني در روستاها مواجه است/حضور رشیدی و برومند در اختتامیه جشنواره تئاتر تیرنگ قطعی شد/صید ماهیان استخوانی دریای خزر آغاز شد و...(برگزيده خبرهاي مازندران از 16 تا 22 مهرماه 90)


*تعداد دانشجويان دانشگاه پيام نور مازندران به حدود 50 هزار نفر رسيد

 رئيس دانشگاه پيام نور مازندران،تعداد دانشجويان پيام نور كشور را بيش از يك ميليون و200 نفر اعلام كرد و گفت : تعداد دانشجويان اين مجموعه دانشگاهي در استان به حدود 50 هزار نفر رسيد.  
   
 به گزارش خبرنگار ايرنا صادقعلي موحد منش عصر در همايش دانشجويي مهرنو -ويژه دانشجويان جديد الورود دانشگاه پيام نور مركز ساري- افزود : دانشگاه پيام نور مركز ساري با حدود 15 هزار دانشجو بزرگترين مركز آموزشي استان و جزء پنج دانشگاه برتر كشور در ميان واحدهاي دانشگاهي است.


وي با اشاره به محدوديت امكانات و منابع مالي افزود: برنامه پنج ساله اي براي استفاده مناسب از امكانات و منابع تدوين شده است و اين برنامه از سال گذشته اجرايي شد و در تلاش هستيم اين دانشگاه به جايگاه واقعي خود برسد.

 وي از اختصاص اعتبار 20 ميليارد ريالي براي احداث يك واحد ساختمان در اين مركز خبر داد و بيان داشت : درحال ساخت اين مجموعه آموزشي هستيم كه تا دهه فجر سال آينده به بهره برداري خواهد رسيد.

موحدمنش با اشاره به ساخت آزمايشگاه قطبي در استان، اضافه كرد: 2 ميليارد تومان اعتبار براي ساخت آزمايشگاه قطبي در استان اختصاص يافته است و اين مجموعه علمي تا پنج سال آينده تكميل خواهد شد و بيش از 15 ميليارد تومان براي توسعه ، تجهيز و راه اندازي اين مركز هزينه خواهد شد.


وي سطح علمي دانشگاه پيام نور را مطلوب ارزيابي كرد و گفت : درصد قابل توجهي از آمار قبولي هاي دوره هاي كارشناسي ارشد و اخيرا مقطع دكترا از فارغ التحصيلان دانشگاه پيام نور هستند.

*انتقاد معاون استاندار از عدم عضويت نمايندگان مازندراني در كميسيون كشاورزي مجلس

معاون سياسي امنيتي استانداري مازندران با تاكيد بر ضرورت هم‌افزايي توان‌ها براي تحقق توسعه پايدار از عدم عضويت نمايندگان اين استان در كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي انتقاد كرد.

به گزارش سايت استانداري مازندران،هادي ابراهيمي-معاون سياسي امنيتي استاندار- در اجتماع مردم و اعضاي شوراهاي اسلامي و دهياران روستاهاي منطقه در مسجد روستاي مرمت ساري با اشاره به قابليت‌هاي ممتاز مازندران گفت: باتوجه به استعدادهاي بالنده مازندران در بخش كشاورزي براي توسعه اين بخش بايد گام‌هاي جهشي برداشته شود.

وي با اظهار تاسف از عدم عضويت هيچ يك از نمايندگان مازندراني در كميسيون كشاورزي مجلس شوراي اسلامي يادآور شد: عضويت نمايندگان قطب كشاورزي در كميسيون مربوطه مجلس مي‌تواند زمينه‌هاي اعتلاي بخش كشاورزي استان را افزايش دهد.

معاون استاندار مازندران با تاكيد بر عزم قاطع دولت نهم و دهم در ياري رساني به كشاورزان از تصويب منع واردات برنج به عنوان هديه اساسي به زارعان مازندران يادكرد و افزود: توسعه زراعت در مازندران بايد برمبناي اقتصادي شدن توليدات محقق شود.

*آب و فاضلاب بابل در ترمیم عملیات حفاری کم کاری می کند 

 رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر بابل گفت: متاسفانه پیمانکاران و مشاوران آبفای شهرستان در ترمیم به موقع عملیات حفاری کم کاری می کنند.

