تعداد بازدید: 2375

توصیه به دیگران 1

پنجشنبه 5 آبان 1390-0:33

وضعيت سفيد

عضو هیات مدیره شرکت پشتیبانی امور دام کشور در ساري گفت:ايران در رتبه هفتم تولید گوشت مرغ دنیا قرار دارد/امروز تولید مرغ ، تولید استراتژیک در عرصه جهانی است/هیچ استانی به اندازه مازندران برای ما مهم نیست.


به گزارش خبرنگار مازندنومه،حسین دماوندی نژاد در جلسه تودیع و معارفه مدیران عامل شرکت پشتیبانی امور دام مازندران ، اظهار داشت:امروز دارای جایگاه ارزشمندی در دنیا هستیم.

وی با بیان اینکه کشور ما در رتبه هفتم تولید گوشت مرغ دنیا قرار دارد، افزود:در قیاس جمعیت نسبت به کشورهای هند و روسیه ، ایران رتبه پنجم تولید دنیا را دارد.

دماوندی نژاد با اشاره به اینکه امسال فراتر از 7/ 1 میلیون تن گوشت مرغ تولید می کنیم ، تصریح کرد : منشا این تولید در مازندران قرار دارد.

 وی با بیان اینکه امروز تولید مرغ ، تولید استراتژیک در عرصه جهانی است ، ادامه داد: در جهت ساختارمند کردند تولید طیور مطالعاتی با دانشگاه تهران و دانشگاه علم و صنعت داریم.

عضو هیات مدیره شرکت پشتیبانی امور دام کشور خاطرنشان کرد: پس از سال ها در صنعت طیور ، دارای ساختار خواهیم شد.

 دماوندی نژاد با اشاره به اینکه امروز سلطه دانش وساختار تولید و امنیت غذا را به هیچ عنوان در اختیار دنیا قرار نمی دهند، یادآور شد: وقتی ما درباره امنیت غذایی سوال کردیم ما را تحریم کردند.

 وی با بیان اینکه مازندران پیشانی تولید در بخش صنعت طیور کشور است ، اظهار داشت: مازندران به قدری در این حوزه اهمیت دارد که هر زمان ایرادی به ویژه درخصوص بیماری های طیور در کشور پیش می آید توجه ما به مازندران است.

دماوندی نژاد با اشاره به اینکه هیچ استانی به اندازه مازندران برای ما مهم نیست، گفت:امروز بالاترین تولید جوجه یک روزه مربوط به مازندران است.

وی با بیان اینکه قیمت تخم مرغ به روند عادی برگشته ، تصریح کرد: پیش بینی می کنیم این وضعیت تا آذرماه ادامه داشته و در دی ماه وضعیت بهتر می شود.

دماوندی نژاد یادآور شد: مازندران به لحاظ تولیدات دام و طیور ، یک استان بارز است.



    ©2013 APG.ir