تعداد بازدید: 4861

توصیه به دیگران 2

چهارشنبه 14 دی 1390-1:12

حجازي بايد وزير شود

در جلسه روز سه شنبه شوراي شهر ساري چه گذشت؟طراح سوال از شهردار خود با 15 دقیقه تاخیر در جلسه علنی حاضر شد/تا قبل از تامین اعتبار،هزینه در حکم اختلاس است/از کرباسچی بالاتر نیستیم/ می خواهیم بدانیم شهرداری خلاف قانون عمل کرده یا نه/اعتقاد ندارم که شورا خوابیده بود و آقامیری آمد و ما را بیدار کرد/تسلط آقامیری در مسائل حقوقی از ما بیشتر است،همانطور که تسلط ما در مسائل فنی بیشتر از اوست/شهردار فولاد آب دیده شد.


مازندنومه،کلثوم فلاحي:یکشنبه هفته جاری، جلسه طرح سئوال از شهردار ساری بود که ادامه این نشست شورا،به سه شنبه شب موکول شد.

روز سه شنبه، طراح سوال از شهردار خود با 15 دقیقه تاخیر در جلسه علنی حاضر شد و این نشست هم تاخیر تقریبا 30 دقیقه ای داشت.

*از کرباسچی بالاتر نیستیم

 سید محمد آقامیری در جلسه علنی سه شنبه شب شورای شهر ساری گفت:تا قبل از تامین اعتبار،هزینه در حکم اختلاس است.

 وی با بیان اینکه از کرباسچی بالاتر نیستیم و از همین جا شروع شد، افزود: ما هزینه می کنیم اما تامین اعتبار نمی شود.

عضو شورای شهر ساری با بیان اینکه شهرداری بعضی کارها را انجام می دهد و سپس از شورا مصوبه می گیرد، تصریح کرد:کسری بودجه داریم ،بنابراين بودجه جامع شهری باید به شورا بیاید.

 وی با اشاره به اینکه مردم قانون گریز شده و به سمت جرم می روند، ادامه داد:آیا اعضای شورا باید اجازه دهند که شهر لجام گسیخته شده و مردم به سمت تخلف بروند؟

 آقامیری با بیان اینکه مردم در ساخت و ساز تخلف کرده و جریمه می پردازند اما به سمت گرفتن پروانه نمی روند، خاطرنشان کرد:آیا باید درآمد پایدار داشت یا شهر را با درآمد جرم ساخت؟

* می خواهیم بدانیم شهرداری خلاف قانون عمل کرده یا نه

 سخنگوی شورای شهر ساری اظهار داشت: سوال و جواب ها را می نویسم تا منجر به رای من شود ، آقامیری مواردی را اشاره می کند که مستند به قانون است و در برخی موارد احساس می کنم مستند به قانون نیست.

سیدمهدی احمدی، خاطرنشان ساخت:این موارد باید تفکیک شود، چراکه می خواهیم بدانیم شهرداری خلاف قانون عمل کرده یا نه.

شهردار ساری گفت: چند مورد باعث شد تا مردم ساری به ساخت و ساز غیرمجاز راغب شوند و می توانید تحقیق کنید.

 سید علی حجازی با بیان اینکه اغلب این املاک سند رسمی ندارند، بیان داشت:قانون این اجازه را به ما نمی دهد که به زمین هایی با اسناد دستارمی پرونده بدهیم.

*توجيه هستيم

نقيبي- رئیس شورا-به حجازی گفت: در این زمینه توجیه هستیم و نیازی نیست بقیه موارد را ذکر کنید.

جمال باقری هم خطاب به آقامیری اظهار داشت: نمی توانی هم دادستان باشی و هم قاضی.

در ادامه آقامیری از شهردار پرسید چه برنامه ای برای انتقال مراکز مزاحم به خارج از شهر دارید؟

 شهردار پاسخ داد: باید اعتبار داشته باشیم و در خارج از محدوده شهر زمین خریداری کرده و مراکز و کارگاه های مزاحم را منتقل کنیم. فکر می کنید این کار به راحتی مقدور است؟

در اين لحظه باقری بار دیگر جمله ای گفت: از دانش آموز تیزهوش هم این اندازه سوال بپرسید کم می آورد.