به گزارش خبرنگار مهردر بابل، سیف الله علی نیا در جلسه پیگیری حفاری های شهر بابل اظهار داشت: متأسفانه هیچ نگاه دلسوزانه ای از سوی مدیریت آب و فاضلاب و بخش های مختلف نظارتی و پیمانکاران وجود ندارد و سهل انگاری ها در استفاده از مصالح نامرغوب مشهود است.

رئیس کمیسیون فنی عمرانی شورای اسلامی شهر بابل با اشاره به طولانی بودن زمان ترمیم حفاری ها در شهرستان اظهار داشت: به دلیل اینکه مسیر حفاری همیشه در معرض دید شهروندان و عبور آنها بوده، نارضایتی شدیدی را در پی داشته به طوری که عملاً شهروندان، شهر را بدون متولی می بینند.

علی نیا با بیان اینکه متأسفانه پیمانکاران از تعامل شورای اسلامی شهر و شهرداری در ارائه مجوز نهایت سوء بهره برداری و سوء استفاده را می کنند به شهرداری در تجدید نظر نحوه ارائه مجوز و نظارت لازم متذکر شده و دقت لازم را خواستار شدند.

مولانا، نماینده شهرداری بابل با تشریح جزئیات نارسائی های ناشی از  کنده کاری ها و ضایعات برخاسته از آن در نقاط مختلف شهر، مسئولان امور آب و فاضلاب را مسبب اصلی این معضلات دانست.

وی اظهار داشت: با وجود تشکیل جلسات متوالی و انعکاس اعتراض مکرر شهروندان، متأسفانه هیچگونه نتیجه ای حاصل نشده و وضعیت اسفبار شهر از لحاظ ناهماهنگی ها ناشی از وجود کنده کاریها همچنان بلااقدام باقی مانده است.

 *قائمشهر با كمبود امكانات براي استقرار روحاني در روستاها مواجه است

 رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان قائمشهر از نبود امكانات لازم همچون خانه عالم براي استقرار روحانيون در روستاهاي اين شهرستان خبرداد.  
   
 حجت الاسلام عبدالعلي علي تبار در گفت و گو با خبرنگار ايرنا افزود: اين مساله باعث شده تا برخي از مساجد روستايي شهرستان فاقد روحاني باشند.

 وي تعداد مساجد شهرستان را 162 باب ذكر كرد و گفت : از اين تعداد يكصد مسجد شهري و 62 مسجد روستايي هستند.

او افزود : ‌براي حضور مداوم روحانيون در روستاها براي اجراي برنامه هاي ديني و اسلامي نياز است خانه عالم كه محيطي براي استقرار روحاني است ايجاد شود.

رييس اداره تبليغات اسلامي شهرستان قائمشهر در عين حال گفت: ‌خانه هاي عالم در روستاهايي ايجاد مي شود كه زمين موردنياز را اهالي روستا در اختيار قرار دهند.

علي تبار افزود : در حال حاضر هفت خانه عالم در شهرستان افتتاح شده و يا در حال ساخت است.


وي به فعاليت 250 مداح زن و مرد در قائمشهر اشاره كرد و ادامه داد : از اين تعداد 170 نفر مداح مرد و بقيه زن هستند كه در جلسات هفتگي با عنوان مجمع الذاكرين نسبت به هماهنگي هاي بيشتر اقدام مي كنند. 
 

*حضور رشیدی و برومند در اختتامیه جشنواره تئاتر تیرنگ قطعی شد

هشتمین جشنواره استانی تئاتر بومی تیرنگ با حضور هنرمندان و گروه‌های شرکت‌کننده در آمفی تئاتر حوزه هنری مازندران آغاز به کار کرد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، در هشتمین جشنواره استانی تئاتر بومی تیرنگ، شش گروه نمایشی در مدت دو روز به رقابت مي پردازند.

مسئول کمیته روابط عمومی و اطلاع‌رسانی جشنواره با اعلام این مطلب گفت:  داوری  جشنواره برعهده دکتر سعید کشن فلاح، حسنعلی شوندی و رستم کیاکجوری است.

علیرضا سعیدی کیاسری اظهار داشت: مراسم اختتامیه جشنواره ساعت 16 و 30 روز جمعه فردا در آمفی تئاتر حوزه هنری مازندران برگزار می‌شود.

مسئول کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی جشنواره تیرنگ تصریح کرد: در مراسم اختتامیه جشنواره تیرنگ، استاد داود رشیدی بازیگر پیشکسوت و نام آشنای سینما و تئاتر و تلویزیون و مرضیه برومند کارگردان برجسته سینما و تلویزیون حضور دارند.

