تعداد بازدید: 4160

توصیه به دیگران 2

يکشنبه 8 آبان 1390-6:41

شيخ الاسلامي:خارج از سیستم سیاسی کار مي کنيم

رييس دانشگاه علوم و فنون مازندران گفت:اين دانشگاه دو هزار و 200 دانشجو دارد/افزایش شهریه دانشجویی مناسب نيست /دانشگاه مازندران یک دانشگاه منتخب است ولی چارت آن به روز نیست/یک حکومت باید یک رییس دانشگاه را انتخاب کند.


به گزارش زينب حبيب پور-خبرنگار مازندنومه در بابل-رییس دانشگاه علوم و فنون مازندران گفت: راه اندازی یک دانشگاه بین المللی در این استان ضروری است و باید برای جذب دانشجو و استاد از خارج از کشور اقدام کنیم.

 دکتر "عبدالرضا شیخ الاسلامی" شنبه شب در نشست مطبوعاتی در دانشگاه علوم و فنون مازندران در بابل اظهارداشت: مسئولان آموزش عالی باید با برنامه ریزی مناسب برای جذب نخبگان خارج از ایران همت کنند که تحقق این امردر تقویت اقتصادی و تولید علم و دانش در کشور تاثیر گذار خواهد بود.

 وی افزود: استان مازندران از لحاظ چینشی بالاترین سطح آموزش عالی را در کشور داراست .که این بیانگر وجود استعدادهای خوب در این استان است.

رییس اسبق دانشگاه مازندران ادامه داد: توسعه صنعت و گردشگری، صادرات، توریسم، جنگل، آب و هوا و امثال آن از جمله مسایلی است که آموزش عالی باید بر روی آن فعالیت های پژوهشی انجام دهد.

 "شیخ الاسلامی"در بخش دیگری از اظهارات خود افزایش شهریه دانشجویی را مناسب ندانست و گفت: اگر شهریه های دانشجویی افزایش یابد،تعداد ورودی ها ی نخبه و با استعداد در دانشگاه ها کم خواهد شد و این به صلاح جامعه نخواهد بود، لذا دولت با ارایه تسهیلات، دانشگاه های غیر دولتی را زیر چتر حمایتی خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دانشگاه علوم و فنون مازندران تعداد دو هزار و 200 دانشجو در مقطع کارشناسی ،کارشناسی ارشد و دکتری دارد؛ گفت: در صورت تصویب طرح توسعه دانشگاه تعداد دانشجویان این دانشگاه به تعداد سه هزار دانشجو افزایش خواهد یافت.

 وی اظهارداشت: احداث یک مجموعه ورزشی، مسجد دانشگاه، سالن اجتماعات، ساختمان کلاس ها و آزمایشگاه از جمله طرح های عمرانی دانشگاه در قالب طرح توسعه ای است که امیدواریم با حمایت های مسئولین شهری، استانی و کشوری این امر محقق شود.

"شیخ الاسلامی" همچنین بااشاره به اینکه آيا آموزش عالی یک فرصت است یا یک تهدید؟! و اين موضوع باید مورد مطالعه جدی قرار گیرد؛خاطرنشان ساخت: دانشگاه مازندران یک دانشگاه منتخب است ولی چارت آن به روز نیست و باید علاوه بر معاونت دانشجویی، یک معاونتی زیرمجموعه برای خود داشته باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل بیان کرد: باید دانشگاه مازندران را به عنوان یک دانشگاه ناظر قبول کنیم و دراین راستا نباید هیچ موردی را به صورت محرمانه و مخفی نگه داریم.

وی بااشاره به اینکه امروز باید در عرصه علم و دانش فرصت سازی کرد؛ گفت: هر رشته دکتری 10 میلیارد ریال هزینه دربردارد.

رییس دانشگاه علوم و فنون مازندران با اشاره به اینکه تعداد دکترا در برخی از رشته های دانشگاهی همچون آی تی و صنایع در مازندران بسیار کم است؛ ادامه داد: در استان مازندران تعداد فارغ التحصیلان دوره دکتری صنایع به چهارنفر می رسد.

وی ضمن بیان این مطلب که دانشگاه علوم و فنون مازندران با دانشگاه های خارج از کشور همچون کره و هندوستان با مجوز وزارت علوم در ارتباط است؛ گفت: تاکنون 20 استاد از دانشگاههای خارج از کشور در این دانشگاه برای تدریس دعوت شده اند.

 وی رشته های مهندسی صنایع، کامپیوتر، آی تی، MBAو مهندسی شیمی را از جمله رشته هایی دانست که براساس نیاز جامعه در دانشگاه علوم و فنون مازندران دایر است.

در حاشيه

-شيخ الاسلامي با بيان اين که رییس دانشگاه باید دلسوز باشد،گفت:یک حکومت باید یک رییس دانشگاه را انتخاب کند و من همیشه سعی کردم خارج از سیستم سیاسی کار کنم

-اول جلسه چند ایه ای از سوره انفال از سوی رییس دانشگاه قرائت شد و سپس جلسه آغاز شد.

-دکتر ایرج مهدوی معاون پژوهشی دانشگاه علوم وفنون مازندران نیز در نشست حضور داشت.


  • يکشنبه 8 آبان 1390-0:0

    یک مازندرانی"بنام زارعی وازحیطه مدیریتی ات حذف کردی !ضررکردی


    ©2013 APG.ir