تعداد بازدید: 2915

توصیه به دیگران 1

چهارشنبه 4 آبان 1390-7:32

سجده بر آستان رهبران ناتو!

اگر عبدالجليل به جاي "الله اكبر"ازشعار"ناتو اكبر"استفاده مي كرد،بهتر نبود؟ زيرا اگر نيروهاي ناتو نبودند و بمباران هاي آن ها نبود،هرگز نيروهاي مخالف قذافي نمي توانستند از شهر بنغازي خارج شوند و به سوي "طرابلس " پيشروي و نيروهاي قذافي را زمينگير کنند.(يادداشتي از دکتر سيف الرضا شهابي،بابل)


 در اجتماع مردم "بنغازي"-دومين شهرليبي كه علم مخالفت با قذافي از آن شهرشروع شد- بعد از اعلام كشته شدن "معمرقذافي"،آقاي "مصطفي عبدالجليل"-رئيس شوراي انتقالي ليبي- كه در زماني كه قذافي دراوج قدرت بود ثناگوي او بود و وزارت دادگستري حكومت قذافي را برعهده داشت،هنگام سخنراني براي حاضران بعد از آن كه شعارمسلمانان در فتح مكه را سرداد و"الله اكبر"گفت،سجده شكر به جا آورد .


 بيننده اين صحنه از تلويزيون بودم و ناخودآگاه اين سئوال به ذهنم رسيد که اگر آقاي عبدالجليل به جاي "الله اكبر"ازشعار"ناتو اكبر"استفاده مي كرد،بهتر نبود؟ زيرا اگر نيروهاي ناتو نبودند و بمباران هاي آن ها نبود،هرگز نيروهاي مخالف قذافي نمي توانستند از شهر بنغازي خارج شوند و به سوي "طرابلس " پيشروي و نيروهاي قذافي را زمينگير کنند.

 نيروهاي ناتوبودند كه با  بمباران ها مانع از فعاليت نيروهاي طرفدارقذافي شدند وهمچنين باحمايت آمريكا وانگليس وفرانسه اعضاي اصلي ناتوبودكه با تصويب قطعنامه درشوراي امنيت سازمان ملل نيروي هوائي ليبي را زمينگيركردند .

     اگرآقاي عبدالجليل و همكاران و همفكران او اعتقاد راسخ داشتند كه خداوند قادر قاهر متعالي وجود دارد و از هر قدرتي برتر و بزرگ تر و با قدرت تر است، هرگز دست به دامن دشمنان مسلمانان نمي زدند و به آن ها اجازه نمي دادند در سرنوشت يك كشوراسلامي دخالت كنند!

 اين مسئله فتح بابي مي شود تا در آينده،غربي ها به خاك كشورهاي اسلامي هجوم بياورند و آن را به اشغال دراورند و مسلمانان به وسيله وارثان جنگ هاي صليبي كشته شوند؛پس همان بهتر بود آقاي عبدالجليل فرياد مي زد و مي گفت: "ناتواكبر"!

    دومين حركتي كه آقاي "عبدالجليل"انجام داد-همانگونه كه اشاره شد-سجده شكربود.بازهم اين ابهام براي نويسنده به وجودآمد كه سجده در مقابل خدا را به جا آورد يا در مقابل حاميان خارجي و سينه چاكش كه ريختن خون مسلمانان و تخريب شهر و زيرساخت ها را لازم و واجب مي دانند؟!يعني: آقايان "ساركوزي"-رئيس جمهوري فرانسه- و"ديويدكامرون "-نخست وزيرانگليس- و يا خانم"هيلاري كلينتون"-وزيرامورخارجه آمريكا- كه مخالفان قذافي را در جنگ  با طرفداران قذافي حمايت همه جانبه كردند و براي پيروزي شوراي انتقالي سر از پاي نمي شناختند و در هفته هاي اخير درحالي كه  هنوز اعلام پيروزي درليبي نشده بود،با خوشحالي ازسرنگوني حكومت قذافي به اين كشور مخروبه  آمدند و مورد استقبال گرم رئيس شوراي انتقالي ليبي و ديگراعضاي اين شورا هم قرارگرفتند!

در كجاي قرآن،خداوند به مسلمانان دستور مي دهد كه براي كشتن مسلمانان از غيرمسلمانان استفاده كنيد، درحالي كه قران مسلمانان را از اين عمل نهي مي فرمايد:يا ايهااللذين آمنوا لا تتخذوا عدوي وعدومكم اوليا (اي مومنين دشمن من كه همان دشمن خودتان هم است را براي خودتان ولي و دوست انتخاب نكنيد)

امروزحقيقت اين آيه شريفه كاملا مشخص شده، آمريكا و اروپا با بمباران ها،ليبي را نابود و به خرابه اي تبديل كردند،حال آمده اند تا براي بارسازي آن، نفت مرغوب ليبي را ببرند و شركت هاي شان را راهي ليبي كنند تا كشور نابودشده را بسازند تا چند دهه ديگر که دوباره اين داستان غم انگيز تكرارشود!

  نکته گفتني اين است که مفهوم آيه اين نيست كه درحالت عادي روابط سياسي يا تجاري با غيرمسلمانان برقرار نكنيد،بلكه هدف خداوند اين است که در زمان درگيري بين دو طايفه ازمسلمانان،آنها را به عنوان دوستان واولياي خود برنگزينيدكه خير شما را نمي خواهند.


  • چهارشنبه 4 آبان 1390-0:0

    آقای دکتر نیمه ای را گفتند و نیمه ای را هیچ نگفتند . این که در لیبی اوضاع چگونه بود ؟ در عراق صدام در لیبی قذافی حکومت های بریده از مردم با قدرت دلار نفت وبا شعار ی شبیه «ناتو اکبر» آقای دکتر شهابی یعنی، دلار اکبر ، با مردم چه می کردند ؟ حکومتی که با قدرت مالی مردم بر پا نباشد و با قدرت دلار نفت اداره شود دوزخی چون لیبی را برای خود فراهم می کند .


    ©2013 APG.ir