مسئول کمیته روابط عمومی و اطلاع رسانی جشنواره تیرنگ با اعلام اینکه 43 متن به دبیرخانه جشنواره استانی تیرنگ ارسال شده است، بیان داشت: بعد از بازخوانی 22 اثر برای نمایش انتخاب شد که پس از بررسی نهایی شش کار به مرحله نهایی رسیده است.

هشتمین جشنواره استانی تئاتر بومی تیرنگ روزهای 21 و 22 مهر در حوزه هنری مازندران در ساری برگزار می‌شود.

*صید ماهیان استخوانی دریای خزر آغاز شد

 با برپایی مراسم جشنی که با حضور مسئولان استانی و شهرستانی همراه بود صید ماهیان استخوانی دریای خزر آغاز شد.

 به خبرگزاری فارس از شهرستان نور، شامگاه پنجشنبه در مراسم جشنی با حضور معاون استاندار، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان، نمایندگی ولی فقیه در جهاد کشاورزی مازندران، مدیرکل شیلات مازندران، بهره‌برداری از ماهیان استخوانی دریای خزر با توراندازی صیادان شرکت تعاونی پره در رستمرود نور آغاز شد.

رئیس هیئت‌مدیره تعاونی پره متحد در آغاز این مراسم گفت: شرکت تعاونی پره متحد در سال 1374 بعد از حذف شیوه دام گستر صید در دریای خزر آغاز شد و با 47 عضو فعالیت خود در صید و صیادی توانست فعالیت خود را کماکان ادامه دهد.

کورش خسروی از انجام اقدامات عمرانی توسط این شرکت خبر داد و افزود: ساخت 20 دستگاه سوئیت استراحت‌گاهی برای استفاده صیادان در دستور کار قرار گرفت که در فصل صید و غیر صید برای مسافران استفاده می‌شود.

وی خرید پنج دستگاه تراکتور، یک فروند قایق تورریز، یک فروند موتور دریایی، سه دستگاه پره صیادی را از دیگر اقدامات این تعاونی ذکر کرد و خاطرنشان کرد: پرداخت حق بیمه صیادان و بازنشسته کردن 20 صیاد انجام شد.
معاون استاندار مازندران نیز در این مراسم بیان داشت: تعاونی پره در سطح استان حدود 4 هزار و200 عضو دارد که با کمترین خدمات بیشترین بهره را می‌برند.

 ولی‌الله فرزانه اظهار داشت: با پرورش ماهی در قفس میزان تولید افزایش خواهد یافت و صیادان تعاونی پره هم باید تلاش کنند از این مسیر عقب نمانند.

*مصرف برنج خارجي در دستگاه هاي دولتي ممنوع شده است

 استاندار مازندران گفت : با هدف حمايت از توليد كنندگان داخلي ،مصرف برنج هاي خارجي در دستگاه هاي دولتي ممنوع شده است.  
   
 سيد علي اكبر طاهايي در آيين گراميداشت روز جهاني استاندارد در ساري افزود : ذيحسبان دستگاه هاي دولتي بايد مراقب باشند تا براي خريد برنج هاي خارجي جهت مصرف در دستگاه هاي دولتي هزينه اي پرداخت نشود.

به گزارش خبرنگار ايرنا وي گفت: دستگاه هايي كه غذاي مورد نياز كاركنان شان را از آشپزخانه هاي خارج از مجموعه اداري تهيه مي كنند نيز نبايد بابت برنج هاي خارجي هزينه اي پرداخت كنند.

وي رويكرد دولت فعلي را در حمايت از توليدات داخلي بسيار جدي دانست و افزود : واحدهاي توليدي نيز بايد كيفيت و استاندارد سازي محصولات خود را ارتقا دهند.

استان مازندران داراي 240 هزار هكتار اراضي شاليزاري است و سالانه با توليد 900 هزار تن برنج سفيد ، 44درصد برنج كشور را تامين مي كند.

وي به ورود كالاهاي خارجي بويژه كالاهاي چيني اشاره كرد و افزود : هر چند كالاهاي چيني در كشورهاي پيشرفته مورد قبول و پذيرش است و نشان استاندارد بين المللي دارد ، اما به طور يقين كالاهاي مشابهي كه از آنجا وارد ايران مي شود، از نظر كيفي در سطح بسيار پاييني قرار دارد.