*شورا نخوابيده بود

آقامیری با اشاره به اینکه اگر به سمت دریافت عوارض نوسازی می رفتیم ، می توانستیم به درآمد پایدار برسیم، تصریح کرد: سیاست های شهرداری در کسب درآمد را تاکنون نپذیرفته ام چراکه به سمت گرفتن جریمه رفته است.

وی افزود: می توانستیم به راحتی درآمد دولتی داشته باشیم و این در قانون آمده است.

 نقیبی در این زمینه ، گفت: ما مصوبه سفر داریم و ریالی بودجه دولتی به ما ندادند.

 وی خاطرنشان کرد: اصلا اعتقاد ندارم که شورا خوابیده بود و آقامیری آمد و ما را بیدار کرد.

 آقامیری در بخش دیگری با بیان اینکه هزینه در خارج از موضوع در حکم اختلاس است ، ادامه داد: دوست ندارم هیچ یک از اعضای شورا و شهردار به این مسیر بروند.

وی یادآور شد: وامی که شهرداری گرفته در موضوع خرج نشده است.

 شهردار ساری در این رابطه بیان داشت: ناف ما می افتد و بانک 65 درصد از وام را به ما پرداخت می کند چه برسد به اینکه وام را در جای دیگری خرج کرده باشیم.

 آقامیری پس از اتمام سوال ها گفت: جواب های شهردار را قبول ندارم ، رابطه اخلاقی و عاطفی ما در جای دیگر است ، اینجا رابطه قانونی داریم.

 این عضو شورای شهر ساری با بيان اين که از رسانه هایی که رسالت خود را فراموش کرده و به جای اینکه مباحث را به سمت حق و حقوق مردم ببرند به حاشیه بردند و از رسانه هایی که من را مورد انتقاد قرار دادند تشکر می کنم،افزود:رسانه هایی هم که به رسالت خود عمل کردند نیاز به تشکر و پاچه خواری ندارند.

*عنادی در خواسته های ما نبود

رئیس شورای شهر ساری با بیان اینکه 80 درصد از سوال های آقامیری ، سوال های ما و شورا بود، اظهار داشت:هیچ عنادی در خواسته های ما نبود.

 فرامرز نقيبي تصریح کرد: اگر در طول چهار سال ، یکبار هم از شهردار توضیح خواسته نشود ، آنچه که می خواهیم نمی شود.

 وی با بیان اینکه تسلط آقامیری در مسائل حقوقی از ما بیشتر است ، افزود: همانطور که تسلط ما در مسائل فنی بیشتر از آقامیری است.

 دیگر عضور شورای شهر ساری اظهار داشت: ماحصل این 2 جلسه جدای از آنچه که در ذهن برخی بود ، هم به نفع شورا و شهرداری و هم به نفع مردم است.

جمال باقری ، گفت:باید با نگاه به قوانینی که به آن قسم یاد کرده ایم ، ارتباط دوستانه داشته باشیم نه خصمانه.

وی با بیان اینکه رئیس شورا این جلسه را بهتر از هر جلسه دیگری برگزار کرد، ادامه داد: گفت و گوی این نشست نباید باعث ایجاد کدورت بین اعضا شود.

 باقری با اشاره به اینکه رسانه ها مخلصانه کار می کنند، تصریح کرد: بسیاری از خبرنگاران صرفا از روی علاقه به این کار روی آورده اند و درآمد چندانی از این راه ندارند.

 وی با بیان اینکه رسانه ها انعکاس منصفانه ای از جلسات شورا و به ویژه جلسات اخیر داشتند، افزود:جلسه ای که می توانستند به گونه ای انعکاس دهند که باعث تشویش در جامعه شود.

*شهردار فولاد آب دیده شد

سخنگوی شورای شهر ساری در بخش دیگری از سخنان خود ، گفت:پرسش و پاسخ از آموزه های دینی ما است.

سید مهدی احمدی با اشاره به اینکه قرآن غالبا" می پرسد بیان داشت: پرسش های قران به 2 دسته است. برخی سوالات بدون پاسخ بوده و برخی سوالات که خداوند پاسخ می دهد.

 دیگر عضو شورای شهر ساری هم 2 جلسه اخیر را جلسات درس عنوان کرد و افزود:مسائل به صورت موشکافانه پاسخ داده شد.

