تعداد بازدید: 2553

توصیه به دیگران 1

سه شنبه 10 آبان 1390-14:45

بزرگ و ماندگار

شهردار بابل گفت:امسال بودجه عمرانی شهرداری بابل 150 میلیارد ریال بود/ دومین پارک بانوان کشور درآینده نزدیک تقدیم بانوان بابلی مي شود/ ترمینال بابل به عنوان پروژه ای ویژه درسالجاری احداث مي شود/اجرا و اصلاح طرح ورودی شهربابل مستلزم گذشت زمان است .


 فرهاد عسکری- شهرداربابل- در کنفرانس خبری که در سالن کنفرانس شهرداری بابل و با حضور خبرنگاران رسانه ها برگزار شد،با بيان اين که پروژه های بزرگ و ماندگاری دریکسال گذشته درشهر بابل به اجرا درآمد، افزود:در سالجاری بودجه عمرانی شهرداری بابل 150 میلیارد ریال بوده که در شش ماه اول،بیش از 80 درصد برنامه های عمرانی سال 90 محقق شد.

بنا بر گزارش ارسالي روابط عمومي شهرداري بابل به مازندنومه،وي ضمن بيان اتمام فازهای 3 و4  جاده ساحلی در سالجاری، به آغاز عملیات اجرایی فاز 5 پروژه جاده ساحلی از پل محمد حسن خان به بلوار کشاورز به طول 2 کیلومتر اشاره و اظهار امبدواری کرد که بتوان آن را در آینده نزدیک به بهره برداری رساند.


عسکري از جمله پروژه های بزرگ شهربابل را احداث پارک بانوان با 20 میلیارد ریال اعتبار دانست و گفت فاز دو این پروژه 50 درصد پیشترفت داشته که امیدواریم به عنوان دومین پارک بانوان کشور درآینده نزدیک تقدیم بانوان بابلی شود.

شهردار بابل با اشاره به وجود بلوارساحلی و نیاز مردم به اماکن فرهنگی و تفریحی، به احداث پارک ساحلی در حدفاصل میدان شهید سجودی تا پل موزیرج اشاره کرد و گفت: عملیات این پارک با اعتبار 12 میلیارد ریال   شروع شده که امیدوارم در موعد مقرر به بهره برداری برسد.

به گفته عسکری آبگرفتگی معابر از جمله مشکلات دیگر شهربابل است که با احداث کانال و جوی وسط در جاده عزیزک، هفت تن ،کوی 22 بهمن ،باغ عباسی و...و بیش از 20 میلیارد ریال هزینه از محل اعتبارات شهرداری بابل، به پايان رسيد.

وی از احداث ساختمان اداری شورای اسلامی شهر بابل در چهارراه گنجینه با اعتباری بالغ بر 7 میلیارد ریال خبرداد و گفت: این پروژه درسال آینده مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت.

عسکری با تاکید بر وجود مشکلات عدیده در ورودی منطقه عزیزک به بابل گفت: آبگرفتگی و عرض کم معبر مشکلات فراوانی را برای اهالی منطقه به وجود آورده بود که در سال گذشته احداث کانال 1200 به طول 2 کیلومتر انجام شد و در سالجاری نیز بلوار سردارشهید نژاداکبر با اعتباری بالغ بر 5/11 میلیارد ریال بهره برداری شد.

وي از پروژه احداث ترمینال بابل به عنوان پروژه ای ویژه درسالجاری خبرداد وگفت: این ترمینال که تا آذر امسال افتتاح خواهد شد بعد از احداث پل های روگذر میدان شهید کشوری و ایستگاه آمل از جمله پروژه های دقیق و فنی شهرداری بابل است که بیش از 50 میلیارد ریال در بخش تملک 4 هکتار زمین و 15 میلیارد ریال دربخش احداث ابنیه هزینه شده است.

 
شهردار بابل درمورد جمع آوری وحمل و دفع بهداشتی زباله در سطح شهربابل که بیش از 50 میلیارد ریال در سال 90 برای آن اعتبار گذاشته شده است،گفت: جمع آوری زباله خشک در چهار منطقه خدمات شهری شهرداری بابل آغازشده و در کنار آن با خرید 1400 سطل زباله ،جمع آوری زباله  بخش قابل توجهی از شهربابل به صورت مکانیزه انجام می شود.

وي به توسعه فضای سبز شهر بابل اشاره کرد و گفت: امسال پارک محله ی باغ روشنی با اعتبار1میلیارد ریال ، پارک نهالستان در بلوارکشاورز با مساحت 14000 مترمربع و با اعتبار 2 میلیارد ریال و عملیات احیا و بازسازی پارک سیدجلال بابل آغازخواهد شد و درهمین راستا ایجاد فضای سبز درضلع شرقی پارک نوشیروانی، هرس فنی درختان نارنج سطح شهر، ترمیم و بازسازی فضای سبز بلوارهای سطح شهر را نیز دردستور کار داشته و به اجرا درآوردیم.


عسکري از اجرای زمین بازی پارک نوشیروانی بابل به مساحت 1300 مترمربع کف پوش وتجهیزات جدید بازی بچه ها بااعتبار 2 میلیارد ریال خبرداد و افزود:احداث آب نما درسه راه سنگ پل،زیر پل پیروزی، ترمینال  ومیدان کارگر بمنظور زیبایی در مبلمان شهری در دست اجراست؛ ضمن اینکه نورپردازی پل میدان شهید کشوری با اعتباری بالغ بر 800 میلیون ریال درحال انجام است.


شهردار بابل در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در مورد ورودی های سطح شهربابل گفت: اجرا و اصلاح طرح ورودی شهربابل مستلزم گذشت زمان است و در کوتاه مدت نمی توان تغییرات فراوانی انجام داد.

وی درمورد پارکینگ های طبقاتی گفت: برای گاراژ مازندران امسال 4 میلیارد ریال اعتبار گذاشته که با خرید یک باب مغازه ورودی و خروجی آن تکمیل شد و در سطح شهر چندین مورد پارکینگ موقت با هماهنگی شهروندان دایر شده است و امیدواریم با جذب سرمایه گذار بتوانیم شاهد احداث پارکینگ طبقاتی در بابل باشیم.


شهردار بابل ادامه داد: ایجاد امکانات رفاهی ویژه معلولان نیز از برنامه های شهرداری است که برای شروع، ایجاد رمپ در ورودی بانک ها و برخی ادارات اجرا شده و همچنین نصب آسانسور هم در دستور کار شهرداری بابل قرار دارد.



    ©2013 APG.ir