طاهايي با بيان اينكه با تعرفه گذاري روي برخي از كالاهاي نمي توان كيفيت را بالا برد، اظهار داشت : صاحبان واحد هاي توليدي بايد با آموزش و برخوردار شدن از امكانات و تجهيزات به روز و نيروي انساني ماهر ، در صدد بالا بردن كيفيت كالاهاي توليدي خودشان باشند.

استاندار مازندران به اهميت ارايه خدمات مطلوب و مطابق با موازين و مقرارت استاندارد گردشگري اشاره كرد و گفت : از آنجايي كه مازندران گردشگر پذير است و صنعت يكي از راهبردهاي توسعه اي استان محسوب مي شود ،در ارايه خدمات گردشگري ساده نظير پذيرايي با مشكلات جدي مواجه هستيم.

وي به پرورش و توليد گل و گياه به عنوان يكي ديگر از ظرفيت هاي مهم بخش كشاورزي مازندران اشاره كرد و افزود : امروز گل هاي مصنوعي چيني موجود در بازار ايران و حتي استان مازندران جاي بسي تاسف است.

طاهايي به اهميت استاندارد سازي مبلمان شهري مازندران اشاره كرد و گفت: وضعيت ورودي شهرهاي استان بسيار زشت و زننده است و مطابق با ضوابط حداقلي استاندارد سازي نيست.

*اختلاس در کشور بی‌حرمتی و خیانت به ملت است

 نماینده ولی فقیه در مازندران گفت: انجام اختلاس در کشور نوعی بی‌حرمتی و خیانت به ملت است.


 به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی در همایش تجلیل از امدادگران هلال احمر مازندران اظهار داشت: برگزاری همایش‌ برای شهدا نمی‌تواند قدردان اقدامات شهدا باشد.


وی تصریح کرد: اقدامات شهدا برای جامعه ما آنقدر وسیع و عمیق بود که در قالب شعر و ادبیات نمی‌گنجد.


طبرسی با اشاره به خدمات ارزشمند جانبازان و خانواده‌های آنها تاکید کرد: جانبازان باقی مانده پس از جنگ نیز هنوز در حال شهادت هستند و درد رنج حین جانبازی آنها نیز کم از شهادت نیست.


نماینده ولی فقیه در مازندران با بیان اینکه خون پاک شهیدان انقلاب اسلامی در حال شکفتن است، یادآور شد: بیداری اسلامی منطقه خاورمیانه ناشی از اقدامات شجاعانه شهیدان و جانبازان انقلاب اسلامی است که منشأ بیداری اسلامی در منطقه شد.


طبرسی با اعلام اینکه برای به دست آوردن انقلاب اسلامی بسیاری از جان‌های پاک بهترین فرزندان این کشور در راه انقلاب اسلامی اهدا شد، یادآور شد: امروز انجام اختلاس میلیاردی حرکت خیرخواهانه نظام را خدشه‌دار می‌کند و انجام اختلاس در کشور نوعی بی‌حرمتی و خیانت به ملت است.


وی ادامه داد: خون پاک شهیدان انقلاب اسلامی در وجود تک تک مردم ریشه دوانده است و این خون پاک دست‌های کسانی را که بخواهد به نظام بی‌اعتنایی و دهن‌کجی کنند قطع می‌کند و تخت منحرفان به نظام را به زیر می‌کشند.


*یادواره سرداران و 1700 شهید بابل برگزار می شود

به گزارش سايت بسیج مازندران،یادواره سرداران و 1700 شهید بابل برگزار می شود.

حسین میرزاپور در جلسه هماهنگی برگزاری یادواره سرداران شهید شهرستان بابل افزود: با توجه به اینکه این شهرستان بیشترین شهید و رزمنده  مازندران را داشته اما درباره اطلاع‌ رسانی مراسم یادواره شهدا کوتاهی شده است.

وی اظهار داشت: امسال تصمیم گرفتیم در مراسم یادواره شهدا از وجود رئیس سازمان صدا و سیما استفاده کنیم.

میرزاپور درباره مقام سردار شهید یوسف سجودی اظهار داشت: سردارسجودی یکی از سرداران بزرگ کشور و همپای شهید جهان‌آرا و بابایی بوده اما تاکنون نسبت به معرفی و شناساندن این شهید بزرگوار در سطح کشور اقدام نشده است.