مهدی رضایی فرح آبادی ، خاطرنشان کرد: شهردار فولاد آب دیده شد، در آینده باید وزیر شود چون استیضاح مجلس را هم می تواند تحمل کند.

وی یادآور شد: برخی موارد نشان دهنده ضعف در بدنه ی شهرداری است.

رضایی تصریح کرد: بدنه قوی باعث قوی شدن شهردار و موجب افتخار شورا است.

*حاجیان امانت ما در شورا است

 شهردار ساری در این نشست ، گفت: کارهای ما نواقصی دارد و در شروع کار در اردیبهشت 86 از شورا تقاضای حمایت و هدایت کردم.

 سیدعلی حجازی اظهار داشت:اگر نواقصی در کار داریم شاید به این دلیل است که شورا فقط از شهرداری حمایت کرده و یا هدایت هایی شده که شهرداری به دلی مشغله کاری و یا سهوا اجرا نکرده است.

 وی با بیان اینکه هیچ گلایه ای نیست و هر فردی وظیفه ای دارد، گفت: شورا هم وظیفه دارد پیگیر کارهای شهری باشد.

شهردار ساری مهمترین دستاورد 2 جلسه اخیر شورا را راه اندازی اداره فرهنگی و انتخاب فرد خبره و کارشناس در حوزه فرهنگی با سابقه طولانی در این راه عنوان کرد و بیان داشت: راحله حاجیان به عنوان رئیس اداره فرهنگی شهرداری منصوب شد و البته خانم حاجیان از نیروهای شهرداری و امانت ما در شورا است.

 سید علی بهروش هم گفت: 80 درصد از مصوبه های سه سفر دولت در ساری اجرایی نشده و باید بتوانیم در سفر چهارم مطالبات ساری را بگیریم.

 وی یادآور شد: یکی از مهمترین اثرات پرسش و پاسخ ، راه اندازی اداره فرهنگی در شهرداری و انتخاب فردی فرهنگی در شروع به کار این اداره است.

 آقامیری در پایان این نشست اظهار داشت: زمانی از مواضعم برمی گردم که کار خروجی داشته باشد.

وی خاطرنشان کرد: سوال هایی در ذهنم باقی مانده که به دلیل مصلحت ، صرف نظر کردم.


  • شهروند بابلپاسخ به این دیدگاه 1 0
    پنجشنبه 15 دی 1390-0:0

    با تشکر از خانم فلاحی - برای ریزه کاری های خبر

    • پنجشنبه 15 دی 1390-0:0

      خواهر گرامی خانم حاجیان ، امیدوارم موفق باشید. - جعفر قربان پور

      • چهارشنبه 14 دی 1390-0:0

        اینا همش بازیه ... آقا میری و... در شهرداری مشغول شدند بنده خدا دیر اومده از سهم عقب افتاده گیر به شهردار بهانس

        • شهروند سارویپاسخ به این دیدگاه 1 1
          چهارشنبه 14 دی 1390-0:0

          آقایان شورا ! حجازی مایه دار خوب شهردارو برکرسی نشاند ،تأسف به حال شما..... مگر اینکه خبرنگاران با قلمشان شهردارو از تختش پایین بیارن

          • نعمت محمودیپاسخ به این دیدگاه 0 2
            چهارشنبه 14 دی 1390-0:0

            بي اطلاعي شهردار از كوچه ياس در بلوار امير مازندراني ساري كه هم پاركينگ شد و هم ترمينال و هم راننده هاي لمپن آنجا از صبح تا شب درگيري درست كرده و فحش و كتك كاري مي كنند امنيت مردم سلب شد و آرامش ندارند يعني اينكه شهردار صلاحيت شهرداري ندارد چندتا گزارش خوانديم در روزنامه ها و سايت ها اما انگار شهردار نخوانده است بي خيال بگذاريد حجازي برود بهتراست هر شهرداري امد اول وضعيت كوچه ياس روبروي اداره كل خدمات درماني به سمت بازر روز را ببيند مرد درست كردن است اينجا خود را امتحان كند حجازي متاسفانه مردود شد

            • چهارشنبه 14 دی 1390-0:0

              آخرش چی شد؟شهردار می مونه یا نه؟

              • چهارشنبه 14 دی 1390-0:0

                این آقا میری هم ...


                ©2013 APG.ir