وی از مسئولان روابط عمومی ادارات بابل خواست عکس شهدا را بر سر درب ادارات نصب کرده و در روز برگزاری این مراسم نسبت به جابه جایی خانواده شهدا اقدام کنند.

میرزاپور از احداث حسینیه عاشقان در بابل خبر داد و گفت: حسینیه عاشقان بابل که پنجم اسفند سال گذشته کلنگ‌زنی شد در حال حاضر از پیشرفت فیزیکی خوبی برخوردار بوده و در آینده نزدیک به بهره‌برداری می‌رسد.

دبیر اجرایی یادواره سردار شهید یوسف سجودی و 44 سردار شهید بابل بیان داشت: در حال حاضر کمیته‌های فرهنگی، مالی، ترابری، تشریفات، پشتیبانی، امنیت و مدعوین این یادواره تشکیل و آغاز به فعالیت کرده است.

میرزاپور  تصریح کرد: شهرستان بابل دارای هزار و500 رزمنده، شش هزار جانباز، هزار و 700 شهید است که از این تعداد 44 سردار شهید و 86 روحانی شهید تقدیم انقلاب کرده که در راس آنها سردار شهید یوسف سجودی قرار دارد.

*فعالیت کشتارگاههای سنتی غرب مازندران متوقف شود

معاون عمرانی استانداری مازندران از دامپزشکی استان خواست تا جلوی فعالیت کشتارگاههای سنتی دام در غرب مازندران را بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سید عیسی هاشمی حیدری در همایش روز دامپزشکی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بابل افزود: اقدامات پیشگیرانه دامپزشکی مازندران در جهت جلوگیری از بروز و شیوع بیماریهای طیور در استان با توجه به ظرفیت بالای پرورش طیور در استان چشمگیر بوده است.

وی اظهار داشت: با پیگیری هوشمندانه اداره کل دامپزشکی مازندران، کشتارگاههای سنتی دام در چند شهرستان استان تعطیل شده و امید این می رود تا با هماهنگی دیگر دستگاههای مرتبط استانی از فعالیت مابقی کشتارگاههای سنتی دام در غرب استان جلوگیری شود.

مجید مختاری، مدیر کل دامپزشکی مازندران نیز به نقش و حضور پررنگ دامپزشکی در جامعه اشاره کرد و گفت: دامپزشکی در خط مقدم مقابله با انواع بیماریهای مشترک بین انسان و حیوان قرار دارد.

وی خواستار همکاری بیشتر بین بخشی میان سیستم دولتی و فعالان بخش خصوصی در جهت ارتقاء سطح بهداشت عمومی در جامعه شد.

مختاری تصریح کرد: مازندران از پتانسیل های بالایی در پرورش و تولید طیور، دام و آبزیان برخوردار بوده و اگر نگاه کنترل دقیق بر بیماریهای مختلف نباشد با مشکلات مواجه خواهیم شد.

در این مراسم از اعضای نظام دامپزشکی مازندران به واسطه پیگیری امورات محوله قدردانی واز 12 نفر از بازنشستگان دامپزشکی مازندران با اهدای لوح سپاس قدردانی شد.
 

*تندبادي با سرعت 61 كيلومتر بر ساعت در نوشهر وزيد

 رئيس اداره پيش بيني ه‍و‌اش‍ن‍‍اس‍‍ي‌ م‍‍ازن‍در‌ان با اشاره وزش باد شديد در برخي از نقاط استان گفت:شامگاه پنجشنبه سرعت باد در نوشهر به بيش از 61 كيلومتر برساعت رسيد .  
   
 كيان خديور روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ايرنا در ساري افزود : همچنين سرعت باد در شب گذشته در آمل 58كيلومتر بر ساعت ، بابلسر 54 كيلومتر بر ساعت و رامسر 50 كيلومتر بر ساعت رسيد.

وي ادامه داد: سرعت باد در دشت ناز ساري به 47 كيلومتر بر ساعت ، گلوگاه و منطقه آزاد اميرآباد بهشهر به 33 كيلومتر بر ساعت و پل سفيد به 25 كيلومتر برساعت رسيده است .

خديور از كاهش محسوس دما در اغلب مناطق استان مازندران خبر داد و گفت : شهروندان مازندران شاهد كاهش دما بين 6تا 12 درجه اي هستند .


وي اظهار داشت : روز گذشته شهروندان ساروي در اوايل فصل پاييز ( مهرماه سال جاري ) دماي تابستاني را تجربه كردند و دما در اين شهر به 38 درجه سانتيگراد رسيد 

*2000 جوان مازنی عضو لشکر سایبری هستند

 معاون ادارات و کارخانحات ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مازندران گفت: هم اکنون دو هزار جوان تحصیل کرده استان، عضو لشکر سایبری هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حسن فیاض در جلسه سالیانه ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر استان افزود: هم اکنون دو هزار نفر از جوانان تحصیلکرده  استان عضو لشکر سایبری هستند.

معاون ادارات و کارخانجات ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر مازندران به بمباران خبری و دروغ پراکنی استکبار جهانی اشاره کرد و گفت: بیش از 90 درصد رسانه های جهانی با هزینه میلیاردی صهیونیستها اداره می شوند. 

*استاندار با غیریت" "حمایت حمایت"

کارگران نساجی مازندران برای چندمین بار در مقابل استانداری مازندران تجمع کردند و با شعار " استاندار با غیریت " "حمایت حمایت" خواستار کمک و حمایت استاندار مازندران شدند .

به گزارش ایلنا،تعدادی از کارگران واحد نساجی مازندران با در دست داشتن پلاکارد و پارچه‌هایی مبنی بر اینکه ۱۳ ماه است حقوق دریافت ننموده‌اند دست به تجمع زدند.


این کارگران با شعار " استاندار با غیریت ""حمایت حمایت" خواستار کمک و حمایت استاندار مازندران شدند .

*مشکل کارگر و کارفرما کشور در تنظیم روابط کار است

 مشاورکارگری استاندارمازندران درکلاس آموزشی سازمان تشکل های کارگری و کارفرمایی اداره کل کار،تعاون ورفاه اجتماعی که در محل سالن اجتماعات برق منطقه ای مازندران برگزار شد از حضور نيافتن شوراهای کارگری در این کلاس آموزشی انتقاد کرد و اظهار داشت:برگزاری این کلاس ها می‌تواند برای بالا بردن سطح آگاهی کارگران نسبت به قوانین کار مفید و موثر باشد.

به گزارش ایلنا، بابایی کارنامی با بیان اینکه تشکلات کارگری در مقابل تشکلات کارفرمایی قرار ندارد افزود: دولت باید تشکلات کارگری و کارفرمایی را به عنوان بازوان دولت برای پیشبرد اشتغال بپذیرد .

مشاورکارگری استاندارمازندران با اشاره به اینکه باید قوانین کار به نفع کارگران باشد افزود: تامین اجتماعی باید به دنبال احقاق حق کارگر باشد نه اینکه مقابل کارگر مشابه یک سد عمل کند.

این عضو تشکلات کارگری که هنوزهم بابت ادغام وزارت خانه ها کار و تعاون گلایه داشت گفت: فضای تعاون و فضای کار و کارگری متفاوت است و نیاز به متخصصان در این بخش را می طلبد.

وی در ادامه افزود: مدیران بدپسند به طور سلیقه ای مصوبه ها و رای ها را برگشت می دهند و حقوق کارگران را در نظر نمی گیرند.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار مازندران از با انتقاد از عدم حضور نیلچیان-مدیرکل کار ،تعاون و رفاه- در این جلسه ،از بی تفاوتی وی نسبت به مسائل کارگری خبر داد.

بابایی کارنامی با بیان اینکه تشکلات کارگری با بحث اصلاح قانون کار مخالف است اظهار داشت: وقتی اشتغال پایدار را یک ساعت کار در روز می دانند یعنی اینکه وزیر کار و مدیرکل هم مشکلات کارگری را نمی دانند.

مشاور استاندار در امر کارگری تصریح کرد : اشتغال پایدار باید حداقل های معیشتی یک فرد در جامعه را برطرف کند و باید بپذیریم که در فضای سیاسی کشور بحث توجه به اشتغال به فراموشی سپرده است.

وی خبراز عدم آشنایی کارگران و شورای کارگری نسبت به قوانین کار داد و افزود : این عدم آشنایی لطمات جبران ناپذیری به بدنه تشکلات کارگری وارد کرده است.

رئیس کانون هماهنگی شوراهای اسلامی کار مازندران خاطر نشان ساخت: برخی کارفرمایان با رانت خوری و جریانات سیاسی به این مقام رسیده اند و از قشر کارگر نبودند که درد کارگر را بدانند. 



    ©2013 APG.ir